Skocz do zawartości

Opony całoroczne. Które wybrać?


michalkl1

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie zapytanie. Żona jeździ sobie do pracy słabiutką dziesięcioletnią fietą generalnie kierowca spokojny. Dziennie tam i z powrotem pokonuje około 35 kilometrów po drodze asfaltowej ruchliwej w godzinach między 8-9 a 17-18. Chciała kupić sobie teraz opony uniwersalne generalnie przez zimy które są jakie są a jeżeli coś posypie to raczej jest to na bieżąco odśnieżane. Kwota jaką chce przeznaczyć na zakup kompletu to 800 zł ale nie ukrywam że fajnie było by się zmieścić w 600 zł. Pod uwagę biorę takie modele:

1. Dębica Navigator 2

2. Nexen N'Blue 4 Season

3. Imperial Ecodriver 4S

Wszystkie opony o rozmaże 165/65 R14. I teraz pytanie czy była by różnica wybierając 175/65 R14? Czy wybrać któreś z wymienionych opon czy macie jakieś sprawdzone propozycje? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, robertharnas napisał:

Mam takie zapytanie. Żona jeździ sobie do pracy słabiutką dziesięcioletnią fietą generalnie kierowca spokojny. Dziennie tam i z powrotem pokonuje około 35 kilometrów po drodze asfaltowej ruchliwej w godzinach między 8-9 a 17-18. Chciała kupić sobie teraz opony uniwersalne generalnie przez zimy które są jakie są a jeżeli coś posypie to raczej jest to na bieżąco odśnieżane. Kwota jaką chce przeznaczyć na zakup kompletu to 800 zł ale nie ukrywam że fajnie było by się zmieścić w 600 zł. Pod uwagę biorę takie modele:

1. Dębica Navigator 2

2. Nexen N'Blue 4 Season

3. Imperial Ecodriver 4S

Wszystkie opony o rozmaże 165/65 R14. I teraz pytanie czy była by różnica wybierając 175/65 R14? Czy wybrać któreś z wymienionych opon czy macie jakieś sprawdzone propozycje? Pozdrawiam

Dębica Navigator 2 = Goodyear Vector 3 = Sava ADAPTO :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pytanko:

 

mam na tylnej osi 2 Dębica Navigator 2 sprzed 6 lat. Bieżnik całkiem w porządku. Za to z przodu mam łyse już prawie zimówki. Zamówiłem właśnie 2 nowe Dębice (tego samego rodzaju) na przód. Czy taki miks da radę? Cudów nie wymagam, miałem już takie opony w kilku autach i wiem czego się spodziewać. Zastanawiam się tylko nad tymi starszymi dębicami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.09.2017 o 15:16, zolu napisał:

Pytanko:

 

mam na tylnej osi 2 Dębica Navigator 2 sprzed 6 lat. Bieżnik całkiem w porządku. Za to z przodu mam łyse już prawie zimówki. Zamówiłem właśnie 2 nowe Dębice (tego samego rodzaju) na przód. Czy taki miks da radę? Cudów nie wymagam, miałem już takie opony w kilku autach i wiem czego się spodziewać. Zastanawiam się tylko nad tymi starszymi dębicami.

a ja po 3 latach na navigatorach stwierdzam, że na mokrym (mimo sporej ilości pozostałego bieżnika) to nie to samo...guma straciła jednak swoje właściwości...

fakt, że tanie i niezłe są więc do jazdy wkoło komina raczej nie szukałbym niczego innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 27.09.2017 o 09:21, muzz napisał:

a ja po 3 latach na navigatorach stwierdzam, że na mokrym (mimo sporej ilości pozostałego bieżnika) to nie to samo...guma straciła jednak swoje właściwości...

fakt, że tanie i niezłe są więc do jazdy wkoło komina raczej nie szukałbym niczego innego...

 

Słyszałem od fachowca, że wielosezonowe najlepiej zjeździć w 3 lata bo później tracą swoje właściwości... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.10.2016 o 19:22, zdeniu napisał:

A jeździ ktoś z Was na Nokian WEATHERPROOF?

 

 

Tak, małżonce założyłem do auta i jak na razie spoko zobaczymy co będzie na błotku pośniegowym i śniegu... chociaż patrząc na bieżnik powinno być dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.10.2017 o 17:48, tommy__ napisał:

Słyszałem od fachowca, że wielosezonowe najlepiej zjeździć w 3 lata bo później tracą swoje właściwości... 

 

Brednie. Jedne tracą, inne nie i nie jest to domena wielosezonowych. Jeżeli mowa o dobrych oponach wielosezonowych, to w którymś tam sezonie (może być i 3) może być problem, ale nie z racji wieku, a utraty bieżnika, z tytułu całorocznego użytkowania, a tutaj tracą go więcej w porach ciepłych i na zimę może być cienko. Zależy od przebiegów.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, futrzak napisał:

 

Brednie. Jedne tracą, inne nie i nie jest to domena wielosezonowych. Jeżeli mowa o dobrych oponach wielosezonowych, to w którymś tam sezonie (może być i 3) może być problem, ale nie z racji wieku, a utraty bieżnika, z tytułu całorocznego użytkowania, a tutaj tracą go więcej w porach ciepłych i na zimę może być cienko. Zależy od przebiegów.   

 

Cieszę się w takim razie bo jak żona robi 3 kkm rocznie po mieście to straty w bieżniku będą żadne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, tommy__ napisał:

Cieszę się w takim razie bo jak żona robi 3 kkm rocznie po mieście to straty w bieżniku będą żadne ;)

 

Tylko pamiętaj, że ogólnie producenci ostatnimi czasy piszą o 5 latach eksploatacji opony, niezależnie od stanu bieżnika. Nie żebym im wierzył, ale zauważyłem, że w tym wieku wiele opon zaczyna mieć pewne problemy, szczególnie na mokrym. Tyczy to w mojej opinii wszystkich  opon, ze wskazaniem na szybszą utratę w przypadku zimowych i wielosezonowych. Letnie niby lepiej, ale jakbym miał być szczery, to jednak ja po tych 5 zmieniam na nowe. Piszę tutaj zdecydowanie o oponach klasy premium (chociaż nie tylko, mam dobre opinie o niektórych oponach niższych klas), bo z tymi sporo tańszymi to bywało, że sporo szybciej. Nie wiem jak tanie chińczyki, ale zimowy Kormoran został moim idolem. Tutaj w pełni się zgodziłem z fachowcem, że celowo pogorszono jakość/właściwości tej marki z sobie znanych powodów. Oddałem po zrobieniu może z 2kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.10.2017 o 17:48, tommy__ napisał:

Słyszałem od fachowca, że wielosezonowe najlepiej zjeździć w 3 lata bo później tracą swoje właściwości...

Kupiłem 2 lata temu używane (bodaj 2 letnie) opony Vredestein Quatrac 3. Na mokrym zachowują się jak w dniu zakupu. Ciekaw jestem jak będzie w tym roku na śniegu, ale wiem że Vredestein-y są głównym faworytem przy następnym zakupie opon całorocznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, shapyr napisał:

Kupiłem 2 lata temu używane (bodaj 2 letnie) opony Vredestein Quatrac 3. Na mokrym zachowują się jak w dniu zakupu. Ciekaw jestem jak będzie w tym roku na śniegu, ale wiem że Vredestein-y są głównym faworytem przy następnym zakupie opon całorocznych.

 

Hi, hi, moje ulubione opony chyba :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 21.09.2017 o 15:16, zolu napisał:

Pytanko:

 

mam na tylnej osi 2 Dębica Navigator 2 sprzed 6 lat. Bieżnik całkiem w porządku. Za to z przodu mam łyse już prawie zimówki. Zamówiłem właśnie 2 nowe Dębice (tego samego rodzaju) na przód. Czy taki miks da radę? Cudów nie wymagam, miałem już takie opony w kilku autach i wiem czego się spodziewać. Zastanawiam się tylko nad tymi starszymi dębicami.

 

Jak już napisano - navigatory po kilku sezonach robią się cholernie śliskie na mokrym - pomimo wysokiego bieżnika.

Przetestowane na trzech autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pyrekcb napisał:

 

Jak już napisano - navigatory po kilku sezonach robią się cholernie śliskie na mokrym - pomimo wysokiego bieżnika.

Przetestowane na trzech autach.

 

Jak pisałem tak zrobiłem - jeżdżę na 2x nowych Navigatorach z przodu i 2x kilkuletnich z tyłu. Nie zauważyłem by te z tyłu jakoś mocno się ślizgały, ale też ciężko wyczuć na tylnej osi.

Tak czy siak dzięki za post, zwrócę na to większą uwagę :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, zolu napisał:

 

Jak pisałem tak zrobiłem - jeżdżę na 2x nowych Navigatorach z przodu i 2x kilkuletnich z tyłu. Nie zauważyłem by te z tyłu jakoś mocno się ślizgały, ale też ciężko wyczuć na tylnej osi.

Tak czy siak dzięki za post, zwrócę na to większą uwagę :oki:

 

Ale Ty masz tylną oś skrętną więc każdy zakręt pokonujesz 10-15 km/h szybciej niż niejedno auto...Małżonka też ma tylną oś skrętną w xsarze... Dziś ciąłem się z Mondeo na dość ostrym zakręcie w tunelu na POW, wymiękł... z resztą na prostej też odpuścił przy 180 :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, tommy__ napisał:

 

Ale Ty masz tylną oś skrętną więc każdy zakręt pokonujesz 10-15 km/h szybciej niż niejedno auto...Małżonka też ma tylną oś skrętną w xsarze... 

 

Że jak? To żart, czy co? :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Kolega chyba myli belke skretna, z systemem skretnym tylnych kol ;l

 

Wiem co to belka skrętna ale zawsze myślałem (gdzieś musiałem to przeczytać) że tylne koła też się skręcają w zakresie do 2 stopni :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Mam Dębice Navigator 2 na jednym z aut już ponad 7 lat, zużycie bieżnika niskie, bardzo dobrze w śniegu sobie radzi i na brei, latem też dobrze. Cena niska, jakość bardzo dobra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.11.2017 o 11:35, tommy__ napisał:

Wiem co to belka skrętna ale zawsze myślałem (gdzieś musiałem to przeczytać) że tylne koła też się skręcają w zakresie do 2 stopni :hmm:

 

Xantia miała coś takiego, zacnie się tym jeździło. Jak jest z P307 nie wiem. Jeżeli podobne rozwiązanie to na +, ale o tym nie słyszałem.

Tak czy inaczej, mam wrażenie że pomyliłeś belkę skrętną z samoskrętną :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Czy użytkownicy michalkl1, camel00 lub ktoś kto ma opony Nokiany Weatherprof dłuższy czas, mogą się podzielić opinią jak się sprawują po takim czasie używania w porównaniu jak były nowe ?

Jak teraz wygląda ich bieżnik, jaka jest ich skuteczność na różnych nawierzchniach .

Czy są pęknięcia na bieżniku, ponieważ widziałem, że niektórym popękały ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Rokoch napisał:

Czy użytkownicy michalkl1, camel00 lub ktoś kto ma opony Nokiany Weatherprof dłuższy czas, mogą się podzielić opinią jak się sprawują po takim czasie używania w porównaniu jak były nowe ?

Jak teraz wygląda ich bieżnik, jaka jest ich skuteczność na różnych nawierzchniach .

Czy są pęknięcia na bieżniku, ponieważ widziałem, że niektórym popękały ?

Mam porównanie z "Michałami" Crossclimate i Nokianami Weatherprof , bo mam na 2 autach te opony.

Michały ciche "non stop", Nokiany mega głośne na zakrętach - jak trochę szybciej pokonuję zakręt to jakbym miał łożyska do wymiany, aż byłem na sprawdzeniu wszystkiego :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długo masz je założone ?

W sumie po jakim czasie zaczęły tak hałasować ?

A jak z skutecznością, nadal dobrze hamują ?

 

Do mojej Corsy B niestety nie ma Crossclimate bo z tego co widziałem to nie są produkowane w odpowiednich rozmiarach (165/70R13) :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Rokoch napisał:

Długo masz je założone ?

W sumie po jakim czasie zaczęły tak hałasować ?

A jak z skutecznością, nadal dobrze hamują ?

 

Do mojej Corsy B niestety nie ma Crossclimate bo z tego co widziałem to nie są produkowane w odpowiednich rozmiarach (165/70R13) :/

Tu i tu około 10 000 km. Te i te spisują się OK. Natomiast Micheliny na mokrym biją na głowę Nokiany. W śniegu "kopnym" trochę lepiej radzą sobie Nokiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak myślicie, czy lepiej może dołożyć 150 zł do kompletu na goodyear 4sezon 2 gen ? Z wyników wychodzi, że te goodyear lepiej hamują na mokrym oraz latem na suchym niż nokiany weatherproof a ja w sumie to po mieście głównie jeżdżę, no a śniegu jest rzadko (w Poznaniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak myślicie, czy lepiej może dołożyć 150 zł do kompletu na goodyear 4sezon 2 gen ? Z wyników wychodzi, że te goodyear lepiej hamują na mokrym oraz latem na suchym niż nokiany weatherproof a ja w sumie to po mieście głównie jeżdżę, no a śniegu jest rzadko (w Poznaniu).


Moje w 4x4 zabkuja
Za to u zony w fwd nic sie nie dzieje
Na sniegu sa super.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem goodyeary 4sezon 2 gen, póki co super się jeździ. Auto dobrze trzyma się mokrej nawierzchni na zakrętach, hamowanie super i na mokrym i na śniegu, no i cichutkie, dobrze tłumią drgania aż miło się jeździ. Porównując z dębicami navigator 2 to przepaść. Ale muszę dodać, że dębice miały 11 lat więc słabe porównanie po takim czasie używania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.