Skocz do zawartości

Opony całoroczne. Które wybrać?


michalkl1

Rekomendowane odpowiedzi


Różnice na śniegu są niewspółmiernie większe mimo że prędkość testowa na śniegu jest mniejsza.

 

Ile dni w roku jeździsz po białym ? Bo ja mam problem z przypomnieniem sobie ostatniej takiej sytuacji.

No i kwestia oceny ryzyka - skutek może być bardzo groźny, ale prawdopodobieństwo wystąpienia niskie - z drogą hamowania na mokrym - skutek mniej groźny, ale pewność wystąpienia (każdej zimy znajdzie się mokry asfalt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie te testy na przyspieszanie, hamowanie i skręcanie robione przez producentów opon są czysto tendencyjne i dobrze o tym wiesz - bo nie raz tu już były opisywane.

Wystarczy więcej gazu i/lub ostrzej puszczone sprzęgło i zimówki zostaną tak samo jak zostały całoroczne (bo po starcie IMVVHO widać ten trik), agresywne dokręcenie kierownicy w zakręcie też spowoduje plucie przodem.

Natomiast twierdzenie, że zimówka lepiej odprowadza wodę i trzyma się w zakręcie na czarnym powoduje tylko wybuch śmiechu.

Ale tutaj masz opony tego samego producenta. Wiesz lepiej od niego jakie parametry mają konkretne modele jego opon?

Na filmie masz pokazane jak która z nich jeździ.

Ale jak ktoś wie lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile dni w roku jeździsz po białym ? Bo ja mam problem z przypomnieniem sobie ostatniej takiej sytuacji.

No i kwestia oceny ryzyka - skutek może być bardzo groźny, ale prawdopodobieństwo wystąpienia niskie - z drogą hamowania na mokrym - skutek mniej groźny, ale pewność wystąpienia (każdej zimy znajdzie się mokry asfalt).

Argument z częstotliwością występowania określonych warunków to ulubiona chyba sztuczka wszystkich, którzy chcą udowadniać że czarne jest białe.

Tu nie chodzi o to co jest częściej lecz o skalę. Znasz przypadek że zimówka dobra na śniegu na suchym sunie dziesiątki metrów w porównaniu do innej opony? Na suchym czy mokrym te różnice są minimalne w porównaniu z różnicami że śniegu. Lepszą oponą na suchym urwiesz może 2 metry. Lepszą oponą na śniegu urwiesz kilkadziesiąt metrów.

Dla metra na suchym poświęciłbyś trakcję na śniegu? Jeśli tak to możesz spokojnie udowadniać że najlepsze na zimę są slicki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ale tutaj masz opony tego samego producenta. Wiesz lepiej od niego jakie parametry mają konkretne modele jego opon?
Na filmie masz pokazane jak która z nich jeździ.
Ale jak ktoś wie lepiej...

 

ale to nie zmienia faktu, że takie porównanie można w banalny sposób spreparować do założonego wcześniej wyniku.

Jest za dużo czynników, które mają wpływ na taki test żeby po samym filmiku, bądź co bądź reklamowym, wierzyć w to co przedstawiono.

 


Znasz przypadek że zimówka dobra na śniegu na suchym sunie dziesiątki metrów w porównaniu do innej opony? Na suchym czy mokrym te różnice są minimalne w porównaniu z różnicami że śniegu.

 

znam z autopsji przypadek gdzie zimówka na suchym z temp. powyżej zera "pływała" i przyczepność była mierna. Po powrocie do domu wrzuciłem znowu letnie mimo listopada. Typowa zimówka NIGDY nie będzie lepsza na suchym i mokrym asfalcie jeżeli to będą jedyne warunki do testu.

Także niestety to ostatnie stwierdzenie z filmiku zupełnie psuje obraz tego 'testu'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co taka w ogóle dywagacja. Wiemy dobrze, że życiem rządzi statystyka.

Dla kogoś kto mieszka w górach i jego sezon zimowy zaczyna się w październiku a kończy w kwietniu nie będzie brał opony całorocznej bo ma ze 150 dni śniegu i lodu.

 

A dla osoby mieszkającej nad morzem jak ja gdzie śniegu mam dwa dni + na drogach nawet nie 2h a w góry jade na 8 dni z czego jak jest lód to i  tak zakładam łańcuchy to po co mi zimówka?

 

Podniecacie się testami a życie jest życiem.

Zakładając, że nawet zimówka na przysłowiowym śniegu zahamuje na krótszej drodze to tą drogę może zniwelować wasze zmęczenie, za duża prędkość, gadająca żona czy telefon.

 

To jest tak jak z kulami. Nie kula zabija człowieka. Człowiek zabija człowieka.

 

 

Po to mamy wybór, żeby ktoś kto jeździ sam dobierał to na czym jedzie.

Bo jak ja mam licencję RII  to pojadę szybciej na sliku niż ty na zimówce. I co?

 

 

Podział jest czysty i jasny masz 3 rodzaje opon do użytku cywilnego i zakładasz co chcesz i kiedy chcesz i nie przypisujcie jakiś czynników w stylu auto, miejsce zamieszkania czy porę roku do tego co masz mieć na felgach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


znam z autopsji przypadek gdzie zimówka na suchym z temp. powyżej zera "pływała" i przyczepność była mierna. Po powrocie do domu wrzuciłem znowu letnie mimo listopada.

 

Mieszkałem jakiś czas w Goteborgu - tam jest śnieg średnio przez 1-2 tygodnie, mnóstwo deszczu i przymrozki. Goodyeary Ultragrip 7 zmieniłem po 2 tygodniach "zimy" na letnie Pirelli, bo na zimowych jeździło się dramatycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkałem jakiś czas w Goteborgu - tam jest śnieg średnio przez 1-2 tygodnie, mnóstwo deszczu i przymrozki. Goodyeary Ultragrip 7 zmieniłem po 2 tygodniach "zimy" na letnie Pirelli, bo na zimowych jeździło się dramatycznie.

Mam Ultragripy 4 rok i żadnych problemów, a często jezdze po autostradach. Biorąc pod uwagę, ze w Szwecji wszyscy jeżdżą jak ostatnie pierdoly to brzmi to jak żart :hehe:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem właśnie przed zakupem opon, zarówno na zimę jak i później na lato, i tak się zastanawiam... Do tej pory zawsze miałem opony sezonowe, ale z braku zimy zimą zastanawiam się nad zakupem uniwersalnych i tak po przejrzeniu różnych porównań i testów wybrałem: Goodyear Vector 4 Seasons G2, i mam prośbę do użytkowników tychże opon o opinie jak się sprawują w poszczególnych warunkach, ile na nich przejechali i ogólne wrażenia z jazdy. Z góry bardzo dziękuję za konkretne wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Znalazlem juz topowe oponki ktore wg testów są dość dobre o ile nie najlepsze. Ceny za kpl w.zasadzie takie same więc ktore?

Goodyear Vector 4 seasons

Vredestein Quadrac 3/5

Hankook optimo 4s

Sava Adapto hp

Kuhmo Solus 4all weather ?

Rozmiar 165/70/14

Jak ktoś mial wyżej wymienione prosze o zabranie glosu lub zaproponować inne byc może tansze ?

Witam. Od 2 lat mam Quadrac 3 w rozmiarze 205/60/16 i powiem że jestem bardzo zadowolony. Są w miarę ciche, dobrze radzą sobie na mokrym i co ważne jeśli jakimś cudem spadnie z tym roku śnieg też bardzo dobrze sobie poradza. Sam szukam takich używanych do mniejszego auta właśnie w rozmiarze 165 bądź 175. Ja szczerze polecam.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem rok na Nokianie i sprzedałem razem z samochodem. Z opon byłem zadowolony, w zime byłem w Zakopcu i nie miałem jakiś problemów ogólnie na śniegu. W lato też się spisywały jak najbardziej  :oki:  Także mogę je polecić z czystym sumieniem  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko o ścieralność tych opon wielosezonowych. Mam dość ciężki samochód (1.8t) i robię sporo kilometrów. Doświadczyłem już tego, że uznawane przez wszystkich deszczówki Uniroyala taki samochód "zjada" w 2 sezony. Chciałbym coś trwalszego i rozmyślam nad wielosezonówkami. Które z wymienionych powyżej mają dużą trwałość i odporność na zużycie?

 

U mnie Quatrac 3 przy podobnej masie auta wytrzymał około 85 tysięcy km, w tym dużo jazdy autostradowej z wysokimi prędkościami oraz około 15-20% przebiegu po drogach gruntowych, szutrowych itp. W sumie miałem zamiar kupić kolejny komplet, ale niestety został zastąpiony nowym modelem, obecnie w hurtowniach są jedynie zapasy z produkcji przed 2015 rokiem i w razie ewentualnego uszkodzenia jednej prawdopodobnie musiałbym kupić komplet opon. Quatrac 5 jakoś mniej mi się podoba ("na oko" bieżnik ma bardziej kompromisowy w stronę suchego asfaltu...), wybrałem więc Nokian Weatherproof SUV - opony powinienem mieć mniej więcej za tydzień - półtora (wypadł mi wyjazd i dopiero na miejscu będę zamawiał opony) i wtedy zacznę dzielić się spostrzeżeniami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zdecydowałem się w zeszłym roku (październik 2015) na parę opon Kleber quadraxer 205/55r16 91h.

Założyłem je tylko na przednią oś. Z tyłu jeszcze mam sezonowe.

Mam mieszane uczucia. Pierwsze co zauważyłem po zmianie opon, to dość głośny świst na mokrej nawierzchni już przy prędkości ok 60 km/h.

Jeśli chodzi o prowadzenie, rok na nich przejeździłem (ok 10 tys km) i nigdy problemów nie było. Latem w górach, w wysokich temperaturach też dały radę. Śniegu dużo zimą nie było, więc ciężko ocenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
Zakupiłem właśnie  Apollo 4G All Season (o których już pisałem), Zobaczymy jak to się sprawuje


Mam już te opony na trzecim aucie. Ciche, na śniegu bez problemu, na deszczu w porządku. Latem nic nie piszczy. Za pieniądze jakie trzeba zapłacić za nie, jestem bardzo zadowolony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, gosciu napisał:

 


Mam już te opony na trzecim aucie. Ciche, na śniegu bez problemu, na deszczu w porządku. Latem nic nie piszczy. Za pieniądze jakie trzeba zapłacić za nie, jestem bardzo zadowolony.

 

 

Jak kupowałem 2 lata temu kolejny komplet Quatrac, to się zastanawiałem na powyższymi, ale to były bardzo młode opony i stwierdziłem, że poczekam. Teraz kupiłem je do drugiego (zrzuciłem zimówki, tak jak poprzednik razem) i jestem zadowolony. Zobaczymy jak się sprawdzą w okresie przejściowo-letnim. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
jeżdżę od roku - na moje potrzeby wystarczają bez problemu - ale ja się nie znam - lajkonik jestem

Kupiłem razem z autem i przy niedawnym śniegu sprawdziły się dość poprawnie, jeśli lato wyjdzie obiecująco to zostanę przy nich

Wysłane z mojego SM-J500FN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, futrzak napisał:

Jak kupowałem 2 lata temu kolejny komplet Quatrac, to się zastanawiałem na powyższymi,

 

Apollo i Vredestein to jeden koncern, zresztą same opony się od Q5 wiele z wyglądu nie różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ozarek napisał:

 

Apollo i Vredestein to jeden koncern, zresztą same opony się od Q5 wiele z wyglądu nie różnią.

 

Apollo przejęło Vredesteina jakiś czas temu i te opony są produkowane w Holandii, jakby kto pytał :)  Co do wyglądu - ja bym po tym nie oceniał opon...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie małe porównanie opon Zimowych i wielosezonowych ( letnich)

Warunki takie same. Podjazd oblodzony samochody takie same ( no kolor inny i właściciele)

Opony Hankook DynaPRO ATM

 

opony zimowe Yokohama GEOLANDAR IT G071

Mój wniosek na oblodzonej to żadne nie dają rady.

Jak tu kurcze wstawić film z YT

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam nokian weatherproof suv

 

pzred sezonem zalozylem zimowki kore dostalem przy zakupie auta  - 6 letnie Dunlopy 6mm bieznika

 

od samego poczatku auto zle sie porwadzilo - jak nie subaru, pływało, balem sie szybciejna mokrym asfalcie w zakret wjechac. po opadach pierwszego sniegu - tagedia. szybka decyzja kupujemy caloroczne - padlo na nokiana

 

w obecnych warunkach swietnie sie spisuje, cicha dobzre trzymna na sniegu o na mokrym asfalcie, zobaczymy co bedzie latem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kwietnia 2016 roku jeżdżę na oponach falken euroall season as200 (215/55/16), kupiłem auto z tymi oponami (były wtedy nowe). Złego słowa nie powiem. Do tej pory przejechane 20 tys. km w bardzo różnych warunkach. Na s3 podczas intensywnego deszczu 120-130 km/h bez problemu, szybciej nawet na deszczowych bym nie pojechał. Chorwacja w lipcu (+35 C) zarówno po autostradach, jak i po krętych, górskich drogach - bez zastrzeżeń. Z niepewnością czekałem na zimę i śnieg - i tu największe, pozytywne zaskoczenie. Opony dały radę w naprawdę trudnych warunkach, na nie odśnieżanej drodze w Kotlinie Kłodzkiej. Tam gdzie poległy, to i auta na zimówkach nie dały rady - zawiany 20-30 cm świeżego śniegu odcinek drogi przez pole i pod górę, wszyscy bez wyjątku zakładali łańcuchy. Na drogach odśnieżanych (w sensie przejechania pługu, ale cały czas po białym) wjechałem wszędzie i bezpiecznie zjechałem. Zawsze można powiedzieć, że na zimówkach (czy letnich) pojechałbym 5 km/h szybciej, dla mnie nie ma to znaczenia. Ciekawi mnie tylko, jak dadzą sobie radę następnej zimy, po przebiegu pewnie 40000 km. Na razie jestem bardzo na tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Dnia 26.01.2017 o 21:25, futrzak napisał:

Zakupiłem właśnie  Apollo 4G All Season (o których już pisałem), Zobaczymy jak to się sprawuje :)

 

Trochę czasu minęło od zakupu, możesz coś o nich napisać.  Pytam bo jestem na etapie zamawiania całorocznych do Golfa dla żony, a te są w bdb cenie na alle czyli 700 zł z wysyłką za 4 szt w rozmiarze 195/65/15 .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Zbyszek napisał:

Trochę czasu minęło od zakupu, możesz coś o nich napisać.  Pytam bo jestem na etapie zamawiania całorocznych do Golfa dla żony, a te są w bdb cenie na alle czyli 700 zł z wysyłką za 4 szt w rozmiarze 195/65/15 .

 

Gdzieś już chyba pisałem - ciche, komfortowe (kwestia względna) i przewidywalne na mokrym i suchym. No, ale te 2 miesiące to za mało na ocenę. Zimy tak naprawdę nie zaznały (mróz był, ale śniegu raczej mało).  Za rok coś będzie można więcej, ale na obecną chwilę nie mam żadnych uwag. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupione i założone do golfa IV Apollo. Opony dobrze się wyważyły , ciche i dobrze trzymają się drogi. W tej cenie (700 zł, już z wysyłka) bardzo dobra oferta, tym bardziej, że mamy do golfa tylko komplet stalówek i jak byśmy kupili letnie (tylko zimówki dostaliśmy przy zakupie) to przez 4-5 lat na same przekładki wiosna/jesień wydalibyśmy około 600-700 zł czyli tyle co koszt nowych opon.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące później...

 

Sorry ale nie chce mnie się tego wszystkiego czytać... Czy możecie polecić mnie najlepsze opony wielosezonowe z górnej półki, powtarzam najlepsze ( do doświadczonych) jakie istnieją w rozmiarze 195/55/15 (do żony auta). Cena nie gra roli. Z góry dziękuję za odpowiedzi bo chciałbym jakoś szybko zamówić... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, tommy__ napisał:

 

Sorry ale nie chce mnie się tego wszystkiego czytać... Czy możecie polecić mnie najlepsze opony wielosezonowe z górnej półki, powtarzam najlepsze ( do doświadczonych) jakie istnieją w rozmiarze 195/55/15 (do żony auta). Cena nie gra roli. Z góry dziękuję za odpowiedzi bo chciałbym jakoś szybko zamówić... 

 

to chyba wybór jest prosty: GOODYEAR VECTOR 4SEASONS :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.08.2017 o 19:14, Slawcio napisał:

 

to chyba wybór jest prosty: GOODYEAR VECTOR 4SEASONS :ok:

 

Sorry ale miałem u siebie w aucie letnie GY i letnie i zimowe ultragrip 8 i powiadam wg mnie jest to przereklamowane goowno... Wybrałem Nokian WeatherProof ...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, tommy__ napisał:

 

Sorry ale miałem u siebie w aucie letnie GY i letnie i zimowe ultragrip 8 i powiadam wg mnie jest to przereklamowane goowno... Wybrałem Nokian WeatherProof ...
 

 

też dobrze wybrałeś :ok:  choć w testach opon całorocznych zawsze to wygrywa VECTOR 4SEASONS, a później są Vredestein i Nokian 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Slawcio napisał:

 

też dobrze wybrałeś :ok:  choć w testach opon całorocznych zawsze to wygrywa VECTOR 4SEASONS, a później są Vredestein i Nokian 

 

GY wygrywać sobie może w testach... Miałem zimówki GY ultragrip8 a teraz mam zimówki Nokian i w porównaniu do GY to jest przepaść... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.10.2016 o 22:21, gkl napisał:

Goodyear Vector 4 Seasons G2 - Nikt nie jeździ na tych oponach?? :(

 

Mam aktualnie te opony, choć we wrześniu idą do wymiany bo zwyczajnie bieżnik się zużył. Bardzo fajne gumy, nie miałem problemu z autem również w zimowych warunkach. Byłem w górach, jazda po ośnieżonej drodze i też dawały radę. Latem nie ma żadnego piszczenia gumy. Ponieważ auto na którym są założone stało się drugim autem i jeździ ok. 500 km miesięcznie po mieście to kolejne będą ekonomiczne Nexeny. Jakby było pierwszym autem to bym kupił Goodyear'y. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
GY wygrywać sobie może w testach... Miałem zimówki GY ultragrip8 a teraz mam zimówki Nokian i w porównaniu do GY to jest przepaść... 



Nie uwierze w przepasac ale roznica moze byc w biezniku.
Jak nokian ma bardziej klockowaty to na śniegu wygra. GY UG mialem i zlego slowa nie powiem ale opona na kopny śnieg to nie jest


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Sorry ale miałem u siebie w aucie letnie GY i letnie i zimowe ultragrip 8 i powiadam wg mnie jest to przereklamowane goowno... Wybrałem Nokian WeatherProof ...
 



Mam w 4-tym aucie GY 4s i nie kupie juz innych opon.
2 xFWD , 1xRWD i teraz 4x4


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.