Jump to content

nie działające wycieraczki


aLLien
 Share

Recommended Posts

Witam

Jakiś czas temu  w aucie mojej  :serce:  wycieraczki potrafiły zatrzymać się w jednym miejscu  i koniec  nie ruszyły się  przez długi czas .

Pech chciał ze i alternator jej  przestał ładować.

Po oddaniu samochodu do warsztatu naprawiony został alternator .Mechanik  powiedział ze winą tak działających wycieraczek był alternator .

Wczoraj  podczas jazdy  wycieraczki przestały działać i  po jakimś czasie czuć było  jakby spaleniznę.

Dziś zajrzałem pod maskę  i znalazłem przepalony duży bezpiecznik 40A.

Po wymianie  nic się nie dzieje  wycieraczki nie ruszyły się.

Moje pytanie czy to  może być przepalony silniczek wycieraczek .

A może znowu coś z alternatorem.

 

 

Pozdrawiam  i z góry dziękuje za odpowiedz

 

Link to comment
Share on other sites

Na 99,5% silniczek poleciał, ale pewnie nie sam z siebie tylko przez to że zatarły się te bolce w które wchodzą ramiona wycieraczek.

Niestety przerabiane i w CCS i w Pandzie.

U mnie była wymiana silniczka (bo się spalił) oraz całego tego mechanizmu od sliniczka do wycieraczek. Nie pamiętam już kosztów ale

nie zabijały bo bym to pamiętał :)

Aha czyszczenia, szlifowanie, smarowanie itp. wszystkiego nic nie dawało w sumie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Tak jak wyżej, pewnie zatarły się trzpienie w tulejce mechanizmu wycieraczek i poszło po silniku przy próbie włączenia. Jeżeli bezpiecznik sprawny można jeszcze sprawdzić sam silniczek po odłączeniu od niego całego mechanizmu wycieraczek (jedna śruba). Może nic się nie dzieje po włączeniu, bo nie ma siły zakręcić mechanizmem.

 

Mechanizm kupowałem nowy z Magneti za coś koło 100 zł, używane po 50 zł ale nie wiadomo jak wyglądają w nim tuleje.

 

Silnik osobno

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Nagle przestały działać przednie wycieraczki w Pandzie 2. Pomyślałem, że może zatarły się w tulejce. Sprawdziłem przesmarowałem - to nie to. Mechanizm chodził lekko a wycieraczki nie ruszyły z miejsca. Bezpiecznik też cały. Sam silniczek był sprawny, co sprawdziłem. Pozostało: problem z instalacją elektryczną, przełącznik pod kierownicą i sterownik wycieraczek, który jest zespolony z silniczkiem. Kupiłem więc całkiem nowy silniczek, zamiennik. Wpinam kostkę - działa. Zabudowałem mechanizm, przykręciłem ramiona wycieraczek i próba. Zadziałały ale po kilku próbach znów stanęły. Podjechałem do znajomego elektryka, który podłączył komputer - wszystko z instalacja OK nic nie wykazało. Elektryk powiedział, że to wina silniczka i żebym podjechał na szrot. Tak zrobiłem. Wziąłem podłączyłem do szrotowego silniczka kostkę i wszystko działa. Zabudowałem ponownie cały mechanizm z silniczkiem ze szrotu, przykręciłem ramiona wycieraczek. Kilka prób i wszystko nadal działa na szrotowym silniczku. 

Podsumowując: najczęściej przyczyną nie działających wycieraczek jest uszkodzony segment sterownika. Oryginalny silniczek kosztuje 1000 zł w serwisie. Z tymi zamiennikami jak się okazuje może być różnie. Może zadziałać a może i być tak jak u mnie, że po dwóch minutach nowy silniczek przestał działać. Pewnie trafiłem na podłej jakości chińszczyznę. Dużo lepszy okazał się szrotowy ale oryginał.

Jerzy23b

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.