Skocz do zawartości

Golf IV 1.4 16V (AXP)- zatarty walek ssacy


nuba98

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, w sierpniu nabylem golfa IV 1.4 16V cala obsługa zrobiona mimo,  iz kupiony od dobrego kumla....w zeszla niedziela odpaliłem i ruszyłem, a tu po 100 metrach auto, inaczej silnik stanął dęba.... i rozrusznik nawet go nie ruszył......po rozebraniu okazało się ze zamarzł olej (mobil 10W40- od 3 zmian taki olej wczesniej był 5W), olej to nie olej, a galaretka...UPG byla OK i tylko auto w wiekszości na podjazdy ok. 3km do pracy i z powrotem..... czy to taki urok tych aut??? obecnie bede składał go i obowiązkowo przechodzę na olej 5W30 (podwójna zmiana).....dodam ze oleju nie bierze bo kilka razy pogonilem go po trasie....pewnie temat juz przerabialiscie ale coś w szukajce nie chce mi wyskoczyć....proszę Was o porady co i jak z tym autem, szczególnie z tym silnikem (przebieg faktyczny 136 kkm)- jak się obchodzić :) . z góry dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po pierwsze napraw usterkę , po drugie poczytaj o zamarzającej odmie ( w skrócie olej miesza się z parą wodną w bloku silnika i powstaje maź , która zamarza i blokuje kanały olejowe ) , po trzecie sprzedaj auto bo ma wadę konstrukcyjną i nie masz żadnej gwarancji że nie zatrzesz silnika podczas mrozów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ta odma...

 

odma profilaktycznie czyszczona po zakupie auta....ale jej nie zatkało i nie wywaliło oleju....tylko olej pochłonął wode......po drugie da sie ta odmę wywalić lub przserobić na bardziej przelotową ??!! nie ma żadnego patentu ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich, w sierpniu nabylem golfa IV 1.4 16V cala obsługa zrobiona mimo,  iz kupiony od dobrego kumla....w zeszla niedziela odpaliłem i ruszyłem, a tu po 100 metrach auto, inaczej silnik stanął dęba.... i rozrusznik nawet go nie ruszył......po rozebraniu okazało się ze zamarzł olej (mobil 10W40- od 3 zmian taki olej wczesniej był 5W), olej to nie olej, a galaretka...UPG byla OK i tylko auto w wiekszości na podjazdy ok. 3km do pracy i z powrotem..... czy to taki urok tych aut??? obecnie bede składał go i obowiązkowo przechodzę na olej 5W30 (podwójna zmiana).....dodam ze oleju nie bierze bo kilka razy pogonilem go po trasie....pewnie temat juz przerabialiscie ale coś w szukajce nie chce mi wyskoczyć....proszę Was o porady co i jak z tym autem, szczególnie z tym silnikem (przebieg faktyczny 136 kkm)- jak się obchodzić :) . z góry dzieki

 

chciałem tylko dopisać iż jeżdzę na tym oleju GM ( tutaj ten olej w oryg. opakowaniu procducenta http://www.swdrheinol.com/en/product-detail/primus-dx-·-sae-5w-30/) no i nie to auto, na półsyntetyku mobila to była całkiem innapraca silnika niż obecnie....zarowna na jednym jak i drugim nic oleju nie ubywalo i nie ubywa, a silnik w koncu chodzi jak benzyniak, a nie diesel :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.