Skocz do zawartości

AR159 rezygnacja z DPF i EGR, o ile zmniejszy się spalanie?


quadalcanal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegę z JG ;) Jak DPF jest sprawny i wypala się rzadko tak jak powinien to różnica jest raczej niezauważalna. Ja mam ten silnik akurat w Bravo II, po wycięciu DPF/EGR średnie spalanie spadło może o kilka setek ml, jest bliżej 6 niż było wcześniej. Z tym że mój DPF był już przytkany i wypalał się za często mimo jazdy w trasach. Ale spalanie to najmniejszy problem w takim przypadku, gorsze jest rozrzedzanie i przybywanie oleju silnikowego przez ściekającą po cylindrach ropę. Po wycięciu tego syfu mam święty spokój i nie muszę już się stresować czy akurat zachciało mu się wypalać czy nie, bo oczywiście żadnej kontrolki sygnalizującej wypalanie w naszych autach nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę z JG ;) Jak DPF jest sprawny i wypala się rzadko tak jak powinien to różnica jest raczej niezauważalna. Ja mam ten silnik akurat w Bravo II, po wycięciu DPF/EGR średnie spalanie spadło może o kilka setek ml, jest bliżej 6 niż było wcześniej. Z tym że mój DPF był już przytkany i wypalał się za często mimo jazdy w trasach. Ale spalanie to najmniejszy problem w takim przypadku, gorsze jest rozrzedzanie i przybywanie oleju silnikowego przez ściekającą po cylindrach ropę. Po wycięciu tego syfu mam święty spokój i nie muszę już się stresować czy akurat zachciało mu się wypalać czy nie, bo oczywiście żadnej kontrolki sygnalizującej wypalanie w naszych autach nie ma.

A witam kolegę, to miło że z Jeleniej Góry...zaczne od tego iż skasowałem swoje auto /bmw e90/ efekt 12 złamań i 3 operacje.. z nudów zastanawiam sie nad kupnem za jakis czas alfy 159....sam jeszcze nie wiem ale cos mnie to kreci..stad moje pytanie o DPF.

do wypadku kupowałem tylko benzyny, teraz moze czas na diesla bo benzyny w alfie nie warto /?/.

wyczytałem ze koniecznym jest modyfikacja klap dolotowych /ich usuniecie/ i DPF. Ponadto profesjonalna modyfikacja mocy /chip tuning/ wiec moze razem uzyska sie np litr mniej w spalaniu?...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczne od tego iż skasowałem swoje auto /bmw e90/ efekt 12 złamań i 3 operacje

O kurcze 8] No to współczuję, ale skoro w e90 takie obrażenia to dobrze że nie jechałeś jakimś mniejszym/starszym samochodem...

 

Jeśli chodzi o 159, to oczywiście benzynowe silniki szału nie robią. Jedyny sensowny to 1.75 TBi, ale pali sporo i ciężko to kupić. Ew. zwykłe 1.8 MPi, ale trzeba się tym przejechać i ocenić czy takie osiągi to to co chcemy  :phi:

 

Diesle 1.9 16v 150KM mają problem z klapkami wirowymi, w przypadku kolektora plastikowego potrafiły się urywać i wpadać do silnika. W aluminiowych robią się luzy i nieszczelności. Winny jest tutaj (poza samą konstrukcją klapek) zawór EGR który zasyfia cały kolektor. Pakiet usuwania DPF/EGR i klap wirowych to stały temat w tym silniku. Chip wedle uznania, zazwyczaj da się łatwo uzyskać ponad 180KM oraz 380Nm.

1.9 8v 120KM nie ma klap wirowych, chipuje się często nawet na 160KM. DPF/EGR jak wyżej.

 

Poza tym są jeszcze 2.4 20v oraz 2.0 16v (ten tylko w nowszych rocznikach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, jestem nowym userem na tym forum. Może ktos pochwali się : o ile zmniejszy się spalanie jak zrezygnuje sie z DPF i EGR w alfie 159 silni  1.9 150km. Ew inny silnik opisze przed i po "lifcie"....

Ja po sasiedzku z FIATA ale obawa o DPF wg mnie jest przesadzona.

Dlaczego?

Otoz wieksze spalanie to 750-1900km bo samo miasto to 750-900 km wypalanie a jak autoban to mialem 1900.

Wypalanie to czas ok 10 minut i wowczas spalanie chwilowe 10-15l/100

Korzysci z DPF-a? Brak  baka, brak smrodu, wrecz dziwny zapach "od auta" taki przyjemny.

WADY posiadania DPF-a?

Otoz 1-2 x w miesiacu sprawdzam FESem poziom zatkania i wowczas jako, ze styaram sie dbac o silnik to nie stoje tylko jade wokol komina te 10 minut.

Auto kupilem z nalotem 131 tkm, teraz mam 197 i ani EGRa nie dlubalem, ani DPF nie sprawil klopotu.

U mnie wypala sie na 105% zapchania jako poziom krytyczny i odpala proces.

Mam silnik 120KM  8V

Uwazam, ze poki DPF jest sprawny, dbamy o niego to lepiej raz na miesiac poswiecic litr paliwa co jest niczym wielkim  wobec 60l.

Nie wiem jak jest w EU jesli baki puszczasz i cie policaj zatrzyma, i okaze sie ze DPF out.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.