Jump to content
Sign in to follow this  
grabol_87

Przeróbka obrotomierza

Recommended Posts

Witajcie :)

Sprawa przedstawia się następująco:

Mam Uno Clip i zegary ze Sieny.

Po podłączeniu, obrotomierz wskazuje dwu krotnie za niskie obroty.

W Clipie są dwie podwójne cewki, a obrotomierz podłaczyłem pod jedną z cewek.

Wiem, że trzeba coś przelutować, żeby działał poprawnie... tylko nie wiem dokładnie co :hmm:

Na forum 126p znalazłem, żeby działały zegary z CC w 126p trzeba zmienić kondensator, na rezonator kwarcowy. Niestety nie podano jaki był ten kondensator, tylko jest informacja, że został zmieniony na rezonator kwarcowy 4MHz.

 

http://rezerwa126p.pl/forum/printview.php?t=18360&start=0&sid=f153bf3bf4703ebc04600343b9cc835e

 

I tu pytanie na jaki skoro u mnie kondensator ma wartość 8

 

Czy to dobre rozwiązanie?

Czy może jakiś magik od elektroniki coś podpowie? ;)

 

a i jeszcze zdjęcie płytki obrotomierza z Sieny

 

post-181575-0-37171300-1456159323_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

podłącz się pod któryś kabel (nie pamiętam który) od pompy paliwa. szyman mi tak podłączył i działało 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to trzeba ciągnąć przewod od baku?

Triski miałeś Clipa?

Coś się stanie jak będę pokolei próbował podłączyć przewod od obrotomierza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w clipie jest dowolność, z której cewki brać sygnał?

Jeśli tak, to może brać sygnał z obu jednocześnie - wystarczą 2 diody prostownicze, a do zegarów dotrze właściwa ilość impulsów...

Jeśli jest na sali elektronik, może to zweryfikuje... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiedyś było to na team.fiatuno.pl ale strona umarła.

ale o ile mnie pamięć nie myli to opornik ktory widac zaraz na przodzie zmieniasz na regulowany do 10kOhm

nie pamietam ktore to rezonator ale zakładasz 8MHz. bodajze to ten niebieski element.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W linku w pierwszym poście jest opis z forum malucha. Teoretycznie ten niebieski kondensator trzeba zmienić na rezonator 4MHz.

Tak wydedukowalem skoro w maluchu pokazywał zanizona wartość, tak jak i u mnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obrotomierz uruchomiony, ale...

Zmieniłem kondensator na rezonator 4MHz i pokazuje właściwą ilość obrotów, tylko, że wskazówka obrotomierza "skacze".

Jak to rozwiązać? przylutować potencjometr? To rozwiąże problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak. zamiast opornika potencjometr i ustawiasz. i tyle :-) czyli mnie pamiec nie myli :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fenix a to nie czasem do jedną nozke potencjometru lutuje się do płytki a jedną do tego czarnego opornika?;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i..... udało się :yay:  :bananevil: 

Działa aż miło.

Dzięki wszystkim za podpowiedzi i wskazówki :pub:

Rozwiązanie: Zamiana na rezonator kwarcowy 4MHz i dolutowanie potencjometru 4.7kOhm

Share this post


Link to post
Share on other sites

podłącz się pod któryś kabel (nie pamiętam który) od pompy paliwa. szyman mi tak podłączył i działało 

a dokładniej - pin sterujący od przekaźnika pompy paliwa.

 

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dokładniej - pin sterujący od przekaźnika pompy paliwa.

 

pozdr

 

Pod przekaźnik pompy paliwa to z tego co wiem to w uno 899 działało

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja miałem wiązkę z 899 a w clipie chyba jest podobna

Share this post


Link to post
Share on other sites

kiedyś było to na team.fiatuno.pl ale strona umarła.

ale o ile mnie pamięć nie myli to opornik ktory widac zaraz na przodzie zmieniasz na regulowany do 10kOhm

nie pamietam ktore to rezonator ale zakładasz 8MHz. bodajze to ten niebieski element.

 

Przeróbka obrotomierza ze Sieny - kopia na fiatuno.pl :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy mam też licznik ze sieny i to 1.2 podobno pasuje bo ma też 2 cewki tylko gdzie wpiąć sie w clipie kablem zeby obrotek mi działał? ;/ kostki przerobione kabelek wpięty w 2 kostke i 6 gniazdo licząc od lewej jeśli patrzy sie od tyłu licznika 

Share this post


Link to post
Share on other sites

bo clip to rzadkość

w kabel sygnałowy do jednej z cewek lub owinąć kawałek drutu wokoło jednego kabla wysokiego napięcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziekuje bardzo obrotomierz działa wpiołem sie w kabel sygnałowy w 2 cewce licząc od rozrządu ale jeszcze 2 pewnie dla was banalne pytania po 1 dziwne jest to ze obrotomierz działa dopiero gdy złapie mase na silnku np przytkniecie o korek wlewu oleju  :hmm: a 2 pytanie jak wlutować potencjometr i jaką ma mieć wartość?  8] 

Edited by Kowalex2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.