Skocz do zawartości

Opony całoroczne. Które wybrać?


michalkl1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Znalazlem juz topowe oponki ktore wg testów są dość dobre o ile nie najlepsze. Ceny za kpl w.zasadzie takie same więc ktore?

Goodyear Vector 4 seasons

Vredestein Quadrac 3/5

Hankook optimo 4s

Sava Adapto hp

Kuhmo Solus 4all weather ?

Rozmiar 165/70/14

Jak ktoś mial wyżej wymienione prosze o zabranie glosu lub zaproponować inne byc może tansze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Znalazlem juz topowe oponki ktore wg testów są dość dobre o ile nie najlepsze. Ceny za kpl w.zasadzie takie same więc ktore?

Goodyear Vector 4 seasons

Vredestein Quadrac 3/5

Hankook optimo 4s

Sava Adapto hp

Kuhmo Solus 4all weather ?

Rozmiar 165/70/14

Jak ktoś mial wyżej wymienione prosze o zabranie glosu lub zaproponować inne byc może tansze ?

Sam posiadam od roku - Hankook optimo 4s  - jestem bardzo zadowolony. Rozmiar to 195/65/15.

Bardzo dobra przyczepność na mokrym (w porównaniu do Navigatorów 2).

Często zjeżdżam z ubitych dróg  - np. jeżdżąc po leśniczówkach, budowach - nawet na błocie nieźle sobie radzą  :hehe: .

 

Także ze swojej strony - polecam.

 

Znajomy miał swego czasu Goodyear Vector 4 seasons  - także nie narzekał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre opinie mają Nexeny N'Priz. Mam takie i są jak najbardziej OK, z tym że nie było w zimy w ubiegłym sezonie więc ciężko powiedzieć coś o zachowaniu w głębokim śniegu. W pozostałych warunkach zachowują się bardzo dobrze. No i cena jest bardziej niż atrakcyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apollo Alnac 4G All Season - etykieta całkiem zachęcająca (chyba nalepsza ze wszystkich wymienionych), opinie użytkowników też.

Wiem, że może nazwa na początek odstrasza, ale opony mają wyryte made in Netherland i są spod Vredesteina, do tego mają całkiem znośne ceny. Kupiłem do jednego auta te opony i póki co jestem bardzo zadowolony. Pierwsze co się rzuca w uszy po założeniu to cisza :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre opinie mają Nexeny N'Priz. Mam takie i są jak najbardziej OK, z tym że nie było w zimy w ubiegłym sezonie więc ciężko powiedzieć coś o zachowaniu w głębokim śniegu. W pozostałych warunkach zachowują się bardzo dobrze. No i cena jest bardziej niż atrakcyjna.

Ja mogę je polecić, wprawdzie sprawdzone tylko w jeden dzień (tylko wtedy były trudne warunki) ale sprawdzone na różne sytuacje (hamowanie, przyspieszanie, latanie bokiem) i b. mnie zaskoczyły pozytywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vredestein Quadrac 3/5

 

 

Posiadam takie we wspomnianym rozmiarze (Fabia 2). Do kręcenia się zimą  po mieście wystarczają. Latem w ciepłe dni trochę głośniejsze.

 

Nie zauważyłem żeby w mokre dni coś podejrzanego się z nimi działo, wg mnie zachowują się przewidywalnie.

 

Jakbym miał kupiować - kupiłbym jeszcze raz, ew uniroyal allseason expert które były nowością gdy w 2013 kupowałem swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wiem, że może nazwa na początek odstrasza, ale opony mają wyryte made in Netherland i są spod Vredesteina

 

"Firma APOLLO została założona w 1972 roku w Indiach.(...)  Apollo jest także właścicielem holenderskiej firmy VREDESTEIN, produkującej opony klasy premium."

Czyli trochę jakby powiedzieć, że samochody marki Tata są "spod Jaguara".

 

Nie pchałbym się w takie wynalazki, choćby dlatego, że rozwalenie jednej skończy się wymianą pary, bo znalezienie 1 szt. od ręki będzie skrajnie trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pchałbym się w takie wynalazki, choćby dlatego, że rozwalenie jednej skończy się wymianą pary, bo znalezienie 1 szt. od ręki będzie skrajnie trudne.

 

w 90% rozwalenie opony i tak kończy się wymianą pary, chyba że będziesz miał "szczęście" rozwalić oponę w pierwszym roku

potem już może być słabo ze względu na zużycie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falken

Euroall Season AS200

195/65 R15 91  H

 

Takie założyłem do siebie i jestem zadowolony. 

Cichsze niż letnie Micheliny ( miały już kilka latek ), na mokrym nawet nawet.

I Cena super.

Z założeniem 900zł + promocja 

Promocja polega na kuponie paliwowym - roczna gwarancja od punktu sprzedaży assistance opony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Znalazlem juz topowe oponki ktore wg testów są dość dobre o ile nie najlepsze. Ceny za kpl w.zasadzie takie same więc ktore?

Goodyear Vector 4 seasons

Vredestein Quadrac 3/5

Hankook optimo 4s

Sava Adapto hp

Kuhmo Solus 4all weather ?

Rozmiar 165/70/14

Jak ktoś mial wyżej wymienione prosze o zabranie glosu lub zaproponować inne byc może tansze ?

W tym tygodniu był test w motorze albo auto świecie, nie mogę podać wyników bo gazetę zostawiłem w pracy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Firma APOLLO została założona w 1972 roku w Indiach.(...)  Apollo jest także właścicielem holenderskiej firmy VREDESTEIN, produkującej opony klasy premium."

Czyli trochę jakby powiedzieć, że samochody marki Tata są "spod Jaguara".

 

 

Żeby być precyzyjnym to trzeba by powiedzieć, że Apollo to firma z Indii produkująca w Holandii, a Volvo to chińczyk produkujący w Szwecji ;]

Też uważałem je za wynalazek, ale bardzo pozytywnie się zaskoczyłem, także każdy zrobi jak uważa... jeden posłucha sumienia osoby która na oczy nawet tej opony nie widziała a drugi tego co ją już wypróbował :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam oponki całoroczne tyle ze Nexeny N'Priz.

Mam je ok półtora roku.

Już chyba nigdy nie założę opon sezonowych.

Na mokrym bardzo dobrze,latem również.

Jedynie w bardzo upalne dni wydawało mi się że są trochę głośniejsze.

Zimą też bardzo dobrze trzymały na suchym.

Na śniegu ciężko mi powiedzieć bo był chyba dwa razy w zeszłą zimę.

Ale jak już spadł to problemów z wyjazdem z podwórka nie miałem.(Na letnich w drugim aucie był)

 

Ogólnie polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Znalazlem juz topowe oponki ktore wg testów są dość dobre o ile nie najlepsze. Ceny za kpl w.zasadzie takie same więc ktore?

Goodyear Vector 4 seasons

Vredestein Quadrac 3/5

Hankook optimo 4s

Sava Adapto hp

Kuhmo Solus 4all weather ?

Rozmiar 165/70/14

Jak ktoś mial wyżej wymienione prosze o zabranie glosu lub zaproponować inne byc może tansze ?

 

3 tyg temu kupiłem nexen nprinz

 

jestem bardzo zaskoczony tymi oponkami in plus.

sa zdecydowanie cichsze od bridgestonów letnich oraz wczesniejszych fuld.

poki co na mokrym i suchym jest ok - bez roznicy w stos do letnich, jak bedzie zima zobaczymy

 

ja bardzo polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 tyg temu kupiłem nexen nprinz

 

jestem bardzo zaskoczony tymi oponkami in plus.

sa zdecydowanie cichsze od bridgestonów letnich oraz wczesniejszych fuld.

poki co na mokrym i suchym jest ok - bez roznicy w stos do letnich, jak bedzie zima zobaczymy

 

ja bardzo polecam

 

W zasadzie to mogę się tylko podpisać pod tym postem ;)  Rozmiar 225/45/17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamieść wyniki albo jakiś skan/zdjecie tego testu :)

Miałem to zrobić ale ktoś w robocie podprowadził mi gazetę, jutro jeszcze jej poszukam ;)

 

 

 

Edit: znalazłem linka na necie do testu:

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-opon-calorocznych-w-rozmiarze-195-65-r15-sprawdzamy-czy-mozna-ufac-oponom/45m0mw

 

 

W galerii znajdziesz szczegółowe wyniki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś mial wyżej wymienione prosze o zabranie glosu lub zaproponować inne byc może tansze ?

 

Zastanawiałem się ostatnio w tym wątku. Ostatecznie stanęło na Nokian Weatherproof (w sznurku Twój rozmiar)

Póki co - sprawdzają się nieźle. Na suchym i mokrym jestem zadowolony. Nieźle radzą sobie w błocie i podjazdach. Trochę twarde, ale dla mnie to akurat dobrze.

Inna sprawa, że opony w tak małych rozmiarach, mogą się zachowywać zupełnie inaczej niż ich większe odpowiedniki.

Z tego co widzę, nawet współczynnik przyczepności w 14" jest B, u mnie w 16" deklarują A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu szukałem opon w podobnym wymiarze, pamiętam że czytałem różnce etsty i w większości wygrał Goodyear Vector. Takie zakupiłem, mimo, że były najdroższe. Latem mogło by być lepiej, bo auto łatwo zapiszczeć, zimą, jesienia oraz na mokrym ok.

 

W ostatnim AŚ jest test opon wielosezonowych i znów wygrał GoodYear Vector ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszla jeszcze opona Nokian Weatherproof.

Juz prawie, że jestem na nią zdecydowany tym bardziej, że lepiej wypada od w/w Hankook czy Goodyear itd

jakiś czas temu szukałem dobrych opon zimowych i w wielu testach, jak i recenzjach bardzo polecali nokiad wr-d3. nie były tanie, ale kupiłem, i troszke jestem rozczarowany jak za takie pieniądze. z całorocznymi też może tak być, ze nie będą odpowiednio solidne 

także rozważ zakup innych polecanych tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tansze

Też bym sie ku temu rozwiązaniu skłaniał, zwłaszcza że za 2, maksymalnie 3 lata znów trzeba będzie kupować nowe bo te będą zbyt słabe na zimę

Ps. To pisałem ja, użytkownik opon całorocznych w aucie które mało jeździ

Wysłane z mojego LG-D290 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku lat jeżdżę na oponach wielosezonowych i w zasadzie co roku przy zmianie auta zaopatruję nowe w takowy komplet. Osobiście nie zauważyłem kolosalnych różnic pomiędzy oponami z czołówek testów. Rozczarowaniem były Kuhmo - właśnie "tańszy" wybór, które po niecałym roku i jedynie 15 tys. km straciły połowę bieżnika i kolejna zima stałaby pod znakiem zapytania, gdyby nie sprzedaż auta. Vredestein Quatrac 5 wybrałem z uwagi na wysoką wartość treadwear - wskaźnika zużycia bieżnika, niskie opory toczenia i poziom hałasu. Byłem i jestem z nich zadowolony w każdych warunkach pogodowych, łącznie ze śniegiem. Po 30 tys km w ciągu roku przód stracił 1,5mm, tył 1mm bieżnika (mierzyli na przeglądzie w ASO kilka dni temu). Tydzień temu do wozidła żony założyliśmy Vector 4Seasons Gen 2 - to w zasadzie pewniak wśród opon całorocznych, Gen 2 ma być ciut lepszy od poprzednika i wolniej tracić bieżnik. W temperaturach od 4 do 15 stopni na suchym i mokrym / bardzo mokrym jechało się bardzo dobrze, do tegoo są ciche. Na śnieg trzeba jeszcze poczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja po wielu latach powrocilem do opon sezonowych...

Wielosezonowa ok w pierwszych dwóch latach...potem się nie nadaje ani na zimę ani na Lato...I nie byly to Kormorany

Sądzę ze jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszla jeszcze opona Nokian Weatherproof.

Juz prawie, że jestem na nią zdecydowany tym bardziej, że lepiej wypada od w/w Hankook czy Goodyear itd

Zaiste powiadam Ci zastanów sie dwa razy

Mówi Ci to użytkownik co prawda Nokian AllWeather (czyli poprzedniczki)-ale zdecudowanie nie spełniają moich oczekiwań-dwa razy już poza droga na nich lądowałem a prędkości poniżej dopuszczalnych były.

Latem i zima dają radę (jest słabiej niz na letnich czy na zimowych dedykowanych-ale akceptowalnie) ale w okresie przejściowym: wiosna/jesień przesłowiowa d/P.upa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaiste powiadam Ci zastanów sie dwa razy

Mówi Ci to użytkownik co prawda Nokian AllWeather (czyli poprzedniczki)-ale zdecudowanie nie spełniają moich oczekiwań-dwa razy już poza droga na nich lądowałem a prędkości poniżej dopuszczalnych były.

Latem i zima dają radę (jest słabiej niz na letnich czy na zimowych dedykowanych-ale akceptowalnie) ale w okresie przejściowym: wiosna/jesień przesłowiowa d/P.upa

 

Ja - póki co, czyli w okresie przejściowym - jestem zadowolony z Weatherproof.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


-dwa razy już poza droga na nich lądowałem a prędkości poniżej dopuszczalnych były.

 

a ograniczenie prędkości decyduje o pozostaniu na drodze, czy może jednak kierowca powinien (uwaga słynna formułka) dostosować prędkość do warunków na drodze?

Na ośnieżonej autostradzie też będziesz pociskał 120 i dziwił się jak wylecisz bo 'prędkość poniżej dopuszczalnej''?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ograniczenie prędkości decyduje o pozostaniu na drodze, czy może jednak kierowca powinien (uwaga słynna formułka) dostosować prędkość do warunków na drodze?

Na ośnieżonej autostradzie też będziesz pociskał 120 i dziwił się jak wylecisz bo 'prędkość poniżej dopuszczalnej''?

Stary o czym Ty do mnie rozmawiasz?

Nie byłeś tam więc nie widzę powodu do robienia błędnych w Twoim/tym przypadku założeń.

ale jak już musisz to: pogoda była ładna, opadów brak, trochę szybciej sunący korek - 2-ka, 3-ka, temperatura dodatnia... jakich danych jeszcze potrzebujesz? ;-))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Stary o czym Ty do mnie rozmawiasz?

Nie byłeś tam więc nie widzę powodu do robienia błędnych w Twoim/tym przypadku założeń.

ale jak już musisz to: pogoda była ładna, opadów brak, trochę szybciej sunący korek - 2-ka, 3-ka, temperatura dodatnia... jakich danych jeszcze potrzebujesz? ;-))))

 

spoko, można wylecieć też przy 10kph na gołoledzi, można przy 40kph na liściach, można przy każdej prędkości.

Sęk w tym, że to nie opony są winne tylko łącznik między kierownicą, a pedałami. Było zwyczajnie za szybko w tej konkretnej sytuacji.

Nie Ty pierwszy nie ostatni, też mi się zdarzyło, ale staram się analizować co ja źle zrobiłem, a nie zwalam bezmyślnie na opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony do 2-3 lat, tak zimowe, jak i letnie dobrze trzymają w każdych warunkach i można się zbytnio nie przejmować.

POtem da się jeździć, ale trzeba delikatniej operować pedałem gazu i hamulca, gdy jest wilgotno, po opadach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.