Skocz do zawartości

Błąd poduszki po wymianie przełącznika zespolonego Panda


Gokart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


 


Ostatnio wymieniałem w pandzie przełącznik zespolony tzw pająk w pandzie i wyskoczył błąd poduszki którego mechanik nie potrafi usunąć.


 


Na 99% została ustawiona źle taśma przynajmniej takie mam podpowiedzi, i przy kręceniu kierownicą się wypięła/urwała.


 


I teraz mam dwa pytania. Po pierwsze czy trzeba zdjąć całą kierownicę i wyciągnąć ten przełącznik ustawić taśmę i wszystko zmontować.


 


A po drugie czy taśma się tylko wypięła/rozłączyła czy urwała ? i przełącznik do wyrzucenia ? Jak to wygląda ?


 


Dziękuje za odpowiedzi.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój teść pojechał do mechanika z nowym/używanym przełącznikiem ten go zamontował samochód wyjechał i po chwili zapaliła się lampka od poduszki mechanik nie potrafi usunąć błędu i raczej wygląda mi na amatora niż na mechanika. 

 

A czy zakładał zgodnie z procedurą nie wiem nie było mnie niestety przy tej operacji.

 

A mozesz mi napisać jak wygląda w skrócie poprawny montaż tego przełacznika, zanim pojadę do mechanika. Dziękuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem, ze jak jest usterka będzie błąd ale poprostu myślałem, że wywalilo błąd przy odłaczeniu poduszki i zaraz wróci do normy. 

 

Ale teraz jeszcze na coś wpadłem, jak uszkodzona by była taśma to nie było by też klaksonu ? prawda to ?   Bo ja klakson mam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem, że trzeba skasować ale mechanik nie potrafi tego zrobić wiec obstawiam ze z tą taśmą jest coś nie tak ale z drugiej strony jak napisalem wyżej klakson mam sprawny a podobno przy urwanej taśmie klaksonu nie powinno być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co macie za auta, ze trzeba kasowac. Po to jest samodiagnostyka po kazdym starcie. Jesli nie ma juz usterki elektrycznej i komputer poduszek z kazdego testowanego modulu ma odpowiednia odpowiedz to lampka gasnie. Blad oczywiscie zapisany w pamieci ale uklad sprawny. Zreszta to logiczne - pali sie lampka, poduszki nieaktywne, znaczy niebezpiecznie (przynajmniej wg UE) wiec jesli awaria ustaje to uklad sam sie usprawnia.

 

Podobnie jest z bledami ABS i ukladow na nim opartych - TCS czy ESP. Nic nie trzeba kasowac po ustaniu usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co macie za auta, ze trzeba kasowac. Po to jest samodiagnostyka po kazdym starcie. Jesli nie ma juz usterki elektrycznej i komputer poduszek z kazdego testowanego modulu ma odpowiednia odpowiedz to lampka gasnie. Blad oczywiscie zapisany w pamieci ale uklad sprawny. Zreszta to logiczne - pali sie lampka, poduszki nieaktywne, znaczy niebezpiecznie (przynajmniej wg UE) wiec jesli awaria ustaje to uklad sam sie usprawnia.

Podobnie jest z bledami ABS i ukladow na nim opartych - TCS czy ESP. Nic nie trzeba kasowac po ustaniu usterki.

Nie masz racji...przykład samochody koncernu VAG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem, że trzeba skasować ale mechanik nie potrafi tego zrobić wiec obstawiam ze z tą taśmą jest coś nie tak ale z drugiej strony jak napisalem wyżej klakson mam sprawny a podobno przy urwanej taśmie klaksonu nie powinno być. 

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam

 

Ostatnio wymieniałem w pandzie przełącznik zespolony tzw pająk w pandzie i wyskoczył błąd poduszki którego mechanik nie potrafi usunąć.

 

Na 99% została ustawiona źle taśma przynajmniej takie mam podpowiedzi, i przy kręceniu kierownicą się wypięła/urwała.

 

I teraz mam dwa pytania. Po pierwsze czy trzeba zdjąć całą kierownicę i wyciągnąć ten przełącznik ustawić taśmę i wszystko zmontować.

 

A po drugie czy taśma się tylko wypięła/rozłączyła czy urwała ? i przełącznik do wyrzucenia ? Jak to wygląda ?

 

Dziękuje za odpowiedzi.

 

Bardzie przerwa w obwodzie lub coś nie styka. Nie raz ściągałem kierę w różnych autach i nie było problemu. Wątpię też w inne ułożenie pinów w przełączniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zgaśnie samo jeśli chodzi o błąd poduszki, trzeba będzie go skasować

Bzdura, W Fiacie zgaśnie jak tylko obwód będzie ok. Gość ci założył pajaką w złej pozycji i przy pierwszym większym skręcie zerwało ci taśmę. Niestety tylko wymiana na nowego pająka. Tym razem jedź do kogoś kto ma pojęcie bo to nie kosztuje 10zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym fiacie czy tym konkretnym, bo jeśli w każdym-to to jest właśnie bzdura :)

Piszesz głupoty- w Bravo tak jest Grande Punto, Pandzie. Po prostu gdy po wyskoczeniu błędu po ponownym uruchomieniu po autodiagnostyce body uzna że jest ok kontrolka zgaśnie, a błąd o ile pamiętam po 40 cyklach zapłonu zniknie z pamięci sterownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura, W Fiacie zgaśnie jak tylko obwód będzie ok. Gość ci założył pajaką w złej pozycji i przy pierwszym większym skręcie zerwało ci taśmę. Niestety tylko wymiana na nowego pająka. Tym razem jedź do kogoś kto ma pojęcie bo to nie kosztuje 10zł.

dokładnie tak a do tego o ile pamiętam oddzielenie taśmy od przełącznika w Pandzie II nie jest możliwe- czyli i zakup nowego i ponowne ustawienie. Może być też że źle wpiął wtyczkę poduszki i wyskoczyła z gniazda- tak czy inaczej rozebrać i zerknąć - 5 minut pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz głupoty- w Bravo tak jest Grande Punto, Pandzie. Po prostu gdy po wyskoczeniu błędu po ponownym uruchomieniu po autodiagnostyce body uzna że jest ok kontrolka zgaśnie, a błąd o ile pamiętam po 40 cyklach zapłonu zniknie z pamięci sterownika

 

W Pandzie nie gaśnie sama i żadne cykle zapłonu nie pomogą. Po wymianie taśmy trzeba skasować błąd. Temat przerabiany w byłym żonowozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie zgasło po wymianie przełącznika zespolonego, musiałem skasować błąd. Cykle zapłonu też nic nie dały. Po włączeniu stacyjki kontrolka od razu świeciła. Błąd poduszki kierowcy - przerwa w układzie widniał jako aktywny i dopiero po skasowaniu układ zaczął robić selftesta i kontrolka zgasła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak. Mechanik podłączył drugi nowy fabrycznie przełącznik i nadal poduszka się pali więc mój przełącznik jest sprawny. Wyskakuje błąd " niska rezystancja poduszki powietrznej". Czyli teraz pytanie co popsuł fachowiec gdyż wcześniej wszystko było sprawne zaczął grzebać i nagle....   Macie jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak. Mechanik podłączył drugi nowy fabrycznie przełącznik i nadal poduszka się pali więc mój przełącznik jest sprawny. Wyskakuje błąd " niska rezystancja poduszki powietrznej". Czyli teraz pytanie co popsuł fachowiec gdyż wcześniej wszystko było sprawne zaczął grzebać i nagle....   Macie jakieś pomysły ?

 

Zwarcie gdzieś jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak. Mechanik podłączył drugi nowy fabrycznie przełącznik i nadal poduszka się pali więc mój przełącznik jest sprawny. Wyskakuje błąd " niska rezystancja poduszki powietrznej". Czyli teraz pytanie co popsuł fachowiec gdyż wcześniej wszystko było sprawne zaczął grzebać i nagle....   Macie jakieś pomysły ?

 

a po zalozeniu nowego "pająka" skasował błąd?

a klakson dziala?

 

[teoria spiskowa on] jesli mechanik zepsul pierwszy przelacznik, to teraz rznie glupa, ze bylo popsute cos innego, zebys jednak zaplacil za naprawe. [teoria spiskowa off]

 

wystarczy mierniczkiem za 10zl z marketu sprawdzic przejscie miedzy wtyczkami u gory, a zlaczem (6 pinowym) pod kodem paskowym.

 

sa4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, to że ktoś tu pisze z niewiedzy bzdury albo po prostu kłamie to nie zmienia faktu że w Fiatach (zawsze) system testuje każdorazowo sprawność układu i jeśli wykryje że jest ok to po prostu go uruchamia i kontrolka gaśnie. To sie dzieje za każdym razem. Bład pozostaje w sterowniku ale tylko dla wiedzy diagnosty. Kontrolka gaśnie sama czy to Punto, Bravo czy PANDA, zawsze. Koniec , kropka. Jak nie zgasła to znaczy że ciągle jest jakis błąd. Poduszki odpinałem setki jak nie tysiące razy na podłaczonym aku i nigdy (ani razu) nie było problemu z kontrolka po poprawnym zmontowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.