Skocz do zawartości

kormoran gamma b2


Jettison

Rekomendowane odpowiedzi

czy ta opona jest coś warta, jest w cenie chińskiej konkurencji. Czy wiecie gdzie jest produkowana? Miał ktoś styczność z tym produktem? Rozmiar to 215/50

R17

Na jesieni kupilem 2 szt 215/60/16, produkowane w Serbii. Przejechalem ok 1tys km przed zmiana na zimowki i wiekszych problemow z nimi nie bylo. Opona ma dosc miekkie boki, dobrze jest pilnowac cisnienia, na mokrym przy starcie troche latwiej bylo zerwac przyczepnosc niz np na moich starych Michelin ale tragedii nie ma. Dodatkowo cena przekonuje - ja sie przymierzam zeby kupic 2 nastepne przed zmiana na lato do kompletu + 2 do drugiego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ta opona jest coś warta, jest w cenie chińskiej konkurencji. Czy wiecie gdzie jest produkowana? Miał ktoś styczność z tym produktem? Rozmiar to 215/50

R17

 

Mam bliźniacze Rikeny

 

el_guapo, dnia 06 Sie 2015 - 12:55 PM, napisał: snapback.png

Właśnie rozpocząłem testowanie RIKEN Maystorm B2 w rozmiarze 225/50/17

Pierwsze wrażenia:

- wyważyły się bez problemu,

- dziwnie wyglądają przed założeniem na felgę (są jakby rozepchane na bokach

 

Kolejna relacja po 1000km

 

Opony nawinęły ok. 4000km asfaltu, w większości autostradowego, ale trafiały się też odcinki dróg jednojezdniowych, miasto, szuter...

 

Wrażenia:

- duży deszcz: dają radę, może to nie wyczyn ale 80-90km/h przy naprawdę sporej ulewie i koleinach na gierkówce da się jechać w miarę pewnie,

- deszcz: też się spisują, można bezstresowo poruszać się z max. prędkościami dozwolonymi po autostradzie

- hałas: do 120km/h, nie słychać opon, powyżej tej prędkości hałas silnika/powietrza zaczyna dominować, więc hałas od opon schodzi na dalszy plan

- dotychczasowa V-max na tych kapciach to 170km/h

- są komfortowe pomimo rzekomo wzmacnianych boków opony, poprzednie Dunlopy Sport Maxx (z jakimś klonem technologii run-flat) były zdecydowanie twardsze i mniej komfortowe, za to precyzja prowadzenia była lepsza.

 

Jak na razie: duży + dla tych opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ta opona jest coś warta, jest w cenie chińskiej konkurencji. Czy wiecie gdzie jest produkowana? Miał ktoś styczność z tym produktem? Rozmiar to 215/50

R17

Też myślę nad tymi Kormoranami w tym rozmiarze co Ty, ale zastanawiam się jeszcze nad Sava Intensa UHP. Jest droższa, ale nadal i tak w niskiej cenie jak na ten rozmiar. Do tego kusi te 65dB :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak, kupiles juz? Do w\w przeze mnie savy dolaczyly tansze debice presto uhp z identycznym bieznikiem i etykieta. Jak dobrze poszukac to za 300zl\szt. w tym rozmiarze do kupienia, a to juz prawie chinska polka cenowa. Kusi rekordowe 65db vs. 72db w kormoranie. Ponoc 3db roznicy to dla ludzkiego ucha 2razy ciszej, a tu roznica 7db.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze się nie zdecydowałem. Komplet kormoranów to jakieś 840 PLN, Dębice już ok 1200, podobają mi się i kuszą bardzo niskim hałasem. Ale na polu gry są jeszcze Falkeny ZE 914 - 70db, B na mokrym i C tocznia - chyba najlepiej w tej półce cenowej i na dziś dzień ku nim będę się skłaniał. Teraz mam zimówki 71 db i praktycznie ich nie słyszę, nie wiem czy wyczułbym różnice w hałasie tych Dębic. Na razie kupiłem felgi 17x7 cali ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt roznica w cenie nadal przy komplecie jest bardzo wysoka. Kormoran w cenie zimowek w tym rozmiarze tez nie ma konkurencji, dlatego wzialem snow pro b2 i sie nie zawiodlem jak za 860zl za komplet. Jak masz dobre wyciszenie od kol to rzeczywiscie nie przywiazuj az takiej wagi do tego. Moj wybitnie przenosi halas z kol przy dobrym wyciszeniu calej reszty, dlatego priorytetem sa te decybele i wezme debice. Tak pewnie celowalbym w kormorana. Miej reke na pulsie, byc moze od 15marca beda kupony na opony na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze się nie zdecydowałem. Komplet kormoranów to jakieś 840 PLN, Dębice już ok 1200, podobają mi się i kuszą bardzo niskim hałasem. Ale na polu gry są jeszcze Falkeny ZE 914 - 70db, B na mokrym i C tocznia - chyba najlepiej w tej półce cenowej i na dziś dzień ku nim będę się skłaniał. Teraz mam zimówki 71 db i praktycznie ich nie słyszę, nie wiem czy wyczułbym różnice w hałasie tych Dębic. Na razie kupiłem felgi 17x7 cali ;)

ja mam takie falkeny. 215/60/16 indeks V, w sumie moge polecic. Opona cicha, na mokrym trzyma dobrze. Auto przednionapędowe, 220km, automat. Z ruszaniem na suchym nie ma problemow. Wydaje mi sie ze mimo duzego profilu ma twardy bok wiec nie ugina sie jakos strasznie.

Teraz VW montuje jest w bieda wersjach nowego passata wiec najgorsze nie moga byc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja mam takie falkeny. 215/60/16 indeks V, w sumie moge polecic. Opona cicha, na mokrym trzyma dobrze. Auto przednionapędowe, 220km, automat. Z ruszaniem na suchym nie ma problemow. Wydaje mi sie ze mimo duzego profilu ma twardy bok wiec nie ugina sie jakos strasznie.

Teraz VW montuje jest w bieda wersjach nowego passata wiec najgorsze nie moga byc :)

Dzięki za info, zamówiłem te Falkeny, parametry mają najlepsze w tej półce cenowej - zobaczymy jak będzie w rzeczywistości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki za info, zamówiłem te Falkeny, parametry mają najlepsze w tej półce cenowej - zobaczymy jak będzie w rzeczywistości

pierwsze kilometry zrobione, opony są strasznie twarde - ciężko było je założyć na felgi, na drodze czuć każdą nierówność. Dość trudno było też je wyważyć - odważniki po 60g. Na mokrym jest średnio, dość szybko tracą kontakt z podłożem. Ponoć te opony muszą się ułożyć i po kilkuset km będzie lepiej, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze kilometry zrobione, opony są strasznie twarde - ciężko było je założyć na felgi, na drodze czuć każdą nierówność. Dość trudno było też je wyważyć - odważniki po 60g. Na mokrym jest średnio, dość szybko tracą kontakt z podłożem. Ponoć te opony muszą się ułożyć i po kilkuset km będzie lepiej, zobaczymy.

Nie lepiej kupic klase premium ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie,kazdy jezdzi na czym chce.  :ok:  Generalnie wolałbym dołozyc 60zł i kupic http://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-efficientgrip-performance-205-55-r16-91-w#108316502 

pisałem o tym rozmiarze:

http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=1/osobowe/r=1/215-50-r17

:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze kilometry zrobione, opony są strasznie twarde - ciężko było je założyć na felgi, na drodze czuć każdą nierówność. Dość trudno było też je wyważyć - odważniki po 60g. Na mokrym jest średnio, dość szybko tracą kontakt z podłożem. Ponoć te opony muszą się ułożyć i po kilkuset km będzie lepiej, zobaczymy.

 

Jaki rozmiar? W piątek założyłem 215/55R16 93W. Na felgę wchodziły chyba nawet łatwiej niż zimowe, ciężarki 5-15 gramów, no i w końcu nastała cisza. Co do przyczepności ciężko coś powiedzieć. Raz, że nie padało, dwa - założone tylko na tył, bo z przodu mam świeże falkeny 452, o których złego słowa powiedzieć nie mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki rozmiar? W piątek założyłem 215/55R16 93W. Na felgę wchodziły chyba nawet łatwiej niż zimowe, ciężarki 5-15 gramów, no i w końcu nastała cisza. Co do przyczepności ciężko coś powiedzieć. Raz, że nie padało, dwa - założone tylko na tył, bo z przodu mam świeże falkeny 452, o których złego słowa powiedzieć nie mogę.

215/50R17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nośność? Bo np. o XL-ach piszą, że faktycznie bywają twarde. Ja po pomacaniu zdziwiony byłem, jak miękka jest guma i zastanawiałem się, jak to się ma do podnoszonej wszędzie odporności na ścieranie. 

91, bez xl :)

brat montował matadory xl i są bardzzo miękkie i niemiłosiernie pływają. Nie ma reguły.

Moje się powoli układają i na ciepłym  suchym dziś trzymały jak przyklejone. Trochę przypominają mi pirelli p700z jakie miałem dawno temu w CC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w tym rozmiarze znajdziesz Daytony d320 evo to bierz. Ja po wpadce z duro,kupilem 225/45/17 wlasnie daytony i sa bardzo dobre,jedynie troche glosniejsze od 110km/h

 

Właśnie stoję przed dylematem czy brać kormorany czy daytony. Głównym kryterium jest głośność, bo te letnie które teraz mam to jest jakaś porażka (bieżnik podobny do daytonów i wyją niesamowicie już przy 60-70 i tu mam obawę cco do d320 evo). Zimowe mam daytony i są rewelacyjne ale jak z letnimi? Doradźcie proszę bo muszę podjąć dzisiaj decyzję. 215/50r17, droższych nie chcę bo w przyszłym roku i tak pewnie będę samochód zmieniał, ale tego sezonu z obecnymi nie wytrzymam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie stoję przed dylematem czy brać kormorany czy daytony. Głównym kryterium jest głośność, bo te letnie które teraz mam to jest jakaś porażka (bieżnik podobny do daytonów i wyją niesamowicie już przy 60-70 i tu mam obawę cco do d320 evo). Zimowe mam daytony i są rewelacyjne ale jak z letnimi? Doradźcie proszę bo muszę podjąć dzisiaj decyzję. 215/50r17, droższych nie chcę bo w przyszłym roku i tak pewnie będę samochód zmieniał, ale tego sezonu z obecnymi nie wytrzymam ;)

 

Właśnie się zorientowałem że nie ma daytonów w tym rozmiarze, zostaje komoran/riken. Chyba że możecie polecić coś jeszcze z tej półki cenowej, coś cichego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wreszcie kupilem i zalozylem Debice Presto UHP. Osiagnalem to co chcialem, opony sa niesamowcie ciche (65db). Do prowadzenia nie mam uwag, poza tym malo jeszcze pojezdzilem. W kazdym razie jesli dla kogos priortetem jest cisza to polecam. Wyglad tez calkiem przyjemny dla oka a cena dla portfela. Zaplacilem 1260zl za komplet 215/50 r17. Dostalem tez juz zwrotne kupony na allegro za 80zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Właśnie się zorientowałem że nie ma daytonów w tym rozmiarze, zostaje komoran/riken. Chyba że możecie polecić coś jeszcze z tej półki cenowej, coś cichego ;)

 

Kupiłem Rikeny, 2 tygodnie na aucie i wrażenia raczej pozytywne z małymi ale. Wymagały trochę odważników ale ostatecznie wyważyły się i nic nie bije, co do hałasu moim zdaniem nie ma tragedii, minimalnie szumią ale w żadnym razie nie są męczące. Mam jedynie dwie uwagi na minus- głębokość bieżnika nowych opon ok 7mm, po tygodniu jazdy wyglądają jak opony minimum po jednym sezonie, druga sprawa to przyczepność na suchym, zachowują się trochę dziwnie przy szybkim starcie, poślizg nie powoduje pisku opon, ślizgają się bezgłośnie. Sama przyczepność nie jest może zła ale nie kleją też jakoś rewelacyjnie. Może to kwestia tego że nowe są czymś zabezpieczane, ale przejechałem na nich ponad 500km i zmian nie widać, też tak macie? Na deszczu większym nie miałem okazji przetestować. Ogólnie za cenę 828 z wysyłką nie ma co narzekać. Do normalnej miejsko-podmiejskiej jazdy się nadają IMO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopuję, żeby zapytać użytkowników o wrażenia po 2-3 latach. Wiem na własnej skórze, że po takim okresie np. chińczyki drastycznie zmieniają swoje właściwości (na niekorzyść oczywiście), będąc nawet OK na początku.

Planowałem kupić całoroczne, ale w moim rozmiarze 215/50/17 markowe całoroczne kosztują pod 2k PLN.

Natomiast te letnie Kormorany Gamma B2 / Riken Maystorm B2 są do kupienia za 650 PLN za kpl. :totalszok: pod marką Strial 401 (bieżnik identiko, więc obstawiam, że to wszystko idzie z jednej fabryki w Serbii)

Da się na nich jeździć po mokrym, czy śmierć w oczach?

200zł droższe są jakieś CEAT z klasą A na mokrym, ale to nowość i żadnych testów nie mają jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iwik jak masz możliwość wydać te 200zł więcej (50zł na sztuce) to będziesz rozważał czy warto, biorac pod uwagę mniejszą popularność tych tańszych? 

Jak masz zamiar się tym turlać tylko po mieście (do 60-70km/h) to kup tańsze i nawet chińczyki, to co dzisiaj zaoszczędzisz na nich wydasz na kolejnym komplecie za 3 lata o ile nie zmienisz auta ;)

 

3 lata dla opony to już konkretne zużycie bieżnika i zachowanie na mokrym/suchym ulega zmianie, nawet jeśli auto będzie mniej jeździć, to stanie w miejscu też nie służy przy gorszej jakościowo mieszance gumy ;) 

Zdejmując teraz 4 letnie oponki (70000km przebiegu) (zdaje się to były Bridgestone) z felg wiedziałem, że są już słabe bo na mokrym opona dawała znać, że nie trzyma się już drogi jak powinna, nawet w wolnych skrętach było słychać/czuć jak się momentami "ześlizguje" z kostki... ;) 

 

Ja kupowałem teraz letnie hankooki ventusy 3 (prawie 900zł bez 8zł) made in korea, zalezalo mi na przyczepnosci na mokrym (jak w uniroyalach) i w miare dobrej ekonomii i hałasie... ;) Mozna powiedzieć 1.5x koszt twoich chinoli.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.03.2019 o 13:01, kanu napisał:

3 lata dla opony to już konkretne zużycie bieżnika i zachowanie na mokrym/suchym ulega zmianie

W moim konkretnym przypadku 3 lata to jakieś 10tyś. km (jeśli zmieniam sezonowo) :hehe:

Rok temu sprzedałem 6 letnie opony z bieżnikiem 6.5mm :cfaniak2:

 

Także nie wiem czy nie dojeżdżę zimówek...

Edytowane przez iwik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.