Skocz do zawartości

Focus mk1Fl 1,6 16V brak oleju na bagnecie


RadekST

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanko o poziom oleju w Foce Mk1 po lifcie z motorem 1,6 beznyna 100koni.

Sytuacja zawsze wyglada tak samo.

Przez kilka tygodniu od wymiany oleju (robie dolewke bo czesc oleju lyka nowy filtr) pokazuje prawidlowy poziom oleju na bagnecie.

Z czasem pokazuje ten sam poziom,ale oleju nie ma juz na calej szerokosci bagnetu. Az potem wyciagam "suchy bagnet". Motor nie ma wyciekow itp.

Zalany od zawsze olejem fordowskim 5w30.

 

Teoretycznie najlepiej w takim wypadku spuscic caly olej i zmierzyc ile go mam i czy trzeba cos dolac, ale kto normlany robi takie rzeczy 6razy w roku?

 

Czy poziom oleju mozna tez sprawdzic przez jakies menu serwisowe?

 

Czytalem ze byly problemy w pierwszych focusach z wadliwym bagnetem, niby ten ma juz "ten lepszy z zoltym oczkiem".

 

Aha, np po 6mcach od wymiany i bez kolejnych dolewek zlewam ten "stary olej" po czym wychodzi ze jest go ok 3,5-3,7 litra + olej w filtrze. Wg madrej ksiazki ten motor z filtrem lyka 4,25litra. 

 

Jakies pomysly :D ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne, masz do roboty pierscien olejowy.

Moze jeden lub wiecej, zrob pomiar cisnienia cylindrow i wyjdzie ktory puszcza.

 

Akurat robie cos takiego z tym ze tylko na 3-cylindrze przepuszczal, zaczelo sie kopcenie a na koniec paliwo i olej ktory dostawal sie do komory spalania ladnie wypalil dziure w zaworze wydechowym na jakie 5mm i skonczyla sie jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

To masz jakis dziwny samochod ze nie ma zadnego dymu  :hehe: , jezdzac tu po UK jest Focusow od groma, widze nowsze/starsze i wszystkie dymia teraz dopoki sie nie zagrzeja.

Spala Ci olej i wylatuje tlumikiem, musialby ktos za Toba jechac i nakrecic filmik od zimnego do nagrzania sie silnika, wtedy uwierzysz ze jednak cos tam kopci.

 

Jak juz bierze po 1l na np. 100/1000km to bedzie siwawo-niebieski.

 

Jak pisalem sprawdzac stan swiec, one podpowiedza na ktorym cylindrze padaja pierscienie olejowe, durny wymysl 3-czesciowego pierscienia ktory przy wymianie najlepiej zamienic/dobrac na standartowy zwykly jednoczesciowy pierscien zgarniajacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Sprawa sie "rozwiazala", przypuszczalnie musialo jakies zanieczysczenie podejsc pod spod rurki prowadzacej bagnet.

Z racji ze bagnet zakonczony jest "kropla" to ona opierala sie o to zanieczysczenie , stad suchy bagnet a olej w motorze byl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.