todamian Napisano 23 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2016 witam Mam takie pytanie odnośnie przeładowania. Przygotowane są trasy na samochody przeważnie nie wiecej jak 24 t (jest to od 17-24 palet przeważnie). Jeśli przyjedzie firanka/plandeka lżejsza chłodnia lub lżejszy kontener (bo w takie też ładujemy, pojedyncze, podwójne itp) to wszystko sie zgadza. Natomiast czasem sie trafi samochód który sam waży 17-18t. I co w takim przypadku jak jest przeładowany? Większość kierowców zabiera towar, niektórzy marudzą jednak spedycja jakoś ich przekonuje. aha, samochody u nas nie są ważone, podają wage sami kierowcy no a wage ładunku znamy. Czy jest jakaś możliwość aby magazyn nie był odpowiedzialny za przeładowanie? Czy zapis na papierach "Magazyn nie bierze odpowiedzialności za przeładowanie. Samochód załadowany na wyłączną odpowiedzialność kierowcy" uchroni ładujących? Podpowie ktoś coś? dziekuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RadekST Napisano 24 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2016 Zestaw 17ton czyli do 40t moze zaladowac 23ton. "Swoj" zestaw ladujesz na obcym magazynie czy jak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 25 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 a to nie kierowca odpowiada za załadunek, rozmieszczenie towaru, jego zabezpieczenie i wagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 25 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 a to nie kierowca odpowiada za załadunek, rozmieszczenie towaru, jego zabezpieczenie i wagę? tego właśnie nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
todamian Napisano 25 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 Zestaw 17ton czyli do 40t moze zaladowac 23ton. "Swoj" zestaw ladujesz na obcym magazynie czy jak ? jednak trafiają sie ładunki prawie 24t, i samochody (chłodnie, kontenery) które ważą prawie 18t z tego co kierowcy mówią nie swój, ja bardziej jest odpowiedzialny za załadunek i ładuje, lub kieruje ludźmi co ładują i właśnie usłyszałem od kierowcy że to my jesteśmy odpowiedzialni za przeładowanie aha, tak jak pisałem dokładnej wagi samochodu nie znamy, jedynie to co kierowca nam poda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 25 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 za przeładowanie odpowiada i kierowca i załadowca. kierowca nie powinien wyjechać za bramę autem przeładowanym. załadowca nie powinien wypuścić przeładowanego auta z firmy. nie chce mi się szukać paragrafów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kevlar Napisano 26 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2016 W CMR czy innym dokumencie przewozowym to kierowca i firma ładująca towar podpisują się pod wagą załadowanego towaru. Moim zdaniem odpowiada i załadowca i kierowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taxi Napisano 27 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2016 Odpowiedzialność za przeładowanie samochodu może ponosić zarówno przewoźnik, jaki i kierowca bądź spedytor czy załadowca. W przypadku kontroli ITD każdy z nich może ponieść karę. Odpowiedzialność przewoźnika Co do zasady odpowiedzialność administracyjną za wykonywany transport ponosi podmiot, który ten transport wykonuje (firma transportowa lub przedsiębiorca wykonujący przewóz na potrzeby własne). W przypadku gdy podczas kontroli drogowej zostanie stwierdzone przekroczenie parametrów pojazdu w zakresie wymiarów, masy lub nacisków osi, to przewoźnik jest adresatem decyzji administracyjnej o nałożeniu kary pieniężnej. Wynika to z art. 13g ust. 1 ustawy o drogach publicznych. Stanowi on, że za przejazd po drogach publicznych pojazdów nienormatywnych bez zezwolenia określonego przepisami o ruchu drogowym wymierza się karę pieniężną. Kwota kary, w myśl art. 13g ust. 2, zostaje ustalona na podstawie załącznika nr 2 do ustawy o drogach publicznych. Odpowiedzialność kierowcy Kierowca może zostać ukarany za przeładowanie mandatem karnym w kwocie od 100 do 300 zł. Jednak tylko w przypadku gdy zostanie stwierdzone, że kierowanym pojazdem ciągnie przyczepę o rzeczywistej masie całkowitej większej niż dopuszczalna dla tego pojazdu. Odpowiedzialność wynika w tym przypadku z art. 62 ust. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz z rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 24 listopada 2003 r. w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń. Odpowiedzialność załadowcy Zgodnie z art. 93 ust. 1 ustawy o transporcie drogowym uprawnieni do kontroli przewozu drogowego mają prawo nałożyć karę pieniężną, w drodze decyzji administracyjnej, na wykonującego przewozy drogowe lub inne czynności związane z tym przewozem. Na tej podstawie, zgodnie z art. 93 ust. 8 utd, można wszcząć postępowanie administracyjne także wobec spedytora, nadawcy, załadowcy, organizatora wycieczki czy też organizatora transportu. Zgodnie z art. 93 ust. 9 ustawy, jeżeli okoliczności sprawy i dowody jednoznacznie wskazują, że podmiot ten miał wpływ na powstanie naruszenia lub godził się na to, organ kontroli może nałożyć karę pieniężną w drodze decyzji administracyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 W praktyce wygląda to tak, że płaci firma przewozowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.