Skocz do zawartości

ASTRA J // 2015 // czujnik ciśnienia kół


tygrysek86

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 28.04.2017 o 12:59, master22221 napisał:

@tygrysek86: a możesz sprawdzić, czy da się programować poprzez chwilowe spuszczenie ciśnienia z opony? Oczywiście, zrób to na stacji, przy sprawnym kompresorze ;)

 

Pozdr.

 

ale co ty chcesz programowac ? pusta opone ?

 

zalezy od wersji auta, jak nie masz komputera to pokazuje Ci sie tylko kontrolka dopompuj koła, jak dopompujesz to zniknie (nie pokazuje ktore)

 

jak masz komputer to pokazuje ktora opona ile ma cisnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.04.2017 o 20:17, Orochimaru napisał:

I czy da się wywołać procedurę kalibracji naciskając jednocześnie zamknij i otwórz na pilocie.

 

przeciez mozesz to sam sprawidzic, ale gwarantuje ze predzej popsujesz centralny zamek ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co ty chcesz programowac ? pusta opone ?

22 minuty temu, Lookazz napisał:

ale co ty chcesz programowac ? pusta opone ?

 

Nie, ale na upartego można zaprogramować czujniki bez kół, tak sądzę...

Nie czytałeś całego wątku, to wyjaśniam, że chodzi o to, żeby sprawdzić pewną hipotezę:

Podobno podczas programowania można aktywować poszczególne czujniki zamiast programatorem-aktywatorem - poprzez chwilowe upuszczenie powietrza z koła, przy którym świeci się kierunkowskaz (czujnik w przypadku zarejestrowania spadku ciśnienia o >0,1 bar próbuje wysłać o tym informację do komputera i się aktywuje, a to wystarczy, aby komputer wczytał go sobie do pamięci, gdy jest uruchomiona procedura kalibracji). Wystarczy wcisnąć iglicę w wentylku na 1-2 sekundy, aby ciśnienie spadło tylko o ok. 0,1 bar ...

 

Sprawdzisz to, dla dobra nauki? Chodzi o to, aby można było programować czujniki bez posiadania programatora.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, już nie mogę edytować, więc umieszczę tutaj oficjalną informację od Opla dot. anulowania procedury kalibracji:

Anulowanie trybu synchronizacji

Tryb kalibracji zostanie anulowany po wyłączeniu zapłonu lub jeśli czas dopasowania dowolnego czujnika przekroczy 2 minuty lub czas dopasowania wszystkich czujników przekroczy 5 minut.

Jeśli tryb aktywacji zostanie anulowany przed zarejestrowaniem pierwszego czujnika, zachowane zostaną identyfikatory oryginalnych czujników. Jeśli tryb aktywacji zostanie anulowany po zarejestrowaniu pierwszego czujnika:

  • Wszystkie ID zarejestrowane w pamięci BCM zostaną unieważnione.
  • Wyświetlacz informacyjny kierowcy (jeśli jest) wyświetli myślniki zamiast ciśnienia w oponach.
  • Zostanie ustawiony kod DTC C0775.

Wtedy, aby układ działał prawidłowo, należy powtórzyć procedurę aktywacji.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że koledzy z programatorami nie dali znać czy da się programować czujniki po przez upuszczenia ciśnienia w oponach dziś zrobiłem eksperyment.

Pacjent to astra j z 2014r

Po pierwsze układ jest idioto odporny,  układ zachowuje się jak koledzy wyżej pisali.

Po drugie czujniki nie reagują na upuszczenie ciśnienia, czyli nie da się programować czujników bez programatora.

Próbowałem również przez pompowanie powietrza też bez skutku.

 

Wydaje mi się, że to jednak auto wysyła co jakiś czas impuls do czujnika a ten odpowiada o stanie ciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, johny128 napisał:

Wydaje mi się, że to jednak auto wysyła co jakiś czas impuls do czujnika a ten odpowiada o stanie ciśnienia.

 

 

Chyba co minute jest odczytywane info o cisnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Chyba co minute jest odczytywane info o cisnieniu.

Trochę w tym prawdy jest. A dokładnie to jest tak:

 

Cyt.: "Gdy pojazd jest nieruchomy, wewnętrzny miernik przyspieszenia czujników jest nieaktywny, co powoduje przełączenie czujników w stan "nieruchomy". W tym stanie czujniki próbkują ciśnienie w oponach raz na każde 30 sekund i nie wykonują w ogóle nadawania, jeżeli ciśnienie w oponie nie zmienia się.

W miarę wzrostu prędkości pojazdu, siła odśrodkowa uaktywnia wewnętrzny przyspieszeniomierz czujników, powodując ich przejście do pracy w trybie wzbudzenia i jazdy. W trybie jazdy czujniki próbkują ciśnienie w oponach raz na każde 30 sekund i nadają je raz na 60 sekund.

Moduł BCM odbiera i tłumaczy dane zawarte w transmisji każdego czujnika ciśnienia na obecność czujnika, tryb czujnika i ciśnienie w oponie.

Moduł BCM przesyła dane ciśnienia powietrza w oponach oraz rozmieszczenia opon przez obwód danych szeregowych do wyświetlacza informacyjnego kierowcy, gdzie zostają wyświetlone.

 

Czujniki w sposób ciągły porównują wartość ciśnienia z ostatnio wykonanego próbkowania z wartościami bieżącego próbkowania i będą nadawać w trybie wuczania, jeżeli wykryją w stanie "nieruchomym" albo w stanie jazdy zmianę ciśnienia o 8,3 kPa (1,2 psi, ok. 0,1 bar)."

 

Ostatnie zdanie wskazuje, że spuszczaniem ciśnienia można na postoju zmusić czujnik do wysłania informacji, dlatego jestem zdziwiony, że to nie działa...

 

A może trzeba spuścić ciśnienie i odczekać te 30 s ["próbkują ciśnienie w oponach raz na każde 30 sekund i nie wykonują w ogóle nadawania, jeżeli ciśnienie w oponie nie zmienia się."] na wysłanie przez czujnik informacji o spadku ciśnienia?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, johny128 napisał:

Czyli jutro trzeba powtórzyć eksperyment, i uwzględnić nowe fakty.

To po upuszczeniu powietrza odczekaj nie tylko 30 s, ale pełne 2 minuty do wyłączenia procedury. Tylko konkretnie spuść: 0,2 bar lub więcej, żeby poczuł :) I najlepiej za jednym wciśnięciem zaworka głęboko, ile się da, wtedy szybciej schodzi...

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec dziś przeprowadziłem ponownie test.  Przepraszam za zwłokę ale za dużo pracy.

Zrobiłem tak jak kolega master22221 sugerował, niestety brak reakcji a w oponie w zostało jakieś pół bara powietrza.

Czekałem czy będzie jakaś reakcja ale system sam wyłączył przypisywanie czujników.

Tak, że przynajmniej w moim  przypadku nie da się przypisać czujników bez "programatora", ciekawe z drugiej strony co siedzi w takim ustrojstwie do wzbudzania tych czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, johny128 napisał:

 a w oponie w zostało jakieś pół bara powietrza.

 

Hmmm, może za bardzo spuściłeś powietrze?

 

Tak sobie pomyślałem, że gdy NIE ma ciśnienia w oponie, to czujnik być może jest permanentnie wyłączony, żeby leżąc na półce w magazynie nie rozładowywał niepotrzebnie baterii, która jest niewymienna [a propos: jeśli to prawda, to przy 2 kpl. kół, te nie jeżdżone powinny mieć spuszczone powietrze, wtedy oszczędzamy baterie, bo nie zachodzi sytuacja: "...w stan "nieruchomy. W tym stanie czujniki próbkują ciśnienie w oponach raz na każde 30 sekund"].

 

Więc, jeśli spuściłeś za jednym razem z 2,2 bara do 0,5 bara, to czujnik mógł się wyłączyć i nie wysłał informacji do komputera.

 

Warto, dla dobra nauki, powtórzyć test. Ale najpierw napompować wszystkie koła do co najmniej 2,5 bara, przejechać się trochę, sprawdzić na kompie, czy są wpisane nowe ciśnienia i wtedy powtórzyć test, spuszczając podczas kalibracji ciśnienie z 2,5 bara do 2,0 bara, ale nie niżej...

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.05.2017 o 16:11, johny128 napisał:

Tak, że przynajmniej w moim  przypadku nie da się przypisać czujników bez "programatora",

 

 

kolego Master2221 przestań snuć domysły. Mowie Ci to ja, a kolega Johny128 potwierdził moja teze.

 

Opel homologujac astre J zrobił specjalnie tak zebys co sezon grzecznie szedł do aso i bulił 67zł (aso szczecin kozłowski) za pikniecie programatorem 4 razy.

 

Chodzi o kase, koncerny samochodowe chca zarabiac kase, aso chce zarabiac kase i tyle.

 

Ich nie oszukasz spuszczajac troche powietrza z opony. Szkoda ze nie sprawdziłem wczesniej skad jestes bo bylem w Gdyni przed wczoraj, bym wpadł z programatorem, po testowali bysmy :oki::piwko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Lookazz napisał:

...kolego Master2221 przestań snuć domysły...

...Chodzi o kasę, koncerny samochodowe chcę zarabiać kasę, aso chce zarabiać kasę i tyle.... [poprawiłem błędy, brak polskich liter]

 

Po to są fora, aby obejść to, co się da obejść. I też po to, aby poprawić fabrykę, jeśli coś spieprzyła.

Ty też u chińczyków kupiłeś EL-50448, [niegrzeczny chłopiec]. To najprostsze, ale też i nietanie rozwiązanie [BTW ceny EL-50448 spadły do $21.10], ale może nie ostatnie. My tu szukamy dalej jeszcze tańszych rozwiązań w oparciu o oficjalne informacje z koncernu GM [które cytowałem].

@Kolego Lookazz,  bez urazy, ale jeśli nie chcesz się przyłączyć, to stój z boku, nie komentuj niekonstruktywnie i przyglądaj się tylko, może kiedyś skorzystasz z naszej pracy lub już skorzystałeś, albo wyłącz komputer, jeśli Cię nasze eksperymenty drażnią do tego stopnia, że próbujesz mnie [nas] pouczać, co mamy, a co nie, robić. Jestem na tym forum aktywny od ponad 10 lat i więcej innym pomogłem [99% wypowiedzi], niż sam zadałem pytanie w oczekiwaniu na pomoc w rozwiązaniu mojego problemu [może z 5 razy!], a posiadając w przeszłości Astrę G, stworzyłem sam i opublikowałem kilka nowatorskich rozwiązań do tego modelu, które były kopiowane 1:1 po innych forach opla i w związku z tym uważam, że nie zasłużyłem sobie na złośliwości i osobiste wycieczki, tym bardziej, że Tobie do tego nie dałem powodu.

 

PS. A zainteresowałem się tematem, bo lubię zgłębiać nowinki i wykrywać słabe punkty w systemach oraz dzięki temu pomagać innym, traktuję tę aktywność jako pewnego rodzaju misję, bo uważam, że powinniśmy się dzielić, np.: bogaci - pieniędzmi, a mądrzy - wiedzą. Nie zawracałbym głowy innym kolegom, gdybym mógł takie eksperymenty robić samemu, ale mam Astrę J BEZ tych czujników, stąd te prośby o testy i próby inspiracji posiadaczy tych nieszczęsnych czujników do działania we własnym i kolegów interesie, przymusu nie ma, ale jeśli ktoś się przyłączy do wspólnego projektu, to będzie miał niewątpliwą satysfakcję.

Jak widać, nie robię tego dla siebie. Warsztatu też  nie mam ;)

Przepraszam za OT, ale czasem nie mogę się powstrzymać, jak czytam skierowane pod moim adresem tego typu uwagi.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.05.2017 o 17:15, master22221 napisał:

 

Hmmm, może za bardzo spuściłeś powietrze?

 

 

 

Więc, jeśli spuściłeś za jednym razem z 2,2 bara do 0,5 bara, to czujnik mógł się wyłączyć i nie wysłał informacji do komputera.

 

 

Przy tym ciśnieniu czujnik dalej działa. Miałem gwoździa w oponie i po uruchomieniu auta komp wyświetlił ile jest powietrza w kole.

Tak, że dalej twierdzę na 99% ta metoda nie działa.

Może trzeba by było się przyjrzeć konstrukcji "aktywatora", z kolegi umiejętnościami i znajomością elektroniki  może kolega by go rozpracował  tak jak kolegi schemat do zamykania szyb w astrze g, z którego korzystałem osobiście :piwko:

Może udało by się zejść z tych 20 dolców na kilka kilkanaście złotych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, master22221 napisał:

Ja już się przyjrzałem, nie sądzę, żeby dało się tego zastąpić czymś prostszym:

 

Pozdr.

 

Ja zamierzam to zastapic kompletem opon wielosezonowych I zapomniec o temacie czujnikow ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

...opon wielosezonowych I zapomniec o temacie czujnikow ;]

 

Do końca nie zapomnisz... Przyjdzie moment, kiedy będzie trzeba koła przednie z tylnymi zamienić, aby się równo ścierał bieżnik i... co wtedy zrobisz: przykleisz sobie do konsoli karteczkę, że tył to przód i na odwrót, czy przeprogramujesz czujniki, żeby komputer pokazywał tak jak trzeba?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do końca nie zapomnisz... Przyjdzie moment, kiedy będzie trzeba koła przednie z tylnymi zamienić, aby się równo ścierał bieżnik i... co wtedy zrobisz: przykleisz sobie do konsoli karteczkę, że tył to przód i na odwrót, czy przeprogramujesz czujniki, żeby komputer pokazywał tak jak trzeba?


Większość oponiarzy ma aktywatory przecież, a koła nawet jeśli się wymienia we własnym zakresie to i tak raz na zawsze czas trzeba wyważyć.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, format napisał:

 


Większość oponiarzy ma aktywatory przecież
 

Mają i kasują za programowanie ekstra kasę, ok. 40-50 zł żądają więcej, jeśli koła są z czujnikami. Więc lepiej kupić sobie za 90 zł programator, który zwróci się po 2 programowaniach i zamieniać koła pod domem kiedy się chce. A na wyważenie kół pojechać do tego bez aktywatora z niższymi cenami za usługę. Czy to nie wygodne i tańsze będzie?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie wygodne i tańsze będzie

Oczywiście że będzie tańsze, acz zmarnuję w ten sposób dwa popołudnia w roku, które mógłbym poświęcić swojemu dzieciakowi. Sorry, nie dogadamy się, ja mam w dupie takie oszczędności.


tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, format napisał:


 zmarnuję w ten sposób dwa popołudnia w roku,
 

Programowanie czujników trwa ok. 30 sekund, nie ma znaczenia, czy robi to gumiarz za 50 zł, czy ty... za darmo.

A jak już wytaczasz kontrargumenty z dziećmi, to ja Cię spytam: nie lepiej te 50 zł za programowanie zamiast gumiarzowi, dać dziecku na... co tam chce?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Programowanie czujników trwa ok. 30 sekund, nie ma znaczenia, czy robi to gumiarz za 50 zł, czy ty... za darmo.
A jak już wytaczasz kontrargumenty z dziećmi, to ja Cię spytam: nie lepiej te 50 zł za programowanie zamiast gumiarzowi, dać dziecku na... co tam chce?

Nie mam problemu z finansowaniem potrzeb dziecka, przynajmniej na razie. Wymiana kół typu, wyciągnięcie z piwnicy, wycieczka do gumiarza celem wyważenia, następnie samodzielna wymiana, adaptacja, odwiezienie starych kół do piwnicy to całe popołudnie. Ja wymieniam koła w pół godziny w drodze z pracy do domu i piwnicy sobie nie zaśmiecam.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, master22221 napisał:

Do końca nie zapomnisz... Przyjdzie moment, kiedy będzie trzeba koła przednie z tylnymi zamienić, aby się równo ścierał bieżnik i... co wtedy zrobisz: przykleisz sobie do konsoli karteczkę, że tył to przód i na odwrót, czy przeprogramujesz czujniki, żeby komputer pokazywał tak jak trzeba?

Pozdr.

 

Po zamianie kol miejscami, najgorsze co moze sie wydarzyc to komp bedzie po prostu zle wskazywal, w ktorym kole jest ubytek cisnienia...

W poprzednim aucie tez mialem czujniki I przez 6 lat raz wyswietlilo, ze cisnienie jest za niskie jak mialem gwozdzia.

Sory, ale nawet w takiej sytuacji nie widze problemu, zeby obejsc auto dookola I sprawdzic, z ktorym kolem jest problem.

Mam wrazenie, ze w zyciu nie jezdziles autem z czujnikami, na codzien tego sie w ogole nie zauwaza.

Poza tym ten programator kosztuje smieszne 100PLN, a robisz zamieszanie jak by kosztowal ze 2 klocki ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.05.2017 o 07:51, Maciej__ napisał:

Poza tym ten programator kosztuje smieszne 100PLN, a robisz zamieszanie jak by kosztowal ze 2 klocki ;]

No to mnie oświeciłeś 8-)

A ja zawsze myślałem tak: po co wydawać na coś nawet te śmieszne 100 zł jak można to coś mieć za darmo?

No, ale kto bogatemu zabroni?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia ‎2017‎-‎05‎-‎29 o 08:27, tygrysek86 napisał:

Prosiłem już jako autor wątku o jego zamknięcie lub podwieszenie i wycięcie nudnych postów.

 

Gdzie są te programatory za 100 złotych do kupienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam  po dłuższej nieobecności na tym forum :-)

Jako całkiem nowy użytkownik Astry J z LPG w Sedanie z 2015, witam też 

użytkowników tego działu. A teraz do rzeczy;

Astrę dopiero poznaję i w związku z tym przypuszczam, że będę miał do Was wiele pytań szczególnie, że instrukcja obsługi, napisana jest językiem podobnym do języka umowy kredytowej jakiegoś parabanku!

Na początek pytanie dotyczące aktywatora  EL-50448. Znalazłem w necie informację, że czujniki w oponach do 2013, były inne od tych montowanych od 2014

 

http://sklep.dixi-car.pl/czujnik-cisnienia-opony-astra-2013-p-7752.html?osCsid=tthjs4pls7iplog50h3ud8jjn5

http://sklep.dixi-car.pl/czujnik-cisnienia-opony-astra-2014-p-7755.html?osCsid=tthjs4pls7iplog50h3ud8jjn5

 

Pytanie zatem takie, czy ten chiński przyrządzik obsłuży oba te rodzaje czujników, czy do każdego, potrzebny jest oddzielny aktywator?

Pytam dlatego, gdyż przeglądając specyfikację tego programatora w ofertach na Aliexpress zauważyłem,

że listy obsługiwanych samochodów, kończą się na 2013 roiku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, chińczycy nie sa zbyt dokladki w listach dopasowania do konkretnego auta. poprostu pisza co wiedza, zas w komentarzach na aliexpres mozesz poczytac do jakich aut ludzie stosuja te programatory.

 

Kolejną rzeczą jest to ze sam model czujnika nie stanowi wyznacznika czy bedzie wspolpracowal z programatorem czy nie, zas kluczowym czynnikiem jest czestotliwość na jakiej pracuja te czujniiki, ktora jest 433 mhz

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
  • 1 miesiąc później...



A ktoś z kolegów posiada el-50448?
Bo do mnie właśnie dotarł i po włożeniu baterii i nacisnięciu białego przycisku miga zielona dioda z napisem TX a także miga czerwona dioda z napisem low bat. Zastanawiam się czy tak powinno być, czy w ogóle próbować kalibrowac te czujniki. Bateria jest nowa. Dopiero po wyjęciu baterii przestają diody świecić.

Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

Witam, dziś zmieniłem koła na zimowe oryginalne fabryczne które dostałem z autem i astra normalnie te czujniki rozpoznała bez żadnego programowania. W kwietniu kupowałem nowy komplet alufelg z czujnikami firmy alcar,żeby założyć letnie wtedy koleś mi je zaprogramował. Dziś inne czujniki i ciśnienie wykrywa, wszystko działa. Więc jak to jest w rzeczywistości? Rocznik auta listopad 2017. Może coś zmienili i astra zapamiętuje jednak 8 kół? Ktoś miał podobnie ostatnio?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy letnie koła były wprogramowane do auta przyrządem el-50448 lub podobnym, jak opisywano wyżej w tym wątku, czy kolega używał innego sprzętu, np. podłączanego przez OBDII?

 

Pozdr.

To był serwis wulkanizacyjny który mi sprzedał alufelgi. Właściciel próbował przez kabel zaprogramować ale mu coś nie wyszło. Przyrząd chyba miał firmy alcar, przeznaczony do wszystkich aut. Jak mu pokazałem na telefonie mokke na YouTube jak się programuje i on tak zrobił i zadziałało

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, to dziwne, co piszesz, uważam, że po każdej zmianie kół istnieje potrzeba poinformowania komputera w aucie o tym, które koło gdzie zostało założone nawet, jeśli komputer w aucie już zna te czujniki - chodzi mi o to, że jeśli co sezon będziesz zamieniał przednie koła z tylnymi, to komputer musi o tym wiedzieć, aby w przypadku obniżenia ciśnienia w jednym z kół mógł prawidłowo Cię o tym poinformować WSKAZUJĄC WŁAŚCIWE KOŁO. Za pomocą przyrządu el-50448 właśnie informujemy komputer jakie czujniki ma pamiętać i w którym miejscu auta one pracują.

 

Może inni koledzy posiadający 2 kpl. kół potwierdzą, że nie trzeba za każdym razem programować kół po zmianie letnich na zimowe i na odwrót.

 

PS. A ten przyrząd el-50448, który kupiłeś w styczniu działa?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, kamileeek napisał:

Tzn ja założyłem koła tak jak zdjąłem,nie dokonałem zamiany przód z tyłem.

Kiedyś będziesz musiał zamienić przód-tył, bo z przodu szybciej się ścierają. I wtedy, gdy zobaczysz komunikat "Za niskie ciśnienie lewy przód", to będzie on dotyczyć koła "lewy tył" ;)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Kiedyś będziesz musiał zamienić przód-tył, bo z przodu szybciej się ścierają. I wtedy, gdy zobaczysz komunikat "Za niskie ciśnienie lewy przód", to będzie on dotyczyć koła "lewy tył"
 
Pozdr.


Aha teraz rozumiem o co chodzi.
Ogólnie myślałem że jak założę nowy komplet to w ogóle nie będzie widoczny, bo pamięta tylko 4 koła letnie.
Może w weekend sprawdzę ten programator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Orochimaru napisał:

...zapewne uniwersalne...

Też najpierw pomyślałem, że mechanik "sklonował" czujniki. Tylko po co wtedy próbowałby je programować przez OBDII i po co potem wprogramował je normalnie, przecież nie byłoby w takim przypadku takiej potrzeby? A mechanik ten jest na tyle kumaty, że umie sklonować czujniki i zarazem niekumaty, bo nie wie, że nie musi już klonów wpisywać do auta? Nic tu się nie zgadza :(

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też najpierw pomyślałem, że mechanik "sklonował" czujniki. Tylko po co wtedy próbowałby je programować przez OBDII i po co potem wprogramował je normalnie, przecież nie byłoby w takim przypadku takiej potrzeby? A mechanik ten jest na tyle kumaty, że umie sklonować czujniki i zarazem niekumaty, bo nie wie, że nie musi już klonów wpisywać do auta? Nic tu się nie zgadza

 

Pozdr.

Nie wiem jak wygląda procedura klonowania ale koła były już założone na aucie i robił to jak na filmie z Oplem mokka.

Dziś natomiast po przejechaniu 15 km, 3 czujniki zgubily łączność z autem. Pokazuje tylko jedno koło. Jutro wieczorem wrócę dopiero do domu i wypróbuje urządzenie, dam znać co i jak.

 

Edit:

A więc kolejnego dnia czwarte koło przestało pokazywać ciśnienie.

Wczoraj wypróbowałem chińskie urządzenie, jakoś dało radę chodź nie było prosto na początku. W sumie za czwartym razem się udała procedura kalibracji. Za pierwszym razem, koło nr 1 zaskoczyło szybko, problem był z drugim. Ponowilem próbę i tym razem już pierwsze koło nie chcialo się zatwierdzić. Trzecia próba zakończona nie udaną kalibracją na ostatnim kole. Byłem już nie źle wkur....

Za czwartym razem się powiodło, nie wiem czy to moje urządzenie jest słabe, chyba wysyła słaby sygnał, ale trzeba je przyłożyć do opony i trwa to trochę dłużej niż na filmie z Oplem mokka pokazanym przez opel dixi car. Przykładanie od strony felgi przy wentylu, szło strasznie opornie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.