Skocz do zawartości

2.0 Multijet ciezko odpala na zimnym silniku


richardo

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam.

Mam od miesiaca Doblo 2.0 multijet z 2010r przebieg 100tys. km. Auto z problemami odpala na zimnym silniku, sprawdzilem swiece zarowe i sa ok. 

Moze winny jest wskaznik temperatury zewnetrznej wskazuje ---*C w lusterku dziurka po czujniku . Mam tempomat i automatyczna klimatyzacje - wiec raczej czujnik temperatury zewnetrznej powinien byc. icon_question.gif

Czy moze fiat zazyczyl sobie 700zl za czujnik temp. zew. warty 10 zł. i pierwszy wlasciciel odpuscil sobie taki luksus.

Dziekuje za opinie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wątpię żeby ten czujnik miał wpływ na odpalanie samochodu. Powtórzę kolejny raz, mogą być problemy z wtryskiwaczami

Przy takim przebiegu problem z wtryskami???      Hmm - sprawdze jak bede mial okazje.

Fiat coraz bardziej mnie upewnia w tym ,ze zle zrobilem kupujac Doblo.

Zestaw blue&me z radiem to porazka w tym aucie - nie czyta pen driva 16G , jakies aktualizacje i nieintuicyjna obsluga. 

Do tego bez kabla i jakiegos programu sam nie usune inspekcji servisowej (po wymianie oleju w wlasnym garazu) to jakas kpina , z wszystkim wysylaja do ASO.

Przesiadlem sie z vivaro i partnera na fiata ,  zaczynam zalowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja regenerowałem przy 85k km...

Jakie koszty za regeneracje ? 

Obiawy miales jak u mnie? Czyli jak zimny silnik to pali nie rowno nie dziala na wszystkie cylindry pzrez okolo 30sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie nie mylę to kpl 1200zł , jak bedziesz chciał adres to mam dobry warsztat w SPI.

Ciężkie palenie na zimno, nawet w lecie. Czasem lekka czkawka przy przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim przebiegu problem z wtryskami???      Hmm - sprawdze jak bede mial okazje.

 

 

Kolega w Citroenie Berlingo 1,6 HDI wymieniał przy 40kkm , załatwiło je kiepskiej jakości paliwo - na szczęscie załapał się jeszcze na gwarancję .

 

Generalnie zywotnośc wtrysków w MJTD jest niestety znacznie krótsza niż w zwykłych JTD .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega w Citroenie Berlingo 1,6 HDI wymieniał przy 40kkm , załatwiło je kiepskiej jakości paliwo - na szczęscie załapał się jeszcze na gwarancję .

 

Generalnie zywotnośc wtrysków w MJTD jest niestety znacznie krótsza niż w zwykłych JTD .

Mialem kiedys xsare picasso 2.0 hdi , w zeszlym roku uzytkowalem 1.6hdi partnera i nawet mi do glowy nie przyszlo zeby sprawdzic wtryski, bo silniki byly super mimo przebiegu okolo 150 tys. km. Teraz przesiadlem sie z vivaro 2.0 cdti przebieg 100 tys. km(czytalem o uzytkowniku ktory wykrecil 1 milon km. na 2.0 cdti),na Doblo i dziekuje za takie atrakcje. Jestem delikatnie mowiac ZDENERWOWANY i zawiedziony tym fiatem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A vivaro jako nowe kupiłeś?

Z 2011 2.0 cdti , bylem bardzo zadowolony ale za duze na moje potrzeby. 

Nowe vivaro / trafic maja motor 1.6 cdti , 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz kto użytkował Doblo przed tobą, może poprzedni właściciel wlewał paliwo słabej jakości, i dlatego wtryski już dostały w kość.Widzę że jesteś ze Śląska, poszukaj kogoś z MES-em i sprawdź korekcje wtrysków na zimnym silniku.

Ty się zawiodłeś na Fiacie, a ja na Oplu, i wiem że więcej Opla nie kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego profilu widze ,ze masz Insignie 2.0 cdti - czyli ten sam motor co w moim Doblo , jesli jestes zawiedziony silnikiem , to to jest konstrukcja Fiata  :skromny:

Ja co 6 tygodni robie trase UK - PL jakies 1800km w jedna strone , to sprawdze wtryski i zrobie diagnostyke .

Vivaro / Trafic to francuska konstrukcja  silnika 2.0 cdti .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat coraz bardziej mnie upewnia w tym ,ze zle zrobilem kupujac Doblo.

Marka ma tu niewiele do rzeczy, kupiłeś jakiegoś złoma, w nie wiadomo jakim stanie i masz pretensje.

Skoro piszesz, że zabrakło poprzedniemu właścicielowi kilku groszy na czujnik to chyba nie łudzisz się, że dbał o jakość paliwa? Autko pewnie jeździło a opale a Ty się dziwisz.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marka ma tu niewiele do rzeczy, kupiłeś jakiegoś złoma, w nie wiadomo jakim stanie i masz pretensje.

Skoro piszesz, że zabrakło poprzedniemu właścicielowi kilku groszy na czujnik to chyba nie łudzisz się, że dbał o jakość paliwa? Autko pewnie jeździło a opale a Ty się dziwisz.

Pozdrawiam BAS

No i prosze jaka owocna opinia - co ma wniesc??? To nie jest moje pierwsze auto w tej klasie wiec mam porownanie z innymi markami i tu fiat wypada slabo!

Czytaj ze zrozumieniem, auto ma automatyczna klime, wiec moim zdaniem czujnik powinien byc wbudowany w lusterko, ale go nie ma. I stad moje pytanie ,czy brak czujnika temperatury zewnetrznej moze miec cos wspolnego z problematycznym odpaleniem zimnego silnika?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może lusterko było wymieniane? Czy jesteś pewien ze dokladnie to lusterko w takim stanie siedzi w tym aucie od nowości? Może ktoś zniszczył poprzednie lusterko i po taniości kupił lusterko od innego modelu z innym osprzętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i prosze jaka owocna opinia - co ma wniesc??? To nie jest moje pierwsze auto w tej klasie wiec mam porownanie z innymi markami i tu fiat wypada slabo!

Czytaj ze zrozumieniem, auto ma automatyczna klime, wiec moim zdaniem czujnik powinien byc wbudowany w lusterko, ale go nie ma. I stad moje pytanie ,czy brak czujnika temperatury zewnetrznej moze miec cos wspolnego z problematycznym odpaleniem zimnego silnika?

Napisałem Ci, że ten czujnik musi być a jego brak świadczy o traktowaniu samochodu przez poprzedniego właściciela, koledzy napisali, że nie ma on związku z rozruchem silnika.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebralem lustro i na wytloczce data pokrywa sie z rocznikiem samochodu i jestem pewny ,ze to oryginal. Brak jakiejkolwiek ingerencji i nie ma czujnika temperatury zewnetrznej - moze trafila mi sie wersja bez...

Ostatnio sprawdzilem miernikiem opornosc kazdej swiecy i uznalem ze sa ok. Dzis odkrecilem i sprawdzilem dzialanie swiec zarowych ( 5V ) i igrzeja wszystkie. Ale wydaje mi sie ,ze nie grzeja na 100%, 

wiec zamowilem komplet nowych swieczek i zobacze czy to pomoze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już miałeś świece wykręcone to trzeba było je podłączyć, położyć na silniku, przekręcić kluczy i sprawdzić jak się świece nagrzewają. sprawdził byś nie tylko sprawność świec ale przetestowałbyś przewody i centralkę.

 

jakoś nie mogę uwierzyć że auto w którym powinien być czujnik temperatury wyszło z fabryki bez niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak sprawdzilem - masa z przewodow wtryskowych i wszystkie grzeja na czerwono - sama koncowka swiecy jakies 5mm. Kiedys sprawdzalem swiece z jakiegos innego auta to prawie do bialosci sie rozgrzaly (zarnik okolo 10 mm).

Po 100 tys. przebiegu ze start&stop to swiece maja prawo stracic wlasciwosci grzejne. Co do termometru to wyglada na fabryczny brak ,  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.