Skocz do zawartości

Alternator


Nubirski

Rekomendowane odpowiedzi

coś konkretnie padło? jaki przebieg? właśnie przerobiłem taką awarię, wg mojego mechanika regeneracja ma sens, wymiana szczotek (nie stykały), komutatora, alternator wytrzymał 160k km, robiony gdzieś na połczyńskiej

Przebieg 160 000 km. Akumulator ma 4,5 roku. Przez kilka miesięcy na przyspieszeniu coś lekko gwizdało z prawej strony. Wczoraj podczas jazdy nagle zapaliła się kontrolka aku, ale auto jechało normalnie. Dojechałem do CH Janki. Po powrocie ze sklepu dupa. Nie kręci. Wezwałem assistance. Przyjechali, podpięli swoją baterię i odpalił... Ale niestety na desce rozdzielczej zrobiła się dyskoteka, na wyświetlaczu przy zegarach pojawiały się zmienne komunikaty. No to kicha. Na lawetę i jazda do warsztatu. Alternator najprawdopodobniej do regeneracji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator to całkiem proste urządzenie, jak ktoś wykona prawidłowo regenerację to nie ma się czym przejmować. 2 razy regenerowałem alternatory (sej i megane) i nie było potem problemów.

Jakie koszty mogą mnie czekać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie koszty mogą mnie czekać?

nie mam pojęcia, w seju koszt wyniósł 36 pln za szczotki i mostek prostowniczy oraz chyba 2x9pln za łożyska. W megane padło "sprzęgło" na kole pasowym (chyba 135 pln) plus przegląd samego altka, czyszczenie i chyba szczotki 80 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojęcia, w seju koszt wyniósł 36 pln za szczotki i mostek prostowniczy oraz chyba 2x9pln za łożyska. W megane padło "sprzęgło" na kole pasowym (chyba 135 pln) plus przegląd samego altka, czyszczenie i chyba szczotki 80 pln.

@@fab4htp

 

Ufff, dzięki!  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naprawie zmierz sobie ładowanie po odpaleniu, bo jak cwaniaki założyły kiepski zamiennik regulatora to mogą być jaja z ładowaniem.

Zrobili to w warsztacie zanim odebrałem auto.  :oki: Ale zapomnieli dokręcić obejmę rury dolotu powietrza. Wystrzeliła mi na obwodnicy, siadła moc i szedł straszny dym z wydechu. Musiałem się wracać do nich.  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć! 

 

No więc dziś padł mi alternator. Auto dałem do warsztatu poleconego przez chłopaka z assistance. Czy regeneracja ma sens, czy lepiej dać nowy, choć zapewne droższy?

 

Dzięki za odpowiedź.

 

Tylko nowy, jeżeli zamierzasz jeszcze trochę pojeździć tym autem. Jak niedługo chcesz sprzedać, to może być jakikolwiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej od razu nowy samochod :hehe:

Wymieniałem w mondeo alternator 3 razy .. 2 razy regenerowany ... Za 3 razem nowy.

Regenerowany walnął następnego dnia po wyjezdzie z warsztatu, a kolejny walnął 2 tygodnie późnej 450km od domu.

Ja sie wyleczyłem z regenerowanych części, ale jak kto woli

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem w mondeo alternator 3 razy .. 2 razy regenerowany ... Za 3 razem nowy.

Regenerowany walnął następnego dnia po wyjezdzie z warsztatu, a kolejny walnął 2 tygodnie późnej 450km od domu.

Ja sie wyleczyłem z regenerowanych części, ale jak kto woli

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

i nadal myślisz, że one były zregenerowane? Ktoś Cie na nabił w butelkę i tyle. Zmień zakład ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nowy, jeżeli zamierzasz jeszcze trochę pojeździć tym autem. Jak niedługo chcesz sprzedać, to może być jakikolwiek

Od czasu naprawy minie niedługo miesiąc i żadnych niepokojących objawów nie zauważam. Auto pracuje normalnie. Mam nadzieję, że tak będzie dalej.   :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasu naprawy minie niedługo miesiąc i żadnych niepokojących objawów nie zauważam. Auto pracuje normalnie. Mam nadzieję, że tak będzie dalej.   :)

U mnie 100kkm i 5lat, tyle ze kupiłem nowy :-D

swoją drogą, po oddaniu starego, samodzielnej wymiane wyszło mnie $$$ podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyzby Ford bral altki od tego samego dostawcy co Fiat? ;]

 

denso 

ale w c-max'ie jest problem z altkami, bardzo często nawet do 100kkm nie wytrzymują  :no:

swój wymieniałem przy 80kkm i z tego co czytałem na forum forda to nie byłem jedyny

obecny przejechał jak pisałem 100kkm i kręci się dalej  :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet niezawodna Toyota wkłada do swoich aut alternatory Magneti Marelli, czyli to co Fiat. Dziś liczą się tylko koszty produkcji

 

tyle że sama nazwa producenta dużo nie mówi

IMO w c-max'ie jest jakiś inny problem, bo foka takich problemów z altkami nie ma  :hmm:

 

czytałem że w fiacie problemem było złe umiejscowienie - woda chlapała na altka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasu naprawy minie niedługo miesiąc i żadnych niepokojących objawów nie zauważam. Auto pracuje normalnie. Mam nadzieję, że tak będzie dalej.   :)

 

Ja też mam nadzieję, że nie będziesz miał kłopotu, tylko podzieliłem się moim nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności. Po prostu wolałem nie ryzykować kolejny raz, bo wymiany i stracony czas i nerwy kosztowały więcej, niż założenie nówki sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam nadzieję, że nie będziesz miał kłopotu, tylko podzieliłem się moim nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności. Po prostu wolałem nie ryzykować kolejny raz, bo wymiany i stracony czas i nerwy kosztowały więcej, niż założenie nówki sztuki.

Jaki był koszt zakupu i montażu nowego alternatora?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że sama nazwa producenta dużo nie mówi

IMO w c-max'ie jest jakiś inny problem, bo foka takich problemów z altkami nie ma  :hmm:

 

czytałem że w fiacie problemem było złe umiejscowienie - woda chlapała na altka 

dokładnie tak było, altek był nisko a samochody nie miały żadnej osłony pod silnikiem. Ciekawe co jest nie tak w C-maxie. 

producenci oszczędzają na czym się da. Ja miałem w Megane II aku o pojemności 40Ah - i były ciągłe problemy z prądem. Zmieniłem za namową zakładu na 60Ah i od 4 lat jest spokój. W F3 nawet nie wiem jaki jest, zajrzę pewnie dopiero jak się skończy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki był koszt zakupu i montażu nowego alternatora?

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

Za nowy do ST220 dałem z tego co pamiętam ok. 1400 zł. Montaż alternatora w 3 litrowym silniku 250 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za nowy do ST220 dałem z tego co pamiętam ok. 1400 zł. Montaż alternatora w 3 litrowym silniku 250 zł.

Ja za całość dałem 5 stówek. Alternator był ok, jedynie te jakieś diody były do wymiany. Jeżdżę, zobaczymy.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za całość dałem 5 stówek. Alternator był ok, jedynie te jakieś diody były do wymiany. Jeżdżę, zobaczymy.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

 

hmm dużo

http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=3baa8455&cat[cmf]=309&cat[cmo]=16a5&cat[cve]=47c5&cat[art]=78082&cat[atg]=a9fa9b&offset=0&sort=1#tabs=0

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjE25PNvNnKAhUGl3IKHerWA-IQFghvMAs&url=http%3A%2F%2Fwww.ford-esklep.pl%2Fpl_PL%2Fp%2FAlternator-1.6-TDCi-2.0-TDCi-150-AMP-DENSO%2F3123&usg=AFQjCNE4rSEMzYurawreRNlFUYCIk6n3-w&sig2=RENkxUs-EpYnTA86ky0dCQ&bvm=bv.113034660,d.bGQ

 

w okolicy 500-600zł jest nowy, ciekawe czy trzeba oddać w tej cenie stary (mnie za zwrócenie oddali niecałe 200zł)

 

i wymieniasz sam, od ręki w godzinę  :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO w c-max'ie jest jakiś inny problem, bo foka takich problemów z altkami nie ma  :hmm:

 

Ciekawe co jest nie tak w C-maxie.

 

W serwisie, który mnie obsługiwał, wskazywano na te diody, o których wspomniałem. Mówili, że to wymuszone starzenie elementu, bo ponoć mogli dać trwalsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.