Skocz do zawartości

[KzAK] Co kupić - wątek 2837476.1


jimbo22

Rekomendowane odpowiedzi

Auris? nie żartuj... Za aurisa Toyota ma u mnie czerwoną kartkę. ja nie rozumiem jak za 95 tysia można sprzedawac aurisa hybrydowego. z takim wyciszeniem i wnętrzem, nie powinni przekraczać ceny Dacii...

Bo to nie są auta na polskie warunki. Tam, gdzie podatek rejestracyjny zależy od czystości spalin, hybrydy mają dużo bardziej sensowne ceny.

Np. w Jukeju:

* Auris Touring Sports 1.2L Turbo + Auto - Design - 21.595

* Auris Touring Sports 1.8L Hybrid - Design - 22.995

Plus corocznie rocznie oszczędzasz jakieś grosze na podatku i serwisie.

Zupełnie inną kwestią jest to, że te auta jeżdżą... I jeżdżą... I jeżdżą - a nie stoją w serwisie jak te lepiej wyciszone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

90.700 zł za kombi. ;]  Napisz coś więcej bo już rozeznawałem dostępność, ale nie mogę znaleźć czasu na przejażdżkę i pewnie przed feriami nie znajdę.

Wnętrze faktycznie toyotowskie, ale lepsze niż w nowej RAV4.

co więcej? wsiadłem do demo... szaroburo... a to sie okazuje ze to wersja wypas platinum prestiż itp. no żenada... kanał środkowy jak w dacii... plastik od tiktaków... a auto za 95 tysia :)

Jest za mało...kombi. Poza tym perfekt.

perfekt? głośne, ryzyko rdzy... srednio urodziwe... i za droga, jak na segment budzetowy. ja rozumiem - mają fajne silniki...

które robią robotę... ale imho nie uzasadnia to cen.

 

Żaden SUV, cross. Po modernizacji będzie jeszcze lepszy...

suv - cross jeden pies. po modernizacji dalej będzie bez sensu.

 

 

 

Nie tłumacz się. Wiem, że słuchasz posłanki Pawłowicz i bojkotujesz made in germany. :phi:

bojkotuję germanię za statystyki awaryjności :)

 

Brak dostępności? 8]

nie kupisz nowego.

ale zresztą - nie chciałbym hondy. Ojciec ma Civic ufo - trochę mi nie odpowiada ta marka... bez przyczyny.

poza tym chyba decyzja już zapadła. spróbujemy znaleźć jakiegoś świeżego IS300h. będzie rozsądnie, niezawodnie i całkiem elastycznie w trasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


poza tym chyba decyzja już zapadła. spróbujemy znaleźć jakiegoś świeżego IS300h. będzie rozsądnie, niezawodnie i całkiem elastycznie w trasie...

 

Pojeździj tym najpierw. Mi się średnio podobało. Co ciekawe, właśnie do elastyczności miałem najwięcej zastrzeżeń. Wg mnie to auto nie jedzie jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździj tym najpierw. Mi się średnio podobało. Co ciekawe, właśnie do elastyczności miałem najwięcej zastrzeżeń. Wg mnie to auto nie jedzie jak powinno.

żadna hybryda Toyoty z CVT nie jedzie jak oczekiwałoby się po mocy... jak przestaniesz patrzeć na moc deklarowaną vs osiągi, a popatrzysz na moc spalinówki i spalanie - dopiero dane techniczne nabierają sensu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadna hybryda Toyoty z CVT nie jedzie jak oczekiwałoby się po mocy... jak przestaniesz patrzeć na moc deklarowaną vs osiągi, a popatrzysz na moc spalinówki i spalanie - dopiero dane techniczne nabierają sensu:)

 

Mnie wkurzało że żeby zmusić go do jazdy trzeba wciskać gaz do deski. Miałem wrażenie, że auto jeździ niechętnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co więcej? wsiadłem do demo... szaroburo... a to sie okazuje ze to wersja wypas platinum prestiż itp. no żenada... kanał środkowy jak w dacii... plastik od tiktaków...

To chyba nie była wersja prestige?

Dziwne to co piszesz....ma po pierwsze dwukolorową skórzana tapicerkę, a po drugie deska może jest i czarna, ale jej górna część jest pokryta skórą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


co więcej? wsiadłem do demo... szaroburo... a to sie okazuje ze to wersja wypas platinum prestiż itp. no żenada... kanał środkowy jak w dacii... plastik od tiktaków... a auto za 95 tysia

Ravkę też mam wypas platinum prestiż i jest to normalne w Toyocie. Dlatego wybiera się niższe pakiety. Bo Dacia i Toyota stawiają na technikę. Jedni na zabytkową, drudzy na nowoczesną i nikt się nie przejmuje plastikami. Zarówno jeśli chodzi o wrażenie jakości jak i o ergonomię, estetykę itp.

A jeśli masz łatkę "najtańszej hybrydy" to jesteś najtańszą(!) hybrydą. 90 klocków nie ma nic do rzeczy.


perfekt? głośne, ryzyko rdzy... srednio urodziwe... i za droga, jak na segment budzetowy. ja rozumiem - mają fajne silniki...
które robią robotę... ale imho nie uzasadnia to cen.

Jeśli filozofia i technologia Mazdy nie uzasadnia ceny, wybierasz flotowóz a'la Focus czy inny Skodo-Opel.


suv - cross jeden pies. po modernizacji dalej będzie bez sensu.

Dog i szkot to też jeden pies...szczeka, gryzie i lubi kiełbasę... ;]


bojkotuję germanię za statystyki awaryjności

No to albo jakość odczuwalna i przyjaźnie serwisowe, albo daciostiki i spokój. Bierz Golfa nr 7. :phi:


ale zresztą - nie chciałbym hondy. Ojciec ma Civic ufo - trochę mi nie odpowiada ta marka... bez przyczyny.

Dla Accorda 2.4 byłbym skłonny zrezygnować z wymogu A/T. :)


poza tym chyba decyzja już zapadła. spróbujemy znaleźć jakiegoś świeżego IS300h. będzie rozsądnie, niezawodnie i całkiem elastycznie w trasie...

Bardzo fajny pomysł. Do miasta pasuje jak pizza na wigilię, ale samo auto bardzo, bardzo fajne. Powodzenia w poszukiwaniach. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ravkę też mam wypas platinum prestiż i jest to normalne w Toyocie. Dlatego wybiera się niższe pakiety. Bo Dacia i Toyota stawiają na technikę. Jedni na zabytkową, drudzy na nowoczesną i nikt się nie przejmuje plastikami. Zarówno jeśli chodzi o wrażenie jakości jak i o ergonomię, estetykę itp.

A jeśli masz łatkę "najtańszej hybrydy" to jesteś najtańszą(!) hybrydą. 90 klocków nie ma nic do rzeczy.

no to nie jestem targetem Toyoty... trudno :) imho jakość wnętrza (zwłaszcza przyciski na tunelu środkowym - sposób ich montażu i użyty plastik, to totalna żenada... takich materiałów oczekiwałbym po golfie III a nie po współczesnym kompakcie.

 

Jeśli filozofia i technologia Mazdy nie uzasadnia ceny, wybierasz flotowóz a'la Focus czy inny Skodo-Opel.

najbardziej imponuje mi technologia zabezpieczenia antykorozyjnego :)

a na serio... brałbym te silniki bez wahania... ale gdyby nie ryczały tak okrutnie (wygłuszenie, a raczej jego brak) i gdyby to auto nie było tak paskudnie brzydkie.

 

  

Dla Accorda 2.4 byłbym skłonny zrezygnować z wymogu A/T. :)

dla niczego nie zrezygnowałbym z wymogu A/T :)

tym bardziej dla przestarzałego sedana... od marki, która przed kilku laty dopiero zaczęła się odkopywać po zejściu na psy (tzn. eko friendly zamiast sport). do tego sprzedawanego w nieuzasadnionych (dla mnie) cenach używanych.

Bardzo fajny pomysł. Do miasta pasuje jak pizza na wigilię, ale samo auto bardzo, bardzo fajne. Powodzenia w poszukiwaniach. :ok:

dlaczego? przeciez hybrydy są stworzone do ruchu miejskiego. aaaa zapomniałem... w "twoim mieście" na każdym skrzyżowaniu przejezdzasz przez 15 cm krawęznik i masz szuter na głównych arteriach:) ergo - musi być pseudoterenówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba nie była wersja prestige?

Dziwne to co piszesz....ma po pierwsze dwukolorową skórzana tapicerkę, a po drugie deska może jest i czarna, ale jej górna część jest pokryta skórą.

byla najwyzsza, albo o 1 próg poniżej najwyzszej.

a co do skóry... litości...

1. to taka skóra jak u mnie w Pugu :)

2. sam fakt skóry w tym miejscu nie zmniejsza wrażenia czarnej dziury. czy ww. rozwiązania tunelu środkowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8.3 do setki jest wystarczające do poruszania się sprawnie. a z drugiej strony: auto jak na segment i rozmiar jest wyjątkowo ciche i miękkie.

 

Z tym nie polemizuję, po prostu brakowało mi trochę "pazura". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byla najwyzsza, albo o 1 próg poniżej najwyzszej.

a co do skóry... litości...

1. to taka skóra jak u mnie w Pugu :)

2. sam fakt skóry w tym miejscu nie zmniejsza wrażenia czarnej dziury. czy ww. rozwiązania tunelu środkowego.

Acha, czyli tak na prawdę nie wiesz jaka była wersja bo akurat szarobura to ona nie jest.

Skóra jest jak w każdym jednym współczesnym kompakcie (albo nawet jak sam piszesz klasę wyżej), czego się spodziewasz po aucie które jest zwykłym wołem roboczym?

Te 95 tys nie wzięło się z kosztów wyposażenia dodatkowego tylko z racji napędu.

Lepiej napisać "nie bo nie" niż wpisywać to co Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem co powiedział koleś który jechał koło mnie. i że jeszcze 2 razy potwierdzałem czy na pewno, bo oczy widzą a uszy słyszą co innego. dynda mi czy ma pakiet X w wersji Premium, czy pakiet Y w wersji Prestige. nie wnikam w zawiłości wyposażenia toyoty. bo mnie to po jezdzie próbnej przestało interesować.

a czego oczekuję po kompaktowym aucie z segmentu budzetowego? zeby będąc tak nadętą marką i liderem, nie odstawali az tak w prostej sprawie: wykończenie wnętrza. bo sprzedają się drogo, a wyglądają jak Dacia w srodku. i widziałem tą weresję z brązowymi wstawkami. bo mieli na ekspozycji... myslalem ze to pakiet - jesli to standard w wersji topowej. to brawo, faktycznie jest lepiej :) coś jak: sreberko na psiej kupie :)

a 95 tysięcy to wersja jakas tam srednia wyposazenia z kilkoma dodatkami którą mi koleś konfigurował. bo wersje topowe mają jeszcze smieszniejsze ceny.

co napisałem nie tak - zacytuj? uraziłem Twoje uczucia wobec Toyoty? czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie wkurzało że żeby zmusić go do jazdy trzeba wciskać gaz do deski. Miałem wrażenie, że auto jeździ niechętnie.

 

To problem wszystkich Toyot - oni specjalnie tak programują przepustnicę żeby była nieliniowa - oszczędność paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IS250 ma świetne osiągi ?!?!??! Samochód który potrzebuje ponad 7 sekund do setki uważany jest za pojazd z dobrymi osiągami? Tak jak nie lubię wymieniania V6 na R4, tak w przypadku IS'a to naprawdę miało sens - nowy IS200T ma przynajmniej trochę zrywu. 

 

Drugi problem IS'a to ilość miejsca - to jest samochód dla dwóch osób + parki dzieci. Wsadzenie osoby dorosłej na tył podpada pod konwencję Helsińską o zakazie tortur.

 

a złe jak na 200 konną limuzynę ? to nie corvetta ;) chyba stany z europą Ci się pomyliły, teraz na topie dychawiczne benzyniaki w topowych limuzynach, na ich tle is250 ładnie brzmi i dobrze jedzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To problem wszystkich Toyot - oni specjalnie tak programują przepustnicę żeby była nieliniowa - oszczędność paliwa.

Może być bo auto po mocnym wciśnięciu gazu jednak jechało więc ma potencjał. IMO inny soft pedału gazu rozwiązałby problem.

PS. Co za czasy gdzie tuningiem auta jest inny software pedału. ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mk3 jest taki sobie. Tzn. nadal niezawodny aż do bólu - w sumie w 90 tys. mil jakie przejechała żona jedynym problemem były padające co chwila akumulatory. Poza tym nic sie nie zepsuło - wszelka elektryka działała, aktywne zawieszenie, aktywny system poziomowanie samochodu itp. Znajomi maja GS350 z 200k mil i tez zero problemów z czymkolwiek - wszelka fabryczna elektronika działa. Jednak... Jednak GS300 był w USA tylko rok sprzedawany i narobił Lexusowi złej sławy - silnik 3l sie podobno psuł. To jeden z powodów dla których wsadzono 3.5l.

 

Warto zauważyć że to nie jest ten sam 3l, który był w 2 generacji. Druga miała rzędową szóstkę, trzecia dostała najpierw trzylitrowy V6 a rok później 3.5 litrowy V6

 

Z tym silnikiem się nic nie dzieje. Mało pali i grama oleju mi nie brał. Zrobiłem nim 40 kkm (72->112 km).

Szczerze polecam ten silnik.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do IS-Fa był Tom's throttle controller - wpinało sie go pomiędzy pedał a komputer i on "poprawiał" informacje.

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Widziałem takie zabawki też do niektórych diesli. Zapewne do benzynowych też są.

Osiągów to nie poprawia, ale wrażenia - jak najbardziej.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mnie w Toyotach strasznie nie podobają się wnętrza. ..

Akurat IS ma bardzo ładne wnętrze. Z paroma wyjątkami - nawigacja z 18 wieku, ekranik do niej wielkości znaczka pocztowego umieszczony tak daleko od kierowcy ze trzeba mieć teleskop, idiotyczna regulacja temperatury oraz "touchpad" do obsługi navi który jest bezużyteczny na wybojach.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawigacja żenua. peugeot mial lepsza a byl 3 lata starszy. ekran wielkosc - jest ok. temperatura regulowana spoko (wiesz ze poza tym paskiem elektrostatycznym masz przyciski + regulacje przez ekran?)

touchpad mi sie podoba - trzeba przywyknąć, ale gadzet jest przemyslany. a na wybojach... lexusem? po wybojach? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawigacja nadal używa ikonek które powstały do wersji z ekranem dotykowym = wiekszosc ekranów jest zaprojektowana do obsługi palcem. To powoduje ze wyglada to jak zabawka dla dziecka. Tylko niektóre ekrany sa nowe i wyglądają inaczej (co dodatkowo powoduje ze wszystko wyglada jak poskładane do kupy na chybcika).

Ekran - po przejechaniu się GSem, ekran w IS wydaje się niesamowicie mały.

Regulacja temperatury przez ekran jest wyjątkowo upierdliwa. Z moich doświadczeń z IS i RC wynikało ze ustawienie takiej temperatury jaka sie chce w czasie jazdy jest niezwykle wkurzające. Na postoju to dział swietnie ale jak jedziesz i ręka ci sie rusza to za nic nie da sie ustawić. Możliwe ze mam początki parkinsona ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Generalnie skończył mi się właśnie leasing P508... Pójdzie na sprzedaż w czerwcu/lipcu...

 

A ja w druga manke.. dopowiesz 2/3 zdania o Twoich odczuciach z jazdy 508 ? Automat, diesel ? Szukam auta przyszlosciowo (wlasciwie to narazie sfera marzen pewnie.. bo zakup za okolo rok) i 508 samym wygladaem podoba nam sie najbardziej w tej klasie (kombiak)

Z mechanikami od Pugow na ich temat gadalem, i narazie chorob wieku dzieciecego chyba nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jazda 508? dostajesz za co placisz. czyli jeden z najtanszych segmentów D na rynku - czyli mdłe prowadzenie, takie se resorowanie. auto moze być idealną ilustracją w słowniku przy definicji "nijakie" :)

a to dobre wygłuszenie wnętrza i spasowanie materiałów - przez 5 lat nic nie zaskrzypiało. ale z drugiej strony totalny brak schowków - nie ma gdzie telefonu położyć nawet.

nie wiem jak diesle i automaty. miałem benzynę w manualu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.