Skocz do zawartości

Mini Van do 20k pln max 24k pln


skrzatekMK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Siostrze powiększa się rodzina i szwagier szuka większego auta. Z tego co wiem, to waha się pomiędzy Grand Sceniciem II phII 2.0 lub 2.0T, a Zafirą B 1.8 po lifcie, a Fordem C-Max (tylko jaki silnik?). W tego co wiem, to musi dobrze znosić LPG i być min z 2008 roku. Które z nich jest mniej awaryjne, lepiej wykonane i zabezpieczone przed rudą (Scenic to wiem, że ma ocynk - ale skuteczny?). Ewentualnie coś wspominał o Xsarze Picasso, ale siostrze się mało podoba. A może coś innego?

 

Ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Scenica II 2,0i 16V Pb+LPG z automatem i polecam to auto. Silnik stworzony pod LPG, moc wystarczająca, zabezpieczenie antykorozyjne bardzo dobre, mnóstwo schowków, wygodny w trasy, zręczny po mieście. Można też poszukać wersji Grand, a były takie również w wersji 5 osobowej, bagażnik wtedy ogromny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam mondeo mk2 1997 1.8

ani razu nic nie regulowano, na gazie przejechane prawie 100 000 km i nic... mozesz rozwinac co u Ciebie jest nie tak?

ja mam JUST BRC

W Mondeo mk2 były silniki z hydrauliczna regulacja luzu zaworowego (silniki silvertop) i z regulacją mechaniczną (blacktop).

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


regulacją mechaniczną (blacktop).

 

Dokładnie taką wersję mam i ja. I na gazie podobno szklanki się wydłużają (od wyższej temperatury) i przez to zmniejsza się luz zaworowy co może skutkować nie zamykaniem się do końca zaworu i wypalaniem gniazd. Ile w tym prawdy, ale 200 zł za kontrolę i ewentualną regulację to nie majątek.

 

Ale to nie o tym ten wątek.

 

 

Szwagier jednak chyba się skusi na Grand Scenica. Martwi się tylko ogólną opinią odnośnie elektroniki w tych autach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taką wersję mam i ja. I na gazie podobno szklanki się wydłużają (od wyższej temperatury) i przez to zmniejsza się luz zaworowy co może skutkować nie zamykaniem się do końca zaworu i wypalaniem gniazd. Ile w tym prawdy, ale 200 zł za kontrolę i ewentualną regulację to nie majątek.

 

Ale to nie o tym ten wątek.

 

 

Szwagier jednak chyba się skusi na Grand Scenica. Martwi się tylko ogólną opinią odnośnie elektroniki w tych autach.

 

Ale teoria, nie ma co... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


trochę zamieszałeś z tą teorią, masz regulację za pomocą śrub więc regulacja jest tania i prosta. Tam gdzie reguluje się za pomocą szklanek koszty mocno rosną

 

Nie ważne, nie to jest tematem tego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier jednak chyba się skusi na Grand Scenica. Martwi się tylko ogólną opinią odnośnie elektroniki w tych autach.

 

Jak nie kupi przystanku, to nie ma się co martwić. U mnie przez prawie 3 lata były tylko 2 problemy: słaby kontakt wtyczki pod fotelem kierowcy (niektórzy wywalają wtyczkę i lutują przewody, ale trzeba do tego wyjąć fotel) i często przepalające się żarówki pozycyjne przednie (halogenowe pierdółki H6W). :) Aaaaa, no i najważniejsze: hamulec postojowy elektryczny. W krótkim Scenicu można wymienić same linki jak się zatrą. W Grandzie wymienia się całe ustrojstwo, a to trochę kosztuje. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Grandzie wymienia się całe ustrojstwo, a to trochę kosztuje.

 

Myślisz o tym: http://allegro.pl/renault-scenic-ii-grand-hamulec-recznyautomatyczny-i6012529995.html ?

 

często przepalające się żarówki pozycyjne przednie (halogenowe pierdółki H6W)

 

Ale nie trzeba wyjmować klosza, aby wymienić żarówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie trzeba wyjmować klosza, aby wymienić żarówki?

 

Nie trzeba. Wymiana trochę problematyczna, ale nie aż tak jak piszą. Skoro ja potrafiłem wymienić to każdy wymieni ;l. Ewentualnie jak się przepalą to kupić ledy i zapomnieć o temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w Scenicu dostęp do lamp przednich (które trudno zdemontować) w celu wymiany żarówki jest fatalny. Jeszcze do prawej po wyjęciu rurki do napełniania spryskiwacza jest jako tako, tak do lewej zawsze wyjmowałem akumulator.  :facepalm:  Za to teraz w S-Maxie (i w służbowym Focusie) bajka - 2 śrubki i cały reflektor w rękach.  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie kupi przystanku, to nie ma się co martwić. U mnie przez prawie 3 lata były tylko 2 problemy: słaby kontakt wtyczki pod fotelem kierowcy (niektórzy wywalają wtyczkę i lutują przewody, ale trzeba do tego wyjąć fotel) i często przepalające się żarówki pozycyjne przednie (halogenowe pierdółki H6W). :) Aaaaa, no i najważniejsze: hamulec postojowy elektryczny. W krótkim Scenicu można wymienić same linki jak się zatrą. W Grandzie wymienia się całe ustrojstwo, a to trochę kosztuje. :)

Wlasnie z tym hamulcem postojowym to nie da sie tego wymienic na klasyczny reczny? Cos mi sie obilo o uszy ze byly jakies wersje bez tego elektrycznego ustrojstwa ale nie wiem czy to prawda, a po drugie czy przekladka jest mozliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie z tym hamulcem postojowym to nie da sie tego wymienic na klasyczny reczny? Cos mi sie obilo o uszy ze byly jakies wersje bez tego elektrycznego ustrojstwa ale nie wiem czy to prawda, a po drugie czy przekladka jest mozliwa?

Elektryczny reczny mozesz wylaczyc i wlaczac tylko jak Ci potrzebny. Wiec mozna zalomniec o nim.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryczny reczny mozesz wylaczyc i wlaczac tylko jak Ci potrzebny. Wiec mozna zalomniec o nim.

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

 

Pod warunkiem że w kompie włączona jest opcja "kraj z zimnym klimatem". :) Jak jest wyłączona to elektryczny zaciąga się samodzielnie po zgaszeniu silnika. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem że w kompie włączona jest opcja "kraj z zimnym klimatem". :) Jak jest wyłączona to elektryczny zaciąga się samodzielnie po zgaszeniu silnika. :)

 

I nie da się tego wyłączyć nawet w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod warunkiem że w kompie włączona jest opcja "kraj z zimnym klimatem". :) Jak jest wyłączona to elektryczny zaciąga się samodzielnie po zgaszeniu silnika. :)

O tym wlasnie mowie. Mam ta opcje wlaczona u siebie bo za duzo jezdzilem po miescie i draznilo nieco wiec teraz ja rzadze :)

LIFE IS TOO SHORT TO RIDE SHIT BIKES

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy ile kto jeździ rocznie , bo co 20 tys regulować to często 

 

można i co 10kkm, albo czemu nie co 5kkm ?

 

cmax z podpisu ma 100kkm na gazie i ani razu regulacji nie robiłem 

co ok 50-60kkm robię kontrolę i jest OK

nawet ford w serwisówce zaleca co 60kkm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zafira B nie bardzo do gazu sie nadaje ze wzgledu na brak hudrauliki zaworow. Regulacja poprzez wymiane szklanek. I na tym nie wolno oszczedzac

Jakieś racjonalne wytłumaczenie teorii wg której jazda na LPG zmusza do częstej regulacji luzu? Wg mnie to jeden z mitów wokół LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś racjonalne wytłumaczenie teorii wg której jazda na LPG zmusza do częstej regulacji luzu? Wg mnie to jeden z mitów wokół LPG.

 

IMO mit z czasów IIgen montowanych do nowoczesnych silników

Oczywiście trzeba mieć na uwadze że luz będzie trzeba szybciej regulować ale co to za koszt ?

nie wiem jak zafira, ale ford znosi gaz całkiem nieźle

 

wracając do tematu, nie wiem jak z zabezpieczeniem antykorozyjnym w GM, ale ford mistrzem nie jest

mój 11latek ma już oznaki korozji, choc głównie tam gdzie coś było wcześniej robione

minus forda to drogie w serwisowaniu zawieszenie (wieleowahacz)

plusem fajny elastyczny silnik, dobre prowadzenie

 

zafira jest chyba największa z tej trójki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś racjonalne wytłumaczenie teorii wg której jazda na LPG zmusza do częstej regulacji luzu? Wg mnie to jeden z mitów wokół LPG.

Zapytaj kolegi ZUBERTO albo WSZIM, oboje maja, mieli astre z silnikiem 1.6 gdzie regulacja zaworow byla szklankami i jak szybko przy lpg zmniejszal sie luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grandzie nie trzeba wymieniać całego układu hamulca ręcznego. Są zakłady reanimujace padające hamulce, a w szczególności linki. Ostatnio naprawialem ten element i dorobiebiw linek wraz ich wymiana wyniosło mnie 250 PLN. Tak więc nie taki diabeł straszny jak go malują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenica miałem 10 lat i raz miałem problem z hamulcem, jak padł aku to zapisał się błąd hamulca ręcznego, naładowanie aku i usunięcie błędu pomogło. Zdarzają się usterki ale to na pewno nie jest nagminne, zresztą, można wyłączyć jego automatyczne działanie i wtedy Ty rządzisz kiedy ma działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.