Skocz do zawartości

Udarowy elektryczny klucz do kół.


Pipper

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Czy klucz elektryczny udarowy do kół sprawdzi się amatorsko w garażu, żeby 2 razy w roku zmienić koła w 6 pojazdach osobowych?

Budżet na klucz do 200 pln.

Pozdrawiam,

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem za 300zł i do kół daje radę, na wyswietlaczu ma max 350 a napisane 800 ale to by wszystkie śruby pourywało  :hehe:

 

A możesz zapodać markę foto lub coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale nie spodziewaj się cudów. Kup najmocniejszy na jaki Cię stać. Minimum 500Nm, lepiej 700Nm.

Czy coś takiego podejdzie:

http://allegro.pl/klucz-elektryczny-pneumatyczny-udarowy-700nm-2000w-i5773126640.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie musiało, bo w tej cenie nic lepszego nie znajdziesz ;).

Z drugiej strony dołączanie chromowanych nasadek do klucza udarowego, nie świadczy najlepiej o producencie.

Troszkę mnie to zastanowiło, powinny być czarne, do udaru?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę mnie to zastanowiło, powinny być czarne, do udaru?

Tak, raz że nie są tak kruche, a dwa że nie są chromowane. Prawa natury są takie, że złuszczony pod wpływem drgań płatek chromu, po opuszczeniu nasadki, sam szuka najbliżej położonego, otwartego oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, raz że nie są tak kruche, a dwa że nie są chromowane. Prawa natury są takie, że złuszczony pod wpływem drgań płatek chromu, po opuszczeniu nasadki, sam szuka najbliżej położonego, otwartego oka.

CrV są w miarę mocne do ręcznych zastosowań i dosyć kruche  , CrMo są równie kruche ale mocniejsze niż CrV 

 

z chromem na powierzchni to raczej mit z odpryskiwaniem - doby chrom nie odpyskuje - chodzi bardziej o rozróżnienie zastosowań 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

w sumie ma jedną zaletę - gwarancję na miejscu i cenę , cała zeszta to minusy - ciężki i źle wyważony i niestety czasem za słaby a w zasadzie zawsze za słaby bo ze śrubami czy nakrętkami od kół praktycznie nie radzi sobie nigdy  , ale za 120 zł nie ma co wymagać za dużo  ;l

u mnie leży bezczynnie , wolę Makitę która jest o 40% lżejsza i 100% mocniejsza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie ma jedną zaletę - gwarancję na miejscu i cenę , cała zeszta to minusy - ciężki i źle wyważony i niestety czasem za słaby a w zasadzie zawsze za słaby bo ze śrubami czy nakrętkami od kół praktycznie nie radzi sobie nigdy , ale za 120 zł nie ma co wymagać za dużo ;l

u mnie leży bezczynnie , wolę Makitę która jest o 40% lżejsza i 100% mocniejsza

Dodaj jeszcze ile % droższa :). Fakt do najlżejszych nie należy , ale te z allegro raczej lżejsze nie bedą. Ja placiłem w juli jakieś 90pln w promocji rok temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj jeszcze ile % droższa :). Fakt do najlżejszych nie należy , ale te z allegro raczej lżejsze nie bedą. Ja placiłem w juli jakieś 90pln w promocji rok temu.

 

co z tego, że 90 zł skoro do niczego się nie nadaje  :hehe: , nie stać mnie na kupowanie byle czego bo jest tanie i nie spełnia swojego zadania 

makita była 20 razy droższa i warta każdej złotówki - przeżyła już niejedno 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy prawdopodobnie od egzemplarza jak sie sprawuja te tanie klucze.

ja mam ten z Juli 2 lata i w 3 samochodach nie ma jakichkolwiek problemow z odkręceniem śrób - nakrętek przy kolach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z tego, że 90 zł skoro do niczego się nie nadaje  :hehe: , nie stać mnie na kupowanie byle czego bo jest tanie i nie spełnia swojego zadania 

makita była 20 razy droższa i warta każdej złotówki - przeżyła już niejedno 

 

G prawda. Mam taki sam tylko firmowany jako Bass Polska czy cos, wyglada identycznie, ale nie wiem czy ma taka sama moc. Kosztowal ze 170 zl 8 lat temu na Allegro.

 

Wszystko odkreca bez problemu a tym bardziej kola, zawieszenia i inne pierdoly i to od 8 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


G prawda. Mam taki sam

 

nie będę dyskutował - mam porównanie tego z juli i makity - koła przykręcane dynamometrycznym kluczem na 110Nm - z juli odkręca połowę stukając kilka razy, makita odkręca wszystkie dwa razy szybciej 

 

jest jeszcze inny klucz w juli - mniejszy i tańszy i działa trochę inaczej - silnik chyba rozkręca jakiś zamach i jednorazowo załącza sprzęgło - ten oprócz takiej wady, że jest cholernie powolny to odkręca każda śrubę - muszę kiedyś rozkręcić i zobaczyć jak to jest zrobione  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




nie będę dyskutował - mam porównanie tego z juli i makity - koła przykręcane dynamometrycznym kluczem na 110Nm - z juli odkręca połowę stukając kilka razy, makita odkręca wszystkie dwa razy szybciej

 

Dzis uzywalem mojego klucza, wyglad i parametry to samo co w Juli wiec jest to ten sam produkt.

 

Jak zwykle odkrecil bez problemu sruby kol w Lanosie. Jeszcze mi sie nie zdarzylo, zeby nie dal rady.

Podobnie dobrze radzi sobie z moim Jaguarem rozmiar  nakretek 22mm.

 

Absolutnie nie widze potrzeby kupowania czegokolwiek innego tym bardziej do zmiany kol w garazu.

 

No chyba, ze na wyposazeniu domowej armii mamy zardzewialy czolg ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przyłączę się do tematu, czy ten klucz z Juli, który ostatnio reklamują i mają w promocji, jest coś warty?

Cena niska, wiem że cudów nie będzie, ale czy do zmiany kół i pokręcenia od czasu do czasu przy aucie da radę ?

 

Czy może szkoda kasy i nawet tani pneumatyczny z jakimś tanim kompresorem będą dużo lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...
Dnia 21.03.2017 o 10:35, Majkiel napisał:

Przyłączę się do tematu, czy ten klucz z Juli, który ostatnio reklamują i mają w promocji, jest coś warty?

Cena niska, wiem że cudów nie będzie, ale czy do zmiany kół i pokręcenia od czasu do czasu przy aucie da radę ?

 

Czy może szkoda kasy i nawet tani pneumatyczny z jakimś tanim kompresorem będą dużo lepsze?

Od marca cisza.

Może ktoś w międzyczasie zakupił/ używał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kluczyk z Juli bez problemu w parę sekund odkręcił nakrętki 36 (nawet z nie do końca odwiniętymi zabezpieczeniami) na półosiach koła w dwóch różnych samochodach, także jak dla mnie daje radę. Nie daje już rady z nakrętkami kół zbyt mocno dociągniętymi "na oko", natomiast jeśli użyjemy do dokręcenia prawidłowego momentu (ok. 120Nm) to odkręca bez problemu. Do zastosowań domowych spełnia wymagania, za tą kasę nie ma co wybrzydzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, maroz napisał:

 jeśli użyjemy do dokręcenia prawidłowego momentu (ok. 120Nm) to odkręca bez problemu.

 

Trudno mówić o prawidłowym momencie dokręcania innym, niż podaje serwisówka. Skoro mam podane 300Nm dla nakrętek przegubów, to nie dokręcę tego nawet nie w połowie, bo kluczyk nie da rady kiedyś tego odkręcić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo nie rozumiem o co ci chodzi, wszelkie nakrętki-śruby powinniśmy dokręcać zgodnie z zalecaniami serwisowymi, a nie patrząc czym to odkręcimy chodzi przecież o bezpieczeństwo. U mnie według serwisówki powinno być nawet do 360 Nm dla nakrętkl półosi. Wcześniej napewno nikt nie odkręcał nakrętek w żadnym z przypadków, a klucz bez zająknięcia je odkręcał (360NMm?). Natomiast jeśli chodzi o 120Nm to pisałem o śrubach felg i ta wartość jest najczęsciej podawana jako właściwa dla typowych kół. Nie czepiajmy się cyferek wiadomo przecież, że każde auto ma swoje normy dokręcania śrub. Według moich doświadczeń jeśli śruby na felgach dokręcimy na maksa bez wyczucia zwykłym kluczem ręcznym lub w serwisie wulkanizacji "pneumatem" klucz z Juli ich nie odkręci, natomiast nakrętki piast-półosi odkręca mimo wskazanego według zaleceń serwisowych dużego momentu dokręcania. Takie są moje doświadczenia, a nie teoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment na nakretce przegubu zależy od silnika. W benzynach jest mniejszy niż w dizlach. Z tego względu że niema tyle Nm momentu obrotowego i półosie nie są aż tak obciążone i "grube" w porównywanych silnikach . 

 

A co do kół to alu i stal na ogół odkręca się tymi samymi momentami. Wszystko zależy też od rozstawu srub x ilość śrub . 120 to taki ogolnik nawet u wulkanizatora. 

 

http://www.nakole.pl/tabela-momentow.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nakrętki z felg letnich / alu / nie stawiają problemów.

Natomiast zimówki stalowe mimo dokręcania momentem 120 Nm ręcznie po zimie stwarzają dla takiego klucza problem "nie do ruszenia".Pomaga klucz z rurowa przedłużka do ruszenia.

Problem może leży w rdzewieniu na styku nakrętki z felga.Zastanawiam się czy dobre czyszczenie szczotką na wiertarce i smarowanie jakims cudem pomogło by - ale nie spowoduje samo odkręcania się nakrętek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli potwierdza, że śruby kół to wyzwanie dla tanich kluczy. Moim zdaniem mają na to duże i zmienne naprężenia zachodzące w zmiennej temperaturze oraz w otoczeniu wilgoci stąd zapiekanie/zaciskanie śruby (temat raczej nie do zwalczenia na dłuższą metę). Smarowanie śrub kół to chyba słaby pomysł, wolałbym nie zobaczyć odjeżdżającego od samochodu własnego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, maroz napisał:

Czyli potwierdza, że śruby kół to wyzwanie dla tanich kluczy. Moim zdaniem mają na to duże i zmienne naprężenia zachodzące w zmiennej temperaturze oraz w otoczeniu wilgoci stąd zapiekanie/zaciskanie śruby (temat raczej nie do zwalczenia na dłuższą metę). Smarowanie śrub kół to chyba słaby pomysł, wolałbym nie zobaczyć odjeżdżającego od samochodu własnego koła.

Kolego, wiesz dlaczego śruby koła są o specyficznym skoku gwintu? 

Powiem ci- śruba ma taki kat gwintu że jest samohamowany i pomimo wysokich temperatur podczas hamowania śruba koła ci się sama nie odkręci. Smar miedziowy jest odporny na wysokie temperatury i nie zapieka śrub . 

 

 

Miałem rajdowke CC i w tym samochodzie hamulce były katowane w extremalnych warunkach z kół aż buchala temperatura i nigdy śruby się nie odkrecili a były posmarowane smarem miedziowym . 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, maroz napisał:

Smarowanie śrub kół to chyba słaby pomysł, wolałbym nie zobaczyć odjeżdżającego od samochodu własnego koła.

 

Pomimo smarowania (ofkors z umiarem, a nie tak, by smar ściekał :phi:) śrub kół żadne koło nie odpadło od 1976 roku, czyli od czasu, gdy ojciec kupił pierwszy bolid. Nie było też problemu z odkręcaniem, za to nasadkę "17" pęcnąłem na fachowo dobakanej śrubie koła przez wulkanizatora w bolidzie szwagra: raz, że dokręcona pneumatykiem z "uniwersalną" nastawą 200Nm; dwa - te śruby nigdy nie widziały smaru i wyły, jak większość suchych śrub na osiedlu :phi: kiedy wymieniacze stają na kluczach, bo rencami nie są w stanie odkręcić... :pukpuk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Właściwości gwintu w śrubie nie musisz mi wyjaśniać, ale nie po to ma właśnie takie by je zmieniać smarem, Mnie to nie przekonuje. Nigdzie nie spotkałem się z propozycją smarowania śrub koła i chyba żadne zalecenia serwisowe też o tym nie mówią. Ponadto jeśliby to nie stanowiło zagrożenia to wszystkie serwisy wulkanizatorskie by to robiły, aby ułatwić sobie robotę. Osobiście miałem wątpliwą przyjemność widzieć odpadające koło w samochodzie i nie stanowi to ciekawego widoku. Samo odkręcanie śrub nie stanowi takiego wyzwania dla przeciętnie zbudowanego faceta, żeby podejmować ryzyko dla siebie i innych.

Cytuję zalecenia Febi dot. montażu kół:

Wskazówki montażowe:

  • Należy przestrzegać momentów dokręcania zalecanych przez producenta samochodu.
  • Należy stosować wyłącznie klucze dynamometryczne, które pozwalają na uzyskanie precyzyjnego momentu dokręcania śrub.
  • Śruby należy zawsze wymieniać w przypadku korozji, zniekształcenia lub uszkodzenia gwintu.
  • Gwinty w piaście należy sprawdzić pod katem zanieczyszczeń i korozji, a w przypadku uszkodzeń należy wymienić piastę.
  • 54fee85022702febi-logo_min.jpgOczyścić skorodowaną powierzchnię przylegania obręczy.
  • Sprawdzić, czy miejsca styku śrub i obręczy są wolne od zanieczyszczeń, resztek oleju i smaru oraz czy nie są uszkodzone.
  • Śruby kół należy dokręcać równomiernie i we właściwej kolejności. Należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń producenta samochodu.
  • Do dokręcania nigdy nie należy używać kluczy udarowych.
  • Nie należy stosować smarów i olejów.

 

Poza tym jak to wszystko ma się do oceny klucza z Juli, jak zwykle temat staję się mówieniem o wszystkim tylko nie o sednie. Według mnie przypominam klucz radzi sobie średnio ze śrubami kół chociaż te dokręcone kluczem dynamometrycznym odkręca, ale nie jeżdżone zbyt długo (pewnie po sezonie jazdy też by ich nie ruszył). Natomiast śruby zawieszenia, półosi itp (nie pordzewiałe na maksa) rusza bez problemu i to jest dla mnie zaleta. Z nimi jest z reguły największy problem w przydomowym garażyku, a stosowanie długich przedłużek i mocnych kluczy jest kosztowne i problematyczne pod względem dostępu miejsca i ryzyka jakiegoś urazu po złamani klucza, omsknięciu itp problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.10.2017 o 19:55, shapyr napisał:

Odkręcił, zakręcił, jednym słowem działa :oki:

Aktualizacja. W Matizie klucz dał radę, natomiast w Mondeo na mocno zaciągniętych śrubach poległ i najpierw musiałem ręcznie ruszyć śruby, ale takie rzeczy to i u wulkanizatorów widywałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj właśnie kupiłem ten klucz z juli i sprawdził się wyśmienicie: odkręcił 4 koła, które ostatnio były odkręcane wiosną i przykręcane za pomocą klucza dynamometrycznego (ale nie wiem z jakim nastawem ;] ). Oczywiście śruby były smarowane przed poprzednim dokręcaniem.

Jak dla w tej cenie jest ok do okazjonalnego używania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...
14 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Kupiłem i ja ten klucz z juli.

Za jakiś czas zobacze co może.

Mój sprawdza się w 6 pojazdach i ogólnie w garażu, wada, duży i ciężki. 

Poza tym działa i robi robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Pipper napisał:

Mój sprawdza się w 6 pojazdach i ogólnie w garażu, wada, duży i ciężki. 

Poza tym działa i robi robotę.

Ta jego "ciezkosc" chyba dobrze wróży :hmm: w sprzęcie za grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 7 miesięcy później...

Mój Hamron po roku użytkowania umarł. Wymienił 2x koła w jakiś 4 autach zima/lato + majsterkowanie. Pani z Juli powiedziała że są na nie reklamacje. Ale dostałem nowy z nowym paragonem i znowu dwa lata gwarancji 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Muszę kupić klucz udarowy i nie wiem co wybrać? Do zastosowań domowo- garażowych.

Elektryczny czy pneumatyczny. Kompresor mam mały 24l dobija do 8 bar i nie wiem czy nie będzie za mały

Budżet do 200zł.

https://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i-maszyny/pneumatyka/narzedzia-pneumatyczne/zakretarki/zestaw-z-kluczem-pneumatycznym-073007/

https://allegro.pl/oferta/udarowy-klucz-elektryczny-2300w-800nm-mocny-1-2-7476930502

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@robciolas Mam ten z allegro .Do zmiany kół wystarcza.

         Jak kupowałem to w opisie było,że jest produkcji niemieckiej. Niestety okazało się,że jest produktem PRC.

         Moc zawyżona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.