michals Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 Tylne klocki hamulcowe wymieniałem w maju 2013r., tj trochę ponad 2,5 roku temu. Założone były C2F006ABE, przejechałem raptem 36tys km głównie miasto z obciążeniem 1 osobowym, tylko kierowca i klocki wg mechanika się kończą. Podczas zmiany kół inny mechanik też zwracał uwagę że są już słabe. Klocki przednie są w stanie dobrym a zmieniane były na pewno wcześniej niż klocki tylne. Po na podnośniku tylne koła obracają się bez większych oporów, słychać tylko lekkie szuranie. Pytanie czy klocki tylne nie zużywają się zbyt szybko? Czy warto inwestować w droższe klocki Bosch a może w jeszcze droższe TRW czy Brembo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 Z tyłu zaciski lubią nie odbijać przez co klocki zużywają się niekiedy szybciej ,ale też 36tyś km ? Jak miałem stilo to co 20tyś wymieniałem tarcze z klockami Się jeździło się zużywało ... Teraz miałeś klocki ABE taki niby PL chinol ,ale długo pożyły przecież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 36kkm jeszcze tylne klocki to słabiutko, chociaż jestem skłonny uwierzyć bó różnie ludzie jeżdżą. Przykładowo u siebie w P2 na przednim komplecie mam przejechane ~55kkm i klocków jest jeszcze z połowa. Klocki Hart-a takie poprzedni właściciel zamontował przed sprzedaża. Miałem TRW w matizie to po jakimś czasie zaczęły się odklejać i kruszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 18 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2015 U mnie tylne lecą szybciej niż przednie. Możesz kupic TRW (wieczny klocek), ale będzie ciął tarcze. Lepiej zobacz czy okładziny równo starte. Jak tłoczek nie wraca, to powinno wewnętrzny klocek ciąć bardziej. Poczyścic prowacniczki, blaszki wypolerowac i nasmarować olejem linki ręcznego przy jarzmie i mechanizm ze sprężyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 To ja zamordowałem tyle klocki szybciej niż wy. Zamordowałem do tego stopnia, że blacha klocka wysunęła się z jarzma. Mówię oczywiście o jednej stronie. Obie strony stały, ale lewa wcale nie wracała. Autora wątku czeka pełna regeneracja zacisków. Przed regeneracją sprawdzić czy cięgno ręcznego chodzi lekko w zacisku, jak jest zapieczone to zacisk do wymiany. Po rozebraniu zacisku sprawdzić czy zacisk nie jest pęknięty/wykruszony w środku(po osłoną piaskową). Ostatnio stilo dostało (hamulce tył): - nowy lewy zacisk, - pełna regeneracja prawego zacisku, - 2x tarcza, - klocki. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 ciegno recznego na zacisku generalnie zapieka sie , bo uszczelniacz, gumka jest zle pomyslana, pod jej kolniezem zbiera sie woda ktora w polaczeniu z aluminium koroduje przez co aluminium sniedzieje, 90% przypadlosci to korozja alu. na duza reklamacje zaciskow producent, (obecnie lukas) pomyslal i zastosowali inne rozwiazanie, tak ze teraz juz nie koroduje alu pod ta gumka bo nie posiada kolnierza... dlatego nowe samochody od pandy 100HP, 500, 500 abarth maja zaciski ktore nie maja problemow z ciegnem od recznego (wajcha)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 Da się te nowe zaciski przełożyć do Stilo bez rzeźby? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 Jest szansa zakupienia kompletu od fiata 500. Samego zacisku nie przelozysz bo klocek jest inny wiec jarzmo pewnie tez :-( zacisk kompletny z jarzmem allegro 250zl, sam zacisk 150zl sztuka...popatrz, niestety teraz juz nie posiadam tych zaciskow bo je sprzedalem, nie zdazylem przypasowac je do stilo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 19 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 pod jej kolniezem zbiera sie woda ktora w polaczeniu z aluminium koroduje przez co aluminium sniedzieje, Alu (korodując) utlenia się i ten tlenek zwiększ objętość, to wtedy wszystko unieruchomi. Ja mam u siebie przykład: próg aluminiowy 5mm przykręcony do podłoża stalowego śrubami M5 i jak się między to dostaje woda to powstający tlenek glinu potrafi urwać śrubę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michals Napisano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2016 dzięki za pomoc, zakupiłem klocki Bosch, umówię się na wymianę i poproszę o sprawdzenie tego wszystkiego, dam znać jaka diagnoza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek_18 Napisano 16 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2016 Jak myślicie, wejdą bez rzeźby do tyłu te zaciski z 500/Pandy? W 500 są 240 mm, a w Stilo 251 mm. Wymieniłbym zaciski+klocki+linki i byłby święty spokój. Pytanie tylko czy nie będzie problemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 18 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2016 linki sa krotsze niz w stilo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.