Skocz do zawartości

problema mam ;]


mareks_uno

Rekomendowane odpowiedzi

żyje tu ktoś? ;]

taki problem mnie boryka z Uno 1.0i.e a mianowicie dławienie się oraz wysokie wolne obroty

co ciekawe gdy takie coś się dzieje, wystarczy, że zgaszę silnik a potem odpalę i problem znika  :nie_wiem:

krokowy nowy, podejrzewam czujnik temperatury wody albo tps?  :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj na rozgrzanym silniku rozpiąć wtyczkę od czujnika temp. cieczy chłodzącej. Silnik powinien trochę nierówno chodzić wtedy, ale nie powinien zgasnąć. TPSa jeżeli nikt nie ruszał, to raczej nic mu się stać od tak nie powinno. Możesz rozebrać i wyczyścić ścieżki spirytusem, ale potem trzeba go precyzyjnie ustawić na to samo miejsce.
Na początek przyjrzałbym się jednak czujnikowy temp. cieczy chłodzącej. Mi to wygląda na przelewanie silnika czyli pracę "na ssaniu" nawet na ciepło, a przerywanie podczas wkręcania się na obroty to jakby od bardzo bogatej mieszanki. Masz możliwość podejrzenia lambdy podczas takiego przyspieszania z gazem w podłodze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś znowu zaczął świrować i zacząłem majstrować przy wtyczce czujnika temp. cieczy i obroty spadły, więc albo kable jakoś nie stykają albo czujnik pokazuje bzdury

wie ktoś jakie oporności powinien mieć przy danej temperaturze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś znowu zaczął świrować i zacząłem majstrować przy wtyczce czujnika temp. cieczy i obroty spadły, więc albo kable jakoś nie stykają albo czujnik pokazuje bzdury

wie ktoś jakie oporności powinien mieć przy danej temperaturze?

Hmm, walczyłem z rok z dlawieniem się silnika, wszystkie serwisy się poddały. Co ciekawe, zaczynał się dławić późną jesienią, a przestawał wiosną. Okazało się ostatecznie, że czujnik miał "dziurę" w charakterystyce w okolicy 75 stopni, a to była typowa temperatura pracy silnika na krótkicj trasach w mieście. Latem pracował blizej 90 stopni i problem ginął. Pomiary charakterystyki tej dziury nie wykazały, cyftowy omomierz ma zbyt rzadkie próbkowanie. Skończyło się wymianą czujnika za 34 zł.

Co do zalewania, to mi się pojawiły wtedy, gdy rozlazły się łączenia zamiennej sondy lambda do jej przewodu. Żeby było śmieszniej, po zmianie sondy na taką z długim przewodem też były problemy - nikt w warsztacie nie sprawdził, że konektor przewodu sygnałowego był luźny i tracił kontakt. Po jego dociśnięcou problemy ustały.

W żadnym z przypadków komp nie pokazywał właściwego błędu, tylko zawsze upierał się na TPS. Po usunięciu powyższych usterek zniknął i błąd TPS ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo lucek okolice 70 i podbija obroty oraz dlawi się więc zakupie czujnik i tyle tylko nie wiem jaki...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 

Ten, który siedzi w kolektorze dolotowym. Zmiesz suwmiarką gwint (da się), bo to tzw. duży gwint. Niestety nie pamiętam, czy 16 czy mniej czy więcej, ale większość czujników ma mniejszy. I te czujniki mają złączkę w kolorze niebieskim. Sprawdź też czy złączki kabla sondy lambda (w okolicy kielicha amortyzatora po stronie pasażera) w gumowych "kondonach" nie są luźne - u mnie zbiegły się te dwie przyczyny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz odbiło mu tak że po uruchomieniu zimnego ma obroty rzędu 600rpm odpiecie czujnika powoduje delikatny wzrost obrotów...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Rezystancja czujnika maleje ze wzrostem temperatury, czyli jego odpięcie sygnalizuje ECU najniższą temperaturę i dlatego podnosi obroty.

Cytat z innego watka:

Dla termistora wkręconego w obwód wodny kolektora ssącego, sterującego ECU wtrysku Bosch Mono Jetronic podają:

60C 500-700 omów

80C 280-380 omów

100C 180-220 omów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucek ręce mi opadły...

wymieniłem czujnik i nadal to samo czyli brak wolnych obrotów ... 

przemierz instalację pomiedzy kostką z czujnika a złączem  kompa.

 

A jak będzie ok - to całą resztę - tam jest kilkanaście przewodów raptem.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtyczka wydaje się ok, przewody muszę rozkurować i sprawdzić dokładnie

Jeszcze jedno mi się przypomnialo. Obejrzyj dokladnie wiązkę przewodów idaca od grodzi ogniowej do wtyków TPS, krokowca i czujnika temperatury w gardzieli. Kiedys mi się urwalo jej mocowanie i opadała na kolektor. Z czasem od drgań przetarła się oslonka wiazki a potem izolaxja jednego z przewodów i na goracym silniku doziemiał (bo miękla izolacja) i wypadały mi wolne obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.