Jump to content
MaRo2k

Kolektor/rozdzielacz paliwowy Stilo JTD

Recommended Posts

Chodzi o to ustrojstwo 

 

DSC02424.JPG

 

 

Przy mrozach które były (-10-15*C) było słychać że układ paliwowy się zapowietrza i pojawily się kłopoty z paleniem, dziś namierzyłem że to plastikowe pudło jest całe tłuste z ropy - znaczy się że jest wyciek i łapie lewe powietrze. Przy temp. bliższych 0*C nie ma jakichkolwiek problemów, ale warto się tym zająć za wczasu.

 

 

W ASO oczywiście nie dostępne - produkt wyczerpany, na allegro dwie sztuki uzywane w chorej cenie 229zł w italcar24 uzywka za 150 co i tak jest za dużo haha. Ktoś ma jakiś patent na to ? Widać że to poci się na łączeniu tych dwoch połowek tego pudła, myślałem żeby to oddac do zakładu co spawa plastiki i żeby mi to objechali do okoła tego łączenia - ale to jest cale umazane z ropy w środku i HGW jak się to zachowa jak dostanie sporej temp. po lekturze internetu klejenie ponoc nic nie daje - swoja droga problem niby bardzo znany a rozwiazania sensownego brak... Chyba żeby dobrać ten kolektor paliwowy z jakiegoś starszego JTD - tam pamiętam z bravo jtd że były ameliniowe tyle że ten ma 4 króćce...

 

Także zwracam się z prośbą do szanownych kolegów co przerabiali temat z tym.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat przechodziłem jakiś czas temu i do tej pory jest sucho, a dodam, że zastanawiałem się nad wymianą na nowy kolektorek ale cena prawie 500zł była wystarczającym argumentem by wprowadzić kilka małych zmian. Otóż... Zdemontuj ten zbiorniczek, porządnie wyczyść np. Akrą a następnie odtłuść np. Benzyną ekstrakcyjną. Następnie to połączenie dwóch połówek zalej kilkoma warstwami kleju do twardych plastików -do nabycia w "casto". Pozostaw na noc do wyschnięcia i utwardzenia. To jedno. A druga sprawa to obstawiam, że dodatkowo masz mikro wycieki na oringach tych szybkozłączek na króćcach. Ja przerobiłem przewody orginalne -one są wewnątrz plastikowe oblane z wierzchu warstwą gumową. Ucinasz szybkołączke, usuwasz na 3cm tą gumową warstwę a na przewód plastikowy naciągasz gumowy przewód paliwowy 7-8mm i skręczasz opaską. Najlepiej poszukać kolanka gumowego. Na króćce zbiorniczka naciągasz przewód i również skręcasz opaską uważając na siłę przy skręcaniu by nie połamać króćca. U mnie działa to rewelacyjnie i mam tam czysto i sucho. Koszt kleju 8zł. Opaski 5-10zł. Kolanko dokupiłem przypadkowe od ducato wazne by miało około 8mm i kąt prosty. Najlepiej dwa takie kolanka bo są dwa przewody z szybkozłączkami 20-30zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze się zastanawiam nad wrzuceniem kolektora paliwowego metalowego ze starszych JTD, tylko nie wiem czy zasada działania jest ta sama co w tym plastikowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z którego ducato dopasowałeś te kolanka gumowe ? Bo nie wiem nawet jak tego szukać i gdzie. Okazało się że cieknie na szybkozłączkach, i trzeba te kolanka bo z prostego węża nie wyjdzie się tam żeby przykręcić osłonę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatecznie zrobiłem to tak:

 

20160207_114541.jpg

 

I raz na zawsze pozbyłem się problemu cieknących szybkozłączek czy ew. cieknącego kolektora(akurat kolektor był szczelny). Wszystko pasuje, osłona też. Całość zamknęła się w kwocie ok 50zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pochwal się od czego to jest kolektor? Od starego Bravo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stare bravo, alfa 156, marea, zarowno 1.9 jak i 2.4. Wpisz w allegro rozdzielacz paliwa jtd to jest tego od groma, wazne żeby kupic ten kolektor wraz z wężykiem który idzie do pompy wysokiego cisnienia (taki krótki zakrzywiony pod kątem 90*) bo ten z plastikowego nie pasuje. Do tego trzeba jeszcze wymienić wężyk do przelewów od wtryskiwaczy bo org jest za krótki. Ten wężyk co idzie od filtra paliwa co ma szybko zlączke zostaje, jedynie co to obierasz kawalek tej gumowej oslonki co jest na tym plastikowym wezu i obcinasz szybkozlaczke( patrz na zdjęcia) łączysz to kawałek weża 8mm jak widąc na zdjeciu w poscie wyżej. Na koniec zostaję dorobić kawałek węża od kolektora do metalowego przewodu od powrotu do baku. Aha no i śruby mocujące sam kolektor trzeba zmienić na krótsze.

 

20160130_094111.jpg

 

20160130_094428.jpg

 

 

Drugi miesiąc to już jeździ i wszystko działa jak należy. 

 

Linki do przykładowych aukcji, ceny śmiesznie niskie w porownaniu do tych od stilo.

 

http://allegro.pl/fiat-marea-1-9jtd-rozdzielacz-przewody-paliwa-i5034995568.html

 

http://allegro.pl/rozdzielacz-paliwa-46480170-alfa-romeo-2-4-jtd-i5117397056.html

 

http://allegro.pl/zawor-rozdzielacz-paliwa-alfa-romeo-156-1-9-jtd-i5788436104.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde zastanawiam się nad nim, bo mnie akurat uwalił się króciec i muszę to coś wymienić. Mój zaprzyjaźniony mechanik ma dostęp do tej części za 150 worków złota. Prawdopodobnie jest to zamiennik, bo za oryginał to stanowczo za mało (na popularnym portalu alle... znalazłem oryginał za prawie 400pln), a więc jego jakość nie wiadomo jaka jest. W ogóle rozbierał ktoś tą puszkę? Możecie powiedzieć co w niej w ogóle jest? Na jakiej zasadzie ona w ogóle działa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam i od razu podbijam temat :D

 

Otóż mam mikropęknięcie w okolicy króćca od filtra paliwa (niewidoczne, ale sączy się delikatnie) i pytanie czy da radę to jakoś wzmocnić czy nie warto i się nie da ?

I od razu pytanie do @@MaRo2k jak u Ciebie działa to rozwiązanie które zastosowałeś ?

 

Pozdrawiam :D

 

EDIT:

 

a rozstaw śrub w tym ameliniowym pasuje ?

Edited by vale46

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pasuje wszystko p&p tylko trzeba jeszcze mieć ten krotki wyprofilowany wężyk od pompy CR do tego kolektora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś kleił klejem dwuskładnikowym typu poxipol itp. działa, ale podstawą jest wykręcenie całego rozdzielacza, porządne odtłuszczenie bardzo silnymi środkami, a nawet wyszlifowanie np. papierem sciernym do głebokości suchego plastiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie, spróbuję coś ogarnąć, ale prawdopodobnie podmienię na ten aluminiowy jak go zdobędę i będzie spokój :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@vale46 jak znajdę mój aluminiowy który mam na zapasie w razie czego to mogę Ci go odsprzedać

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Morgan dzięki, ale koło mnie duży szrot to na pewno jest, tylko z czasem gorzej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i tak Panowie, zamontowałem ten rozdzielacz tylko że nie miał tego króćca pod kątem 90* ,ale jakoś udało się zmieścić, oraz ma czujnik,ale wszystko git działa :)

Dzięki za porady :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.