Skocz do zawartości

Pomiar ciśnienia oleju Fiat uno 1.0 fire 1999r,przebieg 135.000km


pacior1

Rekomendowane odpowiedzi

Użyłem testera oleju, nowego, ale cenowo bez szaleństwa.Odpiełem wtyczke od czujnika ciśnienia oleju,odkręciłem czujnik kluczem 21(dostęp do czujnika i filtra w uno wzorowy),wkręciłem manometr.Uruchomiłem auto, bieg jałowy około 830 obr/min.Zaczęło mi b.delikatnie cieknąć, więc dokręciłem ale z wyczuciem z obawy o gwint.Manometr na samym początku pokazał 5 barów (50psi)-zimny silnik, cały czas powoli spadało żeby po 15 min(mocno ciepły silnik) spaść do 1,6 bara(20 psi).Zwiększyłem obroty do około(nie mam obrotka) 1500-pokazało 3,5 bara, zwiększyłem do około 2500 obr/min pokazało niecałe 5 barów.W książce Sam naprawiam piszą że fiat uno 1.0 fire monojetronik (ten wcześniejszy) zalecane miał przy temp oleju 100 stopni z prędkością obrotową 3000 obr/min od 0,34 MPa do 0,49MPa(ja chyba 100 stopni nie osiągnełem) Według mnie pompa oleju ładnie podaje- 5 barów pokrywa się chyba z 0,49 MPa?Co sądzicie o wynikach?Czy rodzaj oleju ma jakieś znaczenie-pewnie minimalne?Czy ktoś robił taki pomiar na fiacie uno 1.0?Jaka powinna być różnica pomiędzy nowym a starszym autem i kiedy tak naprawde spada żywotność pompy oleju-znaczy po ilu tysiącach km?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- wyniki ok :-)

- przy mrozie moze byc roznica miedzy olejami, ale niewielka

- pare osob znam co mialo liczniki z wersji T z podpietym wskaznikiem cisnienia

- roznicy o ile silnik zadbany byc nie powinno

- spada jak nie ma oleju :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, wyniki wg mnie bardzo dobre. Ja w swoim 1.5 mam prawie takie same, z tym że na zimno mam trochę mniej bo około 4 bar a na ciepło na wolnych mam 2,5 bara. Może to wynikać z różnicy manometrów, ja mam oryginalny wskaźnik w zegarach od Uno Turbo, a one czasami niezbyt dokładnie pokazują albo też różnica wynika z zastosowanego oleju. Kiedyś jeździłem na 10W40 i różnica ciśnienia pomiędzy zimnym a rozgrzanym silnikiem była większa. Teraz jeżdżę na 5W50 i różnica ciśnienia pomiędzy zimnym a rozgrzanym silnikiem zmniejszyła się.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,tak myślałem że wyniki są poprawne, będe niedługo wymieniał olej i wtedy sprawdze to jeszcze raz na nowym oleju, tym razem uniaczek popracuje z pół godziny żeby osiągnął 100 stopni-pełna robocza temp.Gdyby kogoś interesowało to wejście pod manometr(w miejsce wykręcanego czujnika oleju) ma średnice 12,5mm lub 13mm jakoś tak-ja zastosowałem redukcje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok,tak myślałem że wyniki są poprawne, będe niedługo wymieniał olej i wtedy sprawdze to jeszcze raz na nowym oleju, tym razem uniaczek popracuje z pół godziny żeby osiągnął 100 stopni-pełna robocza temp.Gdyby kogoś interesowało to wejście pod manometr(w miejsce wykręcanego czujnika oleju) ma średnice 12,5mm lub 13mm jakoś tak-ja zastosowałem redukcje...

jak chcesz osiągnąś 100 st C oleju to raczej przejedź ostrzej parę km i od razu mierz.

 

na jałowym to może maks z 80st C oleju osiągniesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.