richardo Napisano 10 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2016 Witam.Mam od miesiaca Doblo 2.0 multijet z 2010r przebieg 100tys. km. Auto z problemami odpala na zimnym silniku, sprawdzilem swiece zarowe i sa ok. Moze winny jest wskaznik temperatury zewnetrznej wskazuje ---*C w lusterku dziurka po czujniku . Mam tempomat i automatyczna klimatyzacje - wiec raczej czujnik temperatury zewnetrznej powinien byc. Czy moze fiat zazyczyl sobie 700zl za czujnik temp. zew. warty 10 zł. i pierwszy wlasciciel odpuscil sobie taki luksus. Dziekuje za opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 jak jest klima w automacie to czujnik musi być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 no i wątpię żeby ten czujnik miał wpływ na odpalanie samochodu. Powtórzę kolejny raz, mogą być problemy z wtryskiwaczami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 no i wątpię żeby ten czujnik miał wpływ na odpalanie samochodu. Powtórzę kolejny raz, mogą być problemy z wtryskiwaczami Przy takim przebiegu problem z wtryskami??? Hmm - sprawdze jak bede mial okazje. Fiat coraz bardziej mnie upewnia w tym ,ze zle zrobilem kupujac Doblo. Zestaw blue&me z radiem to porazka w tym aucie - nie czyta pen driva 16G , jakies aktualizacje i nieintuicyjna obsluga. Do tego bez kabla i jakiegos programu sam nie usune inspekcji servisowej (po wymianie oleju w wlasnym garazu) to jakas kpina , z wszystkim wysylaja do ASO. Przesiadlem sie z vivaro i partnera na fiata , zaczynam zalowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 ja regenerowałem przy 85k km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 ja regenerowałem przy 85k km... Jakie koszty za regeneracje ? Obiawy miales jak u mnie? Czyli jak zimny silnik to pali nie rowno nie dziala na wszystkie cylindry pzrez okolo 30sek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 jak sie nie mylę to kpl 1200zł , jak bedziesz chciał adres to mam dobry warsztat w SPI. Ciężkie palenie na zimno, nawet w lecie. Czasem lekka czkawka przy przyspieszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 11 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 Przy takim przebiegu problem z wtryskami??? Hmm - sprawdze jak bede mial okazje. Kolega w Citroenie Berlingo 1,6 HDI wymieniał przy 40kkm , załatwiło je kiepskiej jakości paliwo - na szczęscie załapał się jeszcze na gwarancję . Generalnie zywotnośc wtrysków w MJTD jest niestety znacznie krótsza niż w zwykłych JTD . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 11 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2016 Kolega w Citroenie Berlingo 1,6 HDI wymieniał przy 40kkm , załatwiło je kiepskiej jakości paliwo - na szczęscie załapał się jeszcze na gwarancję . Generalnie zywotnośc wtrysków w MJTD jest niestety znacznie krótsza niż w zwykłych JTD . Mialem kiedys xsare picasso 2.0 hdi , w zeszlym roku uzytkowalem 1.6hdi partnera i nawet mi do glowy nie przyszlo zeby sprawdzic wtryski, bo silniki byly super mimo przebiegu okolo 150 tys. km. Teraz przesiadlem sie z vivaro 2.0 cdti przebieg 100 tys. km(czytalem o uzytkowniku ktory wykrecil 1 milon km. na 2.0 cdti),na Doblo i dziekuje za takie atrakcje. Jestem delikatnie mowiac ZDENERWOWANY i zawiedziony tym fiatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 A vivaro jako nowe kupiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 12 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 A vivaro jako nowe kupiłeś? Z 2011 2.0 cdti , bylem bardzo zadowolony ale za duze na moje potrzeby. Nowe vivaro / trafic maja motor 1.6 cdti , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 A wiesz kto użytkował Doblo przed tobą, może poprzedni właściciel wlewał paliwo słabej jakości, i dlatego wtryski już dostały w kość.Widzę że jesteś ze Śląska, poszukaj kogoś z MES-em i sprawdź korekcje wtrysków na zimnym silniku. Ty się zawiodłeś na Fiacie, a ja na Oplu, i wiem że więcej Opla nie kupię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 12 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Z Twojego profilu widze ,ze masz Insignie 2.0 cdti - czyli ten sam motor co w moim Doblo , jesli jestes zawiedziony silnikiem , to to jest konstrukcja Fiata Ja co 6 tygodni robie trase UK - PL jakies 1800km w jedna strone , to sprawdze wtryski i zrobie diagnostyke . Vivaro / Trafic to francuska konstrukcja silnika 2.0 cdti . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Silnik akurat nie robi problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Silnik akurat nie robi problemów. chyba jako jedyny w tym aucie tak wiem zbiera mi się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Fiat coraz bardziej mnie upewnia w tym ,ze zle zrobilem kupujac Doblo.Marka ma tu niewiele do rzeczy, kupiłeś jakiegoś złoma, w nie wiadomo jakim stanie i masz pretensje. Skoro piszesz, że zabrakło poprzedniemu właścicielowi kilku groszy na czujnik to chyba nie łudzisz się, że dbał o jakość paliwa? Autko pewnie jeździło a opale a Ty się dziwisz. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 12 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 Marka ma tu niewiele do rzeczy, kupiłeś jakiegoś złoma, w nie wiadomo jakim stanie i masz pretensje. Skoro piszesz, że zabrakło poprzedniemu właścicielowi kilku groszy na czujnik to chyba nie łudzisz się, że dbał o jakość paliwa? Autko pewnie jeździło a opale a Ty się dziwisz. Pozdrawiam BAS No i prosze jaka owocna opinia - co ma wniesc??? To nie jest moje pierwsze auto w tej klasie wiec mam porownanie z innymi markami i tu fiat wypada slabo! Czytaj ze zrozumieniem, auto ma automatyczna klime, wiec moim zdaniem czujnik powinien byc wbudowany w lusterko, ale go nie ma. I stad moje pytanie ,czy brak czujnika temperatury zewnetrznej moze miec cos wspolnego z problematycznym odpaleniem zimnego silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka131 Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 A może lusterko było wymieniane? Czy jesteś pewien ze dokladnie to lusterko w takim stanie siedzi w tym aucie od nowości? Może ktoś zniszczył poprzednie lusterko i po taniości kupił lusterko od innego modelu z innym osprzętem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 No i prosze jaka owocna opinia - co ma wniesc??? To nie jest moje pierwsze auto w tej klasie wiec mam porownanie z innymi markami i tu fiat wypada slabo! Czytaj ze zrozumieniem, auto ma automatyczna klime, wiec moim zdaniem czujnik powinien byc wbudowany w lusterko, ale go nie ma. I stad moje pytanie ,czy brak czujnika temperatury zewnetrznej moze miec cos wspolnego z problematycznym odpaleniem zimnego silnika? Napisałem Ci, że ten czujnik musi być a jego brak świadczy o traktowaniu samochodu przez poprzedniego właściciela, koledzy napisali, że nie ma on związku z rozruchem silnika. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 13 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Rozebralem lustro i na wytloczce data pokrywa sie z rocznikiem samochodu i jestem pewny ,ze to oryginal. Brak jakiejkolwiek ingerencji i nie ma czujnika temperatury zewnetrznej - moze trafila mi sie wersja bez... Ostatnio sprawdzilem miernikiem opornosc kazdej swiecy i uznalem ze sa ok. Dzis odkrecilem i sprawdzilem dzialanie swiec zarowych ( 5V ) i igrzeja wszystkie. Ale wydaje mi sie ,ze nie grzeja na 100%, wiec zamowilem komplet nowych swieczek i zobacze czy to pomoze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka131 Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 jak już miałeś świece wykręcone to trzeba było je podłączyć, położyć na silniku, przekręcić kluczy i sprawdzić jak się świece nagrzewają. sprawdził byś nie tylko sprawność świec ale przetestowałbyś przewody i centralkę. jakoś nie mogę uwierzyć że auto w którym powinien być czujnik temperatury wyszło z fabryki bez niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 14 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 Dokładnie tak sprawdzilem - masa z przewodow wtryskowych i wszystkie grzeja na czerwono - sama koncowka swiecy jakies 5mm. Kiedys sprawdzalem swiece z jakiegos innego auta to prawie do bialosci sie rozgrzaly (zarnik okolo 10 mm). Po 100 tys. przebiegu ze start&stop to swiece maja prawo stracic wlasciwosci grzejne. Co do termometru to wyglada na fabryczny brak , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richardo Napisano 17 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Po wymianie swiec zarowych silnik odpala tak jak powinien . Dziekuje za opinie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.