Skocz do zawartości

Jaki układ wydechowy?


PanMaciej

Rekomendowane odpowiedzi

Na kąciku Opla cisza, więc podpytam tutaj ;)

 

Po nowym roku będę musiał wymienić cały wydech w swojej Omedze. Trochę obawiałem się tematu, bo obawiałem się, że dość kosztowna inwestycja, ale... nie ma tragedii. Teraz tylko zastanawiam się, co wybrać.

 

Co ciekawe, w internecie dość polecane są wyroby firmy Polmostrów, ale nie ukrywam, że jestem uprzedzony do polskich wyrobów. Kompletny układ wydechowy od nich można mieć za 320 zł (http://allegro.pl/tlumiki-komplet-opel-omega-b-2-0-16v-sedan-dodatki-i5487626953.html), podczas gdy jeden element - np. tłumik końcowy - z Bosala kosztuje właśnie tyle. Pytanie tylko, ile taki polski wyrób wytrzyma. Obawiam się, że po pierwszej zimie już może zacząć buczeć.

 

Co byście doradzili? Mieliście doświadczenia z tą firmą? Albo Asmet? Nie chciałbym wkładać jakiejś padaki, bo wszystko robię na niezłych częściach (KYB, LuK, Lemforder), tylko mam wątpliwości, bo rozpiętość cenowa jest naprawdę spora. 

 

Aa, pacjent to Omega B 2.0 16v, sedan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosmal-a końcowy tłumik założyłem do P2 ponad pół roku temu więc wiele się nie wypowiem na ten temat, poza tym że pasował idealnie i wykonanie też naprawdę ok. Asmet-a z kolei założyłem do Matiz-a, też tłumik końcowy ponad rok temu i też bez problemu. W obu przypadkach zero śladów korozji po tym okresie użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nowym roku będę musiał wymienić cały wydech w swojej Omedze.  Teraz tylko zastanawiam się, co wybrać.

 

Co ciekawe, w internecie dość polecane są wyroby firmy Polmostrów,  Kompletny układ wydechowy od nich można mieć za 320 zł, podczas gdy jeden element - z Bosala kosztuje właśnie tyle..

 

Co byście doradzili? Mieliście doświadczenia z tą firmą? Albo Asmet?

 

 

Doradzili byśmy Asmet jako wypadkową ceny i jakości/trwałości, a piszę to na podstawie kilkuletniej autopsji tłumika końcowego Asmet w Corsie C robiącej symboliczne przebiegi roczne, więc obecność wody w nim jest gwarantowana, a mimo to spisuje się bez zarzutu.

Polmostrów założyłem do fiacika, tyle, że było to... przed sprzedażą, więc nie wypowiem się odnośnie jakości/trwałości, ale było dość tanio :phi: 

Spasowanie OK - obyło się bez poprawek zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kąciku Opla cisza, więc podpytam tutaj ;)

 

Po nowym roku będę musiał wymienić cały wydech w swojej Omedze. Trochę obawiałem się tematu, bo obawiałem się, że dość kosztowna inwestycja, ale... nie ma tragedii. Teraz tylko zastanawiam się, co wybrać.

 

Co ciekawe, w internecie dość polecane są wyroby firmy Polmostrów, ale nie ukrywam, że jestem uprzedzony do polskich wyrobów. Kompletny układ wydechowy od nich można mieć za 320 zł (http://allegro.pl/tlumiki-komplet-opel-omega-b-2-0-16v-sedan-dodatki-i5487626953.html), podczas gdy jeden element - np. tłumik końcowy - z Bosala kosztuje właśnie tyle. Pytanie tylko, ile taki polski wyrób wytrzyma. Obawiam się, że po pierwszej zimie już może zacząć buczeć.

 

Co byście doradzili? Mieliście doświadczenia z tą firmą? Albo Asmet? Nie chciałbym wkładać jakiejś padaki, bo wszystko robię na niezłych częściach (KYB, LuK, Lemforder), tylko mam wątpliwości, bo rozpiętość cenowa jest naprawdę spora. 

 

Aa, pacjent to Omega B 2.0 16v, sedan.

 

 

Polmostrów, tlumik środkowy, wytrzymał rok, strzelił na łączeniu blach - dla mnie temat spalony

wymieniłem na Płuciennika...zobaczymy za rok czy wytrzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kąciku Opla cisza, więc podpytam tutaj ;)

 

Po nowym roku będę musiał wymienić cały wydech w swojej Omedze. Trochę obawiałem się tematu, bo obawiałem się, że dość kosztowna inwestycja, ale... nie ma tragedii. Teraz tylko zastanawiam się, co wybrać.

 

Co ciekawe, w internecie dość polecane są wyroby firmy Polmostrów, ale nie ukrywam, że jestem uprzedzony do polskich wyrobów. Kompletny układ wydechowy od nich można mieć za 320 zł (http://allegro.pl/tlumiki-komplet-opel-omega-b-2-0-16v-sedan-dodatki-i5487626953.html), podczas gdy jeden element - np. tłumik końcowy - z Bosala kosztuje właśnie tyle. Pytanie tylko, ile taki polski wyrób wytrzyma. Obawiam się, że po pierwszej zimie już może zacząć buczeć.

 

Co byście doradzili? Mieliście doświadczenia z tą firmą? Albo Asmet? Nie chciałbym wkładać jakiejś padaki, bo wszystko robię na niezłych częściach (KYB, LuK, Lemforder), tylko mam wątpliwości, bo rozpiętość cenowa jest naprawdę spora. 

 

Aa, pacjent to Omega B 2.0 16v, sedan.

Hmm, nie wiem, co Ci doradzić, bo albo mam szczęście, albo nie jestem reprezentatywny.

 

W Audi po 26 latach z trzech tłumików mam wciąż dwa fabryczne, a trzeci przyszło wymienić po coś ze 24 latach, bo zaczął pękać na szwie, choć jeszcze nie hałasował. Z tym, że audi już mało jeździ.

 

Natomiast gdy w uno wymieniałem cały wydech gdzieś po 12 latach, pan Myszkowski (w Warszawie znany tłumikarz) mi powiedział "ale niech pan nie liczy na to, że ten tłumik panu wytrzyma tyle, co fabryczny, góra kilka lat". Cóż, muszę powiedzieć, że się pomylił. Wytrzymuje już 9 lat, a uniak jeździ jako główna turlawka, więc to tak z ponad 150 tkm już jest. Wtedy "na topie" były chyba Walkery, a wybrałem coś o oczko tańszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak auto napędzane jest gazem to szybko poleci tłumik, nawet jest napisane w gwarancji, że gwarancja jest na 2 late ale nie obejmuje aut napędzanych lpg, ja założyłem cały wydech asmeta , na początku był trochę głośniejszy od oryginału co mnie trochę denerwowało, teraz po 3 latach się przyzwyczaiłem ;] ,auto śmiga tylko na benzynie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi ;) Właśnie wiem, że przy gazie szybciej leci, ale przez te niecałe 5 lat jak mam ten samochód, w wydechu wymieniłem tylko jakiś łącznik elastyczny i raz spawałem, także nie jest źle. Musiałbym podpytać poprzedniego właściciela, czy i kiedy coś robił z tymi tłumikami.

 

W każdym razie, wróciłem właśnie ze sklepu i sprawa wygląda następująco:

 

Bosal: 263 zł (środkowy); 271 zł (końcowy)

Walker: 271 zł (środkowy); 231 zł (końcowy)

Jakaś tandeta: 116 zł (środkowy); 104 zł (końcowy)

 

Strumenice proponowali mi jakieś firmy na A, ale nie zapisałem, za 238 zł. Gość powiedział, że po świętach będą mieli uzupełnione magazyny, więc jak mi się nie spieszy, to mogę zapytać w przyszłym tygodniu.

 

Cenowo nie jest źle. Chyba nie zaryzykuje wstawienia jakiejś wydumki, tylko zaufam sprawdzonej firmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

? Albo Asmet? Nie chciałbym wkładać jakiejś padaki, bo wszystko robię na niezłych częściach (KYB, LuK, Lemforder), tylko mam wątpliwości, bo rozpiętość cenowa jest naprawdę spora. 

 

Aa, pacjent to Omega B 2.0 16v, sedan.

 

 

Asmet w omedze będzie buczeć. Tzn. będzie basować, zwłaszcza jak się nagrzeje. Nie jest to nieprzyjemny dźwięk, ale przy długiej trasie może zmęczyć. No i przy LPG jakoś specjalnie żywotny nie jest, końcowy wytrzymał mi chyba niecałe 3 lata/30-40kkm (musiałbym sprawdzić w notatkach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 B5 założyłem najtańszy kompletny układ z Allegro i od 4 lat ma się dobrze. Auto jeździ na LPG. Profilaktycznie zrobiony otwór fi 2mm na końcu ostatniego tłumika dla odprowadzenia wody(przydaje się) i do dzisiaj cały wydech bez dziur i innych zniszczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dla potomnych - wczoraj założyłem komplet od Walkera. Cenowo nie ma tragedii, ale ciężko to dostać. Prawdę mówiąc, bardziej nastawiałem się na Bosala, ale zestaw tej firmy był wręcz nieosiągalny. Tego Walkera i tak musiałem się naszukać, jakbym jeździł jakimś Ssangyongiem Chairmanem :D Wrażenia? Prawdę mówiąc, myślałem, że lepiej to będzie brzmieć. W sensie, na ssaniu, albo już potem, po nagrzaniu - na postoju - tłumik końcowy wydaje odgłos niewiele lepszy niż ten stary, ale przy większych obrotach jest dobrze. Nie wiem, jak to opisać, ale po prostu myślałem, że efekt będzie lepszy. Zastanawiają mnie tylko dwie rzeczy:

 

- dlaczego końcówka tłumika końcowego (jakby to inaczej sformułować ^^) była maźnięta czarną farbą? zależy mi na tym, aby rura była dyskretna i nie rzucała się w oczy, daleki jestem od zakładania jakichś wieśniackich nakładek, tylko po co ten czarny? nie mogła być srebrna jak pozostałe części wydechu?

- śmierdzi to. dziś nie miałem czasu na jeżdżenie, więc zrobiłem tylko z 20 km i za każdym razem jak wysiadałem z samochodu czułem nieprzyjemny zapach rozgrzanego tworzywa. mam nadzieję, że to minie. right?

To tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumiki muszą się wygrzać, ale czemu końcówkę masz pomalowaną na czarno to nie wiem, szczerze mówiąc nie spotkałem się z czymś takim :hmm:

 

Być może producent miał w zamyśle jakieś większe zamaskowanie końcówki wydechowej :)

jdsSAHr.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakis czas temu kupilem Bosala tylnego. W sumie jestem zadowolony, bo rzeczywiscie dzwiek jest pozbawiony niechcianych dodatkow typu pryki, parchania, dzwonienie jak w kosciele. Niemniej mam wrazenie, ze z czasem jest glosniej niz na serii. Nie wykluczam, ze to efekt wymienionej plecionki lub po prostu sa juz stare pozostala czesc ukladu wydechowego.

Co do smrodu to byl ogromy. Kazde przejechanie szybciej - smrod jakby sie auto palilo :hehe: po tygodniu mialem trase za Poznan, to jak stanalem na bramkach autostrady a2 to myslalem, ze beda straz pozarna wzywac :hehe: po mniej wiecej miesiacu smrod przestal sie pojawiac ;]

Co ciekawe jak kiedys w innym auci wymienialem wydech od plecionki do konca na jakis polski produkt to nic nie smierdzialo, no ale to byla Nubira a tam, zeby rozgrzac tylna czesc wydechu to trzeba bylo sie postarac ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tez byl lekko poturbowany, ale wieszaki pasowaly bez problemu :ok:

 

Jak miałem warsztat to od czasu do czasu montowaliśmy tłumiki i najczęściej były to właśnie Bosale bo inne markowe (Walker itp.) zazwyczaj były niedostępne. Każdy tłumik zawsze dokładnie oglądałem w momencie odbioru i każdy był co najmniej mocno poobijany. Jeśli dodatkowo były jakieś wgniotki to odmawiałem odbioru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Na kąciku Opla cisza, więc podpytam tutaj ;)

 

Po nowym roku będę musiał wymienić cały wydech w swojej Omedze. Trochę obawiałem się tematu, bo obawiałem się, że dość kosztowna inwestycja, ale... nie ma tragedii. Teraz tylko zastanawiam się, co wybrać.

 

Co ciekawe, w internecie dość polecane są wyroby firmy Polmostrów, ale nie ukrywam, że jestem uprzedzony do polskich wyrobów. Kompletny układ wydechowy od nich można mieć za 320 zł (http://allegro.pl/tlumiki-komplet-opel-omega-b-2-0-16v-sedan-dodatki-i5487626953.html), podczas gdy jeden element - np. tłumik końcowy - z Bosala kosztuje właśnie tyle. Pytanie tylko, ile taki polski wyrób wytrzyma. Obawiam się, że po pierwszej zimie już może zacząć buczeć.

 

Co byście doradzili? Mieliście doświadczenia z tą firmą? Albo Asmet? Nie chciałbym wkładać jakiejś padaki, bo wszystko robię na niezłych częściach (KYB, LuK, Lemforder), tylko mam wątpliwości, bo rozpiętość cenowa jest naprawdę spora. 

 

Aa, pacjent to Omega B 2.0 16v, sedan.

Do Nissana kupiłem cały układ Polmostrów, ponieważ jest identyczny jak oryginalny.

Do Fiata natomiast kupiłem Bosal gdyż tylko markowi producenci wytwarzają puszki tłumików identyczne jak te fabryczne. Fiat Idea ma nietypowy tylny tłumik, zamienniki niby pasowały ale tłukło się to to o belkę zawieszenia. Dopiero zakup całego wydechu Bosal rozwiązał problem. Po prostu tylny tłumik musiał być taki jak fabryczny, gdyż jest idealnie dopasowany do podłogi i tylnego zawieszenia.

Bosal w Idea ma już trzy lata i nic się nie dzieje.

 

Jeżeli fabryczne  tłumiki w Omedze nie mają jakichś wydziwiatych kształtów to kup Polmostrów. Jeżeli są jakieś tłumiki nietypowe to kup markowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń sobie to firmy Auto-Stach spod Warszawy, na 100% coś doradzą, mi doradzili Marix do Galaxego i zaraz 3 rok skończy (środkowa rura + tylny tłumik) za 350zł z montażem, uszczelkami, wieszakami gumowymi etc. :) warto wspomnieć że oryginał wysypał się po 4 latach, do tego taki z pierwszego montażu kosztował w ASO wówczas coś 1400zł (sam tylny!), a  taki trochę gorszy ponad 900zł (też sam tylny!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.