Skocz do zawartości

Witam ...ponownie.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie po tak długiej przerwie.
Żeby szybko Wam przybliżyć to napiszę, że w 2007 roku zaczynałem od bravolotka na tym forum. Międzyczasie cento, renia, a teraz powróciłem do FIAT. Kupiłem dużego Kropka z 2006r.

Ale gdyby nie kłopoty to by nie było mnie tutaj.
Pyt. 1
dlaczego przy maksymalnym skręcie koła jest dźwięk jakby przeguby wyskoczyły z osi? Czy wszyscy tak mają, ten dźwięk i wibracje przecierającej się gumy opon....?

Ponieważ wczoraj go zagazowałem instalacją 4 gen. kazałem przy okazji wymienić świece gazownikowi. Wzbraniał się skubany mówiąc mi, że nie poleca bo coś nie tak jest z gwintami.

pyt. 2 

Spotkaliście się z tym?

 

pozdrawiam
  
Grande Punto 1,2 8V 2006 rok

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1

 

Masz standardowe opony? Może opona trze o nadkole?

 

Ad. 2

 

Jeśli chodzi o świece, nie wiem o co mechanikowi chodziło. Może że jest kiepski dostęp? Jak nie wykręcał świec to skąd wie że gwinty są kiepskie? Chyba że auto Ci serwisuje od dłuższego czasu i coś wcześniej spieprzył przy wymianie świec?
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam standardowe opony, ale zaczepilem innego puntomaniaka i potwierdził, że u niego to samo przy maksymalnym skręcie.

Co do świec, to mówił mi ten co gaz zakładał, że może wymienić ale na moje ryzyko. Tłumaczył to tym, że na szkoleniu mówili o przypadku punt gdzie nagminnie zrywaly się gwinty od świec przy wykręcaniu i wkręcaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodząc z takiego założenia to lepiej nie wymieniać wg tego mechanika? Ja tam żadnych problemów nie mam u siebie w 1.2 16v z wymianą świec. Jedyny przypadek jaki miałem to w Tico że mi się gwint zerwał. A wymieniałem w różnych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to zależy od tego, czy świece były regularnie wymieniane, a przynajmniej wykręcane. Jeśli tak, to nie powinno być żadnego problemu z odkręceniem.

I niestety podejście tego mechanika, moim zdaniem, to w prostej linii droga do zrywania gwintów - lepiej nie tykać bo się urwie.... ale kiedyś tą świecę trzeba będzie wymienić i co wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej miernik w dłoń wstawić w szereg między kleme minusowa akumulatora i przewód masowy, mierzyć prąd i wyciągać bezpieczniki i zobaczyć co tak dużo pobiera .

W GP dużą częścią odbiorników steruje bodycomputer . po wyłączeniu zapłonu główny przekaźnik odciac powinien duże odbioru prądu takie jak św drogowe , mijania , ogrzewanie szyby .

Jeżeli tak szybko doszło do rozładowania warto zobaczyć czy prąd nie ucieka np przez alternator z powodu uszkodzonej diody .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.