Skocz do zawartości

uno - różnice w mocowaniach silników do budy


NaczelnyFilozof

Rekomendowane odpowiedzi

Halo!

 

Może ktoś poratuje wiedzą albo wskaże miejsce lub osobę do poratowania wiedzą.

 

Jak to było w polskich Unach w mocowaniu silników do karoserii? Czyli sinik 900 1000Fire lub 1372. Trzy silniki jedna buda. Czy otwory w karoserii były ujednolicone a różnica tkwi tylko w łapach silnika/skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo!

 

Może ktoś poratuje wiedzą albo wskaże miejsce lub osobę do poratowania wiedzą.

 

Jak to było w polskich Unach w mocowaniu silników do karoserii? Czyli sinik 900 1000Fire lub 1372. Trzy silniki jedna buda. Czy otwory w karoserii były ujednolicone a różnica tkwi tylko w łapach silnika/skrzyni?

 

W każdym Uno otwory są w tych samych miejscach, różnica jest w łapach :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym Uno otwory są w tych samych miejscach, różnica jest w łapach :ok:

I na pewno w poduszce mocowania łapy skrzyni biegów. Do tego w katalogach fiata mieli błąd i gdy przynosili poduszkę wykazywaną jako do 1.4, to de facto była do bodaj 1,2, zaś ta do 1.4 w katalogach figurowała jako do diesla. O poduszkach silnika nie wiem, bo ich jeszcze nie zmieniałem przez 290 tkm ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na pewno w poduszce mocowania łapy skrzyni biegów. Do tego w katalogach fiata mieli błąd i gdy przynosili poduszkę wykazywaną jako do 1.4, to de facto była do bodaj 1,2, zaś ta do 1.4 w katalogach figurowała jako do diesla. O poduszkach silnika nie wiem, bo ich jeszcze nie zmieniałem przez 290 tkm ;]

Nie kojarze 1.2 w Uno.

A co do części do jeden cztery - to w większości przypadków zawsze miałem jakieś jaja ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kojarze 1.2 w Uno.

A co do części do jeden cztery - to w większości przypadków zawsze miałem jakieś jaja ;]

 

Dlatego napisałem "bodaj", w każdym razie to, co przynosili, było od jakiegoś mniejszego niż 1,4 silnika benzynowego i trzeba było prosić od diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty nie wiesz, że jak potrzebujesz coś do Uno to idziesz ze starą częścią na wzór? ;]

 

Już dawno się tego nauczyłem, ba, mam w piwnicy półkę, na której mam poprzednio wymienione części na wzór, żeby móc kupić nie demontując tej wymagającej wymiany. Ale w sumie to tych części bardzo mało tam leży, bo wbrew opiniom robionym przez ludzi, to uno jest bardzo niezawodne, szczególnie gdy czytam w necie, co ludzie mają za kłopoty z nowymi samochodami. Przez 290 tkm tylko raz stanęło poza domem przez padniętą nagle pompę paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze z innej beczki. Czy wszytskie 1.0 Fire miały te same skrzynie biegów? Czy były jakieś skrzynki krótkie/długie do emeryckiej jazdy :-)

oprócz tego że były krótkie i długie to były też różne sposoby wybierania biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać kolejnego tematu. Może ktoś robił doktorat z silnika 1372 z Uno. Bo w teori to jest to samo co w Tipo/Tempra i późniejsze Sieny. Wiadomo różnica w osprzęcie. Ale czy np zmieniali coś w głowicy na przestrzeni lat? 

Silnik niby stary technologicznie. Czy on jest dużo cięższy od silników FIRE?

 

Tam była jedna skrzynia biegów? I ona ponoć miała dłuuuuuugie przełożenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz Seata Marbella (kopia Fiata Pandy mkI) to najprościej będzie wrzucić tam silnik 1.2 FIRE z Palio/Siena lub Punto I. Silnik podejdzie pod skrzynię z silnika FIRE 1.0 i 1.1. Łapy będziesz miał oryginalne z Pandy. Silnik ma 75KM i ponad 100Nm momentu więc Twój Seat powinien już całkiem nieźle ganiać z takim motorkiem. Do tego można ożenić skrzynię z Uno 1.0 na gaźniku na tzw. cienkim wałku z dolnym wybieraniem i masz przy 90km/h około 2500obr/min. Ba można do tego nawet zapodać skrzynię z 1.2 16V 6 biegową (ogólnie krótkie przełożenia), która jest bdb do sprintów i ganiania się. ;] 

http://www.fiatforum.com/lets-talk-fiat/42040-retro-cars-mag-fiat-fire-engine-tuning-guide-scans.html
Upychanie silnika 1.4 z Tipo/Tempra/Uno/Siena/Palio jest raczej bez sensu. To całkiem inna rodzina silników. Nazywają ją modular lub też Fiat SOHC. Silniki te pamiętają czasy Fiata 128, tylko w nowszych modelach były kolejne generacje. Ogólnie silniki SOHC dzielą się na 3 generacje, wszystkie części między nimi są prawie zamienne. Jednak prawie robi sporą różnicę, bo na przestrzeni lat wiele się zmieniało chociażby w układach zasilania, zapłonowych, chłodzeniu czy też przeniesieniu napędu.
Tutaj masz sporo wiedzy na temat silników SOHC

https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_128_SOHC_engine

A tutaj kopalnia wiedzy co można zrobić z tego silnika

http://xwebforums.org/showthread.php?t=22546

 

Ogólnie SOHC będzie sporo cięższy od FIRE i wcale nie musi mieć dłuższej skrzyni. Ja mam SOHCa 1.5 (trochę starszy motor 1.5 - II generacja SOHC, 1.4 - III generacja SOHC) i skrzynia ma niemal identyczne przełożenia, co "długa" skrzynia z Uno 1.0 FIRE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego myślę o 1.4? Bo to najtańsza opcja. Do 1000 zł spokojnie kupi zgnite uno/siene/tipo. Akurat sien 1.2 jest jak na lekarstwo i one miały krótkie skrzynie wiec trzeba by dokupić jeszcze inną skrzynie. Jestem zdania ze do swapa najlepioej kupic całe auto niż szukac i kupowac pojedyncze eleemnty.

 

Tak wygląda moje mocowanie 0.9:

http://www.fiatpanda-klub.pl/forum/download.php?id=2497

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szukaj Punto I z silnikiem 1.2 75KM. Np. takie.

http://olx.pl/oferta/fiat-punto-1-2-75km-1996r-CID5-IDdmI6N.html

Serio SOHC to ciężki kloc w porównaniu do FIRE. Na tą łapę którą pokazałeś nie siądzie. Ogólnie SOHC jest szerszy blokiem niż rodzina FIRE. Ewentualnie szukaj Uno 1.1 gaznikowego, przerzucisz wszystko ze skrzynią, a potem wystarczy zmienić sam dół silnika na 1.2.

Jeśli chodzi o zasilanie to gaznik czy chcesz może przejść na wtrysk?

Ten projekt zapewne znasz:

http://igorschlebaum.com/panda/panda68.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 No ale kupowanie pojedyńczych fantów nie ma sensu. Alternator 100 rozrusznik 100 półosie 100 wiąka przewodów 100 komputer 100 ;-) Jednynie czatowanie na jakiegoś rozbitka :-)

 

A z ciekawości, co po kupnie takiego rozbitka z OC i z pozbyciem się resztek po tym, jak go ogołocisz z przydatnych części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sry ale moze u mnie są inne shroty...

komplet 1.2 8v mpi spod maski punto to do 500 sprzedaja.

a jak masz 1.0/1.1 pod maska to zostaje alternator, rozrusznik... i pare innych rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas 900 -1200 zł.

Pod maską 0.9 więc nic nie pasuje ;-)

linki do biegów pasuja (znaczy prawie pasują) ok to skrzynia 100-150... dluga czy krotka nie ma znaczenia :-)

daleko masz do malopolski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment, ale kupujesz to jako samochód? Nie masz obowiązku zarejestrować i opłacić OC? Jak wyrejestrowujesz niekompletny?

 

Kupujesz rozbity samochód z ważnym OC. Na przerejestrowanie masz teoretycznie 30 dni ale wiesz jak z tym u nas jest :phi: A wyrejestrowujesz na podstawie zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu ze Stacji Demontażu. Proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

linki do biegów pasuja (znaczy prawie pasują) ok to skrzynia 100-150... dluga czy krotka nie ma znaczenia :-)

daleko masz do malopolski?

 

Skrzynia 0.9 seata jest trochę przekombinowana przez inżynierów hiszpańskich na rozkaz inżynierow niemieckich z polecenia zazdrosnych inżynierów włoskich. Wybieranie jest na jednym drążku od spodu skrzyni. Inne są długości półosi bo zestaw napędowy jest przesunięty w lewo.

 

Do granicy z małopolską mam 10 km a co? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki za bledy ale z fona pisze...

jezeli dobrze kojarze ostatnie mody tu i tam, dluga skrzynia z gaznikowego fire ma polosie takie same jak 900-tka z uno... jest wiec szansa to ze soba połączyc.

mając skrzynie wsadzasz dowolny zasadniczo fire dopasowujac łape.

musiałbym to na żywo zobaczyc i pomierzyc to bym Ci byl w stanie wiecej powiedziec.

odezwij sie na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jezeli dobrze kojarze ostatnie mody tu i tam, dluga skrzynia z gaznikowego fire ma polosie takie same jak 900-tka z uno... jest wiec szansa to ze soba połączyc.

mając skrzynie wsadzasz dowolny zasadniczo fire dopasowujac łape.

No to by było fajnie. Odpadało by skracanie półosi uno 1.0.  Za długie po 4 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A czy Ktoś poratuje zdjęciem lub linkiem do zdjęcia jak wygląda w realu mocowanie przedniej poduszki/łapy skrzynki biegów do nadwozia? Chodzi o to czy mocwanie się przykręca na pionowo do blach auta czy tam jest wspawany jakiś uchwyt i do tego się przykręca (np jak w CC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz rozbity samochód z ważnym OC. Na przerejestrowanie masz teoretycznie 30 dni ale wiesz jak z tym u nas jest :phi: A wyrejestrowujesz na podstawie zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu ze Stacji Demontażu. Proste.

 

Możesz jeszcze kupić auto-dawcę z wojska, wtedy jest wyrejestrowany z ewidencji militarnej, w cywilnej (póki sam nie zarejestrujesz) nie istnieje, a że nie musisz w ogóle takiego auta rejestrować, więc bez płacenia OC możesz wyciągnąć co Ci potrzebne, a resztę utylizujesz w dowolny sposób, nawet pozwalając rdzy zjadać niepotrzebną blachę ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Ktoś poratuje zdjęciem lub linkiem do zdjęcia jak wygląda w realu mocowanie przedniej poduszki/łapy skrzynki biegów do nadwozia? Chodzi o to czy mocwanie się przykręca na pionowo do blach auta czy tam jest wspawany jakiś uchwyt i do tego się przykręca (np jak w CC)

 

Poduszka mocowana jest dwoma śrubami do budy.

 

post-150722-0-80932400-1457252345_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 O własnie o cos takiego chodziło. Czyli to co jest na zdjęciu doookoła gumy jest wspawane na stałe w karoserie? 

 

Dokładnie tak. A od spodu przykręcona jest poduszka, coś takiego jak na zdjęciu poniżej :

b203e7258a0d74d903c6db99d28852eb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo!

 

Może ktoś poratuje wiedzą albo wskaże miejsce lub osobę do poratowania wiedzą.

 

Jak to było w polskich Unach w mocowaniu silników do karoserii? Czyli sinik 900 1000Fire lub 1372. Trzy silniki jedna buda. Czy otwory w karoserii były ujednolicone a różnica tkwi tylko w łapach silnika/skrzyni?

 

Halo!

 

Może ktoś poratuje wiedzą albo wskaże miejsce lub osobę do poratowania wiedzą.

 

Jak to było w polskich Unach w mocowaniu silników do karoserii? Czyli sinik 900 1000Fire lub 1372. Trzy silniki jedna buda. Czy otwory w karoserii były ujednolicone a różnica tkwi tylko w łapach silnika/skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej mam do sprzdania: skrzynia 5 , półosie suche do niej łapy z tego co sie orientuje to w Polsce były UNO na mokrych półosiach. Łapy sprowadzone z Włoch. Skrzynia połaczona była z silnikiem 1,2 8V.Wszystko jezdziło w maluszku na sankach UNO. Nie korzystam z tego forum , więc nie wiem czy w odpowiednim miejscu to wpisałem

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.