halny Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Witojcie W zasadzie pytanie adresowane do fanów BMW. Pacjent BMW E83 X3 2006 silnik 2.0D 150KM. Objaw: ropulec zamiast oleju którego "nie ubywa", utrata kompresji na cylindrach (odpowiednio 27,25,25,23) DPFa brak (wyjęty). Czy ktoś z szanownych kącikowiczów spotkał się z podobnym problemem - wszystko wskazuje na remont ew wymianę silnika Znaleźliśmy firmę koło Nowego Sącza (wymiensilnik.pl) ale opinie w necie i allegro czasem nie są miarodajne. A oferta brzmi "za pięknie" Może macie namiar na firmę w miarę bliskiej odległości od Z-nego ? Pozdro EDIT: miał klasyczne objawy dla tego typu silników czyli branie oleju itp, niby turbinę zregenerowali ale wychodzi na to, że "nie do końca" w każdym razie wskazuje wszystko na to że to problemy wskazujące na remont (szlify pierścienie, panewki tłoki itp) EDIT2: Wstępne oględziny bez wdawania się w detale - remont Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 @ jak dla siebie tobym najpierw rozebrał silnik i zobaczył dlaczego tak się dzieje, wymiana silnika to loteria 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 ten wymiensilnik.pl jest kolo mnie robia mase aut i widac nawet takie za pół bańki.ostatnio jakies ferrari i lambo stało wiec chyba mozna zaryzykowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Witojcie Pozdro Jeżeli faktycznie motor do wymiany to, nasuwa się jedno rozwiazanie... jezeli nie jesteście do auta przywiązani. Wymienić, Tanio. I sprzedać. Szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 DPF-a brak, bo go fabrycznie nie było czy po drodze coś modzone z usuwaniem Jakiś powód dostawania się ropy do oleju musi być i nie jest to na pewno słaba kompresja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halny Napisano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 ten wymiensilnik.pl jest kolo mnie robia mase aut i widac nawet takie za pół bańki.ostatnio jakies ferrari i lambo stało wiec chyba mozna zaryzykowac Ja kojarzę że to na Krynicę się jedzie i to "cygańska okolica" mieszane uczucia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halny Napisano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 DPF-a brak, bo go fabrycznie nie było czy po drodze coś modzone z usuwaniem Jakiś powód dostawania się ropy do oleju musi być i nie jest to na pewno słaba kompresja Panowie.. objaw jest konkretny - kwestia rozbebeszenia padliny i sprawdzenia czy remont czy loteria z zakupem silnika - wszystko wskazywałoby na remont ale zakup silnika też pasi rozważyć mimo loterii. A gdybanie czy to spowodował wywalony DPF jest bez sensu bo to sprawa ewidentnie tłoków/panewek/uszczelniaczy itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halny Napisano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 @ jak dla siebie tobym najpierw rozebrał silnik i zobaczył dlaczego tak się dzieje, wymiana silnika to loteria No to jest oczywiste. Tylko bierzemy różne opcje pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halny Napisano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Jeżeli faktycznie motor do wymiany to, nasuwa się jedno rozwiazanie... jezeli nie jesteście do auta przywiązani. Wymienić, Tanio. I sprzedać. Szybko. Uhm. Dzięki. Nie moja opcja. Ale też auto nie moje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 No to jest oczywiste. Tylko bierzemy różne opcje pod uwagę. to jaką ostatnią ją traktujcie Może nie będzie tragicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 A gdybanie czy to spowodował wywalony DPF jest bez sensu bo to sprawa ewidentnie tłoków/panewek/uszczelniaczy itp. Niezupełnie bez sensu, bo chwilę po wymianie może być powtórka z rozrywki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halny Napisano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Niezupełnie bez sensu, bo chwilę po wymianie może być powtórka z rozrywki Akurat te modele mają dwie standardowe przypadłości - klapki które się urywają i wpadają w cylindry i gwarantują remont lub wymianę silnika, albo turbinę lub problemy własnie z tłokami itp sprawami - co powoduje właśnie taki a nie inny problem - branie oleju a w konsekwencji to co własnie tego doświadczyliśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Nie wiem jak tam ceny tych motorów ale zasadniczo wymiana na inny wychodzi sporo taniej niż porządny remont. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Remont i tylko remont. Wyremontujesz i wiesz co masz. Warunkiem jest to, że musi to zrobić ktoś kto bardzo dobrze się zna na swojej robocie, a nie jakiś pierwszy lepszy Janek w jakimś garażu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Pewnie wtryski lały, to i tłoki załatwiły a te z kolei tuleje. Przejrzałem na szybko stronę tego zakładu z NS. W wiekszości przypadków podaja za przyczyne awarii lejace wtryski i itp. Gdyby nie koncern Audi&VAG to poszli by z torbami dawno pewnie, a tak to pewnie leca na 2 zmiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 silnik 2.0D 150KM. N47 ? Może macie namiar na firmę w miarę bliskiej odległości od Z-nego ? Kraków może być ? Jeśli tak, pw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 nawet takie za pół bańki W samochodzie za poł bańki też robia silniki? a to ASO nie wymienia na gwarancji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Czasem nawet rozrządu nie opłaca się wymieniać, a lepiej wsadzić silnik z Anglika - częsta opcja ostatnio z tego co słyszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Remont i tylko remont. Wyremontujesz i wiesz co masz. Nie zawsze. Są silniki, które słabo się remontują (np. właśnie BMW N47). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halny Napisano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Czasem nawet rozrządu nie opłaca się wymieniać, a lepiej wsadzić silnik z Anglika - częsta opcja ostatnio z tego co słyszę Zerkałem na uczciwe angielskie oferty na razie wychodzi 1200 z hakiem tych ichniejszych wariotów (funtów) za cztery tłoki pierścienie itp itd oczywiście ceny online 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halny Napisano 1 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Nie zawsze. Są silniki, które słabo się remontują (np. właśnie BMW N47). Wg nomenklatury to jest M47 ale ciekawe jest to, że wg różnych źródeł to wersja n2 a inne pokazują inne oznaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 ten wymiensilnik.pl jest kolo mnie robia mase aut i widac nawet takie za pół bańki.ostatnio jakies ferrari i lambo stało wiec chyba mozna zaryzykowac Znaczy Halny ma motor od ferrary do x3ki zapodac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Napewno M47? Ten w którym pękały wały korbowe? Jeśli to ten sam, to miałem w rodzinie Bawarie w tym motorem. Oprócz pęknietego wału w nie długim czasie poleciała pompa wtryskowa. Wtrysk sterujący też był wymieniany/regenerowany. Jeśli chodzi o takie elementy jak pompy wtryskowe, wtryskiwacze do BMW to jest w mojej okolicy taki jeden szpec który żyje z reanimowania BMW. Widziałem u niego rejestracje z różnych zakątków PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 W samochodzie za poł bańki też robia silniki? a to ASO nie wymienia na gwarancji? nie wiem pewnie z za oceanu przywleczone.Na parkingu widzialem same drogie auta BMW 7,Audi R8.Kurde az nie chce sie wierzyc ze tak motory tam padaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Ja kojarzę że to na Krynicę się jedzie i to "cygańska okolica" mieszane uczucia...to nie jest na glownej drodze z N.Sacza do Krynicy tylko bardziej na Grybów.Jakos cyganów tam nie zaobserwowalem ale uprzedzam ze o firmie nic nie wiem,napewno na internecie sa jakies opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 Wg nomenklatury to jest M47 ale ciekawe jest to, że wg różnych źródeł to wersja n2 a inne pokazują inne oznaczenia http://bimmer.work/ http://www.etk.cc/bmw/language/PL/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 2 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2015 nie wiem pewnie z za oceanu przywleczone.Na parkingu widzialem same drogie auta BMW 7,Audi R8.Kurde az nie chce sie wierzyc ze tak motory tam padaja No ale drogie to one były jak były nowe.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halny Napisano 6 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Napewno M47? Ten w którym pękały wały korbowe? Jeśli to ten sam, to miałem w rodzinie Bawarie w tym motorem. Oprócz pęknietego wału w nie długim czasie poleciała pompa wtryskowa. Wtrysk sterujący też był wymieniany/regenerowany. Jeśli chodzi o takie elementy jak pompy wtryskowe, wtryskiwacze do BMW to jest w mojej okolicy taki jeden szpec który żyje z reanimowania BMW. Widziałem u niego rejestracje z różnych zakątków PL. Dokładnie co podałem, to nie mój pojazd tylko kumpla. Mnie na bejce nie stac Rzuć jakimś kontaktem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halny Napisano 6 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 to nie jest na glownej drodze z N.Sacza do Krynicy tylko bardziej na Grybów.Jakos cyganów tam nie zaobserwowalem ale uprzedzam ze o firmie nic nie wiem,napewno na internecie sa jakies opinie Na necie czytałem - "fifty-fifty" generalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halny Napisano 6 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2015 Niezupełnie bez sensu, bo chwilę po wymianie może być powtórka z rozrywki To znaczy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.