Jump to content

Pytanie laika


Magi
 Share

Recommended Posts

Panowie,

 

dojrzalam do decyzji o zagazowaniu auta. Pacjent to  Scenic II 1.6 z 2005 roku. Bylam sie dopytac w stacji, ktora sie tym zajmuje i propozycje padly nastepujace:

 

opcja 1 - instalacja STAG za 2400

opcja 2 - instalacja AEB za 3000

opcja 3 - kombinacja posrednia - STAG z jakas lepsza wloska listwa wtryskowa za 2800.

 

Pytanie brzmi co wybrac i czy faktycznie ten STAG jest taki do kitu (tudziez ta jego listwa)? Warto przeplacac? Nie znam sie kompletnie, do tej pory mialam do czynienia jedynie z autem, ktore od dealera wyjechalo juz z instalka.

 

Pliz help, mam tydzien czasu na decyzje, bo sie na montaz umowilam na 2.03.

Link to comment
Share on other sites

Niech ci powiedzą jakie konkretnie podzespoły wchodzą w dany komplet, czy zdejmują kolektor do nawiertów i jak robią strojenie całości.

Jesteś z Pomorskiego? Jak tak, to tutaj masz temat o polecanych warsztatach u siebie na lpg-forum > http://lpg-forum.pl/pomorskie-t17788.html

Litosci,kobieta jestem,nawet nie wiem co do mnie mowisz ;)

Bede zakladac u Marola,jest na tej liscie co podales.

Link to comment
Share on other sites

Moje zdanie jest takie, że najlepszą elektronikę robi Stag i LPGtech. Dobre wtryski obecnie, to nasze polskie Barracudy, ale do tanich nie należą. Do 1.6 16V Renuara spokojnie dadzą radę wtryski Reg Fast, które są tanie. Na Stagu przejechałem 135 kkm, silnik na lpg miał tylko 3 KM mniej. Na LPGtech jeżdżę obecnie, zero problemów z instalką, silnik generuje tylko 4 KM mniej na gazie, ale w niższych obrotach ma nieco wyższą moc od benzyny. Na AEB zrobiłem 35 kkm i nie podobał mi się program sterujący. Niby wszystko chodziło, ale za mało możliwości dokładnego wystrojenia i przez to braki mocy.

Link to comment
Share on other sites

Chodzi mi o konkrety typu, ze ten STAG jest wystarczajaco dobry i nie ma co przeplacac, albo ze to szajs, albo ze ujdzie w tloku i wtedy opcja z inna listwa wtryskowa jest lepszym wyjsciem...

Link to comment
Share on other sites

Stag jest wystarczająco dobry... Ale musisz konkretnie wiedzieć jakiego staga mają Ci zamontować , bo AC ma w ofercie dużo róznych sterowników...

To samo tyczy się wtryskiwaczy i reduktora. Wg mnie , wystarczył by stag 200 gofast , wtryskiwacze barracudy (pojedyńcze) lub acw01(listwa) i reduktor odpowiedni do mocy auta , tu się nie wypowiem bo wybór jest duży.

Link to comment
Share on other sites


Kit BTC też wyjdzie pewnie z 2800.
Mam, zapomniałem co to LPG, zrobiłem do tej pory jakieś 70000 i nic się nie dzieje

 

Przypuszczam ze chodzi o Brc. Również polecam bo instalacja u mnie spisuje sie rewelacyjnie. Zrobiłem na niej juz 140kkm bez serwisu. Wymieniam tylko filtry i czasem spoglądam na kontrolke czy jade na gazie :)

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chcesz jeździć bez problemów to polecę:

Pierwsze i najważniejsze, oszczędza się jeżdżąc na gazie a nie na samej instalacji i jej fachowym montażu i strojeniu!

Elektronika Stag 4 plus lub nowszy Qbox

Wtryskiwacze barracuda (polskie) montowane pojedynczo ew. listwa z 4 sztuk

reduktor AC R01

przewody gazowe faro

filtr gazowy z odstojnikiem np. Valtek

żeby było porządnie i bez problemów to do nawiertów trzeba ściągnąć kolektor dolotowy, większość zakładów każe sobie za to dopłacić

Wybrać zakład polecany, najlepiej co najmniej współpracujący z firmą AC lub autoryzowany

A później to już tylko jeździć i oszczędzać.

Link to comment
Share on other sites

O co już po? Miałem pisać żebyś nie montowala ale widzę że chyba się spóźniłem. Generalnie gaziarz powinien zaproponować jedną opcje którą uważa za odpowiednią do auta. Ewentualnie jak kilka daje to powinien powiedzieć że ta dłużej podziała bo coś tam droższe lepsze. Ale na każdej podanej instalce przez gaziarza auto powinno chodzić Perfect. Ja po tym samym wątku widzę że nic się nie zmieniło. Nadal trzeba być ekspertem lpg lub mieć farta żeby to dobrze chodziło...

Link to comment
Share on other sites

O co już po? Miałem pisać żebyś nie montowala ale widzę że chyba się spóźniłem. Generalnie gaziarz powinien zaproponować jedną opcje którą uważa za odpowiednią do auta. Ewentualnie jak kilka daje to powinien powiedzieć że ta dłużej podziała bo coś tam droższe lepsze. Ale na każdej podanej instalce przez gaziarza auto powinno chodzić Perfect. Ja po tym samym wątku widzę że nic się nie zmieniło. Nadal trzeba być ekspertem lpg lub mieć farta żeby to dobrze chodziło...

 

nie wrzucaj wszystkich "gazmenów" do jednego wora, widocznie w Twojej okolicy takich niema lub takich nie znasz. U mnie P2 na składaku Stag/Valteki/ AT09 ma przejechane 65kkm i nic się nie dzieje, pomijam drobne wycieki z węży i itp gdzie ostatnio na przegladzie po 50kkm zgłosiłem i zostało usunięte w ramach gwarancji. A czerwone Waldemary dalej śmigają bez jakiekolwiek ingerencji a miały się rozpaść po 10kkm wg opinii. Na przeglądy jeżdżę robiąc 80km w obie strony, bo przynajmniej wiem że będzie usługa dobrze i poprawnie wykonana. Tym bardziej że instalacje mam na gwarancji jeszcze. Sorry za OT

Link to comment
Share on other sites

Juz po. Opcje zaproponowala wstepnie pani z biura (chyba zona szefa), bo pytalam co montuja. Ostatecznie zdecydowalam sie na STAGa z lepsza listwa a pan za te same pieniadze zalozyl jednak AEB z listwa Hana. Zostawilam papiery w aucie, wiec nie pamietam dokladnych parametrow calej reszty. Wszystko dokladnie wyjasnil, pokazal, poswiecil mi sporo czasu. Robota wizualnie wyglada niezle a jak bedzie dzialac to sie okaze. Wczoraj sie tylko przejechalam troche i na stacje, zobaczyc jak sie toto tankuje ;) dzisiaj dluzsza trasa to zobaczymy. Brakow mocy nie czuje, nic nie faluje, nie stuka, nie puka.

Jak czekalam wczoraj na szefa, zeby odebrac auto to przyszedl gosciu, ktory od ilus lat robi u nich przeglady i jest zadowolony, wiec mysle, ze moze warto gazownikowi dac kredyt zaufania. Instalka ma 24 miesiace gwarancji lub 150 tys km.

Link to comment
Share on other sites

Juz po. Opcje zaproponowala wstepnie pani z biura (chyba zona szefa), bo pytalam co montuja. Ostatecznie zdecydowalam sie na STAGa z lepsza listwa a pan za te same pieniadze zalozyl jednak AEB z listwa Hana. Zostawilam papiery w aucie, wiec nie pamietam dokladnych parametrow calej reszty. Wszystko dokladnie wyjasnil, pokazal, poswiecil mi sporo czasu. Robota wizualnie wyglada niezle a jak bedzie dzialac to sie okaze. Wczoraj sie tylko przejechalam troche i na stacje, zobaczyc jak sie toto tankuje ;) dzisiaj dluzsza trasa to zobaczymy. Brakow mocy nie czuje, nic nie faluje, nie stuka, nie puka.

Jak czekalam wczoraj na szefa, zeby odebrac auto to przyszedl gosciu, ktory od ilus lat robi u nich przeglady i jest zadowolony, wiec mysle, ze moze warto gazownikowi dac kredyt zaufania. Instalka ma 24 miesiace gwarancji lub 150 tys km.

 

 

Ostatecznie zdecydowalam sie na STAGa z lepsza listwa a pan za te same pieniadze zalozyl jednak AEB

 

Czyli normalka , instalują to co umieją najlepiej lub to co im się najlepiej opłaci ....

 

z listwa Hana.

 

Czyli z jednym z najgorszych kibli na chwilę obecną ....

Link to comment
Share on other sites

Pozyjemy,zobaczymy. Nie wydawac wywydwyrokow zanim nie sprawdze.

Kibel czy nie, poczekam,pojezdze i ocenie.

Auto ma 11 lat, ma jezdzic za nieduza kase,nikt nie bedzie z tego strzelal.

Link to comment
Share on other sites

Optymistyczne zużycie jak przy takim silniku i aucie, pewnie sama trasa? A ile auto zużywało paliwa PB wcześniej?

Podobnie, ok. 7.

I wcale nie sama trasa, troche obwodnicy, troche miasta, troche korka.

Dodam jeszcze, ze wczoraj praktycznie juz jezdzilam na rezerwie i do momentu tankowania gaz sie calkowicie nie skonczyl jeszcze.

Link to comment
Share on other sites

Trochę za ubogo chyba wystrojone.

Tzn.? Ze co, ze za duzo pali?

Ciezki kloc z silnikiem 1.6 chyba nie moze palic mniej, ja sie nastawialam, ze spali 10 i to i tak dla mnie bylaby duza oszczednosc, wiec poki co jestem zadowolona.

Link to comment
Share on other sites

Nie tzn. że pali za mało, co skutkuje zwiększoną temp w komorze spalania, co znów skutkuje wypaleniem się gniazda zaworowego, zaworów lub tłoka i w efekcie remont silnika.

Skoro założyłaś gaz do tak starego auta tzn ze chcesz nim trochę pojeździć, a obecnie to zrobisz ok 50kkm zanim padnie.

Ale spokojnie, zrób z 1000-1500 km i jak się wszystko ułoży to jedź na przegląd i niech doda gazu w mieszance

Link to comment
Share on other sites

Ja jezdze emerycko, to tez moze byc powod ;) juz nie ten wiek (i moj i auta) na wyscigi ;)

Za pare dni pojade na ten pierwszy przeglad i zwroce na to uwage.

Nie ma znaczenia jak jeździsz. Jeśli pali benzyny 10 litrów i jeżdżąc tak samo pali 10 litrów gazu , to za mało. Gazu teoretycznie powinien palić 20% więcej niż benzyny , bo to wynika z wartości opałowej. Teoretycznie , bo praktycznie przy kiepskiej jakości naszego gazu , powinien spalić więcej niż te 20%. 

Lepiej więc kiedy jest za bogato niż za ubogo.

Skąd się wzięła opinia , że gaz niszczy silniki? Z czasów polonezów i gazu na " śrubkę". Użytkownik poloneza z gazem na śrubkę skręcał tą śrubkę żeby poldolot mniej palił. Poldolot mało palił ale nie jechał , ale co tam :) . Wynikiem czego zubożona mieszanka na tyle zwiększała temperaturę silnika , że robiło dziurę w tłoku lub wypalało zawory.

Stąd opinia , że gaz niszczy silniki ...

Link to comment
Share on other sites

Wszystko możliwe. Podam Ci na moim przykładzie. Średnio robię na butli 450km na 32l co daje spalanie ~7,2l lpg na 100km. Komputer od PB pokazuje wówczas średnie spalanie ~5,4l PB na 100km. Komputer zaniża spalanie ~0,5l/100km czyli na okrągło daje nam ~6l PB. Co jak łatwo się policzy wychodzi o 20% większe zużycie lpg od PB na danym odcinku. To takie ogólnikowe obliczenia. Nigdy nie sprawdzałem ile mi auto pali PB na 100km. Silnik 1.2 [80KM] auto o masie ~900kg. Nie jeżdżę emerycko ale też bez szaleństw.

Link to comment
Share on other sites

Większe spalanie nie bierze się z większej/ mniejszej wartości opałowej tylko z różnicy wag paliw.

Litr gazu to około 0,55kg

Litr benzyny to około 0.75kg

Lambda 1 mamy przy spalaniu około 1kg paliwa w 14kg powietrza.

Wartośc opałową w przeliczeniu na kilogram obydwa paliwa mają baaaaaaardzo zbliżoną.

Link to comment
Share on other sites

Większe spalanie nie bierze się z większej/ mniejszej wartości opałowej tylko z różnicy wag paliw.

Litr gazu to około 0,55kg

Litr benzyny to około 0.75kg

Lambda 1 mamy przy spalaniu około 1kg paliwa w 14kg powietrza.

Wartośc opałową w przeliczeniu na kilogram obydwa paliwa mają baaaaaaardzo zbliżoną.

 

 

Dokładnie, kiedyś to obliczałem. Do obliczeń bierze się masowo ilość obu paliw a nie w dm^3 i trzeba znać współczynnik stechiometryczny dla każdego paliwa. Dla PB jest tak jak podajesz, czyli 14,7. Oznacza on ilość powietrza masowa potrzebna do całkowitego spalenia 1kg PB. W przypadku LPG ten współczynnik wynosi chyba 15,9 jak dobrze pamiętam. Obliczenia proste i ogólnikowe ale dają podgląd na sprawę dlaczego silnik zużywa wiecej lpg od PB.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.