bb_maciek Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Poradźcie proszę...jestem na etapie kupna używanego v50 2.0D. Samochód powinienem mieć w przyszłym tygodniu. Robię sobie powoli rachunek sumienia co trzeba ze standardowych, eksploatacyjnych gratów wymienić. Przyznam szczerze, że mam problem, gdy doszedłem do wymiany oleju w skrzyni biegów (manual) i wspomaganiu kierownicy. Generalnie zawsze przy kupnie używanego samochodu powyższe wymienam, jednak w przypadku v50 ile ludzi, tyle opinii. A nadomiar złego w instrukcji v50 w przypadku wymiany płynu do wspomagania jak byk jest napisane, że "Płyn nie wymaga okresowej wymiany." podobne opinie widziałem na forach odnośnie skrzyni biegów... jeśli chodzi o wymianę oleju w skrzyni, instrukcja podaje, że zalecany rodzaj oleju to WSD-M2C200-C. Natomiast na kilku forach widziałem opinię, że powyższy rodzaj oleju jest błędny i że konieczne jest zastosowanie innego oleju... czy ktoś z Was ogarniał powyższe tematu? z góry dzięki pzdr maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Wymień dla spokojności i jedno i drugie W instrukcji obsługi masz napisane jaki olej Oczywiście piszemy o skrzyni manualnej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 chodzi o manual sęk w tym, że po lekturze jednego forum http://v50klub.pl/pytanie-o-wymiane-oleju-w-skrzyni-biegow-t236-10.html oraz drugiego http://volvoforum.pl/viewtopic.php?p=581645, gdzie w obu przypadkach podają, że instrukcja błędnie podaje specyfikację oleju, a właściwym jest WSS-M2C200-D2 sam już nie wiem co myśleć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Ja jak kupiłem swojego V50 2,0D to wszystko powymieniałem w.g książki serwisowej Auto śmiga bezproblemowo do dziś w rodzinie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 orajt dzięki, cenna uwaga, chyba zrobię tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 Z olejem do skrzyni 6 biegowej w V50 2,0D trzeba uważać. Jak dobierzesz zły, to będziesz miał problemy z lewarkiem (robi się sztywny - częste przypadki w związku z serwisowaniem u mietków w przydrożnych warsztatch, którzy do wszystkich aut leją ten sam olej). 7 lat jeździłem tym autem i sporo się naczytałem w tym czasie. Mogę Ci podpowiedzieć, że na 100% będzie pasował Castrol Syntrans FE 75W http://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/cars/manual-transmission-fluids/syntrans-fe-75w.html a ten podany w instrukcji potrafi powodować w/w problemy! Co do wymiany oleju we wspomaganiu - tam jest pompa elektryczna, były przypadki problemów z odpowietrzeniem tej pompy i w następstwie nierównomiernymi oporami podczas kręcenia kierownicą. Tego ja bym nie wymieniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 no olej do wspomagania już zakupiony więc i wymiana będzie, mam nadzieję, że bez problemów, o jakich wspominasz natomiast co do oleju do skrzyni, to Castrol, który podajesz, to olej o spełniający specyfikację WSS-M2C200-D2 czyli potwierdza to to, o czym mowa na innych forach, że w instrukcji specyfikacja podana jest błędnie... zadzwonię jeszcze jutro do aso, żeby potwierdzić, która specyfikacja jest właściwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cooler Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 Olej w skrzyni wymieniłem po ok 150 kkm i był on czyściutki niemal jak nowy- i zgodnie z tym co mówią mechanicy w Volvo to nie ma większej potrzeby wymiany tego oleju. Natomiast płyn we wspomaganiu to już inna historia. Po 8 latach był taki syf...że przekładnia kierownicza póki sie płyn nie rozgrzał - chodziła z rożnym oporem. Sama wymiana niewiele pomaga trzeba dodatkowo wymontować pompę wszystko rozkręcić i baardzo dokłądnei umyć po złożeniu przeląc z 2-3 litry oleju jeszcze i dopiero zalać najlepiej org olej Volvo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.