grabol_87 Napisano 22 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Witajcie Sprawa przedstawia się następująco: Mam Uno Clip i zegary ze Sieny. Po podłączeniu, obrotomierz wskazuje dwu krotnie za niskie obroty. W Clipie są dwie podwójne cewki, a obrotomierz podłaczyłem pod jedną z cewek. Wiem, że trzeba coś przelutować, żeby działał poprawnie... tylko nie wiem dokładnie co Na forum 126p znalazłem, żeby działały zegary z CC w 126p trzeba zmienić kondensator, na rezonator kwarcowy. Niestety nie podano jaki był ten kondensator, tylko jest informacja, że został zmieniony na rezonator kwarcowy 4MHz. http://rezerwa126p.pl/forum/printview.php?t=18360&start=0&sid=f153bf3bf4703ebc04600343b9cc835e I tu pytanie na jaki skoro u mnie kondensator ma wartość 8 Czy to dobre rozwiązanie? Czy może jakiś magik od elektroniki coś podpowie? a i jeszcze zdjęcie płytki obrotomierza z Sieny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 23 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2016 podłącz się pod któryś kabel (nie pamiętam który) od pompy paliwa. szyman mi tak podłączył i działało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 23 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2016 Ale to trzeba ciągnąć przewod od baku? Triski miałeś Clipa? Coś się stanie jak będę pokolei próbował podłączyć przewod od obrotomierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stolarz Napisano 23 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2016 Czy w clipie jest dowolność, z której cewki brać sygnał? Jeśli tak, to może brać sygnał z obu jednocześnie - wystarczą 2 diody prostownicze, a do zegarów dotrze właściwa ilość impulsów... Jeśli jest na sali elektronik, może to zweryfikuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 23 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2016 kiedyś było to na team.fiatuno.pl ale strona umarła. ale o ile mnie pamięć nie myli to opornik ktory widac zaraz na przodzie zmieniasz na regulowany do 10kOhm nie pamietam ktore to rezonator ale zakładasz 8MHz. bodajze to ten niebieski element. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 23 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2016 W linku w pierwszym poście jest opis z forum malucha. Teoretycznie ten niebieski kondensator trzeba zmienić na rezonator 4MHz. Tak wydedukowalem skoro w maluchu pokazywał zanizona wartość, tak jak i u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 24 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2016 Obrotomierz uruchomiony, ale... Zmieniłem kondensator na rezonator 4MHz i pokazuje właściwą ilość obrotów, tylko, że wskazówka obrotomierza "skacze". Jak to rozwiązać? przylutować potencjometr? To rozwiąże problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 25 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 tak. zamiast opornika potencjometr i ustawiasz. i tyle :-) czyli mnie pamiec nie myli :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 26 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 Fenix a to nie czasem do jedną nozke potencjometru lutuje się do płytki a jedną do tego czarnego opornika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 27 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2016 No i..... udało się Działa aż miło. Dzięki wszystkim za podpowiedzi i wskazówki Rozwiązanie: Zamiana na rezonator kwarcowy 4MHz i dolutowanie potencjometru 4.7kOhm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 podłącz się pod któryś kabel (nie pamiętam który) od pompy paliwa. szyman mi tak podłączył i działało a dokładniej - pin sterujący od przekaźnika pompy paliwa. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 3 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 a dokładniej - pin sterujący od przekaźnika pompy paliwa. pozdr Pod przekaźnik pompy paliwa to z tego co wiem to w uno 899 działało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 ja miałem wiązkę z 899 a w clipie chyba jest podobna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 22 Marca 2016 Udostępnij Napisano 22 Marca 2016 kiedyś było to na team.fiatuno.pl ale strona umarła. ale o ile mnie pamięć nie myli to opornik ktory widac zaraz na przodzie zmieniasz na regulowany do 10kOhm nie pamietam ktore to rezonator ale zakładasz 8MHz. bodajze to ten niebieski element. Przeróbka obrotomierza ze Sieny - kopia na fiatuno.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowalex2 Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 koledzy mam też licznik ze sieny i to 1.2 podobno pasuje bo ma też 2 cewki tylko gdzie wpiąć sie w clipie kablem zeby obrotek mi działał? kostki przerobione kabelek wpięty w 2 kostke i 6 gniazdo licząc od lewej jeśli patrzy sie od tyłu licznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowalex2 Napisano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2016 nikt nic nie wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2016 bo clip to rzadkość w kabel sygnałowy do jednej z cewek lub owinąć kawałek drutu wokoło jednego kabla wysokiego napięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 19 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2016 Tak jak pisze Fenix. Ja u siebie mam wpięty w kabel cewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowalex2 Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 (edytowane) dziekuje bardzo obrotomierz działa wpiołem sie w kabel sygnałowy w 2 cewce licząc od rozrządu ale jeszcze 2 pewnie dla was banalne pytania po 1 dziwne jest to ze obrotomierz działa dopiero gdy złapie mase na silnku np przytkniecie o korek wlewu oleju a 2 pytanie jak wlutować potencjometr i jaką ma mieć wartość? Edytowane 20 Czerwca 2016 przez Kowalex2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.