krret Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Witam. Mam problem z silnikiem. Tydzień temu przeskoczył mi rozrząd przez co musiałem wymienić wszystkie zawory ssące, oczywiście oddalem do specjalisty zrobił wszystko (uszczelniacze, dotarcie zaworów, planowanie...) głowice zakladalem sam wszystko zgodnie z instrukcją i wczoraj zauwazyłem problem, że po przejechaniu 150 km ubyło mi b. dużo oleju bo z 1/2 stanu teraz ledwie widać olej na końcu bagnetu. Dodam, że zawory odbiły się na denkach tłoków dość mocno ale czy mogły przynieść pierścień, choć olejowe są na dole. Sprężanie pokazuje na wszystkich ok 8.5. I teraz moje pytanie czy macie pojęcie co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Myślę, że jakby Ci paliło litr oleju na setkę to chyba byś zauważył, że jedziesz w niebieskiej chmurze Ale po remoncie głowicy masz sprężanie 8.5?!? Nie wiem jaki tam w 1.4 16V jest stopień sprężania ale w 8V jest 11:1 a w t-jecie 9.8:1 to załóżmy nawet, że coś pomiędzy np. 10.5:1 to kompresja książkowa jakoś 12.6-13.6. Niech by tam nawet 10 było ale 8.5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matikfm Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 moim zdaniem dól do remontu- tuleje cylindrów do honowania bo pewnie się z koła owal zrobił i pije olej. a kompresja strasznie kiepska jak na silnik "po remoncie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberschlesien Napisano 31 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Ja podejrzewam ze problem bd w pierscieniach na tlokach ze nie ma wiekszej kompresji bo po remoncie glowicy jak siedzenia pod zawory i wszystko bylo robione to 10 by musialo byc. Albo glowica na h.... zrobiona albo na tloki nie umia nacis tyle ile ma byc i przepuszzczaja przez pierscienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krret Napisano 31 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2016 Przed remontem nie było większego problemu z olejem, wiadomo przy ostrzejszej jeździe trzeba było uzupełnić trochę oleju co jakiś czas ale teraz to porażka jakaś. Teraz nie było żadnej chmury za mną w trakcie jazdy tylko jak pochodził chwilę na wolnych obrotach i dodałem gazu to zadymił. To że kompresja jest taka to podejzewam to że zawory uderzyły w tłok i mogły zagnieść pierścień ale skąd ten olej. Pójdę zaraz do garażu i zrzucę głowice, wyciągnę tłok, i pomierzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Ja obstawiam ze przy kolizji pierscienie sa zacisniete w rowkach i nie zbieraja dobrze z gladzi cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krret Napisano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Zrobiłem próbę olejową i pokazało 12.5 czyli jest to możliwe. Zrzucam głowice i tłoki to będę wiedział na 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krret Napisano 1 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Wyciągnąłem jeden tłok i pierścienie luźne. Jest możliwe że po uszczelnieniu głowicy zaczął brać olej dołem w takich ilościach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Wg mnie tak. Sam kiedys przerabialem podobny problem. Po zrobieniu i uszczelnieniu glowicy silnik dalej lubil olej. Skonczylo sie honowaniem cylindrow a przede wszystkim nowymi pierscieniami. Wyciag pozostale tloki i wowczas cos bedzie mozna wrozyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekk Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekk Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Co to znaczy pierscienie luzne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 1 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2016 Co to znaczy pierscienie luzne? Nie zapieczone (zablokowane) w rowku tłoka, chyba logiczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Bardzo mozliwe jak koledzy pisza cylinder jest juz jajowaty i pierscienie dobrze nie sciagaja oliwy z gladzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberschlesien Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 I jak wyciagles te tloki? Znalazles usterke ze tyle pije Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krret Napisano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Tak tłoki były wyciągane i okazało się że pierścienie już były trochę wytarte więc kupiłem nowe, założyłem i działa. Dopiero zrobiłem że 100km ale nie zauwazyłem żeby zakopcił. Wcześniej nie miałem czasu ale dzisiaj jeszcze sprawdze sprężanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 Wystarczyło sprawdzić luz na zamku, wczoraj skończyłem robić 1.2 8v po padzie UPG pomiedzy 3 a 4 cylindrem. Przy okazji poszły nowe pierścienie, na starych luz na zamku dochodził do 1mm. Na nowych średnio 0,3mm. Silnik po 200kkm. Wymiana pierścieni za względu na branie oleju w ilościach ~1l/1kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krret Napisano 7 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 Na starych pierścieniach było ok 0,8, na nowych już 0,25. Ten silnik ma dopiero około 60 tys. więc nie jest jeszcze mocno zużyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 Na starych pierścieniach było ok 0,8, na nowych już 0,25. Ten silnik ma dopiero około 60 tys. więc nie jest jeszcze mocno zużyty. to ciekawie, na jakim oleju silnik pracował? Silnik który robiłem od wieków wieków amen jeździ na Lotosie 15W-40 i na LPG więc i tak się zdziwiłem że jak na taki olej to ten silnik źle w środku nie wyglądał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NobSon Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Jestem w trakcie swapa, kupilem 1.4 16v, ale okazalo sie ze zawór ssący się urwał, wbił w tłok a reszta odbiła sięna tłokach i mimo wszystko na 3 cylkach było po 12. mierzyłes teraz po wymianie pierscieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krret Napisano 9 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Jeszcze nie ale nie jestem pozytywnie na to nastawiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.