Skocz do zawartości

ASTRA J // 2015 // czujnik ciśnienia kół


tygrysek86

Rekomendowane odpowiedzi

Po zmianie kół zaświeciła się kontrolka ciśnienia w oponach

 

Powód to brak kół z oponami zimowymi z czujnikiem.

 

Co zrobić aby żółta kontrolka znikła?

 

Nowych stalówek z czujnikami nie będziemy dokupywać.

 

 

Obawiam się, że pozostaje tylko powrót do stalówek (czy tam alu), które były fabrycznie założone i podmiana samych opon...

Wyłączyć się tego wg ASO nie da - chociaż to pewnie tylko ich bajanie i pewnie ktoś ogarnięty z kompem by to zrobił ale skoro auto na gwarancji to nie wiem czy warto ryzykować.

Trzeba też pamiętać przy wymianie opon że konkretna obręcz (czujnik) musi z powrotem trafić na to samo miejsce na aucie - komp jakoś to ogarnia, które koło jest które i jak są koła nie na swoich miejscach to też się pluje.

 

Sam jestem w podobnej sytuacji jak Ty i będę po prostu zmieniał same opony. Koszt nowych felg z czujnikami mocno mnie zniechęcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie kół zaświeciła się kontrolka ciśnienia w oponach

 

Powód to brak kół z oponami zimowymi z czujnikiem.

 

Co zrobić aby żółta kontrolka znikła?

 

Nowych stalówek z czujnikami nie będziemy dokupywać.

 

 

zmieniłes koła na inne - bez czujników ?

 

niestety musisz dołozyć do nich czujniki i je zaprogramowac, w przeciwnym razie jezdzisz z kontrolką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo pogodzić się z wyskakującym komunikatem (kontrolką),

albo dokupić drugi komplet czujników, zaprogramować i wtedy święty spokój... do ponownej wymiany kół...

O ile wiem komp zapamiętuje do 8 czujników czyli jak zaprogramujemy dwa komplety czujek to nie powinno być problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

O ile wiem komp zapamiętuje do 8 czujników czyli jak zaprogramujemy dwa komplety czujek to nie powinno być problemów.

 

Oświeże temat bo mam odobny problem co autor.

Czy jesteś pewien że astra ma pamięć do 8 kół ? Wiem że corsa I insignia tak , ale astra ? coś mi się to nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświeże temat bo mam odobny problem co autor.

Czy jesteś pewien że astra ma pamięć do 8 kół ? Wiem że corsa I insignia tak , ale astra ? coś mi się to nie podoba.

 

Wydaje mi się, że wyczytałem to w instrukcji :hmm: Musiałbym poszukać ale niestety instrukcja w samochodzie a samochód daleko na parkingu ;] a na zewnątrz zimno i wieje więc sam rozumiesz... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego astra pamięta 4 koła a co do corsy D oraz insigni one mają kod RPO UJN co oznacza automatyczną kalibracje czujników cisnienia w ogumieniu a A-J i Corsa E niestety wchodzi w grę tylko programowanie programatorem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego astra pamięta 4 koła a co do corsy D oraz insigni one mają kod RPO UJN co oznacza automatyczną kalibracje czujników cisnienia w ogumieniu a A-J i Corsa E niestety wchodzi w grę tylko programowanie programatorem :)

 

True, true - masz rację - coś mi się ubzdurało, że Astra ma pamięć 8 kół ale faktycznie tak nie jest. W instrukcji jest tylko dość szczegółowo opisana procedura programowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zostaje wymiana samych gum, a już miałem chęć kupić drugi komplet jakiś ładnych alu na wiosnę.

W sumie nic nie stoi na przeszkodzie - tyle że alu muszą być dostosowane do założenia czujników no i musisz kupić komplet samych czujek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nic nie stoi na przeszkodzie - tyle że alu muszą być dostosowane do założenia czujników no i musisz kupić komplet samych czujek.

 

No tak tylko nie uśmiecha mi się za każdym razem programować na nowo czujek. A nie lobię jak mi coś się świeci na desce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko nie uśmiecha mi się za każdym razem programować na nowo czujek. A nie lobię jak mi coś się świeci na desce.

 

Ta... wiem - też nie lubię jak mi się świeci coś co nie powinno :oki:

Wg instrukcji programowanie to nie jest jakieś "rocket science" i można to zrobić samemu ale jest haczyk... musisz mieć urządzenie do programowania (podobno do dostania w ASO).

No ale nie da się ukryć, że to wszystko znacząco zwiększa koszt zakupu drugiego kompletu felg. Ja to bym po prostu kupił alu, wsadził do nich czujniki, zaprogramował i jeździł na nich cały rok zmieniając tylko opony lato/zima - taki zresztą mam plan na przyszłość - tylko jakaś wolna gotówka musi wpaść ;] co pewnie szybko nie nastąpi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta... wiem - też nie lubię jak mi się świeci coś co nie powinno :oki:

Wg instrukcji programowanie to nie jest jakieś "rocket science" i można to zrobić samemu ale jest haczyk... musisz mieć urządzenie do programowania (podobno do dostania w ASO).

No ale nie da się ukryć, że to wszystko znacząco zwiększa koszt zakupu drugiego kompletu felg. Ja to bym po prostu kupił alu, wsadził do nich czujniki, zaprogramował i jeździł na nich cały rok zmieniając tylko opony lato/zima - taki zresztą mam plan na przyszłość - tylko jakaś wolna gotówka musi wpaść ;] co pewnie szybko nie nastąpi ;]

 

Właśnie o te koszta dodatkowe chodzi. co szkodziło oplowi zrobienie jednego autonomicznego systemu dla każdego auta i tak my za to płacimy. Jeśli insygnia możne corsa D też to czemu astra ma najgorsze dla klienta rozwiązanie. Szczególnie jak komp nie pamięta 2 kompletów.

Z jednej strony ja mam lepiej od kolegi bo mam auto już na alu zmieniłem tylko gumy na zimowe.

A tak przeliczając to nowe alu plus czujniki to koszt dobre 2 tyś. Przekładka lato zima niech będzie 100zł to nam daje 10 lat przekładania zanim koszt się wróci. to tak na szybko licząc. Może jak by komp pamiętał te 2 komplety to bym sie skusił a tak to pozostanę przy wymianie samych opon. Choć mój gumiarz twierdzi, że astra pamięta 2 komplety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę wątek.

Astra J "ecoflex" z 2015 -

1) na każdej feldze do  Astry J 6.5 J x16  występującej w przyrodzie da się "zamontować" czujnik?

2) które czujniki są "oryginalne", ceny na allego są zróżnicowane dość. Ile minimum powinien kosztować oryg. czujnik?

3) nawet jeśli mamy komplet felg z czujnikami - walczymy z programatorem czy nie (rzeczona Astra J)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest szybko rozwiązywalny bardzo niskim kosztem :) . Kupujesz karteczki post-it samoprzylepne w kolorze niebieskim lub innym najciemniejszym. Wycinasz pod kształt lampki na desce. Przyklejasz (trzeba dwie razem bo jedna prześwituje :) ). Problem zamknięty. Serwis się nie czepia, gwarancja w całości. Ciśnienie w oponach sprawdzasz sam raz w tygodniu, a jak koło łapie kapcia to zawsze poczujesz wpierw na kierownicy niż pokaże czujnik. One mają tolerancję dość sporą i jak zaświecą to znaczy że już dawno po obiedzie. Optymalizacja kosztów polega na kupieniu jak najtaniej tych karteczek (jedna paczka powinna starczyć na kilka lat :) ). Ciekawe tylko co powiedzą kiedyś na przeglądzie rejestracyjnym jak koła bez czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Request napisał:

Czujniki i programator można kopić na aliexpres, znajomy kupił i wszystko hula jak trzeba.

 

Do astry J potrzebny jest zewn. programtor. Po ile kupił?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ali kosztuje cos kolo 35$ taki programator, bede zamawiał za pare dni

 

ja przez ostatnie lata kodowałem programatorem do infiniti i amerykańskich nissanów - tez dawał rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 19.02.2016 o 10:28, johny128 napisał:

 

Właśnie o te koszta dodatkowe chodzi. co szkodziło oplowi zrobienie jednego autonomicznego systemu dla każdego auta i tak my za to płacimy. Jeśli insygnia możne corsa D też to czemu astra ma najgorsze dla klienta rozwiązanie. Szczególnie jak komp nie pamięta 2 kompletów.

Z jednej strony ja mam lepiej od kolegi bo mam auto już na alu zmieniłem tylko gumy na zimowe.

A tak przeliczając to nowe alu plus czujniki to koszt dobre 2 tyś. Przekładka lato zima niech będzie 100zł to nam daje 10 lat przekładania zanim koszt się wróci. to tak na szybko licząc. Może jak by komp pamiętał te 2 komplety to bym sie skusił a tak to pozostanę przy wymianie samych opon. Choć mój gumiarz twierdzi, że astra pamięta 2 komplety

 

Sytuacja z astrą J jest taka; bylebyś felgę (przy wymianie opon) pozostawił na swoim miejscu NIE musisz niczego programować ("na 99 procent"). Tylko w sytuacji zamiany miejsc felg musisz zaprogramować - komp. wskaże ucieczkę powietrza z lewego przodu, podczas gdy szopka jest prawym tyłem.

Amen (w cenie 50-80 złotych różnicy w koszcie wymiany opon).

Mój czujnik:

 

DSC00808 (Medium).JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę rozpoznawałem ten temat z uwagi na planowany zakup opon zimowych do nowej Astry K (nie mojej, niestety), ustaliłem w ASO Opla, że obie Astry (J i K) mają ten sam system czujników.

 

Otóż z informacji ASO wynika, że:

- samochód Astra J i K pamięta jednocześnie 4 czujniki

- po zmianie kół z INNYMI czujnikami lub po zamianie obecnych kół miejscami należy przeprowadzić procedurę adaptacji czujników, opisaną w instrukcji obsługi, do czego jest potrzebny programator-aktywator

- programator do Opli jest dostępny (to już nie z ASO info):

   * na OLX, jakaś polska produkcja garażowa za 299 zł nazywa się "Aktywator TPMS, Wzbudzacz Programator czujników ciśnienia kół - POLSKI" ZC-02

lub

   * u chińczyków na Aliexpress za ok. 28 $ = ok. 120 zł i nazywa się np. "High Quality EL-50448 Auto Tire Pressure Monitor Sensor TPMS Activation Tool OEC-T5 EL-50448 For GM For Opel Series Vehicle"

- tak naprawdę ten programator tylko włącza uśpiony czujnik konkretnego koła impulsem elektromagnetycznym, aby system auta mógł go sobie wpisać do pamięci podczas procedury przyuczania.

 

Przeanalizowałem jeszcze opłacalność zakupu 4 felg stalowych + 4 czujników + programatora, koszty są orientacyjne (kosztu opon nie liczyłem, bo i po co) i wyszło mi tak:

 

Koszty orientacyjne 1 raz:
----------------------------------

- felgi 16" stalowe nowe GM, allegro kpl. 4 szt. -  500,00
- kołpaki GM 16" nowe ASO kpl. 4 szt.              -  300,00

- czujniki nowe "ori GM" allegro kpl. 4 szt.          -  450,00
- programator czujników pl                                 -  300,00
  (lub chiński EL-50448 na aliexpress                -  120,00)
--------------------------------------------------------------------------
razem:                                                                - 1550,00
(lub chiński                                                         - 1370,00)

===============================================


Oszczędności na wymianach opon:
---------------------------------------------------------------------------

felgi stalowe + własny programator
koszt 1 raz: 1550,00 lub 1370,00
oszczędność: 200,00 zł / rok na przekładce opon 2xroczniex100 zł na ten sam kpl. felg
Zwrot kosztów po: 1550,00 (1370,00) / 200,00 zł/rok = 7/8 lat
===================================================

Po 7-8 latach mamy kpl. felg stalowych z kołpakami i czujnikami i programatorem zamortyzowany !!!

Można zejść z kosztów kupując felgi używane i kołpaki noname nowe za np. 60 zł, ale w moim przypadku nowego auta opcja niefajna.

Wniosek: takie rozwiązanie warto zastosować w samochodzie nowym lub dość młodym, aby NAM się to zwróciło, a nie następnemu właścicielowi.

Należy jeszcze wiedzieć, że baterie w czujnikach są niewymienne i wystarczają na ok. 10 lat pracy.

 

Zalety posiadania zimowego kpl. kół z felgami:
-----------------------------------------------------------

- oszczędzamy felgi letnie aluminiowe nie jeżdżąc zimą w śniegu i soli drogowej

- nie trzeba umawiać się i stać w kolejkach do wymiany opon
- nie niszczą się ranty opon i krawędzie felg podczas wielokrotnego przekładania
- nie odkształca się kord, bo opony są zawsze w ten samej pozycji na feldze
- nie ma ryzyka uszkodzenia drogiego czujnika ciśnienia w oponie podczas przekładania opon
- nie ma ryzyka uszkodzenia progów przy podnoszeniu pojazdu w pośpiechu
- koła są przykręcone fachowo, nie za mocno, a nie szybko i na chama
- można felgi zamieniać miejscami, nawet nieświadomie

 

Wady:
=======

- trzeba przy zmianie opon sprawdzać, czy nie odpadł żaden ciężarek, ewent. wyważyć to koło
- po każdej zmianie opon, nawet tylko miejscami, trzeba zrobić procedurę przyuczenia czujników
  opisaną w instrukcji obsługi za pomocą programatora

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, master22221 napisał:

Trochę rozpoznawałem ten temat z uwagi na planowany zakup opon zimowych do nowej Astry K (nie mojej, niestety), ustaliłem w ASO Opla, że obie Astry (J i K) mają ten sam system czujników.

 

Ale sie rozpisales ;]

Jest jeszcze opcja posrednia, czyli kupno opon calorocznych i po temacie :ok:

Ja tak wlasnie zamierzam zrobic na jesieni a oryginalne letnie puscic na OLX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.03.2017 o 13:56, wawo napisał:

 

Sytuacja z astrą J jest taka; bylebyś felgę (przy wymianie opon) pozostawił na swoim miejscu NIE musisz niczego programować ("na 99 procent"). Tylko w sytuacji zamiany miejsc felg musisz zaprogramować

Kolego ja doskonale wiem o tej sytuacji. Przeczytaj jeszcze raz o czym ja piszę bo chyba nie rozumiesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.03.2017 o 03:04, master22221 napisał:

- tak naprawdę ten programator tylko włącza uśpiony czujnik konkretnego koła impulsem elektromagnetycznym

Jeśli nie ma programatora w pobliżu, to powinno działać też spuszczenie powietrza w danym kole. Szybka utrata ciśnienia powoduje wzbudzenie czujnika i wysłanie info do sterownika.

Wystarczy spuszczać do potwierdzenia klaksonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Orochimaru napisał:

Szybka utrata ciśnienia ...

Szybka, czy znaczna, np. -0,5 bar, ale niekoniecznie szybko?

Pytam, bo usunięcie zaworka nie wchodzi w rachubę z uwagi na ryzyko uszkodzenia opony lub spadnięcia z felgi, ale powolne spuszczenie do wartości 1,5 bara jest bezpieczne, tylko, czy czujnik się wtedy obudzi?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, master22221 napisał:

Szybka, czy znaczna, np. -0,5 bar, ale niekoniecznie szybko?

Pytam, bo usunięcie zaworka nie wchodzi w rachubę z uwagi na ryzyko uszkodzenia opony lub spadnięcia z felgi, ale powolne spuszczenie do wartości 1,5 bara jest bezpieczne, tylko, czy czujnik się wtedy obudzi?

 

Pozdr.

 

W jakis sposob mialaby sie niby uszkodzic opona od wykrecenia zaworka? 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę informacji o programowaniu czujników:

 

Tu: klik pan z serwisu Opla pokazuje, jak programować nowe/inne czujniki w Oplu Mokka.

Tu: klik właściciel pokazuje, jak programować czujniki w Oplu Astra K, używa do tego chińskiego programatora EL-50448, o którym pisałem wyżej.

EL-50448.jpg.f84e106e35e5242db4a68a506119a829.jpg

Wynika z tego, że procedura wuczania czujników programatorem jest banalnie prosta.

 

Aktywacja czujników bez programatora, o czym pisał wyżej Orochimaru wynika m. in. z wypowiedzi stąd: klik cytuję za Dixi-Car: "Czujniki w sposób ciągły porównują wartość ciśnienia z ostatnio wykonanego próbkowania z wartościami bieżącego próbkowania i będą nadawać w trybie wuczania, jeżeli wykryją w stanie "nieruchomym" albo w stanie jazdy zmianę ciśnienia o 8,3 kPa (1,2 psi, ok. 0,1 bar)...".

Można stąd wyciągnąć wniosek, że zarówno obniżenie jak i podniesienie ciśnienia o ponad 0,1 bar w trybie wuczania czujników powinno je wzbudzić? Jeśli ktoś wuczył tą metodą czujniki do Astry J, K niech napisze, że to działa.

Mnie nurtuje jeszcze jedna kwestia:

Czy po uruchomieniu procedury przyuczania czujników można się z niej wycofać bez aktywowania żadnego czujnika i czy zapamiętane wcześniej pozostaną w pamięci?

A może system w takim przypadku po jakimś czasie sam to robi?

Czy może włączenie procedury kalibracji zeruje pamięć czujników już na początku i jeśli nie aktywujemy żadnego czujnika, to zostaniemy bez nich?

Czy mógłby ktoś posiadający programator (na wszelki wypadek) to sprawdzić?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nikt nie wie, to informuję, że Pan Kierownik serwisu Opla w xxx poinformował, mnie że:

 

Jeśli włączymy procedurę przyuczania czujników ciśnienia kół, to system kasuje obecne nastawy i jeśli nie przyuczymy 4 czujników z powodzeniem, to zostaniemy z niczym, czyli ze świecącą kontrolką ciśnienia kół.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia ‎2017‎-‎03‎-‎26 o 23:35, johny128 napisał:

Kolego ja doskonale wiem o tej sytuacji. Przeczytaj jeszcze raz o czym ja piszę bo chyba nie rozumiesz.

 

Skarbie, przeczytaj swojego posta. Nawet jeśli gumiarz jest Twoim alter ego - myli się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.04.2017 o 10:58, wawo napisał:

Skarbie, przeczytaj swojego posta. Nawet jeśli gumiarz jest Twoim alter ego - myli się.

Daruj sobie te "skarbie".

Widzę że dalej nie rozumiesz. Ja napisałem tylko co twierdził gumiarz, nigdzie nie napisałem, że mu wierzę. doskonale wiem co siedzi w astrze, co i jak trzeba robić aby było ok z tymi czujnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, johny128 napisał:

Daruj sobie te "skarbie".

Widzę że dalej nie rozumiesz. Ja napisałem tylko co twierdził gumiarz, nigdzie nie napisałem, że mu wierzę. doskonale wiem co siedzi w astrze, co i jak trzeba robić aby było ok z tymi czujnikami.

I słusznie, jeszcze lepiej, jeśli już zabierasz glos, napisać "co trzeba zrobić, by było ok", niestety tego nie zrobiłeś, a gumiarz nie ma racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@Lookazz:
@tygrysek8:

Posiadacie programatory. Czy możecie potwierdzić podane wyżej informacje i sprawdzić:

1. co się dzieje, gdy uruchomi się procedurę programowania i NIE zaprogramuje się czujników?

2. czy można zaprogramować czujniki poprzez chwilowe spuszczenie odrobiny powietrza w kołach (zamiast wzbudzać programatorem)?

Pozdr,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, po uruchomieniu procedury zatrabil dwa razy i wskazał koło do zaprogramowania, po czym zrobiłem dwie próby: pierwsza zgasilem motor odpaliłem ponownie wrócił do poprzedniego ustawienia, druga proba uruchomiłem programowanie wskazał koło po czym ruszyłem do przodu, znowu wrócił do głownego menu. Także system jest idioto odporny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.