KOZODOJ Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Panowie, czy są jakieś znane poważne ułomności tego silnika? Znajomy się napalił na całkiem ładnego poleasingowca i pytał, czy czasem czegoś ciekawego o tym modelu nie wiem. Plus czy jest jakaś rezerwa, żeby go podrasować tak ze 30 KM - to już moja idea, jemu wydaje się nie zależy, wg mnie to będzie uciążliwe i za chwilę zacznie się tym interesować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 ten silnik ma problemy z zatykaniem się sitka na doprowadzeniu oleju do turbo, ponoć da się to sitko wywalić. To ten sam silnik co w samochodach PSA 1.6 HDI, jeden z lepszych diesli na rynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Dzięki za odpowiedź. To pocieszające. Tak mi się właśnie gdzieś obiło o uszy o pochodzeniu tego silnika. A to pytanie o ewentualny tuning programowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 też chyba bezproblemowo, ale nie wiem dokładnie ile KM da się dodatkowo wycisnąć bez ingerencji mechanicznych, pewnie do 115 KM da radę edit: na peżo forum piszą o 130-135KM z tego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 ZTCW akurat te silniki (8V) nie maja problemów z sitkiem, za to wszystkie mają DPFa. Przy oglądaniu zwróć uwagę na wibracje karoserii, podobno czasem są drażniące. Wersja 95KM jest sprzętowo identyczna że 115-tka, koledzy z forum Forda maja opanowane wygrywanie softu od 115-tek do 95, a i na mocniejszą wersje softu możesz się zalapac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 ZTCW akurat te silniki (8V) nie maja problemów z sitkiem, za to wszystkie mają DPFa. Przy oglądaniu zwróć uwagę na wibracje karoserii, podobno czasem są drażniące. Wersja 95KM jest sprzętowo identyczna że 115-tka, koledzy z forum Forda maja opanowane wygrywanie softu od 115-tek do 95, a i na mocniejszą wersje softu możesz się zalapac. tym sitkiem to jest temat jakiś niedopowiedziany, jedni o tym piszą inni nie. Ale warto to sprawdzić zaraz po zakupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Dzięki Panowie za informacje. Wszystko skwapliwie przekazuję. A tam żarówkę itp. pierdoły da się już samodzielnie zmienić, czy serwis lub odkręcanie kółek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 Dzięki Panowie za informacje. Wszystko skwapliwie przekazuję. A tam żarówkę itp. pierdoły da się już samodzielnie zmienić, czy serwis lub odkręcanie kółek? bez przesady, to całkiem proste auto jest, miejscami nawet prymitywne. Zawiecha praktycznie taka sama jak w Focusie MK2, ceny części są niskie, nie bez powodu to ulubione auto flotowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 8 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 No ale to chyba w Focusie MK2 nie dało się przynajmniej jednej żarówki wymienić bez zdejmowania zderzaka lub koła? Swoją drogą to nie wiem jak oni to osiągnęli, bo np. w Mondeo MK3, które od 6 lat ujeżdżam, wyjmuje się reflektor i można go nawet wziąć do domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2016 W 3-ce jest problem z wymiana żarówek z tyłu w sensie lampy opornie wychodzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 No ale to chyba w Focusie MK2 nie dało się przynajmniej jednej żarówki wymienić bez zdejmowania zderzaka lub koła? Swoją drogą to nie wiem jak oni to osiągnęli, bo np. w Mondeo MK3, które od 6 lat ujeżdżam, wyjmuje się reflektor i można go nawet wziąć do domu. Dało, dało - dokładnie tak samo jest w mkII, przynajmniej poliftowym, jedna śrubka i całą lampę można wyjąć Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 9 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 To coś musiałem pomieszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Dało, dało - dokładnie tak samo jest w mkII, przynajmniej poliftowym, jedna śrubka i całą lampę można wyjąć Pozdr. w mk3 trzeba wykręcić 2 śrubki do wyjęcia lampy, sama lampa też jest fajnie pomyślana, kostka elektryczna jest jednocześnie sprężyną trzymającą żarówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 W 3-ce jest problem z wymiana żarówek z tyłu w sensie lampy opornie wychodzą. No, a w S-Maxie po lifcie żarówka tylnego kierunku kosztuje > 150 zł... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 No, a w S-Maxie po lifcie żarówka tylnego kierunku kosztuje > 150 zł... Znalazłeś? Jaki symbol? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Znalazłeś? Jaki symbol? Koledzy z forum forda. PWY19W podobno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 No, a w S-Maxie po lifcie żarówka tylnego kierunku kosztuje > 150 zł... Jak czesto to pada, bo jeszcze chyba w zadnym aucie nie wymienialem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Jak czesto to pada, bo jeszcze chyba w zadnym aucie nie wymienialem Nie wiem. Jak padnie to wyrwę obie z tych lamp i wstawię coś normalnego, w stylu WY21W. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 9 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2016 Nie wiem. Jak padnie to wyrwę obie z tych lamp i wstawię coś normalnego, w stylu WY21W. Akcja śmierdząca drutem... te żarówki za jakiś czas stanieją i będą w aftermarkecie.. IMO nie ma sensu przerabiać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Przeróbki już rozpoczęte. Żeby odkręcić trzecią śrubę trzymającą tylną boczną lampę, mocno schowaną, trzeba normalnie rozebrać cały tylny boczek bagażnika (poczynając od góry od osłony tylnych słupków). Ja zaś wczoraj wywierciłem w plastikowych boczkach otwory otwornicą, którą miałem od instalacji czujników parkowania w Scenicu. Otwory te zrobiłem na wysokości tych trzecich śrub. Kupiłem też gumowe zaślepki o takiej średnicy. Teraz mam dobry dostęp i w miarę łatwo mogę wyjąć tylną boczną lampę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 No ale to chyba w Focusie MK2 nie dało się przynajmniej jednej żarówki wymienić bez zdejmowania zderzaka lub koła? Swoją drogą to nie wiem jak oni to osiągnęli, bo np. w Mondeo MK3, które od 6 lat ujeżdżam, wyjmuje się reflektor i można go nawet wziąć do domu. To w megane taki serwis. Foki MKII z przodu na jednej śrubie i 2 zatrzaski a z tyłu to nie wiem, bo dalej wszystko fabryka. MK III jest chyba właśnie bardzo podobny w tym przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 ZTCW akurat te silniki (8V) nie maja problemów z sitkiem, za to wszystkie mają DPFa. Przy oglądaniu zwróć uwagę na wibracje karoserii, podobno czasem są drażniące. Wersja 95KM jest sprzętowo identyczna że 115-tka, koledzy z forum Forda maja opanowane wygrywanie softu od 115-tek do 95, a i na mocniejszą wersje softu możesz się zalapac. nie chciałbym mieszać, ale 115 ma zmienną geometrię turbo a 95 niestety nie, co nie oznacza, że nie można zapakować virusa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 tym sitkiem to jest temat jakiś niedopowiedziany, jedni o tym piszą inni nie. Ale warto to sprawdzić zaraz po zakupie śrubka z sitkiem miała modernizację około 2008r., więc w MK3 na pewno jest nowa śruba z wkładem plastikowym przez cały otwór śrubki, gdyby nie - koszt śrubki 26 pln i doliczyć należy chyba 12 pln na uszczelkę wydechu - aby tę śrubę zmienić należy wymontować katalizator niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 nie chciałbym mieszać, ale 115 ma zmienną geometrię turbo a 95 niestety nie, co nie oznacza, że nie można zapakować virusa. Nie prawda z tym turbo. Chłopaki z forum Forda wygrywają bezpośrednio program od 115-stek do 95-tek i chodzą bez problemu, a gdyby turbo było inaczej zbudowane to byłyby problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Nie prawda z tym turbo. Chłopaki z forum Forda wygrywają bezpośrednio program od 115-stek do 95-tek i chodzą bez problemu, a gdyby turbo było inaczej zbudowane to byłyby problemy. racja, mea culpa. W obu wersjach jest turbo ze zmienna geometrią, różnice są tylko programowe, więc brać i czipować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 29 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Dzięki Panowie, auto już ponad tydzień jeździ. Poza przejściowymi problemami z akumulatorem (sprzedawca wymienił) sprawuje się ponoć nieźle. Jeszcze nie oglądałem, bo w zeszłym tygodniu dopadła mnie "grypa", ale troszkę zazdroszczę spalania, bo mój benzynowy Mondeo pali prawie 2x więcej na autostradzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.