Skocz do zawartości

Stilo 1.9 16v - wymiana hydraulicznych popychaczy zaworów


kurian

Rekomendowane odpowiedzi

witam miłych kolegów (chyba z rok albo lepiej mnie tu nie było).
Strasznie wkurza mnie hałas z pod maski, silnik strasznie klepie. Jestem w 95% przekonany że winne temu są hydrauliczne popychacze zaworów. Autko ma 250kkm,przebiegu, olej zmieniany maksymalnie co 15kkm, klekotanie nie zmienia się po zalaniu świeżego płynu, klekotanie też nie znika po zagrzaniu silnika.

Pytanko więc następujące, czy ktoś z szanownych kolegów wymieniał albo chociaż kontrolował te popychacze. Jak się dostać do tych popychaczy, wiem że trzeba zdjąć pokrywę wałków tylko czy do tej operacji trzeba rozpinać rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładki pod wtryskami Ci nie puszczają? Z tego co google wypluło, to w 1.9 16v układ rozrządu jest podobnie rozwiązany jak w 1.2 16v czyli wałki z popychaczami są zabudowane w jednej obudowie. Pokrywa zaworów nie występuje jako jedna część. Czyli do wymiany popychaczy trzeba ściągać rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sciagać pasek rozrządu, trzeba sciągać obudowę/pokrywę z wałkami. Jesteś pewien przebiegu? na tyle to tam nic nie powinno klepać, szczególnie że popychacze nawet jak się odrobinę zużyją to przecież olej kasuje ci luz. A jeśli motornia ma z 400tyś realnego nalotu to bym powiedział że może już klepac na panewkach korbowodowych albo na sworzniach tłokowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj przeprowadziłem wymianę przewodów i wtyczek do wtrysków. Silnik zaczął lepiej pracować/mniej szarpać, więc i rzekome klepanie w rejonie wałków się zmniejszyło. Za to dało się dosłyszeć że hałasuje rowulkanizowane koło pasowe na wale. Wymienię jeszcze to koło i zobaczę czy jeszcze coś słychać.

Co do przebiegu nie wiem czy realny, czasem mam wątpliwości. 150kkm to nakręciłem Ja, ale co było wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to dało się dosłyszeć że hałasuje rowulkanizowane koło pasowe na wale. Wymienię jeszcze to koło i zobaczę czy jeszcze coś słychać.

 

to może być to, u mnie też ze 3 lata temu podejżanie głośno zaczął pracować silnik, osłuchiwałem "na kija" zawory, wtryski, napędy, spojżenie pod auto odkryło tajemnice, popękana guma na kole pasowym. ale zajęło mi to ze dwa dni zanim znalazłem co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.