Skocz do zawartości

Rdza go zjada


bolekatepl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzis robiłem przeglad swojego SC przed zima i jestem załamany  :beksa: Wszędzie rdza  :klnie: Progów praktycznie nie ma tylne nadkola nie istnieja a miejsca gdzie przykreca sie belke to sito nie mówiac o belce 

Pany jest wogóle sens ratowania budy i spawania czegokolwiek jesli tak to na co zwracac uwage i jak spawac zeby zrobic to dobrze. Jestem pierwszym włascicielem i ma ono dla mnie wartość sentymentalną dlatego chciałbym go odrestaurowac . Zastanawiałem sie tez nad kupnem budy i przerzuceniu wszystkiego ale to wiaze sie z papierkowa robota itp wiec to juz była by ostatecznosc . Jakies rady porady co gdzie i jak bede wdzieczny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kolegę który miał podobny problem....koszta ratowania buty były spore...auto u niego od nowości z salonu wiec na pewno było mu zal ale rozsadek zwyciężył....i kupił kolejne sc graty co najcenniejsze zostawił....to wszystko zależy czy masz worek złota.. a czy warto to już każdy będzie miał inne zdanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam pewne rzeczy zrobię tzn wybebesze bude wyciac też wytne co trzeba progi nawet znalazłem nowe za stowke gorzej elementami przy belce bo to nie takie proste ... myślałem nad nową buda ale też nie ma gwarancji ze w profilach zamknietych nie bedzie rudej ... mam czas do wiosny zeby podjac decyzje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej , 3 lata temu stanąłem przed podobnym dylematem, tylko u mnie zjadło tylne nadkola wew., były dwie dziury w podłodze, oraz  wybiło mi mcphersona z prawej strony i robiła się już w nim dziura. Wszystko wyszło podczas swapa i chłopaki powiedzieli szukaj innej budy, ale złożyli go. 30 kilometrów dalej strzeliła mi UPG więc moja załamka była wtedy totalna :facepalm:.

Moje sc tez było kupione przez ojca jako nowe i też mam do niego wielki sentyment, więc zdecydowałem się na odbudowę. Wszyscy pukali się w głowę, co ja robię ;]. Ale znalazłem blacharza który podjął się tego zadania.

 

Było nawet tak: 334264_3558107597632_2001852214_o.jpg

 

ale zakończyło się tak:

615676_3896951348514_534694468_o.jpg

 

 

 

 

Więc wszystko się da, kwestia czy jesteś w stanie poświęcić wystarczająco dużo środków ;).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszę z pamięci bo to ponad 3 lata temu było:robota ~2000zł -  w tym wyjęcie zespołu napędowego, tajle- ok 500zł, farba chyba 150zł , laweta od blacharza ze 100zł bo tam dojechał o własnych siłach ;]. Miał stać ok miesiąc, wyszło ponad dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej , 3 lata temu stanąłem przed podobnym dylematem, tylko u mnie zjadło tylne nadkola wew., były dwie dziury w podłodze, oraz wybiło mi mcphersona z prawej strony i robiła się już w nim dziura. Wszystko wyszło podczas swapa i chłopaki powiedzieli szukaj innej budy, ale złożyli go. 30 kilometrów dalej strzeliła mi UPG więc moja załamka była wtedy totalna :facepalm:.

Moje sc tez było kupione przez ojca jako nowe i też mam do niego wielki sentyment, więc zdecydowałem się na odbudowę. Wszyscy pukali się w głowę, co ja robię ;]. Ale znalazłem blacharza który podjął się tego zadania.

Było nawet tak: 334264_3558107597632_2001852214_o.jpg

ale zakończyło się tak:

615676_3896951348514_534694468_o.jpg

Więc wszystko się da, kwestia czy jesteś w stanie poświęcić wystarczająco dużo środków ;).

Podbudowales mnie dziś jeszcze raz wlazlem pod spód i huba jednak będę ratował swoją bude na wiosnę środek wyjme sam progi też wytne sieć myślę że parę groszy zaoszczedze jak udało by się w 1tys za robotę zmieścić to było by super i myślę ze warto . Teraz wiosną robiłem podłogę w punto i zapłaciłem właśnie tyle a nie ruszyłem palcem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwiecej kosztowac cie bd malowanie. co do blachy to ja tez bym robil i sie nie przejmowal, nie taki z tesciem robilem. prog wymienic to jest kwestia 2h a na belki to bym kupil na twoim miejscu arkusz blachy 2 lub 3 to starczy w zupełnosci. Wyrzucic 2k za bude i nie wiesz co kupisz to nie sztuka a tu zrobisz i wiesz co masz. Masz zamiar sam to robic czy odstawiac do kogos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana progu 2h  8]  Ja walczylem 3 dni, aby to zrobic porzadnie :) Chyba, ze masz na mysli samo poszycie zewnetrzne progu wiec sie zgodze. Z odbydowywaniem wnetrza tak, aby za rok znow rdza go nie zjazdla to trwa troche dluzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwiecej kosztowac cie bd malowanie. co do blachy to ja tez bym robil i sie nie przejmowal, nie taki z tesciem robilem. prog wymienic to jest kwestia 2h a na belki to bym kupil na twoim miejscu arkusz blachy 2 lub 3 to starczy w zupełnosci. Wyrzucic 2k za bude i nie wiesz co kupisz to nie sztuka a tu zrobisz i wiesz co masz. Masz zamiar sam to robic czy odstawiac do kogos?

Wybebeszyc środek i wyciac co trzeba zrobię sam niestety do spawania muszę oddać bo nie mam migomatu a zwykła spawarki nie da rady za cienką blacha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem w swoim ostatnio progi.Też sie posypał po zimie.Jak się puknęło w próg to dziura zostawała.

Okazało się że prawie nie ma do czego spawać.

"Po znajomości" wyszło 700zł.

Może jeszcze ze dwa trzy lata będzie się trzymał.A potem niestety cmentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pospawane z głową na wcześniej oczyszczoną do gołego metalu powierzchnię i następnie zabezpieczone podkładem epoksydowym jak również progi od środka, masą uszczelniającą i konserwacją taki zabieg wytrzyma wiele wiele lat zwykle przeżywając auto :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co ratować zardzewiałej budy, zrobisz jedno to za rok wyjdzie w innym miejscu. Lepiej znalezc zdrową i za wczasu zakonserwowac.

Też jestem tego zdania ze wszyskim w tych samochodach wygrasz ale jak ruda weszła głęboko nie warto naprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bedziesz chcial to na wiosne kiedys przy piwku mozemy wstawic probi i mocowanie belki, sprzet jest a i blachy sie znajda ;]

O bardzo chetnie bo remont i tak planowałem nie wczesniej jak kwiecień po sezonie zimowym Napewno skorzystam z propozycji jesli nadal bedzie aktualna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Miałem właśnie wymieniane progi i lakiernik potraktował je od zewnątrz tylko podkładem i na to lakier w kolorze nadwozia i potem czarny. Z tego co pamiętam, to oryginalnie na blachę położone było coś w stylu baranka i na to dopiero kolor i potem czarny. Możecie mnie oświecić czy dobrze poamiętam? No i jeżeli tak było, to co to był za specyfik pod farbą? Zwykły baranek? Jak to zrobić sensownie, żeby wytrzymało przynajmniej kilka lat? Samochód i tak wraca do lakiernika, więc będę mu kazał to poprawić, tylko jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt mi nie odpowie, jak powinna być prawidłowo wykonana naprawa wstawiania progów? Jak to powinno być zabezpieczone, żeby za chwilę nie trzeba było znowu tego robić?

Ja mam baranek plus na to lakier :) rdzy brak po zimie :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak były nakładki  plastikowe z Golfa II teraz mam zamiar zamiast nakładek dac reperaturki i zrezygnowac z nakładek na progi bo nawet jak zacznie cos wychodzic to bedzie to widac i w pore mozna cos zadziałac  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo progi to sie robi demontowalne. Pod nimi malujemy chlorokauczukiem po lini progów. Demontujemy 2 do 3 razy w roku, mycie progów i nakładek, woskowanie i zakładamy..

lepiej poliuretanem pomalowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczełem prace blacharskie  i zeby nnie zakładac nowego tematu to pytam tutaj

Jak lepiej zabezpieczyc spawy najpierw masa uszczelniajaca potem podkładem antykorozyjnym czy najpierw podkład antykorozyjny i masa do uszczelniania spawów bo w necie sa rózne opinie a chciał bym zrobic to dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.