Skocz do zawartości

Przeładowany samochód odpowiedzialność.


todamian

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Mam takie pytanie odnośnie przeładowania.

Przygotowane są trasy na samochody przeważnie nie wiecej jak 24 t (jest to od 17-24 palet przeważnie).

Jeśli przyjedzie firanka/plandeka lżejsza chłodnia lub lżejszy kontener (bo w takie też ładujemy, pojedyncze, podwójne itp) to wszystko sie zgadza.

Natomiast czasem sie trafi samochód który sam waży 17-18t.

I co w takim przypadku jak jest przeładowany?

Większość kierowców zabiera towar, niektórzy marudzą jednak spedycja jakoś ich przekonuje.

aha, samochody u nas nie są ważone, podają wage sami kierowcy no a wage ładunku znamy.

 

Czy jest jakaś możliwość aby magazyn nie był odpowiedzialny za przeładowanie?

Czy zapis na papierach

"Magazyn nie bierze odpowiedzialności za przeładowanie. Samochód załadowany na wyłączną odpowiedzialność kierowcy"

uchroni ładujących?

 

Podpowie ktoś coś?

dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw 17ton czyli do 40t moze zaladowac 23ton.

 

"Swoj" zestaw ladujesz na obcym magazynie czy jak ?

jednak trafiają sie ładunki prawie 24t, i samochody (chłodnie, kontenery) które ważą prawie 18t z tego co kierowcy mówią

nie swój, ja bardziej jest odpowiedzialny za załadunek i ładuje, lub kieruje ludźmi co ładują

 

i właśnie usłyszałem od kierowcy że to my jesteśmy odpowiedzialni za przeładowanie

 

aha, tak jak pisałem dokładnej wagi samochodu nie znamy, jedynie to co kierowca nam poda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za przeładowanie odpowiada i kierowca i załadowca. kierowca nie powinien wyjechać za bramę autem przeładowanym. załadowca nie powinien wypuścić przeładowanego auta z firmy. nie chce mi się szukać paragrafów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CMR czy innym dokumencie przewozowym to kierowca i firma ładująca towar podpisują się pod wagą załadowanego towaru. Moim zdaniem odpowiada i załadowca i kierowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Odpowiedzialność za przeładowanie samochodu może ponosić zarówno przewoźnik, jaki i kierowca bądź spedytor czy załadowca. W przypadku kontroli ITD każdy z nich może ponieść karę.


Odpowiedzialność przewoźnika

Co do zasady odpowiedzialność administracyjną za wykonywany transport ponosi podmiot, który ten transport wykonuje (firma transportowa lub przedsiębiorca wykonujący przewóz na potrzeby własne).

W przypadku gdy podczas kontroli drogowej zostanie stwierdzone przekroczenie parametrów pojazdu w zakresie wymiarów, masy lub nacisków osi, to przewoźnik jest adresatem decyzji administracyjnej o nałożeniu kary pieniężnej. Wynika to z art. 13g ust. 1 ustawy o drogach publicznych. Stanowi on, że za przejazd po drogach publicznych pojazdów nienormatywnych bez zezwolenia określonego przepisami o ruchu drogowym wymierza się karę pieniężną. Kwota kary, w myśl art. 13g ust. 2, zostaje ustalona na podstawie załącznika nr 2 do ustawy o drogach publicznych.

Odpowiedzialność kierowcy

Kierowca może zostać ukarany za przeładowanie mandatem karnym w kwocie od 100 do 300 zł. Jednak tylko w przypadku gdy zostanie stwierdzone, że kierowanym pojazdem ciągnie przyczepę o rzeczywistej masie całkowitej większej niż dopuszczalna dla tego pojazdu.

Odpowiedzialność wynika w tym przypadku z art. 62 ust. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz z rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 24 listopada 2003 r. w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń.

Odpowiedzialność załadowcy

Zgodnie z art. 93 ust. 1 ustawy o transporcie drogowym uprawnieni do kontroli przewozu drogowego mają prawo nałożyć karę pieniężną, w drodze decyzji administracyjnej, na wykonującego przewozy drogowe lub inne czynności związane z tym przewozem. Na tej podstawie, zgodnie z art. 93 ust. 8 utd, można wszcząć postępowanie administracyjne także wobec spedytora, nadawcy, załadowcy, organizatora wycieczki czy też organizatora transportu.

Zgodnie z art. 93 ust. 9 ustawy, jeżeli okoliczności sprawy i dowody jednoznacznie wskazują, że podmiot ten miał wpływ na powstanie naruszenia lub godził się na to, organ kontroli może nałożyć karę pieniężną w drodze decyzji administracyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.