Skocz do zawartości

1.4 16v pije olej po remoncie głowicy


krret

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z silnikiem. Tydzień temu przeskoczył mi rozrząd przez co musiałem wymienić wszystkie zawory ssące, oczywiście oddalem do specjalisty zrobił wszystko (uszczelniacze, dotarcie zaworów, planowanie...) głowice zakladalem sam wszystko zgodnie z instrukcją i wczoraj zauwazyłem problem, że po przejechaniu 150 km ubyło mi b. dużo oleju bo z 1/2 stanu teraz ledwie widać olej na końcu bagnetu. Dodam, że zawory odbiły się na denkach tłoków dość mocno ale czy mogły przynieść pierścień, choć olejowe są na dole. Sprężanie pokazuje na wszystkich ok 8.5.

I teraz moje pytanie czy macie pojęcie co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jakby Ci paliło litr oleju na setkę to chyba byś zauważył, że jedziesz w niebieskiej chmurze :hmm: Ale po remoncie głowicy masz sprężanie 8.5?!? Nie wiem jaki tam w 1.4 16V jest stopień sprężania ale w 8V jest 11:1 a w t-jecie 9.8:1 to załóżmy nawet, że coś pomiędzy np. 10.5:1 to kompresja książkowa jakoś 12.6-13.6. Niech by tam nawet 10 było ale 8.5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podejrzewam ze problem bd w pierscieniach na tlokach ze nie ma wiekszej kompresji bo po remoncie glowicy jak siedzenia pod zawory i wszystko bylo robione to 10 by musialo byc. Albo glowica na h.... zrobiona albo na tloki nie umia nacis tyle ile ma byc i przepuszzczaja przez pierscienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed remontem nie było większego problemu z olejem, wiadomo przy ostrzejszej jeździe trzeba było uzupełnić trochę oleju co jakiś czas ale teraz to porażka jakaś. Teraz nie było żadnej chmury za mną w trakcie jazdy tylko jak pochodził chwilę na wolnych obrotach i dodałem gazu to zadymił. To że kompresja jest taka to podejzewam to że zawory uderzyły w tłok i mogły zagnieść pierścień ale skąd ten olej. Pójdę zaraz do garażu i zrzucę głowice, wyciągnę tłok, i pomierzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie tak.

Sam kiedys przerabialem podobny problem.

Po zrobieniu i uszczelnieniu glowicy silnik dalej lubil olej. Skonczylo sie honowaniem cylindrow a przede wszystkim nowymi pierscieniami.

Wyciag pozostale tloki i wowczas cos bedzie mozna wrozyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tłoki były wyciągane i okazało się że pierścienie już były trochę wytarte więc kupiłem nowe, założyłem i działa. Dopiero zrobiłem że 100km ale nie zauwazyłem żeby zakopcił. Wcześniej nie miałem czasu ale dzisiaj jeszcze sprawdze sprężanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczyło sprawdzić luz na zamku, wczoraj skończyłem robić 1.2 8v po padzie UPG pomiedzy 3 a 4 cylindrem. Przy okazji poszły nowe pierścienie, na starych luz na zamku dochodził do 1mm. Na nowych średnio 0,3mm. Silnik po 200kkm. Wymiana pierścieni za względu na branie oleju w ilościach ~1l/1kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na starych pierścieniach było ok 0,8, na nowych już 0,25. Ten silnik ma dopiero około 60 tys. więc nie jest jeszcze mocno zużyty.

 

to ciekawie, na jakim oleju silnik pracował? Silnik który robiłem od wieków wieków amen jeździ na Lotosie 15W-40 i na LPG więc i tak się zdziwiłem że jak na taki olej to ten silnik źle w środku nie wyglądał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.