Jump to content

Recommended Posts

Mój problem polega na komunikacie HILL HOLDER NIE DO DYSPOZYCJI, następnie ESC NIE DO DYSPOZYCJI za każdym razem auto przestaje reagować na pedał przyspieszenia, utrzymuje obroty ok 1400. Po zgaszeniu silnika czasami daje się normalnie uruchomić i auto jedzie normalnie, ostatnio bywa że nie chce zapalić, moze to dziwne ale wtedy pomaga odpięcie kostki z czujnika położenia wałka rozrząduconfused.pngAuto wylądowało trzeci raz na ASO i oni twierdzą że wszystko jest ok. kasują błędy i po robocie. Miał ktoś podobne doświadczenia w Ducato? Wszelkie sugestie i rady mile widziane.

Mile widziane namiary na magika który pomoże rozwiązać problem.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik pod pedałem hamulca lub kostka? Jak naciskasz delikatnie gaz i hamulec to auto przestaje reagować na gaz. Podmień czujnik - koszt niewielki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Mój problem polega na komunikacie HILL HOLDER NIE DO DYSPOZYCJI, następnie ESC NIE DO DYSPOZYCJI za każdym razem auto przestaje reagować na pedał przyspieszenia, utrzymuje obroty ok 1400. Po zgaszeniu silnika czasami daje się normalnie uruchomić i auto jedzie normalnie, ostatnio bywa że nie chce zapalić, moze to dziwne ale wtedy pomaga odpięcie kostki z czujnika położenia wałka rozrząduconfused.pngAuto wylądowało trzeci raz na ASO i oni twierdzą że wszystko jest ok. kasują błędy i po robocie. Miał ktoś podobne doświadczenia w Ducato? Wszelkie sugestie i rady mile widziane.

Mile widziane namiary na magika który pomoże rozwiązać problem.

 

 

Wiem że napisze coś nieprawdopodobnego ale u mnie było to w dwóch Ducatach z 2012 i 2013. Objawy te same. Winowajcą był włącznik wstecznego w skrzyni biegów. Wymiana na najtańszy z Inter-Carsu (c.a. 8PLN) rozwiązała sprawę na zawsze. Tylko nie kupuj oryginału Fiata - pomaga na około 6 miesięcy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik pod pedałem hamulca lub kostka? Jak naciskasz delikatnie gaz i hamulec to auto przestaje reagować na gaz. Podmień czujnik - koszt niewielki.

Kolego nie zdarza mi się jednocześnie naciskać obu pedałów, sprawa wygląda dokładnie tak, jedziemy normalnie, prosta droga nagle auto wywala komunikat i powoli schodzi do tych 1400 obrotów, po zatrzymaniu na biegu jałowym utrzymują się te obroty,l brak jest reakcji na pedał przyspieszenia, ale co ciekawe, jak w tym dziwnym trybie( bo tak już to nazywam) gdy wcisne pedał hamulca to powoli obroty zaczynają opadać do tych wolnego biegu tj ok 850 900, jak tylko puszczę pedał hamulca obroty wracaj w ten dziwny tryb 1400. Auto czasami potrafi przejechać bez jakichkolwiek dziwnych objawów 4-5 tyś km, a że to auto do pracy robi ten przebieg w tydzień. Pierwszą taką usterkę miałem 2 miesiące temu w Holandii autko po zgaszeniu w tym dziwnym trybie nie chciało juz odpalić, laweta ASO i po całym dniu doszli do wniosku że winowajcą jest czujnik położenia wałka rozrządu, wymienili i autko bez problemu zrobiło 2 tyś km, później znów to samo, zaczeło wywalać błąd hill holder i esc, polski aso skasował błędy i zrobił całe 23 km na jeździe próbnej niby wszystko ok. Po niecałych 2 tyś km znów ten problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że napisze coś nieprawdopodobnego ale u mnie było to w dwóch Ducatach z 2012 i 2013. Objawy te same. Winowajcą był włącznik wstecznego w skrzyni biegów. Wymiana na najtańszy z Inter-Carsu (c.a. 8PLN) rozwiązała sprawę na zawsze. Tylko nie kupuj oryginału Fiata - pomaga na około 6 miesięcy.

Co prawda skrzynia już 2 razy naprawiana była w aso, kto ma 3.0 177 km ten zna temat i objawy, ale czujnik wstecznego? Chodzi tobie o włącznik świateł cofania?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego nie zdarza mi się jednocześnie naciskać obu pedałów, sprawa wygląda dokładnie tak, jedziemy normalnie, prosta droga nagle auto wywala komunikat i powoli schodzi do tych 1400 obrotów, po zatrzymaniu na biegu jałowym utrzymują się te obroty,l brak jest reakcji na pedał przyspieszenia, ale co ciekawe, jak w tym dziwnym trybie( bo tak już to nazywam) gdy wcisne pedał hamulca to powoli obroty zaczynają opadać do tych wolnego biegu tj ok 850 900, jak tylko puszczę pedał hamulca obroty wracaj w ten dziwny tryb 1400. Auto czasami potrafi przejechać bez jakichkolwiek dziwnych objawów 4-5 tyś km, a że to auto do pracy robi ten przebieg w tydzień. Pierwszą taką usterkę miałem 2 miesiące temu w Holandii autko po zgaszeniu w tym dziwnym trybie nie chciało juz odpalić, laweta ASO i po całym dniu doszli do wniosku że winowajcą jest czujnik położenia wałka rozrządu, wymienili i autko bez problemu zrobiło 2 tyś km, później znów to samo, zaczeło wywalać błąd hill holder i esc, polski aso skasował błędy i zrobił całe 23 km na jeździe próbnej niby wszystko ok. Po niecałych 2 tyś km znów ten problem.

Wymień włącznik wstecznego. Miałem tak samo i 4 serwisy się nad tym zastanawiały. W końcu pojechałem do mechanika co zęby zjadł w serwisie Iveco i ten nie wychodząc z kanału wskazał przyczynę. Po prostu w trakcie jazy do przodu nagle komp dostaje info że ma wbity wsteczny i głupieje. Ponoć wada fabryczna oryginalnych włączników cofania. U mnie było to zarówno w Ducato jak i w Boxerze (brat bliźniak z jednej fabryki). Pojawiało się to bardzo nieregularnie i w zasadzie bez przyczyny. 8PLN i 5 minut w kanale załatwiło problem raz na zawsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co prawda skrzynia już 2 razy naprawiana była w aso, kto ma 3.0 177 km ten zna temat i objawy, ale czujnik wstecznego? Chodzi tobie o włącznik świateł cofania?

Dokładnie. No nie że głupie. I mało tego - żaden błąd się z tym nie wiąże :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i lipa, 20 stycznia auto wyjechało z ASO, ponoć usunęli usterkę tak jak kazali im z jakiegoś działu technicznego fiata, podokładali jakieś przewody, obejścia itp, autko zrobiło 1300 km i znów to samo. Kazałem kierowcy odłączyć ten czujnik świateł cofania. przejechał 3500 km i znów go podłączył po czym 700 km i znów awaria. Tym razem nawet ponowne go odłączenie nie pomogło. Laweta i do serwisu. Już sam nie wiem co robić, w tym momencie auto po gwarancji i wszystko najprawdopodobniej na mój koszt. Fiat umywa ręce mimo że nie naprawili usterki podczas gwarancji, a próbowali 3 razy. Chyba będzie trzeba uderzyć do Turbo Kamery z TVN, może oni jakoś wpłyną na decyzje Fiata. Jedno jest pewne, w życiu nie kupie kolejnego gówna z koncernu FIAT-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może instalacja  jest gdzieś przegniła i auto wariuje? znałem podobny przykład jak opisujesz ale obroty były w porządku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może instalacja  jest gdzieś przegniła i auto wariuje? znałem podobny przykład jak opisujesz ale obroty były w porządku.

Co było przyczyną? Instalację podobno sprawdzali podczas 2 wizyty w ASO

Share this post


Link to post
Share on other sites

gdzieś dostała się woda do instalacji i pompa abs'u wariowała. Z tego co wiem to dość czesto komputery lubią się topić w wodzie, bo są umieszczone w ciulowym miejscu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ASO= Idioci?! po podpięciu pod kompa( błąd faz rozrządu, jednoczesne naciśniecie gazu i hamulca)  i skasowaniu błędów Ducato odpala, elektryk stwierdził że winnym usterki jest akumulator( jakiś tester pokazał oberwanie celi), koszt 880 zł wymienili, test drogowy. 32 km odczyt z GPS. Następnego dnia kolejny test dla pewności, 16 km i Hill Holder esc itp. auto doleciało do aso z obrotami ok 1400 bez reakcji na pedał przyspieszenia. Podpięcie pod kompa, jest jeden błąd faz rozrzadu( uszkodzony czujnik lub instalacja ). Po oględzinach podejrzenie padło na kostkę czujnika. Została wymieniona na inną tzn, test drogowy 60 km wszystko podobno ok. Jutro się okaże. Odbieram auto z aso w piątek załadunek do Nicei, przyjmuję zakłady, na moje auto nie dojedzie bez pojawienia się usterki stawka 100 do 1. Tak czy inaczej w trasę kierowca zabiera interfejs do odczytu i kasowania błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i lipa nr 2. Autko w Cannes i problem się pojawiał. Autko na wyposażeniu dostało kompa do kasowania błędów. Błąd który sie pojawia to P2135, szybko sugestie co sprawdzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

no a ten pedał gazu lub / i kostkę od czujnika wymieniłeś? dla mnie p2135 pasuje właśnie pod pedał gazu :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kostka czujnika wymieniona, czujnik przy pedale hamulca wymieniony, czujnik załączający swiatła cofania wymieniony, pedał gazu sprawdzony, podmieniony z innego auta więc to nie to

Share this post


Link to post
Share on other sites

to złomować :phi:

 

Kurde to brakuje już mi pomysłu co to może być :hmm: zadzwonię do chłopaków u siebie może im coś wpadnie do głowy  :ok: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kostka czujnika wymieniona, czujnik przy pedale hamulca wymieniony, czujnik załączający swiatła cofania wymieniony, pedał gazu sprawdzony, podmieniony z innego auta więc to nie to

Obstawiam samą wiązkę . Tyle że problem gdzie?. Te 3litrówki niestety miałyfatalnie ułożone kable. Z kumplem w kurierce prawie z ASO nie wychodziliśmy non stop jajca ą założyli jakis by-passa i problemy się skończyły . Nagminnie wywalało że niby czujnik od wałka padał 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak myślę że to wiązka silnikowa. Auto wraca z Nicei na pusto do kraju, przez jakieś 300 km wywalało błędy P2135, P2562,,non stop wszystkie naraz, dawało się to usunąc w czasie jazdy, przybłędach hill holder i oczywiście esc, brak reakcji na pedał gazu obroty 1400.Sporadycznie wyskakiwały jeszcze takie błędy jak P2562,P2135 P2562.  Aż w końcu po może setnym kasowaniu pojawił się błąd P0641 i komunikaty jak wyżej w tym że obroty normalne. nie dawał się usunąć w czasie jazdy, po zatrzymaniu dało się to usunąć dopiero po odpięciu kostki z czujnika wałka rozrządu i podłączeniu ponownie. Auto uruchomione i jedzie kilkaset metrów i znów błędy P2135, P2562 P0641 tym razem wszystko naraz, auto gaśnie w czasie jazdy!

Błędy nie dają się skasować, znów pomaga odpięcie czujnika faz rozrządu. Jedziemy dalej i znów te 3 błędy auto gaśnie. Obstawiałem że coś z tymi kablami od czujnika więc po odpięciu i skasowaniu błędów poszarpałem trochę tymi kablami i wiązką z której wychodzą. Auto zrobiło jak na razie 300 km bez jakiegokolwiek problemu. 

Jak ktoś ma to proszę o namiary do Pana od kabelkologii z woj. łódzkiego lub wielkopolskiego, jazda do ASO mija się z celem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiązka sprawdzona i dobra, tak bynajmniej twierdzi elektryk w ASO. Z czytali coś z centralki że silnik przekręcony na 10 tyś obrotów! Podejrzenie padło na rozrząd- zwłaszcza że nagminny błąd powiązany z komunikatami to że coś z fazami rozrządu. Tyle tylko że to przekręcenie było niby przy 240287 km a usterka pierwszy raz się pojawiła w ok 220 tyś. Zasugerowali wyjęcie silnika bo ponoć nie można dostać się w inny sposób do rozrządu- może to ktoś potwierdzić? ASO upiera się że tu bedzie przyczyna, tylko czy jest opcja żeby rozrząd sam wskoczył na właściwe położenie? Skoro wywala błędy faz, a po ich usunięciu auto odpala i jedzie dalej, dziwne to trochę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiązka sprawdzona i dobra, tak bynajmniej twierdzi elektryk w ASO. Z czytali coś z centralki że silnik przekręcony na 10 tyś obrotów! Podejrzenie padło na rozrząd- zwłaszcza że nagminny błąd powiązany z komunikatami to że coś z fazami rozrządu. Tyle tylko że to przekręcenie było niby przy 240287 km a usterka pierwszy raz się pojawiła w ok 220 tyś. Zasugerowali wyjęcie silnika bo ponoć nie można dostać się w inny sposób do rozrządu- może to ktoś potwierdzić? ASO upiera się że tu bedzie przyczyna, tylko czy jest opcja żeby rozrząd sam wskoczył na właściwe położenie? Skoro wywala błędy faz, a po ich usunięciu auto odpala i jedzie dalej, dziwne to trochę.

takie błędy powstają gdy podobnie się dzieje jak tu:

http://fiatklubpolska.pl/ducato-iii-459/2-3-multijet-150km-2012r-nie-odpala-27368/

 

o dziwo często odpalają po zresetowaniu odczytu /np. odpięcie od czujnika/

spotykałem się z takimi w okazjach taniego kupna z zachodu

 

co do badania wiązki to nie wiem jak elektryk to diagnozował ale bez obciążenia na wszystkich żyłach i odczycie jednoczesnym na wszystkich jednocześnie zawsze wyjdzie OK dla pojedynczych pomiarów  chyba, że urwana żyła...

więc obciążasz jedną żyłę ale robisz pomiar na wszystkich także tych nieobciążonych i tak dla kolejnej obciążenie i pomiary dla wszystkich i kolejnej...

 

 

problemem w wersji 3.0 i tylko w 3.0 był soft komputera wiem że wgrywano kolejną nowszą wersję lub tę samą ale od podstaw jeszcze raz - wówczas zmieniały się symbole błędów i sposób ich diagnozowania .!.

 

a i na tym forum już było ale w innym przypadku = cytat z postu strona nr 3

 

" Mam pewien pomysł, bo i u mnie wyszła jakaś usterka elektroniczna, i nie schodziła z wyświetlacza.

Okazało się że soft w komputerze miałem częściowo uszkodzony, elektronik "wgrał" fabryczne oprogramowanie, i co ciekawe kod błędu się zmienił i z łatwością usunęliśmy problem icon_smile.gif "

Read more: http://fiatklubpolska.pl/ducato-iii-459/ducato-3-0-kilka-problemow-20556/2#ixzz42iQBgADs

 

 

trzymam kciuki i jestem bardzo ciekawy przyczyny

1` brak masy

2` soft

3` wiązka lub rozgięte piny w kostce 

4` rozrząd lub czujnik = bo może sam łańcuch

5` czujnik wstecznego

6` ... inne = wolne wnioski ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po raz kolejny złom wyjechał z ASO. Ponownie inny elektryk pruł wiązkę silnikową i nie znalazł uszkodzeń, wymienili za to czujnik faz, zresztą po raz kolejny, pierwsza wymiana była na gwarancji jak złom nawalił pierwszy raz, kazali polatać i zobaczyć, kuźwa normalnie nie mogę. Przyjmuje zakłady ile tym razem przejedzie km. Obecnie ma 249383. Stawiam 100 że nie zrobi nawet 2 tyś. Ktoś się zakłada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym sprawdził o ile istnieje przekaźnik zasilania ECU, jak i same ECU czy nie jest uszkodzone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po dłuższej przerwie. Problem Ducato się rozwiązał. Po głębokich przemyśleniach Pana z ASO w Poznaniu. Mianowicie stwierdził że nie ma innej opcji jak tylko czujnik połozenia wałka rozrządu, który to był wymieniany już. Po ponownej wymianie problemy ustapiły autko nakręciło sporo km bez najmniejszej usterki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No , niestety - takie usterki są najtrudniejsze do wyeliminowania - część wymieniona na nową jest z definicji uważana za sprawną i potem jest poza podejrzeniami .

 

Ale dobrze , że napisałeś jak się sprawa zakończyła - może komuś się to info przyda na przyszłość :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.