Skocz do zawartości

Montaż czujników ABS - montaż kontroli trakcji


dippaolo

Rekomendowane odpowiedzi

Zima zaraz odpuści, wiosna już tuż tuż a sejek jak tracił trakcje tak traci  ;l

 

Dokładam kontrolę trakcji która można podłączyć pod EMU. Kontrola trakcji na podstawie odczytów z czujników ABS. Mój sejek nie miał abs i muszę zamontować czujniki. Dużo zabawy z wymianą piast a i moje są w 100% sprawne i szkoda ich zdejmować. Zastanawiam się czy jest jakiś inny patent na montaż czujników i jakiegoś koła z którego będą odczytywane impulsy. Ktoś może przerabiał ten temat, widział w innym aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu jest pierścień elektromagnetyczny, pewnie dało by się go umieścić na seryjnej piaście po przetoczeniu tylko skąd weźmiesz sam pierścień. Nie ma problemu z czujnikiem. W tarczy kotwicznej wystarczy nawiercić otwory w miejscach jak od wersji z ABS. Pytanie czy uda Ci się to tak zgrać odległościowo pierścień od czujnika aby to grało.

Z przodu nie wiem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścień to jest raczej magnetyczny bo prundu w nim nie uświadczysz ;) Piasty z tyłu wymienia się raczej łatwo, wystarczy odpowiednia siła do odkręcenia nakrętki osi i ewentualnie jakiś większy ściągacz do nabycia w Castoramie za myślę nie więcej niż 30 złotych. No może samo ściągnięcie bębna trochę zajmie. Nie wiem jak z tym wierceniem ale tez miałem swego czasu taki plan tylko okazało się, że ciężko upchnąć jednocześnie piastę z kołnierzem magnetycznym i adapter do zacisków pod tarcze ze względu na łebki śrub (ale nie mówię, że się w ogóle nie da, można podejść też odwrotnie i nagwintować otwory adaptera). W każdym razie dobrze byłoby zachować dokładność +/-0.5mm.

 

Co do przodu to nie ma problemu jeżeli zdecydujesz się na zmianę całej zwrotnicy. Ale zdecydowanie zalecam najpierw sprawdzić, czy w używce działa czujnik bo różnie bywa a wyjęcie go jest cho...nie trudne. Nie kombinowałbym z jakimiś innymi pierścieniami czy koronkami bo to jednak jakoś tam wpłynąć może na bezpieczeństwo nawet jeżeli nie jest podpięte pod hamulce.

 

A jak to wszystko zrobić możesz zobaczyć na moim kanale  :phi:  https://www.youtube.com/channel/UC7iIn7ymyqtwxuOrkeFXYlQ W odcinku o zmianie hamulców z tyłu zobaczysz jak się ściąga i zakłada piasty z tyłu. Zmiana zwrotnicy na taką z ABS będzie w najbliższym odcinku jak tylko skończę składać i opublikuję. Samą zwrotnicę możesz sobie pooglądać w odcinkach o prędkościomierzach jak by Ci się nudziło :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tyłu wymieniam piastę z łożyskiem lub samo łożysko wciskam w piastę? A czujnik przykręcony jest do tarczy kotwicznej?

 

Z przodu natomiast czujnik jest wkręcony w zwrotnicę i tutaj trzeba wymienić zwrotnicę i piastę? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu pierścień jest na końcu piasty czyli łożysko w sumie nie ma nic do rzeczy. Można kupić piastę nówkę bez problemu albo używkę i ewentualnie wymienić łożysko jeżeli będzie w kiepskim stanie. A czujnik tak jak piszesz trzeba już według własnej inwencji  :)  Może da się zmienić tarczę kotwiczą na taką z wersji z ABSem ale nie wiem czy łatwo ją znaleźć samą, wątpię żeby Mietki handlarze się w to bawili. Plus mnie by się szczerze trochę nie chciało rozbierać całego bębna "tylko" po to. Na dole tej części wahacza z otworami, do których jest przykręcona tarcza jest taki dodatkowy otwór. Być może ma coś wspólnego z czujnikiem ale tu już zgaduję.

 

Z przodu ścieżka magnetyczna jest w łożysku, które można kupić osobno nowe też ale ciężko byłoby zamontować czujnik raczej. Czyli tak, najprościej kupić używaną zwrotnicę razem z piastą całą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie nurtuje jedno pytanie :D

ASR bedzie działał na zasadzie odciecia zapłonu czy blokowania kół przez pompe ABS?
Bo jeżeli poprzez blokowanie kół to seryjna pompa ABS w seju nie da rady bo ma 4 tłoczki a w pompie z ASR są 4 i 2 dodatkowo oraz pompa potrafi nabić ciśnienie sama aby zblokować koła a ta w seju nie.... musiał być deptać po heblach robiąc ciśnienie  i trzymać pedał gazu w podłodze jednocześnie  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie nurtuje jedno pytanie :D

ASR bedzie działał na zasadzie odciecia zapłonu....

Tak, będzie wycinał procentowo zapłon. Pompy ABS nie będzie w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, będzie wycinał procentowo zapłon. Pompy ABS nie będzie w ogóle.

hmy.... no spoko spoko patent ale rozumiem że opcja wyłączana i tylko do startu?

Bo tak kminie że gdy złoży Cie bokiem w zakrecie to nie wyratujesz tego butem w podłodze bo bedzie odcinał gdy wyczuje uślizg kół i może być nerwowo ;)

A tak w ogóle to troche lipa gdy nie ma szpery w tym przypadku.

Bo przyjmijmy że prawe koło uślizguje na starcie odcina zapłon procetowo ale ono nadal nie łapie przyczepnośći i może się tak ciągnąc jakiś kawałęk gdzie poprostu przyśpieszenie bedzie bardzo słabe...

Co innego gdy jest pompa z ASR bo blokuje koło które uślizguje a na drugie koło przechodzi większy moment co daje efekt bo robi taką pseudo szpere :)

Jestem ciekaw jak to bedzie hulać :)

PS. Czujniki z Punto II też pasują jak coś tylko mają krótszy kabel ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A mnie nurtuje jedno pytanie :D

ASR bedzie działał na zasadzie odciecia zapłonu czy blokowania kół przez pompe ABS?

Bo jeżeli poprzez blokowanie kół to seryjna pompa ABS w seju nie da rady bo ma 4 tłoczki a w pompie z ASR są 4 i 2 dodatkowo oraz pompa potrafi nabić ciśnienie sama aby zblokować koła a ta w seju nie.... musiał być deptać po heblach robiąc ciśnienie  i trzymać pedał gazu w podłodze jednocześnie  :P

Trochę mylisz pojęcia. ASR pomaga przy ruszaniu i nie pozwala na to by koła buksowały. Działa to po prostu na zasadzie odejmowania gazu (rozwiązane jest to zazwyczaj przez przymykanie przepustnicy ale). Układ który ingeruje zarówno w hamulce i gaz to ESP czyli kontrola trakcji i w niej jest potrzebna dodatkowa pompa podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.