j2kyller Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 witkacy jako ze moj parch ulega coraz wiekszej dezintegracji nadszedl moment zeby sie go pozbyc i nabyc cos kolejnego oczywiscie ze stajni fiata jak tarfie dobego seja to bedzie sej (wiem wiem nieuleczalne zboczenie) ale tutaj to za duzego wyboru nie ma i teraz pytanie 1.4 8V w GP jak to sie sprawdza ? bezkolizyjne toto jest ? bo rozwazam cos takiego -wiem bedzie mul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Jechać jedzie, silnik dość żywotne i lubią lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Moja matka ma ten silnik w Grande Punto i muszę powiedzieć, że w moim odczuciu to w ogóle nie jedzie i charakterystyka tego silnika jest tragiczna (ciągnie tylko w wąskim dolnym zakresie obrotów). Silnik jest kolizyjny jak wszystkie nowsze FIRE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARIO704 Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 a co do zwykłego 1,1 SPI w seju-żeby nowego wątku nie zakładać...Jak to jest jak piźnie pasek to nic się nie stanie ale jak założe nowy i pojade dalej to czy też mu nic nie będzie? to w takim razie po co rozrząd ustawiać przy wymianie ?-wytłumaczcie bom już zielony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 a co do zwykłego 1,1 SPI w seju-żeby nowego wątku nie zakładać...Jak to jest jak piźnie pasek to nic się nie stanie ale jak założe nowy i pojade dalej to czy też mu nic nie będzie? to w takim razie po co rozrząd ustawiać przy wymianie ?-wytłumaczcie bom już zielony A ty wiesz co robi rozrząd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Co do pytania pierwotnego - mam GP z podstawowym tjetem i nie wyobrażam sobie jeżdżenia czymkolwiek mniejszym. Sent from my SM-A500FU using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 witkacy jako ze moj parch ulega coraz wiekszej dezintegracji nadszedl moment zeby sie go pozbyc i nabyc cos kolejnego oczywiscie ze stajni fiata jak tarfie dobego seja to bedzie sej (wiem wiem nieuleczalne zboczenie) ale tutaj to za duzego wyboru nie ma i teraz pytanie 1.4 8V w GP jak to sie sprawdza ? bezkolizyjne toto jest ? bo rozwazam cos takiego -wiem bedzie mul Skrzynia krótka jak w ciągniku... tragedia w trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARIO704 Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 A ty wiesz co robi rozrząd? Wiem o co chodzi tylko skoro jest twierdzenie że silnik bezkolizyjny to wiadomo że jak strzeli to paska idealnie nie założysz tak samo, czyli go przestawisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Wiem o co chodzi tylko skoro jest twierdzenie że silnik bezkolizyjny to wiadomo że jak strzeli to paska idealnie nie założysz tak samo, czyli go przestawisz Jest bezkolizyjny to znaczy że po zerwaniu paska zawory nie zderzą się z tłokami i nic się nie stanie. A dlaczego masz przestawić? Rozrząd ustawia się po znakach na kółku rozrządu / głowicy + dolne koło wału / znaki na bloku Lepiej nie bierz się za wymianę sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARIO704 Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 heh wiem jak się ustawia. Dobra nieważnie nie wiecie o co mi chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Proszę wyjaśnij, bo mnie zaciekawiłeś. Sent from my SM-A500FU using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 jak się sprawdza taki GP? Nie narzekam od dwóch tygodni takiego upalam (takie chwalę się ) i choć czuć różnicę między 1.2 16v w P2 a 1.4 8v w GP to IMO nie jest aż tak kolosalna. Fakt, skrzynka ma dość dziwne przełożenia (niby fajnie się kręci, ale za bardzo nie czuć żeby to miało przełożenie na koła) , ale po mieście mi się dobrze tym jeździ, a i ostatnim mułem na światłach nie jestem Wiadomo lepiej 16v, ale znaleźć takie to ciężko, zwłaszcza jak ja potrzebowałem 5 furtek, to już w ogóle aczkolwiek ale pamiętaj, że są tacy, co jeżdżą 1.2 w tej budzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Silnik jest kolizyjny jak wszystkie nowsze FIRE. właśnie.. jak to jest z tą kolizyjnością?Cholera pracuję w ASO od dwóch lat ponad i nikt nie jest w stanie mi powiedzieć czemu jest, i czy faktycznie jest Każdy jeden mówi "nie powinien być", ale właśnie słowo klucz "nie powinien" - jeden mechanik tylko mówił, że kiedyś "kręcili za pomocą klucza wałem bez paska i łubudu nie było, ale " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 właśnie.. jak to jest z tą kolizyjnością? Cholera pracuję w ASO od dwóch lat ponad i nikt nie jest w stanie mi powiedzieć czemu jest, i czy faktycznie jest Każdy jeden mówi "nie powinien być", ale właśnie słowo klucz "nie powinien" - jeden mechanik tylko mówił, że kiedyś "kręcili za pomocą klucza wałem bez paska i łubudu nie było, ale " No ja tylko powtarzam to co od ostatnich kilku lat piszą na forach. Wszędzie w każdym wątku o kolizyjności tych silników po równo jest postów o tym, że "100% kolizyjny", "podobno kolizyjny", "podobno nie kolizyjny", "100% niekolizyjny". Z tymże wyłapałem sporo postów osób, które pisały że silnik jest kolizyjny, bo sami sprawdzali przy wymianie rozrządu (ustawiali tłok w GMP i kręcili wałkiem rozrządu, i w pewnym momencie zawory opierały się na tłoku), ktoś pisał też o przypadkach pęknięcia paska rozrządu i pogięciu kilku zaworów. Dlatego zakładam, że te silniki jednak są kolizyjne:) Ale żeby w ASO nikt nie potrafił rozwiać tych wątpliwości? Ty napisałeś że mechanicy kręcili wałem bez paska a to spora różnica w tym co ja wyżej napisałem. Krzywki wałka mogły być w takim położeniu że żaden zawór nie był maksymalnie otwarty dlatego tłok nie dotknął żadnego zaworu. Jak ustawisz tłok w GMP i kręcisz wałkiem to dojdziesz do momentu że któryś zawór będzie maksymalnie otwarty i oprze się na tłoku (jeśli silnik jest kolizyjny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 widać od nas jeszcze nie było przypadku pęknięcia paska w czasie eksploatacji, a teoretyczne rozważania widać na załączonym obrazku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 1.4 77 jest kolizyjny tak samo jak 1.2 69 i 1.2 60 pozmianowy z wytrzeszcza. Bezkolizyjne to tylko Fire z P1 i P2/FL do czasu zmiany (2004/2005r). 16v wszystkie kolizyjne. Sprawdzone empirycznie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 1.4 77 jest kolizyjny tak samo jak 1.2 69 i 1.2 60 pozmianowy z wytrzeszcza. Bezkolizyjne to tylko Fire z P1 i P2/FL do czasu zmiany (2004/2005r). 16v wszystkie kolizyjne. Sprawdzone empirycznie. No to chyba można mieć już pewność co do tej kolizyjności:) A czy te nowe silniki 1.1mpi w seju (z zakręcanym żółtym korkiem oleju) też są kolizyjne? Bo napisałem wcześniej że wszystkie nowsze FIRE są kolizyjne, ale w sumie nie wiem jak jest z 1.1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Na fb ktoś wrzucał fotke zaworów 1.4 fire jest kolizyjny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Generalnie to chyba wszystkie silniki 8v są bezkolizyjne a 16v kolizyjne A z tego co raz widziałem przy 8v to gdy pasek się urwał przy 8tys./obr to było kabum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
j2kyller Napisano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Co do pytania pierwotnego - mam GP z podstawowym tjetem i nie wyobrażam sobie jeżdżenia czymkolwiek mniejszym. Sent from my SM-A500FU using Tapatalk no jak kiedys tez sobie nie wyobrazalem :-/ ale tutaj po prostu nie ma gdzie do pracy mam 10 mil z tego 5 mil jade po waskich ulicach ( z autobusem sie juz nie miniesz) ze spiacymi policjantami a potem mam 13 !!! fotoradarow na motorwayu dozwolone jest 70 mil=112 km hehe a jak nie znasz dokladnego polozenia kamer to lepeij nie ryzykowac do tego od ciula odcinkowych pomiarow predkosci. wracajac do topicu w gre wchodzi Sej - ale wyboru nie ma zadnego same parchy najczesciej MPI na hybrydzie Panda - najwiecej jest tych 1.1 , 1.2 da sie tez znalezc tylko ta koszmarna niebieska tapicerka Punto po lifcie -najwiecej jest 1.2 8v 16 V pojedyncze sztuki Grande Punto -najwiecej jest 1.2 , 1.4 tez sporo ale 16V to juz pojedyncze sztuki T-Jety tak samo w dodatku T-Jety sa drogie (jak na angielskie warunki) Generalnie wszystskie samochody w UK majace wiecej niz pare lat to zapuszczony badziew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Mnie nie chodzi zasadniczo o prędkości, tylko on ciężki jak kloc jest na takie małe silniki. Szybko to ja też nie mam aktualnie gdzie jeździć. Sent from my SM-A500FU using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 No to chyba można mieć już pewność co do tej kolizyjności:) A czy te nowe silniki 1.1mpi w seju (z zakręcanym żółtym korkiem oleju) też są kolizyjne? Bo napisałem wcześniej że wszystkie nowsze FIRE są kolizyjne, ale w sumie nie wiem jak jest z 1.1. Tu nie mam żadnych danych ale chyba ktoś kiedyś pisał na forum, że te z zakręcanym korkiem są kolizyjne. MPI 2004r ze starą pokrywą zaworów jest bezkolizyjny na 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
j2kyller Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Mnie nie chodzi zasadniczo o prędkości, tylko on ciężki jak kloc jest na takie małe silniki. Szybko to ja też nie mam aktualnie gdzie jeździć. Sent from my SM-A500FU using Tapatalk kurde ja to sam wiem tylko nie ma w czym wybierac BTW a 1.4 16 V star-jet z 2007 ? - te zmienne fazy mnie dobijaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.