DamianB Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Musiałem wymienić stare i twarde jak beton Barumy Polarisy 2 na coś nowego i wybór padł na Uniroyal MS Plus 77 195/65R15 91T. Po zmianie auto prowadzi się tragicznie - jakby pływało, porównywalnie do jazdy na lodzie, ale nie ma żadnych uślizgów opony na asfalcie. To normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 porównywalnie do jazdy na lodzie, ale nie ma żadnych uślizgów opony na asfalcie Nie wiem, czy dobrze to rozkminiam, ale spróbuj po prostu zwiększyć ciśnienie w oponach, pewnie to po prostu miękka ścianka boczna opony. Rozmiar poprzednich opon był taki sam ? Dla przykładu w letnich 195/50R15 Uniroyal Rainsport 2, muszę mieć ciśnienie pod 2,7 bara żeby samochód stabilnie się prowadził, a w przypadku Nokian Line, czy Toyo T1R problemu nie ma przy ciś. 2,3 bara. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NobSon Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 zależy czy opona jest twarda w dotyku czy miękka, w sensie ścianka boczna. Jak miękka to mozna troche zwiększyc zeby sie prowadziło dobrze barumy, firestone są nieco twardsze, uniroyal, dębica, goodyear są miekkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Musiałem wymienić stare i twarde jak beton Barumy Polarisy 2 na coś nowego i wybór padł na Uniroyal MS Plus 77 195/65R15 91T. Po zmianie auto prowadzi się tragicznie - jakby pływało, porównywalnie do jazdy na lodzie, ale nie ma żadnych uślizgów opony na asfalcie. To normalne? ze zdziwieniem czytasz to co napisałeś, mam te opony w 2 autach, w jednym 3 lata ujeżdżane, w drugim pierwszy sezon ( kilka tygodni) i nie podzielam Twoich spostrzeżeń. W mniejszym aucie opony te już w połowie paxdziernika założyłem, bo stare Pirelli P2000 jak popadało to przy mocniejszym hamowaniu nie dawały rady i ABS się włączał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 No mnie też dziwi zachowanie samochodu po zmianie. Zjeździłem parę lat temu MS Plus 66 do zera i było spoko. Mam też niby miękkie Dębice Frigo 2 i przy ciśnieniu 2.2-2.4 ciężka Omega zachowuje się normalnie. Te Uniroyale MS 77 podbiłem dziś do 2.9 i nie widzę zbytnio różnicy. Spróbować chyba muszę jeszcze raz wrzucić te stare Barumy na tył, żeby się upewnić, że to na pewno kwestia opon, a nie super zbieg okoliczności, że w momencie wymiany kół coś poszło w zawieszeniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Dla przykładu w letnich 195/50R15 Uniroyal Rainsport 2, muszę mieć ciśnienie pod 2,7 bara żeby samochód stabilnie się prowadził, a w przypadku Nokian Line, czy Toyo T1R problemu nie ma przy ciś. 2,3 bara. Pomijając potencjalne rozwiązanie problemu, czy takie ciśnienie nie powoduje nierównego zużycia opon? (Więcej na środku, mniej po bokach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Max w instrukcji mam 2,8 bar, pomijając to, żadnych negatywnych kwestii nie zauważyłem, straciła już sporo bieżnika, jest równo zużyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolber Napisano 5 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2015 Mam MS77 w rozmiarze 195/65 R15. Auto prowadzi się jak po sznurku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 13 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2015 Mam MS77 w rozmiarze 195/65 R15. Auto prowadzi się jak po sznurku.Mam ten sam rozmiar i porównanie do firestone winterhawk2evo i nokianów wr3.Ms77 są spośród nich najlepsze. Ja zawsze po kupieniu nowych opon porównuje zachowanie przy min. i max dopuszczalnym ciśnieniu (1.9-2.6) i zazwyczaj jest lepiej przy wyższym ciśnieniu, kosztem komfortu Ale w megane3 zawieszenie jest pontonowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2015 No mnie też dziwi zachowanie samochodu po zmianie. Zjeździłem parę lat temu MS Plus 66 do zera i było spoko. Mam też niby miękkie Dębice Frigo 2 i przy ciśnieniu 2.2-2.4 ciężka Omega zachowuje się normalnie. Te Uniroyale MS 77 podbiłem dziś do 2.9 i nie widzę zbytnio różnicy. Spróbować chyba muszę jeszcze raz wrzucić te stare Barumy na tył, żeby się upewnić, że to na pewno kwestia opon, a nie super zbieg okoliczności, że w momencie wymiany kół coś poszło w zawieszeniu... Kupiłem Lancię z tym,i oponami, nie miałem zarzutów dot opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.