Skocz do zawartości

Pomiar prędkości obrotowej fiat uno 1.0fire,1999r


pacior1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś orientuje się jak zmierzyć prędkość obrotową w fiacie uno wykorzystując miernik, który oczywiście ma taką funkcje UT-107,Przede wszystkim gdzie podłączyć plus miernika a gdzie minus,jedyne  możliwe to podłaczenie minusa do klemy minusowej aku, ale gdzie dokładnie podłączyć plus miernika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przy głowicy masz od razu cewki zapłonowe to pewnie do komputera, do wyjścia na obrotomierz, albo czujnika położenia wału korbowego...

W starszych do cewki lub wyjścia z czujnika Halla w aparacie zapłonowym.

Mam od razu cewke przy głowicy-tak zwana podwójna zespolona, montowana już chyba do końca produkcji,idą do niej 3 kable średniej grubości, natomiast próbowałem od czujnika położenia wału korbowego, do wtyczki czujnika dochodzą też 3 kabelki, czujnik jest magnetyczny, pod który kabelek mam się wpiąć igłą?próbowałem na żółty-plus miernika i minus miernika pod minus aku, ale coś powychodziło nie tak, znikało, potem 1 wyświetlało i tak na zmiane.Jak się wpiąć???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro czujnik ma 3 przewody, to zasilanie, masa i sygnał. Nie znam dokładnie który jest który, ale podłącz

czarny przewód (COM) miernika na pewno gdzieś do masy samochodu (może być minus aku), a czerwony (jeśli z sygnałowym kablem czujnika nie dało rady, to najlepiej tak, jak w instrukcji miernika) do wyjścia na obrotomierz z ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro czujnik ma 3 przewody, to zasilanie, masa i sygnał. Nie znam dokładnie który jest który, ale podłącz

czarny przewód (COM) miernika na pewno gdzieś do masy samochodu (może być minus aku), a czerwony (jeśli z sygnałowym kablem czujnika nie dało rady, to najlepiej tak, jak w instrukcji miernika) do wyjścia na obrotomierz z ECU

Spróbuje, jutro napisze,oczywiście według instrukcji miernika to co wyjdzie trzeba jeszcze pomnożyć przez 10...tak napisali.Przypuszczam że obroty jałowe unochoda 1.0 będą gdzieś około 600-700 na min...Czyli powinno na mierniku wyjść około 60-70-dobrze myśle?To wyjście  na obrotomierz z ECU-gdzie go szukać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrotomierza ten model nie ma,próbowałem, wkuwałem się kolejno w3 przewody i kicha, jedynie w tym jednym na ułamek sekundy pojawiło się 1160, ale natychmiast znikneło i była wyświetlana 1...jakieś sugestie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi stwierdzić, bo sam mam gaźnikowca i komputerem samochodowym się nie bawiłem i nie znam dokładnie kolejności kabli w kostce, ale nie wykluczone, że to jakiś wolny pin w kostce komputedra, z którego nie wychodzi żaden kabelek.
Może ktoś bardziej obeznany we wtryskowcach by się odezwał jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko mi stwierdzić, bo sam mam gaźnikowca i komputerem samochodowym się nie bawiłem i nie znam dokładnie kolejności kabli w kostce, ale nie wykluczone, że to jakiś wolny pin w kostce komputedra, z którego nie wychodzi żaden kabelek.

Może ktoś bardziej obeznany we wtryskowcach by się odezwał jeszcze?

W 1.4 z modułu cewki idzie przewód aż do tablicy zegarów, niezależnie od tego, czy ona zawiera obrotomierz, czy nie. Gdy przekladałem tablicę na taką z obrotkiem, nic nie trzeba było przekablowywać, wystarczyło podpiąć kostkk do tej nowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh... po 98roku masz kompa motronic pod maska. na necie jest rozpiska pinow.

mozesz tez wykorzystac piny z licznika. wypinasz go. tam masz w jednej kostce w rzedzie trzy piny i jeden na brzegu. to sygnal obrotomierza. tylko nie pamietam jaka czestotliwosc (bodajze jak z cewki co dwa). znajdziesz tam tez plus i mase (kiedys tak podpinalem obrotek ale... plus z kontrolki swiatel wzialem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby coś podsumować...mam szukać 3 pinowej kostki która jest za tablicą?Czy trzeba odkręcać tablicę, czy to jest pod nią?Ktoś napisał o przewodzie wychodzacym z cewki, może tam się wkuć igłą z miernikiem nastawionym na pomiar prędkości obrotowej, jeśli tak to w który przewód są 3 i wtedy czy nie spale sobie miernika???Tam jest olbrzymie napięcie...poprosze łopatologicznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Konstancina,myśle że temat bym ogarnął gdybym wiedział czego szukać(ostatnio mierzyłem prędkość obrotową w nissanie micrze i wyszło git-tam jest akurat aparat zapłonowy-w ciągu 3 minut sprawdziłem, czyżby uniak był bardziej skomplikowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamietam na 100% ale tam jest albo plus po stacyjce i dwa sygnaly albo plus po stacyjce, masa i sygnal (miernik i sprawdz sobie piny, bodajze srodek to sygnal)

albo znajdz na internecie schemat, bosch mono-motronic ma 1.7 (pisze z tel to nie poszukam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja jest taka że wkuwałem się kolejno w 3 przewody cewki tzw.podwójnej zespolonej,3 pinowej-przewód pomarańczowy-zasilanie 12V,przewód biały-powinien być sygnałowy z jednej części cewki, przewód fioletowy-sygnałowy z drugiej częsci cewki, masa pobierana poprzez obudowe która styka do korpusu.Podczas wkuwania do przewodu białego już poraz drugi pojawiły się iskry, wcześniej poleciał lekki dymek, podczas wkuwania do dwóch pozostałych nic,Dałem spokój, nie wiem skąd te iskry, jakieś zwarcie?Natomiast, próbowałem dostać się poprzez tablice z wyświetlaczami, odkręciłem torxem 2 śrubki, próbowałem ją wyjąć- coś ją trzyma w środku po wewnętrznej, wsadziłem ręke głęboko, tam jest chyba jakaś plastikowa zapinka- może coś w rodzaju plomby?Po złożeniu przestały mi podświetlać wskażniki-mam zupełnie ciemną tablice-musze to i tak rozebrać żeby to poprawić.Jeden z przedmówców zmieniał tablice-prośba o pomoc-przecież musze mieć podświetlenie, mam zerwać ten plastik?to chyba coś w rodzaju terytytki-tak mi się wydaje bo tego nie sposób zobaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wyjąć zestaw wskaźników, trzeba odpiąć linkę prędkościomierza. Zanurkuj pod dechę i wymacaj taką długą tulejkę przy samym zestawie na lince i dociskając linkę do zestawu, pociągnij za tulejkę i linka się odepnie.

Wysłane z Pentagram Monster za pomocą Tapatalk 4.9.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pierwszym razem trochę ciężko ta linka schodzi, bo z długością nie zaszaleli i jest na styk, ale jakbyś na przyszłość potrzebował zaglądać do zegarów to za grosze z powodzeniem można wstawić trochę dłuższą - zdaje się od seicento, i wtedy spokojnie można wyjmować zegary bez nurkowania ręką od spodu :) a i zamontować ponownie jest dużo łatwiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie udało się,trzymała linka prędkościomierza- białe plastikowe ustrojstwo z ząbkowaną końcówką która trzyma.Szacunek dla kolegi który wstrzelił się z podpowiedzią odnośnie podłączenia miernika do kostki za wyświetlaczem.Łącznie jest tam podłączonych 5 kostek.Jedna z nich od strony środkowej auta jest 4 pinowa-3 piny od strony prawej,przerwa czyli puste miejsce i czwarty pin-idący do niego zielony kabelek, tam podłączyłem plus miernika, minus miernika do minus klemy, auto na biegu jałowym, cyferki od razu wyskoczyły-było w granicach 890 po rozgrzaniu utrzymywało się cały czas 830 obr na min.Dodałem mocno gazu-podniosło się na 2600,i szybko gaz odpuściłem-zmalało do 790 i samoistnie wróciło na 830, czynność powtórzyłem-wyszło tak samo-super...Z ksiązki wiem że dla fire prędkość jałowa powinna być 850 obr/min, plus, minus 50.Tak więc pomiar zakończony powodzeniem.Ten kabelek zielony wychodzi z kompa Boscha, tak na 90 procent.Aha, praktyczna uwaga, Italiancy zrobili taką nakładke ścieżek prądowych-jakby gumową-łatwo ją przerwać podczas wyjmowania wtyczek a przerwana ścieżka to brak przepływu i już jakaś lampeczka nie świeci...

Na marginesie 2 dni wcześniej mierzyłem prędkość obrotową nissana micry k11 1999r, i tam ta czynność jest znacznie prostsza-wystarczy się wpiąć w kabelek od wtyczki aparatu zapłonowego-3minuty po sprawie...No ale im trudniej tym satysfakcja większa-gdybym robił drugi raz to bułka z masłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sklepach moto to maja, jak i równiez w aso (cena nie jest zabójcza)

ps. na licznikach w uno to ja zęby zjadłem :-)

ps2. nie pamietam ktory to pin, ale w kompie jak zdejmiesz oslone wtyczki to kabel ma ten sam kolor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba już się na to nie zdecyduje, a właśnie nie wiesz gdzie można dostać, zakupić podkładki do regulacji luzów zaworowych-chciałbym to zrobić w najbliższym czasie-w sklepach moto chyba tego nie mają...

 

Spróbuj w zwykłym motoryzacyjnym, a jeśli nie mają to w pierwszej lepszej motoryzacyjnej hurtowni typu "inter cars" lub podobnej,

jest tego trochę w ofercie:

https://www.motointegrator.pl/szukaj/plytki-regulacyjne-luzu-zaworow-1070218/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że już zupełnie na koniec że podejście do odpięcia plastikowej tulejki prędkościomierza jest najlepsze gdy-kładziemy się na przednim siedzeniu, sięgamy prawą ręką od strony kluczyków pod spodem-i odciągamy od siebie-tak tulejka jest najlepiej dostępna-ja bez sensu intuicyjnie próbowałem leżąc na podłodze i dostając sie od spodu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.