lessero Napisano 23 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2016 Nowy [stary] zacisk mam i ja. Nie traktujcie tego jako reklamę, bo nie mam nic wspólnego z firmą, ale zadowolony jestem z szybkości obsługi. Grzały się kółka tylne. Popsikałem penetratorem dźwigienki od ręcznego. Rozruszałem. Pomogło. Po 2 tygodniach lewe kolo zimne, prawe znowu się grzeje... Popsikałem znowu po dźwigienkach i [niepotrzebnie] po kołnierzu tłoczka. Kołnierz okazał się pęknięty. Penetrator zabrał syf pod gumę. Tłoczek stanął dębowo. No i po robocie. W poniedziałek rano o 8:15 napisałem maila do http://autogrotek.pl/, poprosiłem o zacisk regenerowany tył BOSCH A152 i przesyłkę pobraniową. We wtorek o 15:00 kurier z zaciskiem u drzwi. Koszt 320 PLN. Odzyskam 120 zł jak odeślę stary zacisk. Może nie najtaniej ale szybko. Co to zacisku - dostałem identyczny, wypiaskowany, identyczne wajchy, linka ręcznego plug&play, nasmarowany. Zalałem płynem, działa bardzo dobrze. Pamiętać o: przed robotą zaopatrzyć się w zacisk chirurgiczny do ściśnięcia przewodu elastycznego, albo francuz z regulacją w rączce [do 55mm] aby płyn nie uciekł. ściskamy przewód przez karton lub szmatę aby nie uszkodzić starego już przewodu. pilnować poziomu płynu w zbiorniczku, aby nie zapowietrzyć pompy i sprzęgła jak nie mamy w/w to wężyk 6mm ciasno na przewód i zamknąć wężyk śrubą. Będzie przesączać się przez zwoje [kapać], ale nie będzie się lało. u mnie w nowym zacisku była niezgodność na elastycznym przewodzie hamulcowym - brakło 1/2 obrotu aby dokręcić wężyk bez przegwałcenia. Cóż zrobić - rozpiąć połączenie przewodu metalowego z elastycznym - najpierw wykręcić przewód metalowy, potem kombinerkami do góry wysunąć do góry taką blaszkę w kształcie litery U, mocującą przewód elastyczny do uchwytu w piaście. Mając przewód elastyczny w ręce wkręcamy go do zacisku, wpinamy linkę ręcznego, ustawiamy zacisk w jarzmie, wpinamy elastyczny to uchwytu w piaście, zakładamy spinkę i łączymy z metalowym tak jak chce być połączony elastyczny. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 23 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2016 Wszystko ładnie pięknie tylko w 90% nie uda się odkręcić metalowego przewodu bez jego ukręcenia, a zamiast zaciskać przewód proponuje na jego koniec założyć gumkę z odpowietrznika, pasuję i nic nie będzie ciekło. Polecam też wymienić przewód elastyczny przy takich robotach, kosztuję około 30zł. a stary może już nie przepuszczać prawidłowo płynu hamulcowego. PS. Gdzie jakieś foto z przeprowadzonych prac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikZ Napisano 24 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2016 Faktycznie autogrotek robi dobrą robotę. Kupiłem tam tylne zaciski i na drugi dzień już były u mnie. Piękne, piaskowane, nasmarowane z nowymi tłoczkami, gumkami i dźwigniami. Kaucja zwaliła mnie z nóg - 300zł za dwie sztuki, ale zwrot bezproblemowy, po odesłaniu starych. Na końcówki wężyków zakładałem gumki z odpowietrzników Oczywiście po zmontowaniu wężyki były "przekręcone" i naprężone. Musiałem luzować ich połączenie ze sztywnym przewodem, aby ułożyć je w swobodny sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 24 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2016 Wszystko ładnie pięknie tylko w 90% nie uda się odkręcić metalowego przewodu bez jego ukręcenia Dlatego zaraz po zakupie samochodu powinno to miejsce się oczyścić i zabezpieczyć, bo inaczej tak jak mówisz, nie raz już widziałem to połączenie w takim stanie że nie było nawet cienia nadziei na odkręcenie. Co do zacisków to mi się jeden zawiesił na ręcznym, tak przejechałem 1000km ciągiem, aaaaale śmierdziało, puki jechał to jechał, jak ostygł to tak trzymał że po parkingu koło wlokłem, nie puściło. Znalazłem używkę na szrocie, musiałem sobie sam wykręcić bo właściciel nie miał czasu, ściągam koło a tam nowiutki oryginalny zacisk jeszcze nawet naklejka się trzymała ;D 20€ dałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 24 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2016 Dlatego zaraz po zakupie samochodu powinno to miejsce się oczyścić i zabezpieczyć, bo inaczej tak jak mówisz, nie raz już widziałem to połączenie w takim stanie że nie było nawet cienia nadziei na odkręcenie. Kupując 10 letni samochód to tak jakie kol wiek czyszczenie i zabezpieczania nic nie da, no chyba, że przy nowym samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 25 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2016 nie mam juz w rekach zaciskow z pandy 100hp i 500 , ale mialem wrazenie ze byly plug n play, tylko wajcha recznego byla inna, ale sadze ze mozna by to dopasowac albo kwestia linki albo kwestia regulacji, nowe zaciski stoja na allegrosxu po 150zl sztuka, sa bez jażma. Wiem napewno ze klocki z tych modeli nie sa takie same jak w stilo, obecnie mam z 500 i triszke trzeba bylo rzezbic zeby wszedl, i sciera tarcze po calym obeodzie na zewnatrz, nie pozostawiajac rantu jak w stilo. Caly Sek w tym ze zacisk jest ten sam, ale za to uszczelnienie wajchy recznego juz nie jest takie jak w stilo i nie gromadzi syfu pod gumka, co efektem jest brak zapieczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubasan Napisano 24 Marca 2016 Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 podepnę się pod temat, nie dalej jak pół roku temu przestała odbijać linka w zacisku, rozkręciłem i wymieniłem wszystkie gumki oraz tłoczek. Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda jak przed wymianą, ręczny dalej nie odbija. Co tam można jeszcze zrobić? Tą wajchę da się jakoś zdemontować, może tam jeszcze zbiera się syf? Czy nie ma się już co z tym bawić i trzeba nowy/regenerowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 24 Marca 2016 Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 podepnę się pod temat, nie dalej jak pół roku temu przestała odbijać linka w zacisku, rozkręciłem i wymieniłem wszystkie gumki oraz tłoczek. Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda jak przed wymianą, ręczny dalej nie odbija. Co tam można jeszcze zrobić? Tą wajchę da się jakoś zdemontować, może tam jeszcze zbiera się syf? Czy nie ma się już co z tym bawić i trzeba nowy/regenerowany? Najlepiej wyjdzie chyba kupić regenerowany i do tego masz gwarancje. Lecz opcja zakupu nowego też nie jest złym pomysłem, czasem montuje nowe zaciski "NTY" i jeszcze nie słyszałem, bo ktoś na nie narzekał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Na forum KFS opinie na temat zacisków NTY są skrajne. Wszystko zależy jak się trafi. Ja chyba zaryzykuję i kupię 1 sztukę na próbę. Mam do roboty lewy. To prawda, że to właśnie lewy siada najczęściej? Czyżby wpływ temperatury wydechu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubasan Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Najgorsze jest to że, czy jest to regenerowany czy nowy to po jakimś czasie padnie znowu. W moim przypadku też siadł lewy więc coś w tym chyba jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 U mnie już drugi raz lewy... Co to jest NTY ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2016 Jakiś zdaje się tajwański zamiennik dla oryginalnych zacisków Bosch. Tak jak pisałem, opinie ma skrajnie różne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2016 Witam, U mnie tez jest do roboty zacisk - strona lewa , pare lat temu robilem strone prawa Zastanawiam sie nad kupnem regenerowanego lub nowego z firmy NTY jednak chyba wezme nowy z NTY aby nie bawic sie w wysylki itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Panowie w Stilo sa 2 rodzaje zaciskow ? Dzwonilem do jednego sklepu i pytaja o wymiary tloczka 38 lub 54 cm - jaki bede mial w Stilo 1.9JTD z 2003 roku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Panowie w Stilo sa 2 rodzaje zaciskow ? Dzwonilem do jednego sklepu i pytaja o wymiary tloczka 38 lub 54 cm - jaki bede mial w Stilo 1.9JTD z 2003 roku ? inne na przodzie, a inne na tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 26 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 na tylnych zaciskach masz wytloczony rozmiar tloczka...38 lub 36 w zaleznosci od zacisku... Dokladnie wytloczenie mm tloczka jest w tylnej czesci korpusu na zacisku , okolice odpowietrznika. Zalookaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.