fred77 Napisano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Jest sobie reflektor z wozu MAN. Z uwagi na zakurzone wnętrze trzeba by je wyczyścić. Klosz jest zamoacowany sześcioma klipsami. Z pewnością jest też jakieś uszczelnienie. Nie wiem tylko jakie to uszczelnienie. Czy jest tam uszczelka czy klosz jest tam dodatkowo wklejony? Jak jest wklejony to dam sobie spokój ale jak jest złapany tylko tymi klipsami i uszczelniony zwykłą uszczelką to byłoby łatwiej. Czy ktoś może podpowiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Jest na uszczelce. Ostatnio podobny wymieniałem tylko ze w tgx. Po zdjęciu klipsów schodzi sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Jest na uszczelce. Ostatnio podobny wymieniałem tylko ze w tgx. Po zdjęciu klipsów schodzi sam Dzięki. Tak więc będzie łatwiej. W Straży Pożarnej mamy StarMAN i są tam właśnie "manowskie" reflektory. Po ponad dziesięciu latach wnętrza lamp są już zakurzone i lekko okopcone. Drobinki kurzu z pewnością osadzają się na żarówce, osłonie żarówki i innych rozgrzanych elementach, z pewnością te malutkie drobinku kurzu zwyczjanie się - nazwijmy to - wypalają i wnętrze robi się lekko okopcone. Mamy nową ciężarówkę MAN, gdzie są te same reflektory i widać różnicę, zarówno czystość lamp jak i ich świecenie jest różne. W StarMAN jest o wiele gorzej. Nowych lamp nikt nie będzie kupował ale sądzę, że po odkurzeniu powinno być lepiej. Wóz jest niemal codziennie myty także na kloszczach osadziły się kamienne ślady po wodzie. Samo potraktowanie kloszy pastą polerską dało już dość spory rezultat. Przez otwór żarówki wepchnąłem do wnętrza lampy drucik z papierowym ręcznikiem i lekko przetarłem niewielki fragment klosza od wewnątrz i widać, że okopcenie klosza jest. Do tego sam odbłyśnik też jest okopcony i zakurzony. A jeżeli można bez problemu zdjąc klosz to bardzo fajnie, bo będzie można wygodnie wyczyścić odbłyśnik i sam klosz z obu stron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Podziwiam ze Ci się chce. Chyba brakuje wam pożarów haha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 14 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2015 Podziwiam ze Ci się chce. Chyba brakuje wam pożarów haha Wóz można wycofać na trochę, pojedzie się drugim. Jak już wspominałem, nowych lamp nie kupią, a że te co są dziadowsko świecą to trzeba sobie jakoś radzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 19 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2015 Lampy wyczyszczone. Różnica kolosalna. Szklane klosze oraz odbłyśniki były pokryte kurzem i lekko okopcone. Z zewnątrz klosze były pokryte kamiennym nalotem po wodzie. Odbłyśniki zostały oczyszczone, klosze od wewnątrz wytarte z kurzu i okopceń, a z zewnątrz wypolerowane polerką i pastą. Lampy teraz wyglądają jak nowe i świecą o wiele lepiej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.