Jump to content
Sign in to follow this  
JohnnyR

heble do cienizny

Recommended Posts

j/w, tematów na bank było milion, ale że z natury jestem leniwy, nie zamierzałem szukac bo zwyczajie mi sie nie chciało  ;]

 

generalnie mam heble total seria + tył hamuje tylko jedno koło i to tez tak srednio. zostaje seryjna srednica tarcz + seria zaciski.

na tył kupie kompletne nowe bebny z okladzinami itp itd. pytanie co do przodu -  jakieś dziurawe mikody lepiej sie spiszą czy zostawic gładkie tarcze? jakie klocki? jest jakas roznica miedzy np klockami magneti marelli a np ferrodo racing ds2500 czy jakimis ebc? płyn hamulocowy najtanszy czy jakis troche lepszy? duza dadza przewody w oplocie? bo troche kosztuja i nie wiem czy gra warta swieczki. generalnie autko sobie smiga w kjs i jakis tam minimaxach i innych podobnych lokalnych imprezach. szczerze napisze, ze teraz jak sie rozpedze i depne w hebel to nie chce nawet kol zablokowac  :phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

przewody w oplocie to dobry pomysl, plyn dobry dot4.Poskładaliśmy kiedyś seja na tarczach ebc wierconych i klockach ebc green  i hamowalo to naprawde dobrze.
Mikode chyba bym odpuscil, jezeli nie chcesz isc w koszta to jakas dobra lita tarcze i miekki klocek. Wogole to trzeba zweryfikować stan zaciskow i pompy hamulcowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

700/900 mialy inna pompe hamlucowa jak 1.1? bo z ciekawosci patrze na allegro i np - nowa pompa deplhi, wg ich tabelki do cc700/900 i sc 900, o 1.1 zero wzmianki. pytam, bo u mnie 700 siedziało jeszcze niedawno a nigdy nie slyszalem zeby inne były ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

taczej takie same są bo 700/900/1100 mają dokladnie takie same hamulce. 

jak chcesz to trzeba zaczac od "naprawy" tyłu, i wymiany całego plynu na nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

naprawa tyłu to raz, ale chodzi mi czy na jakis markowych drozszych klockach i tarczach bedzie lepiej hamował niz na ori/ori zamiennikach, bo dolozyc 100zł do klocków mnie nie zbawi jak ma byc efekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

naprawa tyłu to raz, ale chodzi mi czy na jakis markowych drozszych klockach i tarczach bedzie lepiej hamował niz na ori/ori zamiennikach, bo dolozyc 100zł do klocków mnie nie zbawi jak ma byc efekt

Brembo+ Ferrodo DS performance :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brembo+ Ferrodo DS performance :ok:

 

i faktycznie jest roznica w porownaniu do serii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

i faktycznie jest roznica w porownaniu do serii?

Jest mega roznica w porownaniu serii z Mikoda nawiercana/nacinana + DSperformance

Ja czasem zakladalem ds3000 i jest ogien tyle, ze trzeba rozgrzewac klocek i piszczy jak pociag (idealne do KJS :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest mega roznica w porownaniu serii z Mikoda nawiercana/nacinana + DSperformance

Ja czasem zakladalem ds3000 i jest ogien tyle, ze trzeba rozgrzewac klocek i piszczy jak pociag (idealne do KJS :-)

 

a nie masz wrażnenia, że jak zmieniłeś pompe i serwo na puntowe, to dopiero jest różnica...?? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja, gdy skończą mi się klocki, zmienię komplet na Brembo Maxy i OMP Road and Track.

 

1. Brembo Max, to sprawdzona konstrukcja, która teraz kosztuje 75 zł za sztukę, więc cena jest bardzo atrakcyjna. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że "teraz Brembo to już nie to Brembo co kiedyś i teraz to już tylko tania chińszczyzna i podróby", ale takimi opiami się nie przejmuję. Myślałem, też początkowo nad Mikodami nawiercanymi i rowkowanymi, ale na stronie http://www.rgarage.pl/index.php/modyfikacje/brakes/tarcze-wiercone-czy-nacinane przeczytałem, co przeczytałem o tarczach wierconych i zaufam autorowi tego tekstu.

 

2. OMP Road and Track. Firmowane są przez OMP, jednak nie wiem czy przypadkiem nie jest to produkt jakiejś innej firmy z logo OMP (takie opinie znalazłem na zagranicznych forach). Na produktach OMP jeżdżą Subaru i kierowcy sobie je chwalą. Ponadto z danych technicznych wynika, że współczynnik tarcia tych klocków to 0.42 (zwykłych około 0.28) czyli są to klocki skuteczniejsze niż zwykłe. Uważam też, że firma OMP, z racji tradycji, nie wypuszcza chłamu. Cena OMP to 130 zł czyli mniej niż konkurencji.

 

I właśnie dlatego :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

i faktycznie jest roznica w porownaniu do serii?

Jest szczególnie jeżeli pompa sprawna oryginał+ przewody oplot+ sprawny tył(co w sc/cc jest zawsze zaniedbane)+dobra opona do mocy 80-90km :ok: wystarcza-po przesiadce z sc seria z zaniedbanym tyłem to kosmas różnica, z ATE na DS po dotarciu też jest na  :ok:

Brembo do Fiatów to made in Poland lub made in italy, OMP nie wiem, co z tej firmy zostało....

Share this post


Link to post
Share on other sites

przewody w oplocie sobie daruje, za drogie  :phi:  na tył juz kupiłem kompletne heble, został przód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przewody w oplocie sobie daruje, za drogie  :phi:  na tył juz kupiłem kompletne heble, został przód.

sprawdź pompę

ja u siebie nie zblokuje kół

pompa i serwo od punto

przód UNO T + ds2500 , tył seria

 

ja obstawiam pompę, auto hamować hamuje ale o zblokowaniu kół zapomnij no chyba że na piachu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

blokuje ale jedno tylne koło. zbieram fanty, na Torun wyjade hamujacym CC.

 

edit:

 

warto hydrołape zakładać?  :phi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

blokuje ale jedno tylne koło. zbieram fanty, na Torun wyjade hamujacym CC.

 

edit:

 

warto hydrołape zakładać?  :phi:

poczekaj chwile to Ci powiem, bo leży w domu i czeka na założenie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącze się pod temat. Jakie bębny do seryjnego SC/CC są teraz trendy? Szukałem na Allegro oryginałów i lipa. Jeden ze sprzedawców u którego zaopatrywałem się w oryginalne części napisał mi że ori są już niedostępne :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podłącze się pod temat. Jakie bębny do seryjnego SC/CC są teraz trendy? Szukałem na Allegro oryginałów i lipa. Jeden ze sprzedawców u którego zaopatrywałem się w oryginalne części napisał mi że ori są już niedostępne :(

Bosch jest dobrze wyważony i szybko się układa/dociera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przód: Brembo max + DS Performance

Tył: seria, sprawna, nowa seria

 

Przewody mogą być seria, ale nowe, szczególnie gumowe przód, stare puchną.

 

Płyn: Ferodo Racing o podwyższonej temperaturze wrzenia

 

Będziesz więcej niż zadowolony.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie bo mam już klocki zamówione fds925 i czekają na wysyłkę A nie jestem pewien czy będą pasować. Napisze w czym rzecz. Na aukcjach jak i niektórych sklepach napisane jest że klocek fds925 pasuje do cieniasa a wg katalogu tylko fds749. Czy ktoś zakładał fds925 do cieniasa i czy to na bank pasuje czy musze jednak kupić fds749.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.