Skocz do zawartości

1.2 16 problemy / nie pali nie jeździ...


darrkus

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie , mały problem z moim 1.2 16v który ciągnie się w sumie od lata. Czasem ciężko zapala. Podczas jazdy potrafi zwolnić i dodanie gazu nic nie daje jak by brakło paliwa. Nie równe obroty na biegu jałowym, albo skaczą, czasami też rozkręcają się na max same..

Gdy tak prycha po dodaniu gazu słychać tylko dźwięk zasysanego powietrza -  silnik gaśnie.

 

Co wymieniłem - drugą używaną przepustnicę ( z 1.6 16 v) - było dobrze chwilę z powrotem klapa. Wymieniłem sam czujnik TPS - oryginał było chwilę dobrze potem znowu to samo.  Silnik krokowy też wymieniłem nic nie dało. Wymieniłem kable WN - nic nie dało. Jutro może świece wymienie bo kupiłem nowe. Problem wygląda jak by brakowało paliwa a czasami jak by było go za dużo (wtedy jak obroty się rozkręcają). A może to wina pompy paliwa?

 

Co można jeszcze sprawdzić? Może czujnik położenia wału?

 

Z góry dzięki z odpowiedzi !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelny układ dolotowy? Padnięty regulator ciśnienia paliwa? Pompa paliwa? MAP sensor?

Sent from my SM-A500FU using Tapatalk

Hej, dzięki za odpowiedź ! Czy nieszczelność w układzie dolotowym można sprawdzić zdejmując dolot ( mam węglarskiego) i zatkać czymś dziurę do kolektora np jakąś szmatą?

Regulator ciśnienia jest w listwie tak?? Jest on wymienny?? Pompa może to i to, zajrzę tam albo kupię od razu nowy wkład to kilka złotych. Map sensor .. odłączając od niego wtyczkę auto gaśnie dobrze czy źle? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odepnę mapa to silnik u mnie też gaśnie, więc raczej normalne. Żadnej szmatki nie dawaj przy przepustnicy bo Ci wciągnie do środka, lepiej sprawdź zatykając szczelinę od krokowego ręką. Sposób 2gi psikać plakiem (tym do plastików) po dolocie i okolicy jak jest nieszczelność obroty podskoczą. 

Wymień świece i sprawdzaj bo ja u siebie mam identyczne objawy, po wymianie kabli WN i świec było lepiej lecz problem pozostał nierozwiązany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak odepnę mapa to silnik u mnie też gaśnie, więc raczej normalne. Żadnej szmatki nie dawaj przy przepustnicy bo Ci wciągnie do środka, lepiej sprawdź zatykając szczelinę od krokowego ręką. Sposób 2gi psikać plakiem (tym do plastików) po dolocie i okolicy jak jest nieszczelność obroty podskoczą. 

Wymień świece i sprawdzaj bo ja u siebie mam identyczne objawy, po wymianie kabli WN i świec było lepiej lecz problem pozostał nierozwiązany. 

 

Witajcie ponownie. Wymieniłem świece na nowe DENSO. Myślałem że już jest ok , przejechałem z 5 km. Chodził fajnie choć obroty były za wysokie nadal. Po 5 km to samo. Zamówiłem 2 nowe cewki . Zobaczymy dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie ponownie. Wymieniłem świece na nowe DENSO. Myślałem że już jest ok , przejechałem z 5 km. Chodził fajnie choć obroty były za wysokie nadal. Po 5 km to samo. Zamówiłem 2 nowe cewki . Zobaczymy dalej :)

Witajcie ponownie. Wymieniłem 2 nowe cewki MM. Nic to nie dało , dalej jest tak samo. Coś mogę jeszcze zrobić czy złom? :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witajcie ponownie. Do całego zestawu kupiłem jeszcze kable WN. Nic nie pomogło. Kupilem też map sensor używany - nic nie dało. Biorę się za układ paliwowy teraz.

Czy to mogła by być wina sondy lambda? Czy można ją na test odpiąć i zobaczyć co się dzieje? Dodam że auto ledwo jedzie bez podpiętego czujnika TPS. Jak czujnik podepnę gaśnie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam DOKŁADNIE ten sam problem z tym silnikiem w swoim Seju.. Zasadniczo podmieniałem już wszystko to co pisałeś + sonda była również podmieniana, sprawdzone ciśnienie pompy paliwa, map sensor podmieniony, przepustnica podmieniona wraz z tpsem itp. Pali Ci się check engine przy tym wszystkim?

Rozwiązałeś już swój problem? Jeśli tak to co wyszło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam DOKŁADNIE ten sam problem z tym silnikiem w swoim Seju.. Zasadniczo podmieniałem już wszystko to co pisałeś + sonda była również podmieniana, sprawdzone ciśnienie pompy paliwa, map sensor podmieniony, przepustnica podmieniona wraz z tpsem itp. Pali Ci się check engine przy tym wszystkim?

Rozwiązałeś już swój problem? Jeśli tak to co wyszło?

 

Ja wrzucę jeszcze filmik jak to wygląda. Ja jeszcze spróbuję odpiąć sondę i zobaczymy. Check się nie pali nie ma żadnych błędów - podłączałem kompa. Wyjąłem regulator ciśnienia paliwa , spróbuję chyba drugi kupić. Choć na myśl przychodzi mi jeszcze czy czasem rozrząd nie przeskoczył..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zrobiłem filmiki i wygląda to u mnie tak:

 

1. Normalna praca w idle (wydaje się być ok?), przegazówka po kolei lekko (ledwo słyszalne przerwy silnika), mocniejsze (tu już słychać i widać wyraźne szarpania) i full gaz (jakby normalnie?)

 

 

2. Normalna praca w idle, zdjęty dolot i zatkany ręką - powinno chyba zgasnąć? Nieszczelny dolot?

 

 

 

Masz coś podobnego? Check się u mnie świeci, ale wyszło tylko egr i powrót par paliwa. Pompę paliwa mam 3 bary, ładuje 2,5-3 bar w zależności od gazu. Przy przeskoczonym rozrządzie chyba inaczej by pracował? A może....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.