Sapphire Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Czesc pracy Wie ktoś może którędy idzie wiązka od wtyczki krokowca? Czy idzie bezpośrednio do ecu czy ma gdzieś po drodze jakies łączenie? Od jakiegoś czasu nie ma wolnych obrotów. Podejrzewałem silniczek krokowy, ale po czyszczeniu okazalo sie niestety, ze na 2 pinach we wtyczce nie ma zasilania. Musze "przedzwonic" instalację, ale nie wiem którędy ona idzie, bo sie chowa w peszel, ktory idzie na 2 strony komory... Druga sprawa, to kiedy dokladnie powinno sie pojawic napiecie na wtyczce krokowego? W tej chwili jest tak, ze przy zalozeniu ze wtyczka jest na miejscu to w 2 gornych pinach na wlaczonym zaplonie jest 12v, a w 2 dolnych jest "cisza". Po podlaczeniu wtyczki do 2 krokowca rowniez brak reakcji... Wysłane z Księżyca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 14 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 z tego co pamiętam, to prosto do ECU (po drodze spięta z masą), a i drugie, bodajże to jest tak... pin 12+, pin masa oraz dwa sterowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 14 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2016 No to by wychodziło ze nie mam sterowania, bo samo jest samo napięcie. A wiesz moze czy sterowanie powinno być cały czas, czy tylko poniżej jakiejś granicznej temperatury silnika? No i druga sprawa to gdzie w ogole jest ecu? Nigdy sie do niego nie dobieralem Wysłane z Księżyca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 15 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 ECU jest pod tapicerka przy nogach pasażera. a sterowania tak łatwo nie zmierzysz... to są bardzo krótkie impulsy a nie stałe napięcie. i do tego silnik krokowy jest sterowany cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 15 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 Najważniejsze to sprawdzić czy kabel jest cały i czy ecu ma w ogóle możliwość wysłania impulsu. Jak sie okaze ze kabel nie jest urwany to wtedy sie będę martwił co dalej Wysłane z Księżyca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 15 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 Czesc pracy Wie ktoś może którędy idzie wiązka od wtyczki krokowca? Czy idzie bezpośrednio do ecu czy ma gdzieś po drodze jakies łączenie? Od jakiegoś czasu nie ma wolnych obrotów. Podejrzewałem silniczek krokowy, ale po czyszczeniu okazalo sie niestety, ze na 2 pinach we wtyczce nie ma zasilania. Musze "przedzwonic" instalację, ale nie wiem którędy ona idzie, bo sie chowa w peszel, ktory idzie na 2 strony komory... Druga sprawa, to kiedy dokladnie powinno sie pojawic napiecie na wtyczce krokowego? W tej chwili jest tak, ze przy zalozeniu ze wtyczka jest na miejscu to w 2 gornych pinach na wlaczonym zaplonie jest 12v, a w 2 dolnych jest "cisza". Po podlaczeniu wtyczki do 2 krokowca rowniez brak reakcji... Wysłane z Księżyca 2 piny sam silniczek, pozostałe 2 to styk "puszczonego pedału gazu". Na pierwszych dwóch zmienia się polaryzacja w zależności od tego czy silnik zwiększa czy zmniejsza obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 18 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 To jeszcze jedno pytanko czy jest gdzieś rozpiska wtyczki z ecu 1.0. Znalazłem tylko z 1.4 i wydaje mi się, ze gdzieś ktoś pisał, że to są te same saterowniki, ale wolę sie upewnić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 To jeszcze jedno pytanko czy jest gdzieś rozpiska wtyczki z ecu 1.0. Znalazłem tylko z 1.4 i wydaje mi się, ze gdzieś ktoś pisał, że to są te same saterowniki, ale wolę sie upewnić... nie są te same ecu bosch? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 20 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Jeszcze nie wiem, bo nie mam kiedy sie za to zabrac. Jeden krokowiec mam boscha Wysłane z Księżyca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 ECU pod maską? coś tam może znajdę w archiwum x dotyczące 1.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 20 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Ecu jest w kabinie. Wrzucaj co masz. Cos sie dopasuje Wysłane z Księżyca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 Czesc pracy ... ze na 2 pinach we wtyczce nie ma zasilania. ... I tak powinno być. Dwa piny to zasilanie silniczka( bo to nie jest typowy silnik krokowy). pozostałe dwa to mikrowyłącznik. Przy naciskaniu na końcówkę trzpienia i odpuszczaniu na dwu pinach powinieneś mieć zwarcie i przerwę na przemian. Nie wiem które to powinny być piny, ale jeżeli na dwu masz jakiś opór i po podaniu napięcia silniczek reaguje, to pozostałe dwa muszą być od mikrowyłącznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 22 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 I tak powinno być. Dwa piny to zasilanie silniczka( bo to nie jest typowy silnik krokowy). pozostałe dwa to mikrowyłącznik. Przy naciskaniu na końcówkę trzpienia i odpuszczaniu na dwu pinach powinieneś mieć zwarcie i przerwę na przemian. Nie wiem które to powinny być piny, ale jeżeli na dwu masz jakiś opór i po podaniu napięcia silniczek reaguje, to pozostałe dwa muszą być od mikrowyłącznika.I tak jest, ale na silniczku. Tutaj jak najbardziej jest tak jak w opisie na fu.pl. Problem w tym, ze silniczek nie dostaje sygnału do pracy i musze sprawdzić czy kabel od wtyczki sie gdzies nie przetarł. Wysłane z Księżyca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 22 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 I tak jest, ale na silniczku. Tutaj jak najbardziej jest tak jak w opisie na fu.pl. Problem w tym, ze silniczek nie dostaje sygnału do pracy i musze sprawdzić czy kabel od wtyczki sie gdzies nie przetarł. Wysłane z Księżyca Jeżeli jest podobnie, jak w 1.4, to patrząc od przodu samochodu te przewody idą wiązką w którą wchodzą, w lewo i przechodzą na tył schowka na rękawiczki, którym jest ECU. Zacząłbym od obejrzenia cienkiej wiązki od krokowca do grubszej wiązki, jeżeli pękły opaski ją mocujące do grodzi, potrafi się przetrzeć o kolektor. Drugie mało kłopotliwe sprawdzenie, to po odłaczeniu aku rozłaczyłbym i złączył kilka razy wtyk ecu. Potem będziesz musiał zrobić kalibrację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sapphire Napisano 22 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Wszystko zrobie tylko jak bede mial możliwość, bo w weekend caly czas bylem poza domem, a nawet gdybym byl w domu to padał deszcz, a tego drania nie mam jak wstawic do garażu...Wysłane z Księżyca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.