Skocz do zawartości

Wiązka od krokowca w 1.0 fire 97r.


Sapphire

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc pracy ;]

Wie ktoś może którędy idzie wiązka od wtyczki krokowca? Czy idzie bezpośrednio do ecu czy ma gdzieś po drodze jakies łączenie? Od jakiegoś czasu nie ma wolnych obrotów. Podejrzewałem silniczek krokowy, ale po czyszczeniu okazalo sie niestety, ze na 2 pinach we wtyczce nie ma zasilania. Musze "przedzwonic" instalację, ale nie wiem którędy ona idzie, bo sie chowa w peszel, ktory idzie na 2 strony komory...

Druga sprawa, to kiedy dokladnie powinno sie pojawic napiecie na wtyczce krokowego? W tej chwili jest tak, ze przy zalozeniu ze wtyczka jest na miejscu to w 2 gornych pinach na wlaczonym zaplonie jest 12v, a w 2 dolnych jest "cisza". Po podlaczeniu wtyczki do 2 krokowca rowniez brak reakcji...

Wysłane z Księżyca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to by wychodziło ze nie mam sterowania, bo samo jest samo napięcie. A wiesz moze czy sterowanie powinno być cały czas, czy tylko poniżej jakiejś granicznej temperatury silnika? No i druga sprawa to gdzie w ogole jest ecu? Nigdy sie do niego nie dobieralem ;]

Wysłane z Księżyca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU jest pod tapicerka przy nogach pasażera. a sterowania tak łatwo nie zmierzysz... to są bardzo krótkie impulsy a nie stałe napięcie.

i do tego silnik krokowy jest sterowany cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze to sprawdzić czy kabel jest cały i czy ecu ma w ogóle możliwość wysłania impulsu. Jak sie okaze ze kabel nie jest urwany to wtedy sie będę martwił co dalej :)

Wysłane z Księżyca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc pracy ;]

Wie ktoś może którędy idzie wiązka od wtyczki krokowca? Czy idzie bezpośrednio do ecu czy ma gdzieś po drodze jakies łączenie? Od jakiegoś czasu nie ma wolnych obrotów. Podejrzewałem silniczek krokowy, ale po czyszczeniu okazalo sie niestety, ze na 2 pinach we wtyczce nie ma zasilania. Musze "przedzwonic" instalację, ale nie wiem którędy ona idzie, bo sie chowa w peszel, ktory idzie na 2 strony komory...

Druga sprawa, to kiedy dokladnie powinno sie pojawic napiecie na wtyczce krokowego? W tej chwili jest tak, ze przy zalozeniu ze wtyczka jest na miejscu to w 2 gornych pinach na wlaczonym zaplonie jest 12v, a w 2 dolnych jest "cisza". Po podlaczeniu wtyczki do 2 krokowca rowniez brak reakcji...

Wysłane z Księżyca

2 piny sam silniczek, pozostałe 2 to styk "puszczonego pedału gazu". Na pierwszych dwóch zmienia się polaryzacja w zależności od tego czy silnik zwiększa czy zmniejsza obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno pytanko ;] czy jest gdzieś rozpiska wtyczki z ecu 1.0. Znalazłem tylko z 1.4 i wydaje mi się, ze gdzieś ktoś pisał, że to są te same saterowniki, ale wolę sie upewnić... :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc pracy ;]

... ze na 2 pinach we wtyczce nie ma zasilania. ...

 

I tak powinno być. Dwa piny to zasilanie silniczka( bo to nie jest typowy silnik krokowy). pozostałe dwa to mikrowyłącznik. Przy naciskaniu na końcówkę trzpienia i odpuszczaniu na dwu pinach powinieneś mieć zwarcie i przerwę na przemian. Nie wiem które to powinny być piny, ale jeżeli na dwu masz jakiś opór i po podaniu napięcia silniczek reaguje, to pozostałe dwa muszą być od mikrowyłącznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak powinno być. Dwa piny to zasilanie silniczka( bo to nie jest typowy silnik krokowy). pozostałe dwa to mikrowyłącznik. Przy naciskaniu na końcówkę trzpienia i odpuszczaniu na dwu pinach powinieneś mieć zwarcie i przerwę na przemian. Nie wiem które to powinny być piny, ale jeżeli na dwu masz jakiś opór i po podaniu napięcia silniczek reaguje, to pozostałe dwa muszą być od mikrowyłącznika.

I tak jest, ale na silniczku. Tutaj jak najbardziej jest tak jak w opisie na fu.pl. Problem w tym, ze silniczek nie dostaje sygnału do pracy i musze sprawdzić czy kabel od wtyczki sie gdzies nie przetarł.

Wysłane z Księżyca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak jest, ale na silniczku. Tutaj jak najbardziej jest tak jak w opisie na fu.pl. Problem w tym, ze silniczek nie dostaje sygnału do pracy i musze sprawdzić czy kabel od wtyczki sie gdzies nie przetarł.

Wysłane z Księżyca

Jeżeli jest podobnie, jak w 1.4, to patrząc od przodu samochodu te przewody idą wiązką w którą wchodzą, w lewo i przechodzą na tył schowka na rękawiczki, którym jest ECU.

Zacząłbym od obejrzenia cienkiej wiązki od krokowca do grubszej wiązki, jeżeli pękły opaski ją mocujące do grodzi, potrafi się przetrzeć o kolektor. Drugie mało kłopotliwe sprawdzenie, to po odłaczeniu aku rozłaczyłbym i złączył kilka razy wtyk ecu. Potem będziesz musiał zrobić kalibrację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zrobie tylko jak bede mial możliwość, bo w weekend caly czas bylem poza domem, a nawet gdybym byl w domu to padał deszcz, a tego drania nie mam jak wstawic do garażu...

Wysłane z Księżyca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.