Skocz do zawartości

Czy to łożysko? jak sprawdzić?


janusdel

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu zacząłem słyszeć wycie. Na początku myślałem, że to opony. Ogólnie letnie były głośne i hałas się chyba stopniowo nasilał, a nie nagle z dnia na dzień.

 

Zmieniłem na zimówki, więc opony można wykluczyć - wycie zostało.

 

Hałas nie występuje od zera. Najpierw koło 85km/h się robi głośno. Następnie koło 110-115km/h robi się naprawdę nieprzyjemnie - jak startujący odrzutowiec ;) chyba się dodatkowo rezonans robi. Wycie cichnie na łukach w prawo, w lewo jest raczej gorzej, więc obstawiam któreś z prawych łożysk. Ciężko zlokalizować źródło dźwięku, czy to z przodu, czy z tyłu.

 

Macie jakiś sposób, żeby sprawdzić łożyska kół w domowych warunkach? Mam swojego mechanika, ale dość daleko i pasowałoby od razu kupić części i pojechać na wymianę.

 

Przykładowy filmik z wczoraj:

 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było jeszcze do filmiku zatańczyć, nic z niego nie wiadomo :-D. Lewaruj wóz do góry i sprawdzaj kolejno koła, czy mają jakieś luzy boczne ew opory toczenia i wydają dziwny odgłos.

Ja jak nie umiałem zlokalizować wycia u siebie to posadzilem za kierownicą kolege a sam "przemieszczalem" sie po wnetrzu w poszukiwaniu źródła hałasu, bez włączonego radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w samochodzie przednio napędowym przednie łożyska możesz sprawdzić w ten sposób  że lewarujesz auto z przodu z jednej strony następnie uruchamiasz silnik  i załączasz pierwszy lub drugi bieg, jeśli nie słychać wycia to znaczy ze łożysko jest dobre , następnie postępujesz też tak  z drugą stroną z przodu, tylne łożyska  sprawdzasz lewarując auto z tyłu i obracasz szybko kołem oraz sprawdzasz luzy boczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w samochodzie przednio napędowym przednie łożyska możesz sprawdzić w ten sposób  że lewarujesz auto z przodu z jednej strony następnie uruchamiasz silnik  i załączasz pierwszy lub drugi bieg, jeśli nie słychać wycia to znaczy ze łożysko jest dobre , następnie postępujesz też tak  z drugą stroną z przodu, 

Tylko przy podniesionym kole łożysko jest odciążone i wycia może nie być więc ta metoda nie jest taka świetna :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przy podniesionym kole łożysko jest odciążone i wycia może nie być więc ta metoda nie jest taka świetna :skromny:

Najczęściej łożysko wycisza się pod obciążeniem, dlatego przy skręcie wycie znika w łożysku, które jest do wymiany. Prz podlewarowaniu będzie je własnie słychać jeszcze bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej łożysko wycisza się pod obciążeniem, dlatego przy skręcie wycie znika w łożysku, które jest do wymiany. Prz podlewarowaniu będzie je własnie słychać jeszcze bardziej.

 

Wątpię, zresztą sam autor uważa inaczej

Wycie cichnie na łukach w prawo, w lewo jest raczej gorzej, więc obstawiam któreś z prawych łożysk.

 

A co do diagnozy to u mnie w aucie jest podobnie, z tym , ze wyje już od 50km/h. Metoda z podniesieniem auta i kręceniem kół zarówno ręką jak i silnikiem nic nie daje :) Chyba trzeba będzie mikrofony zamontować ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wątpię, zresztą sam autor uważa inaczej

 

 

 

A co do diagnozy to u mnie w aucie jest podobnie, z tym , ze wyje już od 50km/h. Metoda z podniesieniem auta i kręceniem kół zarówno ręką jak i silnikiem nic nie daje :) Chyba trzeba będzie mikrofony zamontować ;]

U siebie zawsze tak tak diagnozowałem łożysko, skręcając w prawo lub w lewo nasłuchiwałem kiedy hałas się ucisza. Podniesienie auta potwierdzało diagnozę.

Ale może miałem proste do zdiagnozowania przypadki, stąd moja opinia  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzałem, jest luz w prawym tyle - trzeba trochę poszarpać, ale da się wyczuć. Po zakręceniu kołem, też słychać "buczenie" czy jak to tam nazwać.

 

Dzięki za pomoc :)

Grunt że zdiagnozowane, nie ma nic gorszego niż szukanie usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej łożysko wycisza się pod obciążeniem, dlatego przy skręcie wycie znika w łożysku, które jest do wymiany. Prz podlewarowaniu będzie je własnie słychać jeszcze bardziej.

źle prawisz kolego łożysko przy obciążeniu zaczyna porządnie wyć. Przerabiałem to niedawno, po łuku w lewo wyło jak cholera zaś po łuku w prawo cichło moja diagnoza prawe do wymiany. Potwierdziło się u mechaniora .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle prawisz kolego łożysko przy obciążeniu zaczyna porządnie wyć. Przerabiałem to niedawno, po łuku w lewo wyło jak cholera zaś po łuku w prawo cichło moja diagnoza prawe do wymiany. Potwierdziło się u mechaniora .

Hmm może coś faktycznie pokręciłem, dawno mi nie wyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm może coś faktycznie pokręciłem, dawno mi nie wyło.

Bardzo możliwe, że Ci się pomyliło. Ja również potwierdzę to co napisali poprzednicy, że uszkodzone łożysko dociążone będzie bardziej wyło. U mnie wycie nasilało się podczas pokonywania łuków w lewo, a po wymianie prawego łożyska cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.