Skocz do zawartości

Intercars - zwrot akumulatora.


OlekBartek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Wczoraj przy piwku miałem rozmowę z kumplem bo kupił nowy akumulator w intercarsie i okazało się, że albo nowy aku jest wadliwy albo to jednak nie aku,bo samochód jak nie odpalał i nie kręcił tak nie kręci.

 

Zastanawialiśmy się czy jednak jakby się okazało, że to nie aku,to można taki akumulator zwrócić?Po dwóch dniach?Kupowane na paragon.

 

Może ktoś tutaj miał podobną syt. bądź pracuje w IC i odpowie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Warunki zwrotu:- Zwrot towaru za zgodą Inter. Cars. na podstawie dowodu zakupu w terminie do 7 dni od daty sprzedaży, po tym terminie zwroty nie są przyjmowane - części elektryczne i elektroniczne nie podlegają zwrotowi,- części noszące ślady uszkodzeń, prób montażu, zmiany cech nie podlegają zwrotowi,- tylko w oryginalnych niezniszczonych opakowaniach,- towar na indywidualne zamówienie oraz z wyprzedaży nie podlega zwrotowi,- Zwroty z paragonów wyłącznie w siedzibie firmy.

 

Więc wątpię, że Ci przyjmą. ALE spróbuj, wiele zależy od sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawialiśmy się czy jednak jakby się okazało, że to nie aku,to można taki akumulator zwrócić?Po dwóch dniach?Kupowane na paragon.

Może ktoś tutaj miał podobną syt. bądź pracuje w IC i odpowie,

Z zasady części elektryczne nie podlegają zwrotowi, do tego jeśli są ślady montażu na klemach to też nie powinni przyjmować.

Ale jak już napisano, wszystko zależy od kierownika filii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest możliwość zwrotu części elektrycznych.

Właściwie, to w ten sposób można zwrócić wszystko i w każdej firmie, łącznie z oponami które zostały założone na auto a klient był niezadowolony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest możliwość zwrotu części elektrycznych.

Dlatego np nie wystawiam przepływomierzy i sond lambda.Niemniej ,ostatnio spotkałem się z opinią rzecznika praw konsumenta ,że ten zwykły zarząd o którym piszą przy sprzedaży wysyłkowej to rozpakowanie i obejrzenie kupowanej rzeczy.Tak samo jak miało by to miejsce w przypadku zakupu w ,,normalnym'' stacjonarnym sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żarówki nie są zwracane,bo jest blokada zwrotu.Reszta jest przyjmowana.

 

To, że przyjmą jest ich dobrą wolą, natomiast w karcie zwrotu jest jasne napisane, że części elektryczne nie podlegają zwrotowi. Dlatego też jak zakupisz jakiś czujnik, rozpakujesz i przymierzysz do auta i okaże się, że nie taki, to mają prawo odmówić przyjęcia zwrotu, inna kwestia, że jak obejrzą, że część nieużywana to jak ktoś potrafi sklecić 2-3 zdania po ludzku to zazwyczaj uda się zwrócić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zasady części elektryczne nie podlegają zwrotowi, do tego jeśli są ślady montażu na klemach to też nie powinni przyjmować.

Ale jak już napisano, wszystko zależy od kierownika filii.

 

To już chyba jakieś chore jest :no:  Czy takie zapisy są zgodne z prawem?

W Łodzi zawsze kupowałem akumulatory w wyspecjalizowanych sklepach i nigdy nie miałem kłopotów. Raz było coś z akumulatorem Centry ale w sklepie na Piłsudskiego bez problemu sprawdzili i wymienili na nowy w ramach gwarancji.

Akumulator należy do takich  podzespołów, których lepiej nie kupować w marketach czy w Internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już chyba jakieś chore jest :no: Czy takie zapisy są zgodne z prawem?

W Łodzi zawsze kupowałem akumulatory w wyspecjalizowanych sklepach i nigdy nie miałem kłopotów. Raz było coś z akumulatorem Centry ale w sklepie na Piłsudskiego bez problemu sprawdzili i wymienili na nowy w ramach gwarancji.

Akumulator należy do takich podzespołów, których lepiej nie kupować w marketach czy w Internecie.

A czy w Łodzi odróżniacie zwrot towaru bo mam takie widzimisie od reklamacji bo jest wadliwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy w Łodzi odróżniacie zwrot towaru bo mam takie widzimisie od reklamacji bo jest wadliwy?

Aaa no fakt, nie doczytałem do końca ze zrozumieniem :ogien: .

To jednak przemawia na korzyść zalecenia, aby kupować w wyspecjalizowanych sklepach stacjonarnych. W niektórych nawet jest montaż gratis. Gdyby coś było nie tak - klient nie musi się martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak przemawia na korzyść zalecenia, aby kupować w wyspecjalizowanych sklepach stacjonarnych. Gdyby coś było nie tak - klient nie musi się martwić.

 

Też nie zawsze. Kupiłem aku w specjalistycznym punkcie sprzedaży stacjonarnej :phi: gwarancja 2 lata.

Co prawda nie musiałem z niej korzystać, ale jeszcze w czasie jej trwania zaszła potrzeba zakupu innego aku, a tu sklep zlikwidowany... :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Też nie zawsze. Kupiłem aku w specjalistycznym punkcie sprzedaży stacjonarnej :phi: gwarancja 2 lata.

Co prawda nie musiałem z niej korzystać, ale jeszcze w czasie jej trwania zaszła potrzeba zakupu innego aku, a tu sklep zlikwidowany... :hehe:

 

ale sklep do gwarancji nic nie ma. Gwarancja jest zobowiązaniem producenta/importera i to ten ostatni z tytułu gwarancji odpowiada. Sklep jedynie może pośredniczyć w dostarczeniu wadliwego towaru.

Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi/niezgodności towaru i wtedy zlikwidowanie podmiotu faktycznie rodzi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w przypadku towarów zapakowanych w jednorazowe blistry - o tym chyba ustawodawca nie pomyślał.

 

możesz 'rozciąć' i i tak sprzedawca musi przyjąć (jeśli zakup przez net 'na paragon'). Testowane kilka razy od strony sprzedawcy. Też nie chcieliśmy przyjmować, ale przyszedł jeden i drugi z wydrukowanymi mailami od rzecznika... Pewnie można wejść na drogę prawną i może się wymigać od przyjęcia zwrotu, ale komu by się chciało?

 

ja osobiście jak kupuje coś przez net w blistrze to staram się w miarę możliwości elegancko rozciąć, żeby nie oddać w razie potrzeby rozszarpanego opakowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sklep do gwarancji nic nie ma. Gwarancja jest zobowiązaniem producenta/importera i to ten ostatni z tytułu gwarancji odpowiada. Sklep jedynie może pośredniczyć w dostarczeniu wadliwego towaru.

Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi/niezgodności towaru i wtedy zlikwidowanie podmiotu faktycznie rodzi problem.

 

No i gdzie miał bym się podziać z moim aku, w razie "W"? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No i gdzie miał bym się podziać z moim aku, w razie "W"?

 

zgłaszasz się do gwaranta i dostajesz informację gdzie masz dostarczyć aku.

Dostaniesz albo listę sklepów, albo pkt serwisowy, albo zwyczajnie wyślą kuriera. Tak to jest rozwiązywane przy każdej gwarancji, aku jest o tyle specyficzny, że ciężki i nie możesz go ot tak wysłać zwyczajną przesyłką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że przyjmą jest ich dobrą wolą, natomiast w karcie zwrotu jest jasne napisane, że części elektryczne nie podlegają zwrotowi. Dlatego też jak zakupisz jakiś czujnik, rozpakujesz i przymierzysz do auta i okaże się, że nie taki, to mają prawo odmówić przyjęcia zwrotu, inna kwestia, że jak obejrzą, że część nieużywana to jak ktoś potrafi sklecić 2-3 zdania po ludzku to zazwyczaj uda się zwrócić.

od kiedy można zwracać używaną część???to chyba logiczne,że jak się założy to nie można zwrócić.Mówimy o nieużywanych częściach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumiem.Wyjaśnij proszę...

 

w sumie nawzajem musimy sobie wyjaśnić.... ;]

 

jeśli zakładasz, że zawsze masz prawo zwrotu w ciągu 7 dni to podtrzymuje to co pisałem- brednie ;]

 

jeśli Intercars jako 'sieciówka' robi wyjątek i przyjmuje zwroty towarów kupionych wchodząc z ulicy to zwracam honor (nie chce mi się u nich czytać ;] )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie nawzajem musimy sobie wyjaśnić.... ;]

 

jeśli zakładasz, że zawsze masz prawo zwrotu w ciągu 7 dni to podtrzymuje to co pisałem- brednie ;]

 

jeśli Intercars jako 'sieciówka' robi wyjątek i przyjmuje zwroty towarów kupionych wchodząc z ulicy to zwracam honor (nie chce mi się u nich czytać ;] )

odnoszę się tylko do IC   :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgłaszasz się do gwaranta i dostajesz informację gdzie masz dostarczyć aku.

Dostaniesz albo listę sklepów, albo pkt serwisowy, albo zwyczajnie wyślą kuriera. Tak to jest rozwiązywane

 

 

Dzięki za wyjaśnienie. :oki:  Pozostaję w nadziei, że nie będę musiał sprawdzać w realu działanie tego scenariusza  :phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.