Skocz do zawartości

Wybór turbawki do SC 1.1


DealMan

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu zacząłem budować TurboCento, silnik po kapitalce na głowie z 1.2 odprężony "kanapką", tu jest pytanie, jakie turbałke zamontować do tego silnika? Znajomy podpowiadał mi żeby kierować wzrok na TD04HL-13T, sam myślałem też o K03. Chce tam dmuchnąć 1.5 bara, turbo nie musi wstawać jakoś wcześnie to będzie typowy samochód dla funu, maksymalnie odelżony, nie zależy mi na elastyce silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w ogóle jest możliwe takie dobranie turbiny żeby wstawała wcześnie (powiedzmy od 2tys obrotów) i ciągnęła mniej  więcej równo do samego końca? Planuję złożyć silnik 1150, celując z mocą na 120-140KM, więc chyba moc względnie nie duża, natomiast chciałbym żeby reakcja na gaz była zbliżona do tej po zamontowaniu kompresora, bo nie miałoby to służyć tylko do jazdy po prostej ale głównie szybko po zakrętach, gdzie jak wiadomo precyzyjne dozowanie gazu ma znaczenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2000 to dość nisko, moje byłe CC 120km z relatywnie małą turbiną wstawało do końca (0.8 bara) przy ~3000, do jednego bara jeszcze wyżej. Takie moce i takie wstawanie to mają seryjne t-jety, ale tu silnik jest 1.4 16V. Możesz próbować coś takiego wymodzić małą turbiną i progresywnym boostem, ale będziesz wtedy potrzebował mega IC, bo powietrze się będzie grzało, i do tego i tak nie wiadomo jak wysoko takie turbo pociągnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do K03, to jest ich chyba kilka wersji. Które wybrac? Druga sprawa, TD04-13T-4 z TDSa. Mam na stanie, nie wiem czy nie spróbuje setupu na tym złożyć. W dieslu w serii ciagnie ponad bar a ma mozliwości na więcej, w benzyniaku do tego tak małym myśle że powinna dać rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu zacząłem budować TurboCento, silnik po kapitalce na głowie z 1.2 odprężony "kanapką", tu jest pytanie, jakie turbałke zamontować do tego silnika? Znajomy podpowiadał mi żeby kierować wzrok na TD04HL-13T, sam myślałem też o K03. Chce tam dmuchnąć 1.5 bara, turbo nie musi wstawać jakoś wcześnie to będzie typowy samochód dla funu, maksymalnie odelżony, nie zależy mi na elastyce silnika. 

1.1 odprężone na tłokach od 1.2 hulało na takiej turbinie

2014-11-13%2021.00.16.jpg

 

a efekt był taki

Wykres.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja u siebie w 1.1 miałem juz  RHB4 i dmuchałem 0.8 bara wyszło mi cos koło 110 koni teraz mam TD04 z subarynki dmucham 1.2 bara i nie wiem ile jest koników ale jeżdzi sie fajnie. Z mojej strony polecam TD04

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.