pacior1 Napisano 24 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 Witam, chciałem założyć nowy temat, mianowicie jak sprawdzić reduktor ciśnienia-znajduje się on w zespole wtryskowym, od niego odchodzi przewód powrotny nadmiaru paliwa do baku tzw przewał-to wszyscy wiemy.Sprawdziłem na początku manometrem ciśnienie za filtrem paliwa-sprawność pompki paliwa-wyszło ksiązkowo 1,1 bara-tyle ma zalecane dla uno 1.0 fire.Następnie ścisnełem przewód powrotny i natychmiast podskoczyło ciśnienie na manometrze do 2,5, 3 barów, puściłem ścisk wróciło do normy-1,1bara, potem przełożyłem manometr na przewód powrotny i tutaj nic nie pokazało- dlaczego???dodawałem nawet gazu przepustnicą i nic.Potem wziełem naczynie zdjełem przewód powrotny i na biegu jałowym-benzyna ciekła z wyjścia powrotnego,dlaczego manometr na powrocie nic nie pokazał-za mała wartość-powinno chyba coś pokazać w granicach 0,6-0,7 bara??Jak to zinterpretować.Poproszę o wypowiedż MĄDRE GŁOWY....Zaznaczam Auto jeżdzi, celem tego sprawdzenia nie jest wykrycie usterki, a raczej ustalenie jak powinien zachowywać się reduktor podczas tego badania-teorie znam-reduktor ma za zadanie odprowadzić nadmiar paliwa do baku tzw.przewał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mech88 Napisano 24 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 Witam, chciałem założyć nowy temat, mianowicie jak sprawdzić reduktor ciśnienia-znajduje się on w zespole wtryskowym, od niego odchodzi przewód powrotny nadmiaru paliwa do baku tzw przewał-to wszyscy wiemy.Sprawdziłem na początku manometrem ciśnienie za filtrem paliwa-sprawność pompki paliwa-wyszło ksiązkowo 1,1 bara-tyle ma zalecane dla uno 1.0 fire.Następnie ścisnełem przewód powrotny i natychmiast podskoczyło ciśnienie na manometrze do 2,5, 3 barów, puściłem ścisk wróciło do normy-1,1bara, potem przełożyłem manometr na przewód powrotny i tutaj nic nie pokazało- dlaczego???dodawałem nawet gazu przepustnicą i nic.Potem wziełem naczynie zdjełem przewód powrotny i na biegu jałowym-benzyna ciekła z wyjścia powrotnego,dlaczego manometr na powrocie nic nie pokazał-za mała wartość-powinno chyba coś pokazać w granicach 0,6-0,7 bara??Jak to zinterpretować.Poproszę o wypowiedż MĄDRE GŁOWY....Zaznaczam Auto jeżdzi, celem tego sprawdzenia nie jest wykrycie usterki, a raczej ustalenie jak powinien zachowywać się reduktor podczas tego badania-teorie znam-reduktor ma za zadanie odprowadzić nadmiar paliwa do baku tzw.przewał. bo to jest już przelew prosto do baku wiec tam nie ma być żadnego ciśnienia tylko swobodny przepływ do zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 25 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Ok,ale czy można powiedzieć że regulator ciśnienia(przejęzyczyłem się i pisałem reduktor),jest dobry i spełnia swoją funkcje jeśli z powrotnego przewodu wypływa paliwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 25 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Znalazłem też odnośnik do regulatora ciśnienia paliwa w fiacie uno 1.1-książka ,,Sam naprawiam"-jest napisane, że samochód na biegu jałowym, odpinamy przewód powrotny-ma wypłynąć w naczynie od 950cm do 1050cm przez 60 sekund pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 25 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Ok,ale czy można powiedzieć że regulator ciśnienia(przejęzyczyłem się i pisałem reduktor),jest dobry i spełnia swoją funkcje jeśli z powrotnego przewodu wypływa paliwo? Sprawny jest i on i pompa. Bo pompa ma podawać wyższe ciśnienie, niż robocze, a reduktor ma je stabilizować na właściwym stałym poziomie, co robi. A paliwo wypływa z przewodu powrotnego dlatego, że jest to właśnie nadmiar odpuszczany, żeby zredukować ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 30 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 A gdzie znajduje się przekażnik pompy paliwa w tym uniaczku, chciałem sprawdzić książkowo sposób pomiaru ciśnienia-tam piszą o zwarciu dwóch otworów od przekażnika paliwa w celu uruchomienia samej pompki-wtedy sama pompka chodzi bez uruchamiania silnika, tyle że... nie mogę go znależć, pod maską nie ma ani jednego przekażnika, obok bezpieczników natomiast są 2, jeden niebieski, drugi szary,kolejno je wyjmowałem i pompka się załączała co było słychać-jeden jest chyba od kierunków, drugi chyba wentylator- ale nie jestem pewien,i są jeszcze 2 puste miejsca takie z blaszkami wystającymi-od nowości od przekażników ale to pewnie na dodatkowe funkcje których ten model nie posiada.Wychodzi na to, że fiat uno 1.0 fire, 1999r nie ma przekażnika paliwa???Dziwne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 W skrzynce bezpieczników pod kierownicą są z lewej 3 gniazda przekaźników odpowiedzialnych kolejno: za klakson, za ogrzewanie tylnej szyby oraz za konsolę środkową (podświetlenie zegarka i wentylator nagrzewnicy). Jak wiadomo z przyczyn ekonomicznych pierwszy i trzeci przekaźnik producent zastąpił zworkami, ale na fiatuno.pl są manuale jak uzyskać efekt poniżej:Ten niebieski z prawej to przerywacz kierunkowskazów. Jeśli zaś chodzi o poszukiwany przez Ciebie przekaźnik to sprawdź, czy nie schował się pod maską, na kielichu amortyzatora (po stronie kierowcy), pod czarną plastikową osłoną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 tak jak napisal chyzy, pod maska na kielichu od strony kierowcy. ps. obok powinna byc 4-ro pinowa wtyczka z przewodami w kolorze bialo-brązowym, czarno-zielonym, czerwonym (lub czerwono-czarnym, nie pamietam juz) i ostatnim ktorego nie pamietam. Bialo-brązowy z nich to bezpośrednie zasilanie pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 30 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Człowiek to się uczy do końca życia, mam uniaka od 2000r i w życiu bym się nie domyślił że przekażnik może być na kielichu amorka pod tą czarną osłoną, byłem przekonany, że tam jest tylko układ alarmowy...SzACUNEK ZA TAK DOKŁADNY OPIS ZE ZDJĘCIAMI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 tam masz tez bezpieczniki do tych przekaznikow :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 11 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2015 Ok,sprawdze zaraz po świętach i wtedy zrobie pomiar ciśnienia książkowo tzn.połączenie wejścia do styków przekażnika paliwa-zrobie, napisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pacior1 Napisano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Tak, są dwa szare przekażniki, każdy zabezpieczony bezpiecznikiem 10A, wystarczy jeden wyjąć pompa paliwa nie będzie działać,wyjmujemy jeden przekażnik , żeby uruchomić pompe przekręcamy kluczyk w pozycje on, nie uruchamiając auta, mostkujemy wejścia od przekażnika 30 i 87-pompa ładnie jednostajnie pracuje.Tak na marginesie to ten układ dobrze pracuje skoro na tyle lat jest z nimi święty spokój, a sporo majstrowałem przy pompach paliwa.Zapraszam do przeczytania następnego tematu-sprawdzanie ciśnienia sprężania-a tam już tak różowo nie jest, będe potrzebował dobrych rad.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.